Concursurile pe Social Media reprezintă un instrument extrem de bun cu 1 milion de beneficii. Lansate cu cap, ele creează vizibilitate Brand-ului tău, îți cresc Audiența și îți îmbunătățesc relația cu Fanii. Cu ajutorul concursurilor poți încasa multe idei noi de la clienții tăi potențiali și reali. Până în prezent, concursurile rămân a fi un format popular în comunicarea cu Fanii și Generarea Vânzărilor pe Rețelele Sociale.

Idei pentru concursuri pe Facebook și Instagram

Toate ideile din acest articol sunt prezentate într-o formă brută. Folosește-le cum vrei, combină-le dacă e cazul, schimbă condițiile de participare, adaugă, scoate, adaptează. Scopul meu este să te inspir și să îți stimulez imaginația. Te rog, lasă un comentariu sub acest articol și spune dacă mi-a reușit acest lucru 😉

Caracteristici pentru Facebook

Oficial, concursurile pe paginile Comerciale Facebook sunt interzise. Se permite desfășurarea concursurilor doar prin intermediul aplicațiilor din pagină. Accesează Regulile Facebook chiar aici:

  1. Politicile pentru Pagini, Grupuri și Evenimente,
  2. Aplicații pentru Concursuri: Magda Contest, MagWiz, The Fan Machine, WildFire, North Social, Strutta, woobox, ShortStack, Votig

Aici recomand încă un articol cu 150+ link-uri Vitale pentru Facebook Marketing

Caracteristici pentru Instagram

Majoritatea concursurilor aici țin de comentariile pozelor din Pagina ta sau de publicarea imaginilor pe Instagram sub un Hashtag inventat de tine.

Idei pentru concursuri de Vânzare

Ideile și mecanicile de mai jos sunt valabile atât pentru concursuri pe Facebook, cât și pentru Instagram.

1. Scade proporțional prețul unui produs sau serviciu în dependență de Like-uri, comentarii, distribuiri obținute. De exemplu: 50 like-uri sub postare = 10% reducere pentru acest produs. Poți condiționa concursul doar pentru Fanii Paginii. Asta îi va influența indirect să dea Like și Paginii.

2. Urmărește-ne (pune Like Paginii) și scade prețul produsului sau a serviciului.” De exemplu: când pagina va acumula 3000 Fani, prețul produsului va scădea cu 30%. Când pagina va acumula 5000 fani – prețul va scădea cu 50%. Tehnica e clară, da?

3. „Pentru fiecare Like, Distribuire, Comentariu, noi oferim câte 50 lei în Fond” (premii, ajutor pentru copii, invalizi etc.)

4. „Dacă ai putea alege doar un [produs sau o gamă de produse] din sortimentul nostru, care ar fi alegerea ta? Scrie în comentarii și participă la extragerea unui card de reducere (sau reducere pentru acest produs).”

5. „Scrie în comentarii cuvântul Cupon și primește 20% reducere la următoarea cumpărătură. Promoția este valabilă până mâine, ora 13:00!” Este condiționare, este premiu și este deadline.
Formulă perfectă, exact ca în:
Formula magică în publicitatea pe Facebook

6. „Interacționează cu noi (distribuie, pune Like Paginii, încarcă o imagine/video) și beneficiază de posibilitatea de a cumpăra produsul nostru în prima zi de lansare.”

7. „Mâine avem Reduceri – toate produsele cu 50% mai ieftin! Pune Like pentru a câștiga 1 cumpărătură gratuită (în valoare de max. 3 000 lei). Câștigătorul va fi desemnat mâine la 11:00.”

8. „Ieri am petrecut timpul foarte plăcut la Rolling Stones. Pune Like dacă ai fost acolo pentru a primi un CD gratuit cu cele mai bune piese ale serii.”

9. Tipărește pe cutia produsului tău coduri promoționale. Utilizatorii vor introduce aceste coduri în aplicația specială sau în comentariile unei postări și vor primi diferite bonusuri. Cel care a adunat cele mai multe coduri va primi Cadoul Principal.

10. Când grupul sau pagina va atinge numărul de 10 000 Fani, va fi extras un cadou (gândește care) și înmânat aleatoriu unuia dintre fanii paginii.

Idei de concursuri pentru creșterea numărului de urmăritori

11. „Avem peste 10 000 Followeri! Pune Like pentru a Sărbători cu noi acest eveniment. La fiecare 100 like-uri se va extrage un premiu!”

12. „Pune Like + Distribuie”. Îndeamnă participanții să devină membrii comunității tale și oferă-le Cadou pentru asta.

13. „Pune Like + Distribuie”. Îndeamnă participanții să devină membrii comunității. De exemplu, să se înscrie în grup. Așteaptă finalizarea Promoției și desemnează un câștigător în mod aleatoriu.

14. Invită prietenii să dea Like Paginii (Devină membrul grupului). „Fă un Print Screen care va arăta câți prieteni ai invitat în grup și primește pentru asta cadou.”

15. „Invită 40 prieteni pe zi în grupul nostru până în data de XX. Încarcă un Print Screen pe fundalul calendarului cu Deadline-ul Promoției și noi vom face o Tombolă (extragere).

Idei de concursuri pentru Engagement

Mai jos vei găsi un șir de idei pentru stimularea interacțiunilor cu postarea concursului. Reacții, comentarii și distribuiri.

16. „Cine din personajele Avengers. Infinity War pronunță primul sunet în film? Scrie numele în comentarii și poți câștiga un tricou cu Hulk.”

Iată un exemplu de concurs inspirat chiar din Ideile Acestui Articol. E vorba despre Simona Bacaliuc și pagina ei AdalineDenim:

17. „Numește Fotbalistul moldovean care a dat 3 goluri într-un meci. Scrie numele în comentarii și poți câștiga bilete la campionatul de fotbal. Câștigătorul va fi desemnat mâine!”

18. „Scrie în comentarii în ce an a fost înființată compania noastră. Prima persoană cu răspuns corect va primi [premiul X].”

19. „Descrie experiența cu produsul/serviciul nostru și primește un bonus.”

20. „Continuă fraza – primește cadou/cel mai bun comentariu va primi un cadou.” (Aici e bine de la bun început de prevăzut cum se va selecta cel mai bun comentariu).

21. „Descrie în XX cuvinte ceva (senzația după consumul produsului nostru) și participă la tombola cu iPhone X.”

22. „Ghicește Cadoul.” Oferi un mic ajutor (o idee de la care vor porni presupunerile) + următoarele indicii pentru Like-uri, distribuiri. Atingi un număr de like-uri = oferi un indiciu suplimentar.

23. Cere un răspuns corect la o temă tare îngustă, specializată (inclusiv interacțiunea cu produsele companiei). Oferă participanților o motivație.

24. Cere un răspuns corect. Ce trebuie de făcut sau cum trebuia să te comporți în trecut, într-o oarecare situație, când produsul tău nu conținea ceva (îi lipsea ceva, ce este acum).

Încă câteva idei de concursuri pentru Engagement

25. Test pentru cunoașterea postărilor. Lansează regulat 1 concurs (o dată la 3 luni) și îndeamnă fanii să calculeze ceva sau să găsească o informație din postările tale precedente. Promite un cadou pentru asta.

26. „Dacă ai avea posibilitatea să vizitezi o țară chiar mâine, care ar fi aceasta? Descrie-ți visul și ai șansa să câștigi [Introdu varianta ta]. Publică răspunsul cu #hashtag sau cu link spre pagina companiei noastre.”

27. „Care este frica ta cea mai mare? Scrie în Comentarii. Persoanele cu cele mai interesante răspunsuri vor primi câte 2 bilete la filmul Freddy Krueger 2. Câștigătorii vor fi anunțați joi.”

28. „Ce visai să devii când era copil? Împarte visurile tale din copilărie pentru a câștiga [Stabilește un Cadou]. Câștigătorul va fi desemnat în această duminică.”

29. „Cum credeți, câte companii folosesc tariful nostru [DENUMIREA TARIFULUI]? Scrie răspunsul tău în comentarii și poți câștiga 1 lună folosire a tarifului [DENUMIREA TARIFULUI] gratuit. Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 13:00.”

30. „Cântecul meu preferat este _____ de ______. Numeșete piesa și interpretul preferat pentru a câștiga bilete la următorul lui concert.”

31. „Descrie o nouă modalitate de folosire a produsului nostru (din imagine). Persoana cu cel mai original răspuns va primi acest produs GRATUIT: Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 14:00.”

32. „Și-i Vasilică, ți-i rău? Dap în fiecare zi așa?” – numește filmul și numele personajului care spune această frază pentru a câștiga [Varianta ta]. Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 18.00.”

33. „Numește toți câinii care au fost în cosmos. Primii 10 care dau răspunsuri corecte vor câștiga bilete la Muzeul Cosmonauților.”

34. „Fiind la plajă, cel mai tare îmi place să_______. Scrie cu ce îți place să te ocupi pe malul mării și ai șansa să câștigi o tură la Constanța!”

35. „Cum apreciezi produsul din Imagine, de la 1 la 10? Cel care va oferi o justificare explicită va primi acest produs gratuit. Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 11:00.”

Ți-ai notat toate ideile? Mai avem!

36. „Scrie în comentarii numărul comentariului tău! Dacă ajungem la 200, vom selecta la întâmplare 10 participanți care vor primi bilete la Avengers, Infinity War.

37. „Crează o imagine tematică, meme,  lumă despre produsul nostru și primește un cadou.”

38. „Pune Like, dacă tot aștepți cu nerăbdare acest weekend. Mâine, la 14.00, vom desemna câștigătorul care va primi 2 bilete la Poiana Veselă pentru acest weekend.”

39. „Fă o poză” cu anumite cerințe (de exemplu, mascat Carla’s Dreams) — „primește cadou” (dacă premiul e doar 1 – desemnează câștigătorul după Like-uri, echipa juriului, întâmplător).

40. „Care va fi scorul meciului Moldova:România din acest weekend? Persoana care ghicește scorul va câștiga [Varianta ta].”

41. „Vrem să extindem sortimentul nostru și avem nevoie de părerea ta! Scrie în comentarii, pe care dintre variantele de mai jos, după părerea ta, intenționăm să le lansăm? Câștigătorul va primi cantitatea anuală de produs [Varianta ta].”

42. „Din nou Concurs! Adaugă în comentarii imaginea raftului tău cu cărți. Persoana care are cel mai interesant raft și va acumula cele mai multe Like-uri, va primi un certificat în valoarea de 3000 lei în librăria [Denumirea ta].”

43. „Fă o poză cu produsul nostru! Câștigă cea mai originală idee.”

44. „Încarcă imaginea ta în Albumul Grupului. Imaginea care acumulează cele mai multe aprecieri până la o anumită perioadă de timp – va câștiga.”

45. „Photoshop. Adaugă fața ta pe imaginea cu produsul nostru și câștigă.”

Mai ai loc în carnețel? Mai notează câteva idei 🙂

46. „Scrie în pagina noastră o Recenzie despre produs, acumulează 20 Like-uri și primește un cadou!” (Posibilă varianta cu postarea participantului în propriul Timeline, cu link/mențiunea paginii).

47. Concurs pentru cea mai interesantă întrebare adresată companiei.

48. „Apreciază Pagina – Treci un Test – Publică Rezultatele – Primește cadou.”

49. „Ghicește numărul de poze cu produsele noastre, pe care le vom încărca mâine în album – câștigă un premiu.”

50. „Intră în Album, găsește semnele secrete și ghicește cuvântul.”

51. Concurs în câteva etape. La fiecare etapă crește valoarea premiilor. Spre exemplu: Dacă la curs se vor înscrie 100 participanți, va fi tombolă cu iPhone X. Dacă se vor înscrie 3000 participanți, tombola va include iPhone X și 1 Automobil. Iar dacă la curs se vor înscrie 7000 participanți, tombola va include iPhone X, Automobil și 1 Apartament cu 2 camere în Chișinău.

52. „Cine din voi iubește toamna? Pune un Like și poți câștiga [Varianta ta]. Câștigătorul va fi desemnat azi, la 18:00.”

53. „Ghicește! Câte bomboane sunt în imaginea de mai jos? Persoana a cărei variantă va fi cea mai aproape de adevăr, va primi cantitatea anuală de bomboane” (sau varianta ta de premiu).

54. „De la 1 la 10, cât de mult iubești [Denumirea Companiei tale]? Mâine, la 14:00, vom alege cel mai devotat fan și vom publica imaginea lui pe Cover-ul Paginii.”

55. „Fiecare al 50-lea comentariu va fi premiat cu un Tricou din partea noastră. Distribuie această noutate să afle și prietenii!”

Nu ne oprim aici. Engagement-ul e forță 🙂

56. „Ce înseamnă pentru tine expresia Prea multă Cafea? [Înlocuiește Cafea cu Varianta ta]. Scrie în comentarii și câștigă un cadou din partea Cafenelei noastre [Indică Cadoul]. „Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 06:30 (Da, atât de devreme, ca să te trezești și să bei o cafea).”

57. „Dorim să te cunoaștem la fel de bine ca prietenii tăi! Comentează mai jos cu o poză cu tine și prietenul tău pentru a câștiga [Varianta ta]. Câștigătorul va fi desemnat mâine la amiază.”

58. „Scrie un comentariu sub această postare și așteaptă să se țină 10 minute/1 oră. Câștigătorul primește un Cadou.” Un exemplu de așa concurs îl găsești mai jos:

59. „Demonstrează că iubești vara! Scrie despre asta în comentarii și invită prietenii să voteze. Dacă vei fi printre primii 5 leaderi cu număr maximal de Like-uri, poți pregăti gențile. Plaja din Turcia te așteaptă cu mare drag.”

60. „Pune Like + Distribuie = Primește Cadou.” Cea mai simplă formulă 🙂

Concursuri doar pentru Facebook

61. „Distribuie postarea și acumulează XX Like-uri (sau comentarii) = primește Cadou, Reducere, Bonus sau un oarecare Beneficiu.”

62. „Adună un Element” (imagine, cuvânt, cifră, rebus, porțiunile din cuvânt se vor publica separat, pe rând), părțile cărora se vor publica pe rând, într-o anumită perioadă de timp, pe XX minute – „primește Cadou.”

63. „Distribuie cât mai multe postări din Pagină în perioada din XX până în XX – primește cadou.”

64. „Ghicește un cuvânt. Pentru a deschide o literă/primi un indiciu sub formă de poezie, trebuie să crească numărul de Like-uri/Distribuiri.” De exemplu, pentru a deschide 1 literă sunt necesare 5 distribuiri, pentru a deschide a 2 literă – 10 distribuiri etc.

65. Foto Battle 1 la 1. În pagină se publică 2 poze cu sondaj. Utilizatorii votează pentru una dintre ele.

Concursuri doar pentru Instagram

Dacă te interesează mai mult Instagram-ul, citește aici: Cum obții 65 463 Like-uri pe Instagram în doar 9 săptămâni? Sfaturi și Secrete Implementate în Moldova

Sau inspiră-te de aici: 70 conturi Instagram SUPER-MEGA Creative

66. „Găsește Informația ascunsă din postările anterioare” (redactează postările pentru acest concurs, dacă este necesar) – „primește un Cadou.”

67. „Dă un click pe imaginea de mai jos și apasă L pe tastatură pentru a participa la concurs și pentru a câștiga [Varianta ta].” Explicație: tasta L pune Like imaginii. „Persoana care dă cel de-al 100 like va câștiga.”

68. „Publică o postare cu hashtag-ul #companiamea și arată cum folosești produsul nostru. Cea mai originală poză va câștiga concursul.”

69. „Scrie în comentarii numele account-ului tău. Persoana cu cel mai mare număr de Followeri va primi un CADOU – tricou. Câștigătorul va fi desemnat mâine, la 15:00.”

70. „Lasă un comentariu sun această imagine și noi Random vom selecta câștigătorul.” (Accent că doar followerii paginii pot participa la concurs)

71. „Lasă un comentariu sub această imagine și câștigă un Tricou: Cel mai bun [Varianta ta] este __________. Va câștiga persoana al cărei comentariu va lua cele mai multe Like-uri!

Află mai multe despre concursurile pe Facebook în acest video: Concursuri pe Facebook în Studii de Caz, de la conferința Quarantine Digital

Checklist din 19 pași pentru lansarea concursurilor pe Rețelele Sociale

Acum serios. Ideile prezentate mai sus sunt brute și bune pentru un Marketing Situațional, ca o inspirație, o soluție pe termen scurt. Dar dacă vrei să beneficiezi la maximum de concurs, acesta trebuie desfășurat conform unui plan. Mai jos vei găsi un checklist de lansare și desfășurare a concursurilor.

Acesta îți va permite să scoți maximum atenție, engagement și beneficii din publicul tău țintă.

1. Stabilește Scopul Concursului

Ia-o, te rog, de lege. Orice intenție sau acțiune pe Rețelele de Socializare trebuie să înceapă cu stabilirea scopului. A acționa fără scop e ca și cum ai fi o frunză bătută de vânt. Ce scop urmărești prin acest concurs?

  • Să atragi Audiență Nouă
  • Să crești Interacțiunile cu Audiența
  • Să faci teasing la un Produs nou
  • Să crești vânzările sezoniere sau la un produs anumit

Important este să te ții de un scop cât mai clar și bine definit. În mod normal, scopurile concursurilor se țin legate de scopurile strategiei Social Media. Acestea se țin de scopurile strategiei de Marketing, care se țin de scopurile Afacerii. Un fel de Inception aici. Totul trebuie să fie legat, motivat logic, măsurat și, la necesitate, îmbunătățit.

2. Selectează Platforma pentru Concurs

Foarte simplu. Răspunde la întrebarea: Unde se va desfășura concursul?
Scopul definit trebuie să te ajute aici. E Facebook? E Instagram? Poate e un Concurs pe mai multe platforme?

3. Stabilește Mecanica Concursului

Cea mai simplă mecanică este Like & Share. Dar cât de eficientă este aceasta în zilele noastre? Poate ar fi cazul să organizezi un Voting? Să stimulezi UGC (User Generated Content)? Poate faci o loterie? Gândește bine la Mecanica concursului și descrie-o clar în planul tău de acțiuni.

4. În ce constă partea Creativă a Concursului?

Cea mai importantă întrebare pentru un Content Manager bun: În ce constă partea creativă a Concursului? Am prins bine sensul acestei întrebări colaborând cu echipa lui Anton Pahotin, Go Social.

Dacă vrei emoții și interacțiuni, orice acțiune pe Social Media trebuie să conțină o doză de creativitate. Gândește-te, în ce constă creativitatea concursului tău?

5. Care este Premiul Concursului?

Stabilește premiul concursului. E unul singur? Sau e un set de premii care se vor oferi în funcție de mecanica stabilită? Află cât costă premiul și treci suma la bugetul concursului. Asta ca să bați totalurile la sfârșit.

6. Cum desemnezi câștigătorii Concursului?

Asta tot depinde de mecanică. Cum alegi câștigătorii? Vei aduna un Juriu? Va fi o loterie? Vei desemna câștigătorul în dependență de numărul de Like-uri, distribuiri, orice alte acțiuni întreprinse de către participanți?

7. Pregătește condițiile de desfășurare a Concursului

Da, orice concurs cu planuri mărețe are nevoie de un Regulament. El trebuie să fie public (de dorit pe blog pentru a acumula și traffic – be smart) și să prevadă condițiile de:

  • Intrare/Înscriere în Concurs
  • Condițiile de Participare
  • Condițiile de Câștig
  • Premiile și valoarea lor
  • Termenii de desfășurare a Concursului
  • Alte condiții

Dacă vrei exemple mai concrete de regulamente, poți să te inspiri de la compania Darwin. Citește Regulamentul concursului – Câștigă un iPhone X de la Darwin

8. Pregătește postarea de Teasing a Concursului

Aici începi lucrul cu Audiența. Desfășurarea Concursului necesită mai multe postări. Totul trebuie să fie trecut în planul tău calendaristic. Începi, evident, cu o postare de Teasing. Exact cum se prezintă și filmele noi. Dacă planific un concurs cu o amploare mai mare, poți face și câteva postări de teasing. Important e să fii diferit și să prezinți lansarea concursului din mai multe puncte de vedere.  Să descoperi, de fiecare dată, informații noi și captivante.

9. Care este aspectul vizual al Concursului?

Aici nu mă refer doar la Imagine. Pot reformula un pic întrebarea: Cum va vedea concursul un potențial participant?

  • Unde va fi Titlul și cum acesta va fi formulat?
  • Ce Imagine vei folosi? Orizontală, pătrată, verticală? Ilustrație sau Poză?
  • Descrierea regulilor pe scurt sau textul de bază al concursului. Cum acesta va arăta? Unde trebuie să pui spațiu? Unde să pui un emoji?
  • Informația despre cadouri: Cum o prezinți?
  • Link-urile suplimentare: Unde le pui?
  • Îndemnul la Acțiune. Este?

10. Pregătește Postarea de bază a Concursului

Formulează textul, pregătește imaginea, programează postarea sau treci asta în calendarul tău de lucru. Important e să fie totul pregătit din timp, de dorit, până la postarea de teasing.

11. Menține Concursul cu propriile forțe

Încă la etapa de planificare, creează o listă de persoane (cu cât mai multe, cu atât mai bine) care te vor ajuta să menții artificial concursul. Apelează la colegii de lucru, la prieteni și cunoscuți. Acest grup de oameni pentru Concurs e ca și primul chibrit cu care vrei să dai foc unui incendiu de amploare.

12. Promovează Concursul

Concursul poate și trebuie să fie promovat. O poți face prin:

  • Publicitate țintită: fie pe un grup de oameni dintr-o anumită locație, cu interese corespunzătoare publicului tău țintă, fie pe audiența paginii, pe audiența clienților, audiențele asemănătoare. Tu decizi.
  • Anunțuri în grupuri tematice. Selectează un șir de grupuri și promovează-l acolo. Sunt mai multe grupuri pe Facebook, de exemplu, în care zilnic se publică concursuri noi. Mai poți selecta grupuri și în funcție de premiul concursului (poate fi ceva specializat), în funcție de interesele publicului tău țintă.
  • Propriile canale. Expediază un newsletter la toată baza ta de e-mail marketing. Poți susține aceasta și prin expedierea unor SMS. Anunță pe Blogul tău, pe alte rețele sociale. Dacă concursul are un termen mare de desfășurare, poți folosi și pliantele ca mijloc de promovare, și bannerele outdoor. Totul depinde de scopuri și amploarea concursului 😉
  • Lideri de Opinie/Influenceri/Bloggeri. Caută liderii de opinie din segmentul tău sau Influenceri și Bloggeri ce adună publicul tău țintă. Găsește un numitor comun, o colaborare win-win și conectează-i la planul tău de acțiuni.

13. Pregătește prima postare de pre-lansare a Concursului

Pentru a amplifica interesul față de concurs, poți folosi o postare cu termenii de desfășurare a Concursului. Această postare, la fel, poate fi promovată prin canalele menționate mai sus. Depinde de planul tău.

14. Anunță rezultatele Intermediare

Pentru a amplifica și mai tare interesul față de concurs, poți publica o postare cu rezultatele intermediare. Din nou, este pentru Engagement și pentru un efect mai mare. Ține cont de această posibilitate când planifici un Concurs.

15. Publică a doua Postare de pre-lansare

Această postare își va produce efectul dacă va fi o diferență între câștigătorii intermediari anunțați la p. 14. E un fel de flirt cu Audiența și acest flirt sporește gradul de implicare, emoția. La fel, sporește și interacțiunile cu pagina Brandului.

16. Desemnează câștigătorii Concursului

Tradiționala postare cu desemnarea câștigătorilor. Ține minte de doza de creativ, de o abordare specială și cuvinte motivaționale, pline de emoții și mulțumiri.

17. Înmânează Premiul Concursului

Încă un motiv pentru a crește efectul și cifrele concursului: să dedici o postare separată pentru motivul de înmânare a premiilor. Aici poți face fotografii cu câștigătorii. Le poți lua interviuri, cere feedback și arăta Fanilor că totul e real și câștigătorii sunt oameni reali.

18. Publică cele mai bune lucrări, momente, situații

Un motiv de a crește rezultatele concursului și cifrele de Reach cu Engagement este de a publica mai multe situații interesante despre desfășurarea concursului. De exemplu, pregătirile echipei, cele mai haioase fraze, cele mai bune lucrări, top cei mai activi participanți, top cele mai apreciate lucrări de către fani etc. Analizează bine cum se desfășoară concursul, situații vor fi. Fii deschis și conținutul se va aduna singur.

19. Publică postarea finală cu rezumatul Concursului

La final, publică rezumatul concursului. Arată participanților întregul proces și emoțiile concursului. Ar fi perfect să fie în format video, cu comentariile organizatorilor, participanților și filmări din backstage. Mulțumește Fanilor și încheie cu un CTA. Întreabă-i dacă ar mai dori un asemenea concurs și ați putea repeta jocul.

Concursurile = SMM?

Uite acesta e un SMM adevărat, plin de viață, activități și comunicare cu fanii paginii. De sute de ori am zis, că Social Media Marketing nu e doar vânzare seacă. E un întreg proces de planificare, organizare și comunicare interactivă. Acest proces implică design, copywriting, fotografie, filmare și montare video. Dar mai implică și publicitate țintită, colaborări cu lideri de opinie, comunicare activă cu fanii și participanții la Concurs.

Toate acestea, într-un final, cresc cifrele marketingului. De la reach și engagement – la gradul de loailizare și influența vânzărilor prin stimularea emoțiilor. Joc și bun simț la primul contact pe comentarii între Brand și Potențialii tăi clienți.

Citește și Social Media Wars: Cât costă Like-ul tău pe Facebook?