Evenimentul Forțele Contentului din 28 ianuarie 2018 a fost peste așteptările noastre. În primul rând, o plecăciune sinceră speakerilor care au încins atmosfera, combinând armonios umorul cu multe cazuri reale din experiența profesională. Chiar am învățat multe lucruri utile și, în sfârșit, am aflat cine stă în spatele acelei idei îndrăznețe cu covorul. 🙂 În al doilea rând, publicului frumos, care a reacționat cu #haha-uri sincere și atenție maximă față de informația livrată.

Dar hai pe rând.

Adriana Arnăut de la Creative Ad

Adriana Arnaut, Fortele Contentului

Adriana Arnăut ne-a împărtășit tehnici și secrete în formularea corectă a postărilor din Social Media.

  • Cum creezi un CTA eficient și cum să-ți determini cititorii să-l urmeze? Accentul trebuie să fie doar pe un CTA, nu 100.
  • Cum îți stabilești publicul, scopul postării, tonalitatea textului și stilul de comunicare? Mai întâi identifică publicul țintă, apoi determini stilul comunicării. Mult Mai simplu decât crezi.
  • Cum creezi un PUV atrăgător (Propunere Unică de Vânzare)?
  • Cum te concentrezi pe beneficiu și nu caracteristică? Pune accent și valoare pe ceea ce clientul primește de la tine.
  • Cum folosești cuvinte puternice și cum te adresezi direct potențialului tău cumpărător? Pune-te în pielea lui și vei vedea ce scoate creierașul tău la suprafață.
  • Cum creezi o stare de urgență? Exemplu: ai doar 5 zile, oferta este valabilă doar în luna ianuarie etc.
  • Regula 80/20: 80 – tu/voi, 20 – eu, noi. Este important să formulezi o postare, punând accent pe beneficiile de care profită clienții tăi și nu pe ceea cât de bune sunt serviciile/produsele tale. Lasă-i pe ei să decidă.

Cum respecți formulele magice într-un text: PAS, 4U, AIDA, BAB, CAB? Multe abrevieri, dă un search în Google.

La finalul prezentării, ne-am dat seama că, respectând toate aceste reguli, chiar putem crea postări convingătoare care aduc rezultate bune. Privește video mai jos:

Adriana Arnăut – 20 de Tehnici și Secrete în formularea postărilor pe Social Media

Alexandru Lebedev de la Diez.md

Alexandru Lebedev, Fortele Contentului

Alexandru Lebedev își numește audiența de pe diez.md – tineri în etate. 🙂 De ce? Întreabă-l personal, e foarte amabil. 🙂

Ne-a dat foarte bine de înțeles că, dacă nu știi a crea titluri convingătoare, leapădă-te de Satana, of, adică de scris. Așa am înțeles noi 🙂

  • Știai cum să structurezi un advertorial eficient?
  • Cum acesta trebuie să fie o experiență pentru utilizator?
  • Ce trebuie să conțină un titlu? Cel puțin un verb și, dacă e posibil, la diateza activă.
  • Cum structurezi corpul știrii și cum să plasezi un material la care și tu ai da like? Subtitluri, capitole scurte, informație succintă, cât mai multe cuvinte cheie.

Iată despre asta ne-a vorbit Alexandru, prin screen-uri concrete, când și cum a funcționat un articol sau altul.  Unul din exemple a fost cazul Endava, cu noul oficiu pentru IT-știi talentați. Și a accentuat că, în cazul plasării unui advertorial pe mai multe platforme, este foarte important să-i oferi titluri și fotografii personalizate pentru fiecare platformă. O fotografie cu șeful care, chipurile, explică ceva, nu ridică mare interes în rândul cititorilor.

Alexandru Lebedev – Structura unui Articol Advertorial Eficient

Dragoș Guja și Ion Savin de la Kreyon Media

Dragos Guja, Fortele Contentului

Băieții de la Kreyon, Dragoș Guja și Ion Savin, ne-au dezmorțit fălcile și ne-au ascuțit urechile, dovadă că maniera de a vorbi contează foarte mult. Regula: contează ce spui și cum spui – au respectat-o 100%.  Ne-au mai dovedit încă o dată că informația autentică are priză la public. Și dacă Ion Savin a fost pentru prima dată în calitate de speaker, îi transmitem că are calități de orator și că informația spusă de el a fost absorbită 101%.

Astfel, am aflat că anume echipa Kreyon a venit cu ideea ”sexistă” a postării virale pentru covor.md. Printre altele, băieții nu o consideră sexistă, deoarece sunt lucruri ordinare pentru oameni ordinari și că trebuie să mai creștem în materie de percepție multilaterală.

Ion Savin, Fortele Contentului
  • Cât de important este conținutul vizual? Foarte important.
  • Cât de importante sunt unghiurile din care faci o fotografie? Foarte importante.
  • Cum le adaptezi în dependență de anotimp? Aici s-a făcut referire și la experiența cu banerele outdoor, unde prevala culoarea gri și că, pe timp de iarnă, acestea nu se vedeau nici ziua, darminte noaptea.
  • De ce trebuie să livrezi clientului foarte mult material în urma unei fotosesiuni? Experiența cu Underland – total – 5168 de fotografii. Na, să ai de unde alege. 🙂 Cu Chateau Vartely, la fel. Am ascultat cu gura căscată.

Un sfat de la băieți: ai un brand, vrei fotografii calitative  – încredințează-te specialiștilor. Și dacă ești tu persoana care ia decizii, atunci tu te înțelegi cu ei, nu #fumeiata căreia nu-i plac pozele, dar ție ți-au plăcut, iar mai apoi nu ți-au plăcut că nu i-au plăcut #fumeiitale 🙂 Cred că ai înțeles ce am vrut să zicem. 🙂

Kreyon Media – Cum produci Foto și Video Content Calitativ pentru Afacerea ta?

Anton Pahotin de la Go Social

Anton Pahotin, Fortele Contentului

Anton Pahotin ne-a vorbit din scenă în română și apreciem efortul maxim depus. Bravo, Anton! Am aflat că el stă în spatele proiectelor Типичная Молдова, Moldova Mea, Suntem Suka tineri, #Selfiemd, Secret Santa, Mad Marketers, Humans of Moldova, Cinema and Shows, TM events și are o audiență totală de aproape 482 de mii.

  • Cum faci postări virale? Am văzut statistici reale pe cele 20 de postări virale generate de Anton și echipa sa.
  • Ce au în comun aceste postări? Ok, vă spunem: umor, patriotism, emoție.
  • Care sunt genurile de publicații virale? Meme-urile adaptate, actualitatea, patriotismul, caritatea, provocarea, creativitatea, implicarea unei celebrități și umorul sunt unele din elementele unei postări virale. Noi am văzut statistici reale.

Proiecte de mare succes sunt cele precum Velahora, Be our guest și Virusul. Mai ții minte #tusofka de la Tipografie? Păi iată, ei au fost iniațiatorii 🙂 și au avut un grand succes.

Ca la final, Anton ne-a dat mură-n gură, adică motoarele de căutare unde găsim top postări virale: Popsters.ru cu Sociograph.io și Monitorizarea știrilor: Mediametrics.ru.

Anton Pahotin – Ce au în comun cele Top 20 postări virale din Republica Moldova?

Ion Botnaru și echipa de Marketing de la Darwin.md

Ion Botnaru, Fortele Contentului

Echipa Darwin (o parte din ea), Eugeniu Ganța, Ion Botnaru, Victoria Colța și Eugeniu Dabija, ne-au făcut un top din 10 concluzii din promovare prin content. După un scurt video editat cu cele mai tari momente din istoria Darwin, am realizat că trebuie să ne apucăm de editări video. 🙂

O strategie care, până când, o fac doar ei, e împărțirea recenziilor PRO și Contra în online. Astfel lumea vede că e o abordare transparentă și că știu cum să ”lupte” cu fiecare recenzie în parte. Mai ales când însuși Draggy Smile a trecut crashtestul protecției pentru telefon și a demonstrat eficiența acesteia. Practica bate…recenziile negative 🙂

Eugen Dabija, Fortele Contentului
Eugeniu Ganta, Fortele Contentului
Victoria Colta, Fortele Contentului
  • Care e secretul și strategiile lor? Creativitate și evadarea din spațiul ”așa nu se face la noi”.
  • De ce ai nevoie pentru a crea o postare cu un engagement bun? Aici Eugeniu Ganța ne-a dezvăluit secretul lui: ai nevoie de Smartphone, DSLR sau GoPro, o istorie interesantă, un personaj bun, sunet bun (foarte important), glume, haha-uri și un CTA puternic. El poate, dar tu?
  • Cum creezi o campanie de teasing? Soliciți atenția publicului, trezești interes, anunți despre startul vânzărilor cu deadline.
  • A/B testing? Ușor. 10-% – buget test, 90% – buget campanie. Tu cum faci?
  • Care e succesul unui remarketing dinamic? Intră pe pagina Darwin și vezi.

Ce rezultate aduce festivalul culorilor? Unul foarte bun.

Cine a susținut Forțele Contentului?
Premii, Fortele Contetnului

Forțele Contentului a avut una din cele mai tari Tombole în istoria comunității și iată de ce:

Școala Google Adword a oferit 3 vochere cu 50% reducere pentru cursurile sale.

Tudor Placinta, Fortele Contetnului

Librarius a oferit participanților 10 cărți.

Vadim Cusnir, Fortele Contetnului

Professional Speaker a oferit pentru tombolă 1 curs Video cu Ilie Dercaci despre Public Speaking.

Ilie Dercaci, Fortele Contetnului

Școala de Copywriting din Moldova a oferit pentru tombolă 1 curs de Copywriting.

Agenția Digitală Go Social a oferit pentru tombolă 2 bilete la conferința – Mad Marketers Conference.

Evenda și ASAP Digital Team au oferit 2 bilete la conferința pentru mediul de afaceri – Zoom Your Business și stilouri pentru notițe 😉

Dumitru Talazan cu Teo Panus, Fortele Contetnului

Agenția Wakatech din Iași a oferit un pachet de Branding La Cheie.

wakatech, Iasi, Fortele Contetnului

Agenția pentru înregistrarea mărcilor comercial Intelstart a susținut logistica evenimentului cu caiețele pentru notițe 😉

Kreyon Media a oferit suport și au generat conținut foto & video. Apropo, accesează link-ul și vezi mai multe poze de la evenimentul Forțele Contentului.

Farmacia Felicia a bucurat genul feminin cu cadouri.

Lia Pogolsa, Fortele Contetnului

Paynet, serviciul plăților online, a oferit suport în organizarea evenimentului.

Boris Foca, Paynet, Fortele Contentului

Mulțumim mult tuturor care au contribuit la buna desfășurare a evenimentului. Mulțumim participanților, mulțumim partenerilor și mulțumim din suflet gazda evenimentului – Banquet Hall Forum!

Cum au arătat Forțele Contentului pe Online până la Eveniment?

Mulțumim mult partenerilor media, care au publicat articole minunate despre evenimentul Forțele Contentului:

Kreyon și HY NO ROCK  au filmat o ediție specială cu Social Media Manageri din comunitatea noastră. Ai privit?

Cum au arătat Forțele Contentului pe Facebook în ziua Evenimentului?

Cu ce se încheie această poveste?

Mda, bun rezumat. De fapt, povestea nu se încheie. Ah, da. Vadim s-a tuns de 5 ori în 2017, deoarece au fost 5 offline-uri ale comunității Social Media în Culise. Interesant, de câte ori se va tunde în 2018?

 

P.S. Descarcă prezentările speakerilor chiar aici.

Vezi mai multe video despre Social Media chiar aici:

1. Social Media în Culise “Supradoză” din 4 noiembrie 2017. Rezumatul evenimentului și discursurile speakerilor le găsești aici: [5 video+] Supradoza de Social Media Marketing, Rezumatul Evenimentului.

2. Social Media în Culise “Unisol” din 26 mai 2016. Rezumatul evenimentului și discursurile speakerilor le găsești aici: [Video] Social Media în Culise Unisol: despre vânzări pe Facebook, Video Marketing în Moldova și Formula 7117.