Marketing-ul este domeniul în care nu te poţi opri niciodată în loc. Trebuie să te documentezi mereu ca să găseşti noi metode pentru a examina pe îndelete, a intriga şi a „agăţa„ consumatorii.

Descoperă, mai jos, 7 cărţi de marketing, care te vor ajuta atât în analiza pieţei, cât şi în generarea noilor idei de promovare. De la abordări inovatoare – până la exemple din viaţă. Aşadar, citeşte, inspiră-te, aplică.

Dacă ești pasionat de Marketing și vrei să cunoști mai multă lume din domeniu, îți recomandă să citești acest articol: 20 grupuri de Marketing pe Facebook din Moldova și România

Iar dacă vrei să descoperi și mai multe cărți de Marketing, citește aici: Ce mă face Social Media Manager? Despre cărți și cunoștințe în Marketing Online

1. Market – Based Management, de Roger J. Best

Iat-o! O carte de bază atât pentru un marketer începător, cât și pentru unul cu experiență. Grafice, tabele și scheme, exemple ale planului de marketing. Din ea vei învăța să analizezi piața, să măsori loialitatea clienţilor și să construiești relații cu consumatorii. Să te familiarizezi cu indicatorii cheie și analizele – tot aici vei învăța.

Lucrarea lui Roger Best este o alternativă excelentă a numeroaselor publicații conceptuale și cercetărilor teoretice în domeniul marketingului, deoarece acordă o atenție deosebită rezultatelor activității companiei. Construiește punți între teorie și practică și oferă instrumente clare pentru implementarea strategiilor de piață în afacerile moderne.

2. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, de Chip şi Dan Heath

Vrei ideea ta să devină la fel de senzaţională ca şi iPhone, dar nu știi cum s-o faci? Un bestseller al fraților Heath îți va spune de ce unele idei devin virale și celebre, iar altele – nu. Practic, în carte se vorbeşte despre rețeta perfectă pentru ca o idee/produs/serviciu să prindă la public. Despre acel je ne sais quoi care îl face popular și îl vinde. Ei vin cu o rețetă din 5 ingrediente. Aşadar, pentru ca o idee să prindă, ea trebuie să fie:

  • simplă (simple)
  • neașteptată (unexpected)
  • practică (concrete)
  • credibilă (credible)
  • emoțională (emotional)

În carte este fundamentată ideea că totul se bazează pe povești. Poveștile vând și cartea te plimbă prin tot felul de exemple cu produse care au spus povești practice și au ajuns departe. Ce mai subliniază ei este că povestea nu trebuie generalizată. Nu copiii orfani au nevoie de alimente, ci Anuța, copilă de 3 ani care are intoleranță la lactoză.

3. Decoded: The Science Behind Why We Buy, de Phil Barden

Cum să scrii un preț în meniul restaurantului, astfel încât vizitatorii să comande mai mult? Ce culoare de pe ambalaj indică faptul că produsul are calorii reduse? Phil Barden, un marketer cu 25 de ani de experiență, îţi povesteşte de ce oamenii cumpără produsul și dezvăluie zeci de cazuri practice.

În această carte revoluționară, Phil Barden împărtășește cele mai recente cercetări cu privire la motivațiile din spatele alegerilor consumatorilor. Ce se întâmplă în creierului uman atunci când ia aceste decizii? Afli tot aici. El descifrează „codurile secrete” ale produselor, serviciilor și mărcilor, pentru a explica de ce le cumpără oamenii. Și, în cele din urmă, el arată cum să aplici aceste cunoștințe în marketingul de zi cu zi. Toate – pentru un efect extraordinar prin îmbunătățirea dramatică a factorilor cheie, cum ar fi relevanța, diferențierea și credibilitatea.

4. Contagious: Why Things Catch On, de Jonah Berger

Profesorul școlii de afaceri Wharton, Jonah Berger, oferă un set de metode pentru crearea de mesaje sau reclame pe care oamenii le vor împărtăși cu nerăbdare unul cu celălalt.

În carte vei citi, de exemplu, cum a devenit celebru un restaurant de lux prin intermediul unei banale fripturi cu brânză. Cum reclamele anti-drog se poate să fi crescut, de fapt, consumul de substanțe interzise? Cum a fost posibil ca un filmuleț despre unul dintre cele mai plictisitoare produse, un blender, să aibă peste 200 de milioane de vizualizări? Dacă ești curios/curioasă să afli – trebuie să citești această carte.

Eşti managerul unei mari companii? Sau deții o afacere mică pe care vrei să o promovezi? Sau eşti pe punctul de a obține un post important și doreşti să faci o schimbare? Nu contează. Această carte e bună pentru toți. Contagious îţi va explica modul în care produsele și ideile tale pot deveni captivante.

5. Hooked, de Nir Eya

Gândește-te de ce unele produse ne atrag atenția, iar altele – nu? De ce cumpărăm aceiași adidași, telefoane, cărți și bomboane? Esența și beneficiul acestei cărți constă în aspirația delicată a autorului de a expune cum companiile şi produsele devin visul fiecărui marketer – un obicei.

În acest scop, se propune un model foarte simplu și ilustrativ, care să descrie, pas cu pas, cum se întâmplă astfel de lucruri. De ce, înainte de a spune „Bună dimineața!„, ne întindem după smartphone să aflăm ce s-a întâmplat peste noapte în reţelele sociale. De ce rămânem pe anumite site-uri și încercăm să verificăm rapid e-mailurile?

De ce alegem un produs cu ochii închişi și cum să ne asigurăm că această onoare este valabilă anume pentru produsul nostru.

6. Ogilvy on Advertising, de David Ogilvy

În această carte, tatăl publicității moderne, David Ogilvy, povestește cum să creezi publicitatea care se va vinde singură. Ce texte, ilustrații, design ar trebui să conţină aceasta? Cum să atragi și să reții clientul?

Aici găseşti mai mult de 150 de ilustrații color și alb-negru, exemple clasice de publicitate tipărită și reclame TV. Teoria și practica publicității în imagini! Și nu uita că această carte este scrisă de unul dintre cei mai buni copywriteri din lume – este ușor și incredibil de interesant să o citeşti.

7. Don’t Read This Book, de Donald Roos

Dacă lucrezi la o mulțime de idei în același timp, există riscul ca toate acestea să rămână nerealizate. Până când deschizi această carte. În ea găseşti secretele managementului timpului pentru toți cei care sunt conectați la procesul creativ. Sfaturi, metode, liste de sarcini și liste fără sarcini, care te vor ajuta să-ți organizezi zilele de lucru.

În carte nu este vorba de o modalitate simplă de a-ţi petrece și organiza timpul, ca și pe conturile de Facebook. Nu e despre o abordare sintetică a listei de task-uri pe care le poţi amâna fără regrete. Este vorba că, de fapt, mai puțin înseamnă mai puțin.

Recunoaște, te-au intrigat aceste cărți? Pe care ai începe să o citeşti chiar de mâine? Ce cărţi de marketing ai recomanda membrilor comunității noastre? În următorul articol, am pregătit pentru tine o listă substanţială de cărţi recomandate de jucătorii pieţei digital din Moldova, plus o mică surpriză. Oh! Sunt sigură că îţi va plăcea.