Ilie’s Vlogs. Cât PR online în acțiunile acestui vlogger! După ștergerea contului youtube, migrarea (presupun eu) a fanilor din Youtube pe Instagram și revenirea “Mother Yuckars” în Vlogging la sfârșitul anului 2017,  Ilie sparge online-ul cu alt mesaj: “Mia ars casa, donează și ajută-mă!”. Hai să descoperim cum au evoluat lucrurile în online-ul moldovenesc 😉

Țin să menționez că vom încerca să privim lucrurile obiectiv, într-o ordine pe cât se poate de cronologică și, cel puțin, dintr-o poziție neutră. Suntem marketeri și ne interesează, în primul rând, răspunsul exemplificat la întrebarea: “Cum ia foc un hype online”?

Așadar, pe 7 ianuarie, Ilie Bivol publică în canalul său youtube un video, întitulat: “Mi-a ars casa”. Îl găsești mai jos:

Publică câteva imagini pe contul Instagram și distribuie video-ul pe pagina profilului său Facebook. Milionul de fani a primit informația din 3 surse odată. Ce se întâmplă mai departe?

Mai departe, Ilie publică o imagine cu pompierii (publicată, la fel, și pe Instagram) însoțită de un link către Guvern24, unde găsim video incorporat din youtube “Mi-a ars casa” și un scurt mesaj de mulțumire. Ilie pornește campania de Fundraising și aici PR-ul online dă în foc, opiniile se împart, începe cumătria.

Știrea este distribuită pe Facebook de câteva pagini renumite în Moldova:

Sau așa:

Uitați-vă ce statistici frumoase aduce, peste noapte, jurnalistul Gabriel Feresteanu în pagina proiectului său pe Facebook, numit “Pe romaneste”. El îndeamnă românii să doneze.

A doua zi, pe 8 ianuarie, Ilie publică încă un video. De data aceasta, vloggerul primește un copil, care a decis să îi doneze toți banii adunați din colinde. Care este reacția lui Ilie? Acesta îl mulțumește cu Butonul de Aur Youtube. Un gest foarte emoțional pentru fanii săi, dar și un motiv pentru site-urile de știri de a menține atenția. Vezi video mai jos: 

Tot pe 8 ianuarie, situația ia o întorsătură și mai interesantă. Vezi mai jos cum o tragedie a fost promovată prin intermediul altei tragedii.

Un flux nou de articole apar pe site-urile de știri:

Tema atinge și părerile Influencerilor. Ce zic aceștia?

Grigorii Duca, fondatorul site-ului blogogo.md, s-a apucat de calculat venitul vloggerului:

Eugen Luchianiuc publică un video în care abordează câteva teme actuale, printre care și tragedia lui Ilie.

Privește, începând cu minutul 5.30:

Alexandru Lebedev, fondatorul site-ului de știri diez.md publică o nouă știre: Ilie a adunat deja peste 3 mii euro din suma necesară pentru reparația casei. Aproape 400 de persoane au donat pentru el

Svetlana Sainsus, fondatoarea platformei caritate.md, distribuie știrea în pagina personală pentru cei peste 27 000 followeri:

Articole din presă publicate pe 8 ianuarie:

Post Scriptum

Printr-un simplu Google Search sau un Search similar pe Youtube vei găsi multă informație care nu a fost inclusă în acest articol. Armata vloggerilor din România prinde hype-ul și acumulează vizualizări pe seama lui Ilie, iar Ilie primește tot mai multă atenție către campania sa de Fundraising.