O definiție de pe net spune că: Marca comercială, cunoscută și sub denumirea de brand, este un nume, termen, model, simbol sau o altă trăsătură care diferențiază, în percepția consumatorului, o organizație sau un produs de rivalii de pe piață.

Social Media în Culise are drept scop în următorii 3 ani să crească numărul membrilor de 8 ori. Asta e posibil doar în cazul în care pășim hotarul și aducem în grup toți specialiștii și antreprenorii din România. Această provocare devine și mai complicată când creșterea trebuie să își mențină tradiția și să fie organică. Cum să îți realizezi scopul în aceste condiții?

Creezi o legătură trainică dintre scopul comunității și publicul țintă. Începi cu un instrument comunicativ important. Și anume, cu…

Elaborarea Branding-ului Comunității

Analizând mai multe comunități de Marketing din România, am constatat că majoritatea dintre ele au un aspect vizual relativ slab. Unele dintre ele se limitează doar la o denumire și niște elemente vizuale descărcate de pe stocuri. Altele, cele asociate Agențiilor de Marketing, le poartă culorile și atât. M-am întrebat, identitatea cărei comunități din piață reprezintă un standard demn de urmat? Suntem totuși comunități formate din specialiști în Marketing. Ce exemplu dăm noi afacerilor și clienților noștri?

Mai mult decât atât, Social Media în Culise există pe mai multe canale: Facebook, Instagram, Google, Youtube, Blog. În curând, urmează să apară pe mai multe suporturi offline precum: bilete, postere, carnete, steakere. În acest context, aspectul vizual joacă un rol extrem de important și reprezintă primul pas spre realizarea obiectivului susmenționat.

Logoul și Identitatea Vizuală a comunității trebuie să formeze o diferențiere puternică prin intermediul simbolurilor, culorilor și a mesajelor comunicate. Ești de acord?

Cine lucrează la Branding?

În toamna 2017, am fost contactat de către Anton Pahotin. El a deschis Trello, mi-a arătat identitatea vizuală Mad Marketers și mi-a propus să organizăm împreună această conferință. Am rămas impresionat de identitatea lor vizuală.

Au urmat 90 de zile de lucru cu GoSocial. Am făcut cunoștință cu membrii echipei, cu gândirea și abordarea lor. A trecut conferința, dar gândurile la Branding mi-au rămas în cap. Simțeam că Social Media în Culise are nevoie de o Identitate Vizuală bună pentru a continua creșterea.

Au urmat luni întregi de proiecte și discuții. Uite așa, am ajuns în toamna 2018 și la mine. Așa ai ajuns și tu să citești acest articol și să mă ajuți cu o alegere extrem de importantă pentru viitorul comunității.

La ce etapă ne aflăm?

Colaborarea cu GoSocial și însăși elaborarea Identității Vizuale durează în jur de 45 zile și se află pe ultima sută de metri. Acum alegem Logo-ul, iar până la sfârșit de ianuarie 2019 va fi lansată identitatea vizuală în deplina sa frumusețe.

Cu ce poți ajuta comunitatea?

Mai jos vor fi prezentate câteva concepte de Logo-uri. Te rog să le analizezi și să votezi pentru una din versiuni. Decizia de a scoate la vot versiunile alb/negru ale logo-urilor este una conștientă. Culorile pot influența procesul de selecție, iar noi dorim să te concentrezi la maximum pe sens și formă. De aceea, te rog mai întâi să intri în esență și doar apoi să votezi. Iar dacă nu îți place nici una dintre versiuni, cu mare drag aștept varianta sau ideea ta.

Cum se va desfășura voting-ul?

  • Etapa 1: Votează comunitatea. Avem 7 zile pentru dezbateri și voturi.
  • Etapa 2: Votează juriul, care este alcătuit din 2 persoane: Maxim Killchick, autorul lucrărilor, și Eugen Boico, designer și expert cu autoritate.
  • Etapa 3: Decizia finală. Va fi luată de către mine și juriu.

Concept 1: Dincolo de Linie

Majoritatea designerilor aleg calea ușoară în crearea unui Logo și folosesc asocieri evidente. În cazul nostru, această asociere sunt culisele. După un research bun, am aflat că cele mai interesante variante cu această asociere deja sunt lansate. Maxim spune că research-ul este cel mai bun prieten al designerului. El te ajută să compari ideile tale cu cele existente și să eviți acuzațiile de plagiat.

Părea mult mai interesant pentru noi să folosim spațiul liber, care apare atunci când cortina este deschisă. Acest spațiu este punctul de atenție pentru spectatori și metafora noastră despre cunoașterea necunoscutului. După ce designerii au încercat să lucreze puțin cu forma vizuală a metaforei, ei s-au concentrat pe căutarea unui anumit translator.  Aceasta ar fi o placă ce ar putea servi drept bază a viitoarei identități vizuale. Pentru a face acest lucru, ei au folosit unghiul de tăiere ca metafora unui spațiu semi-deschis.

La un moment dat, a apărut ideea de a transmite forma proiectorului, deoarece el însuși este un transmițător de informații și se potrivește cu funcția grupului. Dar în cele din urmă designerii s-au oprit la un dreptunghi care stătea în spațiu. I-au oferit o perspectivă în așa fel încât să pară că inscripția a intrat în ea interpretând și intrarea în culise.

Concept 2: Ochiul

Conceptul s-a bazat pe imaginea ochiului ca un organ de percepție a informațiilor. O metaforă care stă chiar în denumirea grupului: să vezi ce e în spatele scenei. Să descoperi ceva nou, să devii parte a unui grup închis de inițiați. Metafora ochiului este foarte renumită. Căutarea unei forme originale pentru Logo este o sarcină dificilă.

În genere, dacă planifici să creezi un Logo, trebuie să știi că imaginile simple sau evidente legate de metafore simple și evidente vor fi cel mai probabil ocupate. Iar sarcina unui Logo este să fie purtător original de informații.

În cele din urmă, designerii au reușit să obțină o combinație a celor două forme într-un semn lizibil și să rămână originali. Drept bază a Logo-ului au fost luate litera C (ca prima literă a cuvântului Culise) și imaginea stilizată a ochiului, la intersecția cărora apare irisul.

Concept 3: Litera C

Acest concept este bazat pe ideea de a împărți litera C și spațiul ei interior în lumină și umbră. Designerii au vrut să obțină un efect de parcă ai lumina cu o lanternă partea internă a literei C. Rezultatul însă era nesatisfăcător. Prin urmare, ei au pliat o hârtie și au privit prin ea pentru a înțelege situația când peste tot e întuneric și e luminată doar o zonă concretă. Anume această situație i-a făcut să descopere că atunci când îndoi o hârtie într-un tub, aceasta seamănă cu litera C. În cele din urmă, designerii au obținut o formă interesantă, asemănătoare literei C cu serifi mari.

Concept 4: Cheia

Conceptul se bazează pe imaginea unei chei ca element sacru al cunoștințelor. Acest semn are un istoric destul de mare, legat de taine și de păzitorii lor. Baza cheii este, de obicei, rotundă. Acest lucru i-a determinat pe designeri să pună litera C în bază. Apoi ei au încercat sa facă terminarea clasică a cheii cu doi dinți, care le-a reamintit de litera inversată E. În final a ieșit forma unei chei alcătuită din doua litere: C și E (prima și ultima litere ale cuvântului Culise).

Concept 5: Textura Culiselor

Acest concept a venit cu înțelegerea faptului evident pe care l-am pierdut la început – textura pliată a perdelei în sine. Astfel, designerii au creat o panglică ondulată, din care au colectat ulterior un semn.

Concept 6: Cele 3 Audiențe

Conceptul se bazează pe cea mai clasică diagramă. Trei cercuri unite ce formează la mijloc a patra zonă. Aceste cercuri reprezintă 3 Audiențe diferite: cititorii, creatorii și editorii. Designerii au aranjat totul astfel încât la mijloc să se formeze un ochi, iar cercurile să aibă la bază litera C.

Dă-ne o mână de ajutor!

Dacă ai propria versiune sau propriul concept despre cum trebuie să arate logo-ul comunității, te rog, descrie-o sub formă de text sau arat-o vizual în comentarii. Toate metaforele și ideile propuse vor fi preluate de către designeri și analizate. În următoarele 7 zile rămânem absolut deschiși față de propunerile tale.

Spre exemplu, înainte de a publica acest articol și de a lansa voting-ul public, l-am invitat pe Eugen Boico să reprezinte juriul. I-am trimis versiunile de logo și i-am făcut o introducere. Așteptam părerea lui, dar între timp am primit un nou concept. Eugen a luat ca bază Logo-ul 4, cel cu cheia, și în loc de litera E poziționată pe orizontală a adăugat un grafic de creștere. În opinia lui, această idee transmite sensul comunității: performanța și creșterea profesională prin intermediul comunicării cu membrii comunității.

Conceptul este interesant și corect. În urma unui research, designerii s-au pierdut în multitudinea elementelor grafice care transmite această idee. Este foarte mare probabilitatea să se elaboreze un logo care deja există. Cresc riscurile de plagiere pentru că Fiverr e plin cu logo-uri bazate pe metafore de comunicare.

Care e părerea ta? Votează!

Citește și interviul cu Eugen Boico: 22 notițe despre marketing, publicitate și creație în Moldova