Lista de mai jos este alcătuită din 31 cărți care îmi definesc cunoștințele în domeniul Social Media. Aceste cărți mi-au dat forță să mă afirm ca specialist în administrarea paginilor pe rețelele de socializare. De la o vreme, am înțeles că numărul de cărți citite este invers proporțional cu încrederea pe cunoștințele acumulate. De aceea, te mint dacă îți spun că simt paharul plin. Chiar zilele trecute, pregătind materiale pentru acest articol, am descoperit 8 cărți pe tema promovării online. Și vreau urgent să le citesc. Ba-bah! Îmi explodează capul 🙂 Pentru că mai am cca 200 denumiri pe listă care tot sunt urgente 🙂 Dar asta e altă temă.
1. 99 Francs – Frédéric Beigbeder.
Romanul care te aduce în lumea superficială a publicității. Cartea m-a ajutat să îmi creez o idee față de ceea ce înseamnă să lucrezi în domeniul advertising-ului. În 2007, peste 7 ani după publicarea cărții, apare și filmul cu denumire similară.
2. Generation P – Victor Pelevin.
Îmi vine greu să descriu această carte în 2 propoziții. Pe scurt – o recomand tuturor! E despre sloganuri și scenarii pentru reclame. Consumatori și manipulare în masă. Despre Oranus (Gură-Cur) – modelul de comportament al individului contemporan. Despre Homo Zappiens – omul pierdut în propriile iluzii. Citește!!!
3. Virusul minții. Memetica – Richard Brodie.
Ce este un meme și cum mă afectează. Cum să răspândesc propriile meme-uri. Cum să mă reprogramez pe mine și pe cei din jur. Sexul, frica și foamea – ca ancore de bază în mesajele publicitare.
4-5. Jocuri pentru adulți și Ce spui după Bună Ziua – Eric Berne.
Două cărți la tema analizei tranzacționale. Ce așteptări are omul? Care sunt necesitățile lui de comunicare? Cine îi definește viața? Autorul meu preferat în psihologie.
6. Accidental Genius – Mark Levy.
Despre freewriting sau cea mai simlpă metodă de a compune texte. Această carte îți schimbă părerea despre lucrul cu textul.
7. The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More – Chris Anderson.
Carte perfectă pentru cei care doresc să înțeleagă ce se întâmpla cu economia mondială.
Cum se nișează interesele consumatorilor. Ce perspective ne așteaptă.
Recomand tuturor implicați în afaceri și marketing online.
8. Work form money, design for love – David Airey.
Între afacere și pasiune, inspirație și rezultat. O carte despre design. Bună pentru freelanceri.
9. Guerilla Marketing – Jay Conrad Levinson.
Ce înseamnă Guerrilla Marketing și cum să îți promovezi afacerea cu cheltuieli minimale.
10-11.  Alexandr Levitas și Anton Popov.
Mai mulți bani din afacerea ta. Guerrilla Marketing în acțiune – este o carte scrisă de Alexandr Levitas. Ea conține peste 230 exemple practice de promovare non financiară.
Blogurile. Noua sferă de influență, de Anton Popov – o carte foarte bună, dacă vrei să cunoști ce înseamnă blogging.
12. The Science of Marketing: When to Tweet, What to Post, How to Blog, and Other Proven Strategies – Dan Zarella.
Despre promovarea pe rețelele de socialziare. Țin să menționez că autorul este un blogger popular, specialist în viralitate, social media, marketing online.
13-14. Andrei Albitov și Vasilii Golovanov.
„Cum găsești 100 000 prieteni pe facebook pentru afacerea ta” de Andrei Albitov și
„Cum deschizi o agenție de publicitate” de Vasilii Golovanov.
15. The Anatomy of Buzz – Emanuel Rosen.
Despre viralitate și publicitate prin recomandări.
16. Writing White Papers – Michael Stelzner.
În această carte, creatorul celui mai renumit blog despre marketing online – SocialMediaExaminer, explică cum să cucerești și să menții atenția publicului în epoca internetului. Sigur, prin intermediul conținutului 🙂
17. Platform. Get noticed in a noisy world – Michael Hyatt.
O carte de la președintele consiliului de directori a companiei Thomas Nelson Publishers. Apropo, blogul autorului intră în top 800 cele mai bune bloguri din lume.
18. The facebook Era – Clara Shih.
Carte scrisă de CEO Hearsay Labs. Autoarea Faceconnector – prima business aplicație care conectează profilul utilizatorului din facebook cu Salesforce CRM.
19-20. Denis Kaplunov și Dmitriy Kot.
Dacă cunoști limba rusă și îți place copywriting-ul, ești obligat să le citești. Conțin multă informație utilă.
 21. The Adweek Copywriting Handbook – Joseph Sugermann.
Încă o carte despre copywriting. Joseph Sugermann vindea doar prin intermediul textelor. Experiența lui merită a fi însușită. Trebuie să ai talent pentru a vinde avion prin anunț 🙂
22. Totul despre influențare. Psihologia persuasiunii – Robert B. Cialdini.
Cea mai tare carte. Este obligatorie pentru oricine implicat în afaceri și marketing.
23-24. Konstantin Bacșt și Damir Halilov.
Încă 2 cărți din Rusia. Prima despre prestarea serviciilor, a doua despre marketing în rețelele de socializare.
25. Buyology: Truth and Lies about Why We Buy – Martin Lindstrom.
Excursie în mintea consumatorului. Cartea e plină de experimente și concuzii.
26. The Dragonfly Effect: Quick, Effective, and Powerful Ways To Use Social Media to Drive Social Change, by Jennifer Aaker & Andy Smith.
În efectul libelulei se descrie o strategie de promovare social media. Cartea este indicată, în primul rând, persoanelor care administrează proiecte sociale.
27. The Bluffer’s Guide to Marketing – Graham Harding, Paul Walton.
Cum să convingi oamenii că ești marketer? Atenție, trebuie să ai simțul umorului pentru a înțelege conținutul cărții 🙂
28-29. Olga Filina și Serghei Sherbakov.
Olga Filina este expert în promovarea online. Cartea ei, „Facebook pentru afaceri și PR” este scrisă în formă de training. Merită luată în seamă, pentru că are practică de a aduna 1 000 000 de fani în paginile sale.
Serghei Sherbakov a adus pe piața rusească cea mai true carte pentru Social Media Manageri – Instrucțiunea de exploatare a SMM managerilor. Aici găsești descris pe capitole tot lucrul pe care trebuie să îl faci pentru o companie/un client.

 

30-31. Denis Kaplunov și Bernd Schmidt.
În continuarea temei despre importanța conținutului și a divertismentului în marketing. Content, marketing și rock-n-roll este o carte foarte bună pentru începători. Autorul explică bine tema.
Cam atât pentru azi. Câteva din aceste cărți le găsești în fișierele comunității Social Media în Culise pe Facebook.