Cred că fiecare reprezentant al unei afaceri a încercat Facebook Ads, a eșuat, iar mai apoi a zis că platforma nu funcționează pentru aceasta. Avem noi tendința asta de-a căuta mereu vinovatul (și nu că suntem lenoși de a învăța ceva pe îndelete), abandonăm ideea și o transmitem altora, pe un ton de recenzie negativă. Cunoscută situație, așa-i?

Nu ești unicul care se bunghește în Power Editor, te lasă mască pentru câteva minute bune, apoi te întrebi: stai, dar cum funcționează totuși acesta?

În acest articol, voi încerca să dau cât mai multe detalii despre Facebook Ads și să te conving că funcționează pe bune pentru afacerea ta atunci când urmezi o simplă strategie, dar argumentată.

Folosește-te de strategiile avansate de targetare pe Facebook

Targetarea pe Facebook îți permite să accesezi orice tip de audiență.

Conform studiului efectuat de echipa Diez, din numărul total al populației estimat de către BNS (2,998,235 locuitori), pe Facebook sunt aproximativ 26% din populație (790.000). Se mai adaugă încă 50.000, care sunt din partea stângă a Nistrului (în total sunt 840.000 utilizatori de Facebook din Moldova). Ce vreau să spun prin această statistică?

Orice tip de afacere imaginabilă e prezentă pe Facebook. Această rețea de socializare este pur și simplu prea mare pentru a fi ignorată – totuși, exact acest lucru îl fac multe afaceri – o ignoră.

Deși promovarea pe Facebook este destul de populară în Moldova, majoritatea folosesc doar puțin din posibilitățile acesteia.

Deci, CUM funcționează Facebook Ads pentru afacerea ta?

Să dai Boost pentru reacții, distribuiri și comentarii e bine, dar dacă dorești să obții vânzări în urma eforturilor depuse, trebuie să ai o ofertă, fie gratuită, fie la un preț atât de avantajos, încât publicul țintă să te năvălească. Însă pâlnia ta de vânzări pe Facebook poate arăta astfel:

Creează o audiență personalizată
Poți face acest lucru în Power Editor, personalizezi audiența pentru a include/exclude utilizatorii în funcție de vârstă, date demografice, interese, locație, comportamente, statutul relației, afinități de pagină (de exemplu, utilizatorului ”îi place” alte pagini similare cu a ta, etc).

Ofertă gratuită pentru audiența ta

Aceasta poate fi culmea succesului tău pentru a-i câștiga încrederea –un eBook gratuit, un curs sau un voucher care să-l trimiți prin email. Obiectivul acestui Ad este să redirecționezi utilizatorul spre un landing page, unde te asiguri că lasă adresa sa de email în schimbul ofertei gratuite.

Folosește audiență asemănătoare pentru a găsi clienți noi

Cheltuim mulți bani pe Facebook, dar nu folosim corect toate opțiunile date de această platformă. Crearea unei audiențe asemănătoare este foarte simplă și o poți face din interfața de reclame.

Mai poți găsi clienți noi și prin:
– O listă de emailuri
– Trafic de pe site (Facebook Pixel)

Acum că ai câștigat încrederea potențialului tău client, e timpul să-i vinzi produsul real. Poți face acest lucru via email, prin telefon sau oricare alte metode directe, disponibile din oferta gratuită. Dacă nu ai totuși adrese de email, dar ai trafic decent pe site, poți găsi mai multe persoane similare cu cele care au vizitat pagina produsului/serviciului (adică interesate de ceea ce oferi).

Folosește reclama de tip carusel pentru a-ți relata istoria

Numărul de branduri care se promovează pe Facebook crește considerabil și suntem într-o competiție perpetuă cu câini, pisici și restul animalelor cornute.

Reclama de tip carusel este o altfel de modalitate de a te expune online și a atrage atenția clienților. Aceasta funcționează foarte bine pe partea de comerț, când poți atrage atenția cu mai multe produse atașate (mai multe imagini sau video-uri într-o singură reclamă).

Testează, testează, testează

În Power Editor, ai opțiunea să testezi multiple ad-uri, modificând un singur component pentru a vedea care versiune produce cel mai bun ROI. De exemplu, faci un Ad și schimbi titlul (restul rămâne la fel), apoi schimbi doar imaginea, alt buton call-to-action și așa mai departe.

Prin difuzarea acestor variații cu aceeași audiență, poți vedea care din ad-uri generează cele mai bune rezultate.

Sfat: poți testa ad-uri identice pe audiențe diferite 😉

Testează, testează, testează

În Power Editor, ai opțiunea să testezi multiple ad-uri, modificând un singur component pentru a vedea care versiune produce cel mai bun ROI. De exemplu, faci un Ad și schimbi titlul (restul rămâne la fel), apoi schimbi doar imaginea, alt buton call-to-action și așa mai departe.

Prin difuzarea acestor variații cu aceeași audiență, poți vedea care din ad-uri generează cele mai bune rezultate.

Sfat: poți testa ad-uri identice pe audiențe diferite 😉

Retargeting sau Remarketing?

Se investesc sume enorme de bani pentru a atrage oameni către site și de cele mai multe ori, ne oprim aici. Adică acceptăm ideea că ”nu a mers din prima, nu mai are rost”.

Faza e că sunt șanse mici ca cineva să cumpere din prima, mai ales dacă ai un produs relativ scump. Chiar statistica ne spune că e nevoie de 6 până la 9 interacțiuni pentru ca cineva să cumpere (în sfârșit!) de la tine.

Exemplu: Ai magazin de haine. Cineva intră pe site, dar nu cumpără. Poți crea o campanie doar pentru acești vizitatori ai site-ului cu un ad de genul: Heyo, acum poți cumpăra costumul care l-ai văzut ieri cu 25% reducere. Folosește codul personal 2017 la checkout. Oferta expiră în 25 de ore. Astfel, cu o sumă minimă vei crește conversia vizitatorilor de pe site aduși din alte surse.

Strategie – Buget

Nu ai nevoie de buget gigant din 4 zero-uri pentru a face promovare pe Facebook. Odată ce ai aflat toate noțiunile de creare a audiențelor și restul testărilor A/B, îți poți îmbunătăți precizia, ceea ce duce la costuri mai scăzute pentru fiecare acțiune.

Poate nu e secret pentru unii, însă Facebook face o mulțime de bani pe agențiile de publicitate amatoare care folosesc doar opțiunea de Boost Post.

Învățând Power Editor pe îndelete, poți avea un rezultat mult mai bun și o utilizare mult mai eficientă a bugetului.

Alte tipuri de ad:

  • Instalare aplicații
  • Conversii
  • Engagement
  • Reach
  • Brand awereness
  • Lead generation
  • Store visits
  • Vizualizări video

Toate aceste tipuri de reclame au un scop unic: de la creșterea audienței tale până la vânzări. Pe măsură ce afli mai multe despre promovarea pe Facebook, vei afla cum diferite tipuri de reclame te pot ajuta să-ți atingi diferite obiective, asta dacă ai mai multe.

Desigur, mai sunt multe alte secrete pentru a crea o campanie reușită, dar mi se termină cerneala 🙂 Plus că nu voi avea ce scrie în articolul următor.

Și-ți mai zic un lucru: succesul tău depinde de angajamentul tău de a învăța tot ceea ce ține de promovarea pe Facebook. Asta chiar necesită timp. Dacă nu dispui de acesta însă, mereu ai opțiunea să colaborezi cu o agenție care are deja experiență în acest domeniu.

Comentează știrea