Dacă pe vremuri cu bani, pile și putere schimbai lumea, azi ai nevoie de 12 ore, conexiune la Internet și rețele sociale. Dacă pe vremuri Internetul era locul unde se discuta despre univers și lumea politică, azi e o arenă cu zeci de mii de platforme unde se discută, se comercializează, se concurează, se urmărește, se promovează, se dezvoltă și multe alte ”se-uri”.

Acum, trec la principalele repere pe care s-a axat Dmitrii Sidorin în timpul training-ului. Managementul Reputației Online este axat pe 4 direcții principale:

  • Monitorizare și analiză
  • Reacții și strategii de răspuns
  • Formare a Reputației Online
  • SERM

Pentru a decide dacă ai sau nu nevoie de monitorizare și analiză online, răspunde la 2 întrebări: Cât de important este pentru tine părerea consumatorilor față de produsul/serviciul tău? Îți pasă ce imagine va avea compania ta mâine?

Gestionarea reputației online devine mult mai ușoară atunci când ai la îndemână instrumente comode și utile. Reputația în Internet se construiește ani de-a rândul și necesită sprijin constant, deoarece un simplu incident neobservat de tine poate să-ți umbrească toate eforturile depuse anterior. Atât companiile multinaționale, cât și întreprinderile mici își monitorizează reputația online. Așa că, în cazul în care nu o faci, e timpul să te apuci de treabă!

MONITORIZAREA REPUTAȚIEI ÎN REȚELE DE SOCIALIZARE

Îți prezint mai jos câteva sisteme de Brand Monitoring, Lead research, Trend research, analiză. Acestea te vor ajuta să-ți monitorizezi brand-ul/serviciul/numele:

  1. YouScan – avertizează instantaneu despre comentariile negative și amenințările reputaționale, va găsi rapid lideri de opinie pentru a utiliza feedback-ul pozitiv întru îmbunătățirea reputației brand-ului.
  2. Brand Analytics – știe ce, unde, cum și de ce se vorbește despre brand-ul tău. Sistemul găsește mențiunile despre companie, produs, serviciu, persoană sau eveniment în SOCIAL și MASS-Media. Identifică mesajele cheie și prezintă informația sub formă de diagrame și rapoarte detaliate pentru a lua decizii strategice și tactici corecte.
  3. Babkee – este un produs mai nou al unei echipe tinere și inovative, Ingate Development. Sistemul este de neînlocuit pentru cei care monitorizează în mod constant schimbările care au loc într-un anumit domeniu de activitate, bazându-se pe necesitatea publicului și analiza comportamentală a concurenților pe piață.
  4. Kribrum – colectează referințele obiectului (companie, persoană, produse, servicii) din resursele rusești din Internet: rețele sociale, media online, blog-uri, forumuri tematice și regionale și alte resurse. După aceea, sistemul determină automat coloritul declarațiilor emoționale și distribuie publicații după tag-uri și categorii.
    Mai multe instrumente le găsești în postarea colegului nostru:

Dacă n-ai adormit încă… Un factor important în păstrarea unei reputații bune online este autenticitatea ta sau a brand-ului tău. Nu mai este o taină existența boților care ajută pe unii, dar irită pe majoritatea. Instrumentele enumerate mai sus te ajută să depistezi dacă ai clone și în caz afirmativ, să le elimini cât mai curând posibil.

Acesta/aceștia nu doar că-ți fură din trafic și îți pătează reputația, dar îți pot crea situații cu adevărat penibile. Și ar fi WOW dacă ai opta pentru oameni în carne și oase pentru promovare și menținere sănătoasă a produsului/serviciului tău.

Există comunități întregi create pe rețelele de socializare, gen pisica Murka sau cățelul Tuzik, unde se discută aprins pe teme de protecție a animalelor, hrană sănătoasă, etc. Dar aceste grupuri au alte target-uri. În cazul unei recenzii negative, te-au năvălit toate conturile pisicești și ți-au îngropat-o la 100 de metri.

Gestionarea reputației online devine mult mai ușoară atunci când ai la îndemână instrumente comode și utile. Reputația în Internet se construiește ani de-a rândul și necesită sprijin constant, deoarece un simplu incident neobservat de tine poate să-ți umbrească toate eforturile depuse anterior. Atât companiile multinaționale, cât și întreprinderile mici își monitorizează reputația online. Așa că, în cazul în care nu o faci, e timpul să te apuci de treabă!

REACȚII ȘI STRATEGII DE RĂSPUNS

Fiecare vrea o reputație bună. Chiar și atunci când îți faci selfie într-un club de noapte, pe jumătate gol, cu o sticlă de tequila în gură, înconjurat de femei goale sau bărbați (secolul 21, come on!). Iar tu ești fondatorul unei companii și urmează să închei un contract de parteneriat cu o altă companie care te va scoate pe piața internațională.

Însă felul în care vei răspunde atacurilor la persoana ta – ori te va ridica în topuri, ori te va îngropa până sub ochi. Cum am mai scris și într-un articol anterior, reacțiile/recenziile sunt negative, positive, neutre și false.

Uneori, pentru a răspunde unui comentariu negativ, îți ia 3 ani de nervi sănătoși și păr sur pe cap. În prezentare vei vedea mai multe exemple de răspunsuri geniale, care nu doar că au ieșit din încurcătură, dar și-au mărit vânzările de câteva ori.

Tot de ce ai nevoie e un pic de psihologie persuasivă în discuție, răspunsuri generale și alternative (ex. răspunzi cu întrebare la întrebare), manipulare prin părerea publicului, atenție la detalii și parcarea negativului. Umorul e binevenit desigur – cui nu-i place gluma? 🙂

FORMAREA REPUTAȚIEI ÎN MEDIUL ONLINE

Viral Marketing – aloci o sumă bună pentru a te promova online, bagi o ofertă sau reducere, folosești instrumente, creativitate, etc. De mare amploare sunt noutățile false, în care se ascund promovările dubioase: cazul Union Fenosa cu judecata, spre exemplu.

Oferte neobișnuite, cum ar fi scaune cu huse à la Game of Thrones; SEO talismane care te protejează de ochi răi și hackeri, lupta dintre concurenți (panou Burger King deasupra inscripției McDonalds cu textul: ”cu 20 m mai la stânga mănânci burgeri veritabili”; inscripțiile pe paharele de cafea creative și haioase; servicii/oferte false (Apicula), actualități (ex. a nins în aprilie – hop și oferta/serviciul/noutatea), ceea ce e în trend 3-4 zile – catch the moment; cazul cu pornhube-ul și aviasales, concursurile, etc.

Scaun Game of Thrones

Confuziile la fel fac furori în online (cazul cu Robbie și Robin Williams – în rezultat, l-au îngropat de viu pe Robbie, Morgan Freeman confundat cu Nelson Mandela, etc.) Și multe alte idei și exemple pe care le găsiți în prezentarea atașată.

Morgan Freeman Tweeter despre Nelson Mandela

Anunțurile haioase și creative, inscripțiile outdoor, celebritățile care ”întâmplător” și ”nesilite de nimeni” nimeresc în situații urâte sau jenante, postările cu țâțe și buci goale care ajung virale, o poză din WC în care ai rămas blocat ( și tu ești șeful unei companii), cu textul: ”de râs și de plâns, stau blocat în WC-ul de la Cocos și nimeni nu mă aude”, iar jurnaliștii doar atât așteaptă pentru a-și umple nișele cu ”noutăți” picante.

SERM – Search Engine Reputation Management

Cu alte cuvinte, managementul reputației în motoarele de căutare – un șir de acțiuni îndreptate spre majorarea link-urilor cu conținut pozitiv în topul rezultatelor căutării. Scopul principal al SERM constă în eliminarea recenziilor negative despre companie / brand / produs din topul rezultatelor căutării. Sunt mai multe șiretlicuri cum să-ți menții brand-ul în topul motoarelor de căutare, instrumentele de mai jos te vor ajuta să le cunoști pe toate:

1. VPodskazke – un instrument care te va ajuta să influențezi formulările cuvintelor și a expresiilor cheie care apar în momentul culegerii textului în căsuța de căutare:

SERM, Maia Sandu a murit

2. Forumok – Posting de publicitate pe forumuri și rețele de socializare precum: Twitter, Facebook, Google+, Youtube.

3. ProgressiumSoc-Service – site-uri prin intermediul cărora poți cumpăra like-uri, followeri și vizualizări în diferite rețele de socializare.

În Concluzie

Desigur, training-ul a fost mult mai amplu. Am încercat să rezumăm la maximum informația și să ne axăm pe ce a fost mai important. Pentru detalii mai picante, răsfoiește prezentarea. La sigur găsești ceva nou și scrie-ne în comentarii părerile tale.

Descarcă aici Prezentarea lui Dmitrii Sidorin.
Atenție are 574 slide-uri (peste 700 mb) și este în limba rusă.

Comentează știrea