Ce postări să publici în pagina ta Facebook? Generarea de conținut este un proces, care necesită multă dedicație. Asta consumă timp și uneori te taie capul să găsești o formă potrivită de content pentru ideea ce o porți în cap. Cum să vinzi? Cum formezi reputația online? Care sunt postările pentru înlături obiecțiile clienților? Cum identifici necesitățile potențialilor clienți? Cum stimulezi interacțiune cu Fanii Paginii și cum formezi să crești Brand-ul personal prin intermediul postărilor?

Așează-te mai confortabil. Urmează un șir de propuneri numai bune pentru a îmbogăți promovarea paginii tale pe Facebook. Sunt adunate din mai multe surse și structurate ca pe tavă chiar mai jos. Salvează acest articol și revino ori de câte ori cauți forme noi pentru postări. Ideile de mai jos cu siguranţă îţi vor limpezi minţile şi îţi vor simplifica viaţa de SMM 😉

Aşadar. Să pornim!

Ce să publici pe Facebook pentru a contribui la formarea reputației?

1. Studii de caz

În cea mai mare măsură, acest tip de postări poate fi atribuit şi celor comerciale sau de vânzare, deoarece ele demonstrează nivelul tău de profesionalism. Prin acest tip de conținut expui pas cu pas propria experienţă, problemele cu care se confrunta clientul tău la început şi soluția sau rezultatele pe care i le-ai adus. Analizează bine situația înainte de a scrie un Studiu de Caz, menționează detaliat ce acțiuni au adus rezultat, greşelile pe care trebuie să le evite cititorul și emoția, părerea clientului 😉 Accesează link-ul pentru a citi un studiu de caz: „Cum obții 65 463 like-uri pe instagram în doar 9 săptămâni? Sfaturi și secrete implementate în Moldova„.

2. Interviuri

Online, offline, text, video. Sub orice structură acest tip de content formează imaginea ta ca şi expert. Când faci un interviu, atribuie-i cât mai multe forme posibile. Spre exemplu: filmezi un interviu și îl publici pe pagina Youtube, apoi îl faci text și îl publici pe Blog-ul site-ului, faci un podcast, o postare în formă de checklist cu gânduri / fraze esențiale sau o serie de postări cu frazele persoanei intervievate. Asta îți va permite să îmbogățești planul tău de conținut, să livrezi același content sub diferite forme și să înțelegi ce apreciază mai mult audiența ta. Un exemplu de interviu îl găsești chiar aici: „Social Media Manager vs. Community Manager. Care-i diferența?„.

3. Recenzii

Există cărţi despre domeniul în care activezi? Scrie recenzii despre ele. Părerea ta, idile principale pe care ţi le-ai notat. Acest lucru va demonstra că eşti mereu informat şi că tinzi să te autodezvolţi.

4. Articole despre ce ar trebui şi ce nu ar trebui să faci

De foarte multe ori, acest tip de conţinut demonstrează gradul tău de expertiză. Iată doar câteva exemple: “Cum să scrii un articol reuşit”, “5 greşeli pe care le fac 90% din Social Media Manageri”, “top 3 cele mai răspândite greșeli, care îţi distrug vânzările”, „21 secrete elementare în promovarea pe Facebook, le folosești pe toate?„.

5. Articole scrise despre voi

În caz că un blogger, lider de opinie sau mass-media a scris un articol despre companie, numaidecât menționează acest lucru în rețelele de socializare. Print screen, link direct către sursă, video – nu contează formatul. Important este ca cei care te urmăresc să vadă că se manifestă interes faţă de afacerea ta.

6. Infografice şi Mind-maps

Material util din partea expertului care poate răspunde la anumite întrebări sau rezolva anumite probleme a cititorului.

7. Istorii din culise

Uneori este bine să arăţi celor care te urmăresc „bucătăria” activităţii zilnice. Cu ce se ocupă echipa în timpul parcursul zilei, ce situaţii se întâmplă, ce discută membrii echipei?

Ce să publici pe Facebook pentru a înlătura obiecțiile?

8. Testimoniale

Una din cele mai simple metode de a înlătura obiecţiile clienţilor sunt mărturiile. Acestea influențează decizia cumpărătorului și conving potențialul client să cumpere de la tine. Există testimoniale îndreptate pe calitatea produselor, pe emoția clientului după ce el își satisface nevoile sau dorinţele. Demonstrează oamenilor că afacerea ta este reală şi ei vor primi răspunsuri la toate întrebările sale. Publică testimoniale în pagina ta 😉

Sfat: Publică screenshot-uri sau linkuri către testimonialele clienților. Evită textepe aplicate pe imagini. Pentru a obţine testimoniale, stimulează clienţii să ţi le ofere. De exemplu: bonus-uri, reminder pe e-mail, cadouri etc.

Apropo, un articol la temă îl găsești aici: Cum să răspunzi recenziilor pozitive, negative, neutre și celor false pe Facebook.

9. Răspuns la întrebare

O altă metodă de înlăturare a obiecțiilor sunt răspunsurile la întrebări. Aici atenţie! Răspunde la întrebări care sunt comune pentru cât mai multe persoane. Cu ajutorul acestui tip de content vei informa cititorii despre situațiile care pot apărea și cum acestea pot fi depășite. Nu aştepta ca cititorii să caute informaţia în alte surse (cred că nu vrei să ajungă pe site-ul concurenţilor). Creează propriul F.A.Q. 😉

Scrie cum produsul tău poate rezolva problema (sau mai multe) potențialului tău client, de ce produsul este atât de scump sau ieftin, scrie despre garanţii și calitățile produsului.

Sfat: acordă-i acestui subiect o rubrică aparte şi adaugă regulat informaţii. Folosește un hashtag unic.

10. Întrebări din partea clienţilor

Imaginează-ți că ai lansat de curând o nouă cremă pentru faţă, iar concurenţii scriu că ea provoacă alergie. Ce vei face în aşa caz? O soluţie mai bună ar fi să scrii un articol şi să răspunzi la întrebarea unui client: „Este adevărat că această cremă provoacă alergie?”. Răspunde şi înlătură obiecţiile apărute.

11. Review

Acesta ajută cititorii nu doar să facă cunoștință cu produsul sau serviciul tău, ci îi și ajută să scape de îndoielile despre calitatea acestora. Pentru acest tip de conţinut ar prinde foarte bine şi formatul video.

12. Metode de rezolvare a problemelor

Produsul tău oferă soluţii clienților? Cu siguranță. Spune-le despre asta. De exemplu: „5 metode de a înlătura murdăria cu ajutorul produslui nostru”.

13. Ghid pas cu pas

Se întâmpla ca serviciul tău să fie destul de greu în utilizare pentru un om neexperimentat. Și aic, în capul potențialilor tăi clienți apare obiecţia: „Nu voi face faţă”. Fapt, care îl face mai rezervat și îl împiedică să apeleze la tine. În aşa caz, poţi scrie un ghid pas cu pas de utilizare/implementare a serviciului tău.

14. Înlăturarea miturilor

Miturile sunt cauza principală pentru care clienţii nu au încredere în anumite produse sau, în general, să nu aibă încredere în nişa ta. De exemplu: produse pentru slăbire, training-uri. Aici te va ajuta o serie de postări precum: 10 mituri despre slăbire” sau „Cum training-urile pot cauza dureri de cap?

Care sunt tipurile de postări comerciale cu scop de vânzare?

Există multe teorii despre cât de des ar trebui să publici astfel de postări. Ideal, se consideră că acestea trebuie să ocupe o proporție de maxim 10-15% din tot conținutul publicat. Fiind sub presiunea KPI-urilor și a rapoartelor lunare, multe afaceri depășesc aceste proporţii. Care-i pericolul aici? În scurt timp, urmăritorii obosesc de postările comerciale, se simt violați de îndemnurile tale şi în cel mai bun caz încetează să îți urmărească pagina. Vei respecta sau nu această regulă? Alegerea îţi aparţine.

15. Prezentarea produselor/serviciilor

Aici postările cu preţuri, funcții, caracteristicile produsului tău. Un review sau video în care explici cum clienții tăi pot folosi produsul sau serviciul.

16. Postare despre reduceri

Utilizatorii Facebook iubesc și așteaptă reducerile. Poți și trebuie să faci postări despre ele. Anunța începutul perioadei reducerilor, apoi diferite situații și cifre despre vizitele la magazin sau numărul articolelor vândute, poți face și o postare cu termenul limită pentru a grăbi fanii, care încă nu au reușit să beneficieze de reducerea ta, apoi poți încheia campania cu un rezumat.  Hint: setează și porneşte publicitate plătită pentru acest tip de postări. Aceasta va intensifica efectul postărilor.

17. Postare despre Oferte

Care este diferenţa dintre acest tip de postare şi cea expusă anterior? Aici nu oferi o reducere la preţul produsului/serviciului ci oferi un cadou sau ceva suplimentar. De exemplu: „Cumpără un telefon şi primeşte o husă cadou”. Ia gândește, ce oferte ai putea face pentru a stimula vânzările produsului tău?

18. Postare cu motivarea necesităţii de a cumpăra

Orice persoană cumpără din 2 motive: emoţional şi raţional. Atunci când vine vorba de a motiva emoţional, publică postări în care vorbeşti despre sentimentele clientului. Ce emoţii va trăi? Ce vor spune oamenii din jur? Ce statut va avea clientul tău în fața soţului, soţiei, a prietenilor săi, după ce va cumpăra produsul/serviciul?

Când vorbim despre motivarea raţională este clar că vorbim despre beneficii în cifre şi exemple concrete. Explicăm de ce trebuie să cumpere ACUM.

Un articol bun despre formularea ofertelor comerciale îl citești chiar aici: Cum faci publicitate eficientă pe Facebook? Formula Magică pentru afaceri mici și mijlocii.

Ce postări să publici pe Facebook pentru a identifica necesitățile potențialilor clienți?

Cât de bine îți cunoști publicul ţintă? Care sunt fricile și dorințele lui? Ce obiecții au? În cele ce urmează, vei afla câteva metode simple cum să identifici preferințele Audienței prin intermediul postărilor pe Facebook?

19. Sondaje

Este un exemplu foarte bun, mai ales pentru a implica și Audiența Rece. Folosește întrebări simple care necesită răspunsuri Da sau Nu, Pro sau Contra. Ca idee, poți îndemna Fanii să scrie Plus sau Minus în comentarii, asta îți va asigura Interacțiune cu postarea.

20. Întrebări deschise

Prind bine la public, dacă acesta e bine încălzit. Scopul tău principal este să interacționezi cu un număr cât mai mare de persoane. Aici te vor ajuta întrebările deschise. Fă publicul să gândească, să se deschidă, formulează întrebări neașteptate și captivante. Pentru aceasta poţi face următoarele:

  1. Pune întrebarea într-un mod mai neobişnuit;
  2. Oferă variante de răspuns neobişnuite;
  3. Propune o temă interesantă.

21. Concurs cu singura condiţie de a răspunde la întrebare despre produs

Acest instrument este foarte bun pentru a genera atât recenzii cât şi pentru a convinge publicul dubios.

Dacă te interesează tema concursurilor, vei găsi în comunitatea Social Media în Culise un discurs la această temă. Accesează link-ul: Concursuri pe Facebook în Exemple și Studii de Caz.

Ce postări să publici pe Facebook pentru a stimula interacțiunile cu fanii paginii?

Scopul acestui tip de conținut este de a implica Publicul Țintă într-o conversație, de a stimula activitatea acestora, de a mări numărul de vizualizări, comentarii etc.

22. Premiu celui mai activ membru

Premiază-ţi publicul şi el va deveni mai activ. O postare de genul „Astăzi Elena primeşte premiu pentru cel mai activ membru. Un set exclusiv de produse pentru îngrijirea părului te aşteaptă să îl iei din oficiul nostru.”  Crede-mă! În capul celorlalți va apărea imediat întrebarea: „Hm. Şi aşa se poate? Ce trebuie să fac ca să pot primi şi eu un astfel de premiu?” Răspunsul este evident.

23. Concursul comentariilor

Publică o postare cu următorul îndemn: „Persoana a cărui comentariu se va menţine în TOP timp de 5 minute va câștiga cocnursul și va pleca acasă cu un premiu drăguţ”. Am testat astfel de concursuri chiar şi în pagina Social Media în Culise. Comentariile curg cu găleata.

24. Jocul în asocieri

Şi în acest tip de concursuri poţi oferi un cadou oarecare. Regula jocului este următoarea: postează un cuvânt care se asociază cu cel precedent. De exemplu: iarbă – păşune – vacă – lapte – copii – şi aşa mai departe.

25. Interacţiune distractivă

Distracţia creşte nivelul de implicare. Întotdeauna! Mai ţii minte de mem-urile despre covorul de flori? Asta da muncă de echipă. Ce intră în acest tip de content?

  • articole haioase, istorioare, poezii;
  • imagini, poze, comix, video;
  • ghicitori, flashmob-uri.

26. Content viral

Acest conținut va porni o epidemie de comentarii şi distribuiri, mărind în aşa fel recunoaşterea brand-lui. Vrei un exemplu? Aminteşte-ţi de Covor.md.

27. Articol colecţie, digest

Acest tip de postări primesc aprecieri și distribuiri. Cititorul găseşte un număr mai mare de lucruri importante pentru el într-un singur loc. De exemplu: „50 Extensii Chrome pe care le folosesc specialiștii Social Media în Culise”. Oamenii îl pot distribui în pagina personală, îl pot trimite celor dragi sau îl pot salva pentru a-l reciti ulterior.

28. Concurs cu distribuire

Sper că aici nu este nevoie să explic foarte mult. Mecanica concursului e al naibii de simplă – distribuie ca să primeşti un cadou. Stabilește durata, condițiile de selectare a câștigătorului, faci un Boost pe fanii paginii și Foc 🙂

29. Postare cu sfaturi utile

De câte ori ai citit articole cu așa titluri: „Cum să călătorești prin toată Europa cu doar 200 dolari?”, „Cum să crești masa musculară? 5 sfaturi utile”. Ce sfaturi caută publicul tău țintă? Oferă-le aceste sfaturi.

Ce postări să publici pe Facebook pentru a contribui la formarea Brand-ului personal

Pe piaţă apar tot mai multe brand-uri personale. De ce? Pentru că oamenii vor să cumpere de la oameni, nu de la corporaţii. Dacă nu te-ai gândit până acum la asta – e timpul să o faci.

30. Articol cu istoria personală

Istoriile personale prind foarte bine la public. Oamenilor le place să asculte poveşti de mici copii. Povesteşte-le despre tine, chiar dacă nu au auzit până acum de persoana ta. Poveştile cu final fericit sunt cu atât mai interesante pentru public. Toţi ştiu de Cenuşăreasa. Spune-le prin ce greutăţi ai trecut şi cum ai ajuns acolo unde eşti.

31. Postare despre „reuşitele anului”

Ţie cât de des îţi apar aşa tip de postări? Eu le văd tot mai des în ultima perioadă. Oamenii scriu despre schimbările din ultimul an, sau lecţiile pe care le-a învăţat, ideile care l-au marcat cel mai mult, oamenii care l-au motivat, cărţile citite, locurile vizitate şi o mulţime de alte lucruri. Apropo! Tot în aşa tip de postări poţi publica şi scopurile pentru următorul an.

32. Postare– provocare

Nu e tocmai #IceBucketChallenge. E vorba despre o afirmaţie provocatoare. De exemplu: „Marketing-ul a murit!”. Important este să păstrezi o limită naturală pentru că provocările trezesc dezbateri în comentarii, iar direcția pe care o iau aceste dezbateri te poate face mai popular sau îţi poate distruge imaginea.

Îţi vine vre-un exemplu prin cap? Vrei să îl publici în comentarii? 😀

33. Postare cu umor profesional

Primeşti uneori întrebări interesante? Sau poate chiar stupide? Vezi vre-o imagine hazlie despre marketing sau despre nişa ta? Publică! Vom râde împreună!

ÎN LOC DE FINAL!

Dacă ai observat, ți-am promis în titlu 31 idei de postări Demențiale pentru Facebook și 1 idee Beton. Special am împărțit titlul în așa fel, încât să decizi chiar tu ideea Beton din acest articol, care te-a inspirat 😉

Apropo, dacă ai citit articolul cu atenție, ai observat probabil că sunt publicate 33 de idei. Asta e bine, nu? 🙂 Voi face update ori de câte ori îmi vei sugera să adaug vreo idee nouă. O poți faci mai jos, în comentarii 😉

P.S. Care sunt părerile specialiștilor cu privire la conținutul din acest articol? O părere foarte interesantă vine din partea Victoriei Rudi. Apropo, recomand să citiți articolul ei: Most Marketing Professionals Will Never Get This. Așadar, ea scrie: „O bună parte din aceste idei se referă la Content Marketing Strategy, unde Social Media e un canal de difuzare. Publici Testimonials, Articles & Interviews pe Blog-ul business-ului tău pentru a genera Leads, Increase Brand Awareness, cover the problems and the interests your ToFu, BoFu, & MoFu leads have, etc. Plus, chiar dacă publici un articol pe Facebook, e mai bine să publici un mesaj emotiv, where you can provide massive Value + link to the article in the first comment.  Facebook (și LinkedIn) încurajează content-ul creat pentru platformă și nu link-uri to other platforms (fie ele și blog post-uri sau Landing Pages)”.