În cadrul offline-ului despre Copywriting, susținut de către Vadim Cușnir, a fost prezentată o altă abordare despre acest subiect. Aici s-a povestit despre cum să faci texte atractive și cum consumatorii percep un mesaj la nivel psihologic. Ce exerciții te pot ajuta să obții un text bun? Află răspunsul și alte detalii care sigur te vor ajuta să faci copywriting cu personalitate – în video mai jos.

Până la urmă, a face copywriting înseamnă a face creativitate. Dar ce este creativitatea? Idee pură, ingenioasă care apare pentru prima data? Sau creativitatea este atunci când tu știi multe pattern-uri, le amesteci și se primește altceva? Probabil răspunsul rămâne la discreția fiecăruia.

Din perspectiva SMM, copywriting-ul se divizează în două segmente:

  1. Facebook ads. Reprezintă textele care trebuie să nimerească în pâlnie în dependență de etapa la care se află clientul. Acesta sunt, de obicei, scurte și la subiect. De menționat că textele pentru Facebook ads se formulează sau foarte scurt, sau foarte lungi. În cazul textelor foarte lungi, se va comunica o informație valoroasă gen: Top 100 cărți de citit.
  2. Facebook page. În categoria dată se includ textele generale pentru postări. Acestea vor conține mai multe adjective în formularea gândurilor, iar cel mai des întâlnit tip de content va fi storytelling-ul.

Probabil, deseori ți-ai pus întrebarea dacă există totuși o formulă exactă în copywriting, care te ajută să faci un text bun. Răspunsul este cert – Nu. Nu există o formulă, există doar anumite tehnici și instrumente care te pot ajuta să creezi un text calitativ, ce va prinde la public.

Recomand la fel: Persuasiune în Marketing. 13 Triggere pentru a câștiga Atenția Publicului Țintă

Cum facem copywriting pentru Social Media?

Pentru a capta atenția publicului în digital marketing, avem nevoie de relevanță și autenticitate. Aceste două trăsături stau la baza creării copywriting-ului în social media. Și totuși, ce reprezintă un text relevant și autentic?

Pentru a scrie un text relevant este necesar, în primul rând, să-ți cunoști publicul țintă. Anume în momentul în care ai analizat publicul țintă, ai stabilit avatarele clienților, cunoști totul despre ei. Ce fac, de ce au nevoie, ce le place și ce nu? Doar atunci,  cu siguranță, vei ști ce mesaj trebuie să-i comunici. Așa vei putea să ajungi mai ușor și mai repede la clientul tău. Pe lângă publicul țintă și segmentarea lui, un alt moment care te ajută în crearea unui text relevant este și analiza concurenților. Aici poți fie lua ceva bun, fie, din contra, să faci ceva diferit.

Analiza concurenților ne ajută și la crearea unui text autentic. Și nu doar atât, un text autentic poate fi calitativ atunci când ai deja o strategie pentru social media. Elementele de bază a strategiei cuprind: tone of voice, misiunea, poziționarea etc. Acestea te ajută enorm de mult să creezi acel text bun și autentic, astfel încât să captezi atenția publicului.

Citește la fel: 31 Idei de postări Demențiale pentru Facebook

TOP 3 cele mai puternice tehnici de copywriting

  1. Storytelling – acest tip de content este un must și are un efect deosebit asupra oamenilor. Atunci când povestești ceva, îi dai omului posibilitatea de a crede și de a aștepta continuare. Asta te poate ajuta enorm de mult în a ține concentrat și interesat publicul.
  2. Întrebare – dacă folosești întrebările în text, poți prinde foarte frumos publicul tău țintă. Mai ales, funcționează atunci când finalizezi postarea cu o întrebare, solicitând o părere. Oamenilor le place să se simtă importanți, iar aceasta crește simțitor probabilitatea că ei vor lua în seamă textul tău.
  3. Constatareacest tip de content rezumă despre ce va fi postarea și se referă în mare parte la statistică. Anumite date exacte, la fel, trezesc interesul publicului.

Prestezi servicii Social Media? Vezi aici Standardele Calității în prestarea serviciilor Social Media Marketing

Exerciții de copywriting. Sugestii și trucuri pentru un text calitativ

1. Mimarea acest exercițiu te ajută să creezi un conținut autentic. Ia un video fie de la concurenți, fie oricare alt video. Ascultă-l și oprește-l în momentul în care îți apare o întrebare sau o neclaritate. Adică, în final, formulezi o listă de reproșuri despre cum își exprimă gândurile oamenii. Într-o perspectivă lungă, acest exercițiu te ajută să fii atent la cum te exprimi și tu.

Dacă vei urmări mai multe video-uri sau texte pe social media, vei observa că foarte mulți pun accent pe propria persoană. Acesta nu este un lucru benefic. Se recomandă să pui în prim plan clientul, pe cel căruia te adresezi. Deci, evităm (noi, eu) și punem accent pe Tu.

2. Un alt exercițiu este să eviți cuvintele de legătură, în special iar/dar. Acestea condiționează ceva, ceea ce sustrage atenția și împiedică înțelegerea corectă a mesajului. Folosește cuvintele de legătură pozitive, în special și. Acesta schimbă un pic viziunea și întregește mesajul.

3. Dacă vrei să faci un text captivant, ai nevoie să cunoști foarte bine cui te adresezi. Tocmai de aceasta poți face o analiză a clientului până la cumpărarea produsului tău și după.

În timpul scrierii, pune-ți câteva întrebări importante:

Ce are clientul? Ce simte? Cum își petrece ziua? Ce statut are? Răspunsurile îți oferă o groază de informații pentru a crea un text viu și interesant. Apropo, cu cât mai complex răspunzi la întrebări, cu atât mesajele sunt mai pătrunzătoare. La fel, este important de menționat clar beneficiile și ce va obține clientul după procurarea produsului tău.

4. Când faci share la un video, adaugă o descriere și indică un anumit moment din video care ar trezi interes publicului. Pune-i o întrebare. De exemplu: Care este părerea ta despre ceea ce se vorbește în minutul 3? Astfel, încurajezi persoana să vizioneze video-ul ca să ajungă la momentul dat, dar și îl provoci să-și exprime părerea.

5. Se spune că poți capta atenția omului chiar în primile 3 secunde. Tocmai din această cauză, este foarte important să pui o întrebare ca sa-l intrigi. Cu cât intrebarea este mai simplă, cu atât probabilitatea că va răspunde este mai mare.

6. În postare nu se recomandă de implicat Salutul. Acesta poate fi utilizat în grupuri, comunități. La fel, este important de oferit un îndemn și de evitat negația (NU).

7. Orice frază trebuie să conțină: 

  • Verbe – pentru a defini acțiunea și a da mesajului o notă dinamică.
  • Metafore, figuri de stil, care vor ajuta la captarea atenției și la memorizarea ideii textului. Se recomandă a se utiliza nu mai mult de 2 figuri de stil la 3-4 alineate.
  • Întrebări – pentru a spori engagement-ul și interesul de a citi până la urmă. Pentru că omul e o fire curioasă, întrebările te ajută enorm de mult să-ți atingi obiectivele.
  • Call to action + motiv

În continuare, despre Copywriting: Cum se formulează Oferta Unică de Vânzare? Tipuri, Formule, Scenarii sau Ghid Practic în Elaborarea și Implementarea Strategiei de Promovare prin Conținut