Facebook, Facebook. Toți antreprenorii din Moldova strigă – Facebook. “Investește în publicitate, că vei obține vânzări – garantat!” Antreprenorii vin, cheltuie mulți bani și sug degetul. De ce?

Pentru că e timpul de făcut cunoștință cu audiența Moldovei din acest Facebook 🙂

DATELE DEMOGRAFICE ALE MOLDOVENILOR DIN FACEBOOK

Facebook Moldova

Vezi în imaginea de mai sus că 800 000 de moldoveni pe Facebook sunt maturi și au vârsta cuprinsă între 18 și 65+ ani. Iar dacă includem și tinerii cu vârsta 13-17 ani, obținem un număr total de 930 000 utilizatori din Moldova pe Facebook.

Majoritatea locuiesc în Chișinău – 510 000 utilizatori.

Facebook Moldova

Presupunem că vârsta utilizatorilor Facebook din Moldova cu putere de cumpărare și cunoștințe în efectuarea plăților online este de 19-40 ani, atunci avem o cifră de 580 000 potențiali clienți la nivel național. Jumătate de milion, Carl! Oportunitate enormă de promovare pentru afacerile mici și mijlocii.

Facebook Moldova

Dar hai să analizăm un piculeț mai detaliat acești 580 000 utilizatori. În screen-ul de mai jos vezi, că 56% din ei sunt femei, iar 44% bărbați.

Facebook Moldova

Categoria de vârstă cu cel mai mare număr de utilizatori este 25-34 ani cu 36% femei și 37% bărbați. În afară de asta trebuie să mai știi că 56% din aceștia sunt căsătoriți, 24% sunt burlaci, 16% sunt într-o relație și 4% sunt logodiți.

Datele arată că 74% din utilizatori au absolvit un colegiu sau universitate, 23% au absolvit un liceu. Domeniile de activitate fiind:

  • Management, 42%
  • Vânzări, 31%
  • Administrație, 27%

Aproximativ 150 000 din utilizatorii Facebook din Moldova au indicat că cunosc limba engleză, 450 000 vorbesc limba română și 500 000 cunosc sau vorbesc limba rusă.

Cifrele de mai sus reprezintă doar partea de bază a criteriilor după care poți seta o publicitate pe Facebook. Cum poți profita de aceste date?

De exemplu, ești fotograf la nuntă, promovează-ți serviciile celor 4% domnișoare logodite + celor 16% care sunt într-o relație și au până la 28 ani. De ce doar domnișoarelor? Pentru că este categoria de persoane cu cea mai mare putere de cumpărare. Desigur, este indicat să testezi ambele genuri și să setezi publicitatea pe diferite categorii de vârste.

INTERESELE UTILIZATORILOR FACEBOOK DIN MOLDOVA

Analizând cele mai preferate branduri ale Moldovenilor pe Facebook, am rămas surprins că în categoria e-commerce se află Benaza.md (despre care nu am auzit nimic până în momentul de față, cu siguranță se promovează pe alt target-group). Așteptările mele erau că Darwin,mdBestDostavka sau Zap vor ocupa primele locuri. La cât de bine aceste companii sunt optimizate pentru campanii de promovare, probabil, voi scrie un articol suplimentar.

IuvasZumziBayShopStreet&SportMoldcellOrangeOldcomTucanoCoffee sunt și ele printre cele mai preferate branduri din Moldova.

Majoritatea moldovenilor se informează (apreciază paginile) din următoarele surse: AQUARELLEEa.mdЖивой Журнал “Леди”JurnalTVProTV Chișinău și oameni de influență precum: Nata AlbotZdarova NatashaEmilian CrețuEmisiunea Lumina.

În mediu, timp de 30 zile, un utilizator Facebook din Moldova apreciază (dă like) la 2 pagini noi, comentează de 2 ori o postare, apreciază 12 postări și accesează 11 spoturi publicitare din fluxul său de știri.

CARE SUNT CONCLUZIILE?

Curios este la fel și faptul că trend-ul “mobile first” încă nu a ajuns în Moldova. Majoritatea moldovenilor accesează Facebook de pe desktop (48%). Doar 35% din utilizatori accesează Facebook din aplicație și numărul acestora crește.

Reieșind din cele expuse mai sus, utilizatorul mediu al rețelei de socializare Facebook din Moldova este: o femeie căsătorită cu vârsta de 30 ani, căreia îi place să citească reviste modă/fashion, se informează din JurnalTV, face cumpărături online de la Benaza și bea cafea la Tucano.

Comentează știrea