Social Media în Culise Offline #4 a fost peste așteptările noastre, a organizatorilor. Am avut un public interesat și interesant. Aria Hotel Chișinău ne-a găzduit și ne-a îndulcit mințile cu un coffee break delicios, băieții de la Kreyon ne-au luminat sala cu zâmbete și hărnicie (flash aici, flash dincolo), cărțile de la Librarius ne-au animat publicul într-un concurs de selfie, ingeniozitate și goană după like-uri, Rabota.md la sigur au mai multe descărcări de aplicații despre alertele de job, Go Digital – băieți de treabă, iar Mico Catering ne-a surprins papilele gustative cu un burger suculent și câteva gustări delicioase.

Astfel de întâlniri nu doar măresc cercul de prieteni și cunoștințe. Acestea ridică comunitatea la un alt nivel, alte aptitudini, alte scopuri. Ne-am dat seama încă o dată că avem mulți tineri deștepți, capabili, dornici de a crea ceva frumos în această țară și că mai avem șanse de prosperitate. Iar împreună suntem o bombă digitală. 🙂

Hai să facem o recapitulare despre partea cea mai informativă a offline-ului: speakerii.

Alin G. Patru, consultant în marketing, vânzări și comunicare de produs turistic, managing partner la Alin Patru, business development manager la Travis Corporate & Events, a venit cu tema: „Gestionarea situațiilor de criză în administrarea paginilor pe rețelele de socializare. Experiența companiei AirMoldova”.

Așa cum toată lumea se pricepe la fotbal și politică, ei lucrează doar în turism.

Alin ne-a zis că ei nu fac reclame cu țâțe și nici să nu nu așteptăm la așa ceva din partea lor. 🙂 Social Media este parte integrantă a mixului de PR al companiei, un canal de management al conversației, mediul public-privat al fiecărei persoane din publicul țintă. Iar clienții sunt single-slot, deci dacă au pe cineva într-un domeniu, nu mai e un altul. Și așa cum ”nimic gratis nu este bun”, implicarea, perseverența și încrederea sunt principiile lor de bază.

Prima capodoperă a lui Alin: îi place verdele, părul în vânt și oferă bilete de avion la cel mai bun preț posibil:

Vadim Ciobanu, Social Media Manager la agenția LE BURO, ne-a arătat „Cum să integrăm un ChatBot în pagina Facebook”. Deși e o temă foarte actuală, mulți dintre noi am descoperit abia atunci QR codes din messenger. Cine mai vrea burgeri cu o reducere bună? Scrieți-i lui Vadim în privat.

După un coffee break dulce, am revenit la Eugeniu Dediu, consultant în marketing și vânzări cu experiență de peste 5 ani în domeniu. Este fondatorul companiei Eugeniu Dediu & Partners, care colaborează cu întreprinderi de construcții, avia, restaurante, media, turism, franchising, comerțul online și altele.

Eugeniu se împacă bine cu vecinii, discută cu ei teme aprinse despre tot ce înseamnă Marketing Digital, are o relație strânsă cu ROMII, dar mai ales știe cum să-i măsoare pe Facebook. 🙂 Având o experiență de peste 7 ani, știe mai bine cum să-și definească procesul de promovare și vânzări. Și asta se vede cel mai bine în cifre. Exemple concrete, cifre concrete, cheltuieli concrete, profit concret:

Ne-a îndemnat să calculăm foarte bine formulele înainte de a începe un proiect și să conștientizăm cât va trebui să investim pentru rezultate așteptate. Să nu ne așteptăm la rezultate spectaculoase cu un boost de 5$ per postare, să definim bine audiența și targetul, să setăm campanii cu cap și bani mai mulți pentru rezultate bune. 🙂

Și cam asta a fost, prieteni. Am învățat multe timp de câteva ore. Vă mulțumim pentru implicare, înțelegere și susținere. Sunteți cei mai tari. Iar noi nu ne oprim aici. Căutăm idei mai ample și mai actuale pentru offline-ul următor. Căci mereu este loc pentru mai bine. 🙂

Vă cuprindem!