Cofondator Angry Business, Olga Țăpordei, este concentrată pe studierea profundă a brandingului personal și a marketingului, fiind și trainer în domeniu. Vezi ce am întrebat-o pe Olga Țăpordei în acest live și vezi cât este de important brandingul personal în social media.

Vrei să vezi interviul video? Intră în comunitate și privește

1. Când ai simțit că numele tău lucrează?

Am simțit aceasta treptat, lucrând Director de rețea la Tucano Coffe. Îmi amintesc momentul  când a apărut pe piață, Tucano era un concept super nou, colorat, și, în general ca atmosferă, idee și marketing, era cu totul diferit. Noi aveam o regulă, să petrecem foarte mult timp în localuri și iată de aici a pornit brandingul meu personal, mai ales că Ruslan Cojocaru, fondatorul Tucano Coffee,  direcționa toată lumea la mine.

Astfel, eram cunoscută și invitată la diferite evenimente prin intermediul Tucano.

2. Prima ta experiență de a vorbi în public?

A fost foarte complicat, însă Alexandru Bordea, m-a ajutat enorm de mult, fapt pentru care îi mulțumesc. Problematic a fost să ieși într-un public necunoscut și eu luptam cu așteptările mele, entru că atunci când interacționezi cu oamenii pe care îi cunoști, le vezi privirile, înțelegi ușor fiecare ce gândește, iar atunci când ești într-un public necunoscut este un pic dificil la început să înțelegi reacțiile oamenilor. Acum însă, din primele minute simt deja publicul.

Citește la fel: Andrei Dunuță, despre Vorbitul în Public, Community Management și diferența dintre un Marketer bun și unul genial

3.  Cum arată marketingul la Angry Business?

La Angry Business eu mă ocupam de marketing pentru a promova cursurile din cadrul companiei. Astfel, în urma desfășurării cursurilor de Coaching și altele, evident că am reușit să atragem clienți care aveau nevoie de consultanță în afaceri.  Angry Business și-a propus să educe o piață de noi antreprenori cu o altă gândire și pe cei care vor să cunoască ultimile tendințe care apar în materie de marketing, vânzări.

4. Care a fost prima mare provocare în legătură cu Angry Business?

Da, evident că au fost provocări și mai ales în situația în care oamenii mai maturi, cu experiență în business, cu greu acceptau ideea că noi îi putem instrui și ghida în afaceri. Oamenii direct întrebau ce business am făcut noi de suntem acum în fața lor?! Oamenii consideră că afacerea  în consultanță nu este un business, cu toate că nu e așa. În consultanță lucrurile stau la fel ca în orice alt domeniu, întrucât necesită promovare, vânzări, departamente, angajați, etc..

Cum ai depășit psihologic acest sarcasm?

Experiența în cadrul companiei Tucano m-a ajutat enorm de mult în acest sens. Până la urmă, Angry Business are o echipă în care fiecare membru este un specialist care răspunde de un anumit segment.

Poate te interesează: Abordarea clienților nemulțumiți și secretele pentru obținerea loialității clientului

5. Voi în trei lucrați pentru numele la o persoană juridică sau fiecare aveți câte o persoană juridică, o firmă?

Totul depinde de necesitatea clientului. În cazul în care clientul are nevoie de consultanța întregii echipe, acesta devine proiectul lui Angry Business. Iar atunci când, clientul este interest de consultanța doar a unui specialist, el devine proiectul lui și este deservit de firma juridică a acestuia. 

6. Care sunt cele mai răspândite greșeli  în brandingul personal?

  1. Lipsa de strategie. Este necesar să înțelegi ce vrei să oferi lumii, cine ești tu, care este misiunea ta și ce plus valoare aduci societății.
  2. Agresivitatea, pentru că din momentul în care devii mai prezent public, nu ai voie să fii agresiv. Întotdeauna sunt oameni care nu vor fi cu ceva de acord și care te vor critica, important e să nu ai o reacție negativă. Cel mai bine e să nu răspunzi imediat la un comentariu negative, întrucât ești cuprins de un val de emoții, tocmai de aceasta, e  mai bine să o lași pentru a doua zi. În general, umorul ajută foarte mult în așa situații.
  3. Nu te documentezi și ești neinformat. Iar atunci când te declari a fi cineva, dar nu ai o bază în spate, consider că este o greșeală enormă în brandingul personal. E foarte important să povestești despre tine, să amintești periodic cine ești, pentru că foarte des oamenii nu conosc aceasta.

7. Ce Strategii de Branding Personal oferi potențialilor Clienți?

Nu există o formulă standartă, pentru că oamenii vin din diferite domenii și, respective, strategia pentru fiecare este diferită și individuală. Cu cineva putem stabili ședințe foto și cum trebuie să apară în ele. Până la urmă totul se rezumă la psihologie, întrucât trebuie să anticipezi cum vrei să te vadă potențialul tău client. Și asta nu înseamnă că tu apari în social media ca cineva care nu te reprezintă, tu doar evidențiezi unele calități ale tale în materie de acea nișă pe care o promovezi.

8. Care ar fi instrumentele de promovare pentru industriile culturale, în special teatru?

Voi comenta aceasta din perspectiva unui user și pot zice că eu niciodată nu văd când și ce spectacole vor avea loc. Tocmai de aceasta consider că teatrele trebuie să fie cât mai mult prezente și să povestească mult despre dânsele. Să se ofere afișe și să se scrie pe diferite platforme care se citesc și urmăresc, ca oamenii să se obișnuiască cu ideea că sunt teatre, spectacole. Mai mult că tearele au resurse bune pentru social media, având decorațiuni și actori care pot poza tare nice. Ar fi foarte bine dacă s-ar pune accent pe storytelling, unde s-ar povesti despre viața teatrului. Un alt moment ar fi personal branding al actorilor, care în mod sigur va prinde la public, pentru că oamenilor le place ceea ce se întâmplă în timp real.

Olga Țapordei la emisiunea: Upgrade cu Frumuzachi

9. Care este părerea ta vizavi de prezența la Expoziții?

Consider că este foarte bine să participi la expoziții, cu siguranță aceasta are un impact considerabil în procesul decizional de cumpărare al consumatorului. Altceva este că din expoziții poți lua foarte mult material pe care îl poți folosi ulterior în rețelele de socializare. Evident că și comunicarea și interacțiunea cu lumea din cadrul expoziției te ajută foarte mult pentru a înțelege care sunt așteptările lor. Consider că doar după ce ai participat de câteva ori la expoziție, poți înțelege dacă ceva nu a mers și dacă se merită sau nu să  mai participi.

Citește, de asemenea: 11 secrete de Influencer Marketing de la Nata Albot

10. Cine în mod obligatoriu ar avea nevoie de Branding Personal și ce conținut ar fi bine de publicat?

Cred că toți au nevoie de branding personal, însă în mod obligatoriu, e pentru fondatorii de afaceri, pentru că aceasta vinde foarte bine, informația se urmărește mai bine de la oameni decât de la companii.

În general, brandingul personal începe de la o analiză proprie, sunt anumite exerciții care ajută, spre exemplu, o categorie de întrebări, care vor da răspuns la ceea ce-ți place, cine ești, ce scopuri ai, ce vrei să faci, etc. Apoi, prin intermediul acestei informații, poți pune baza brandingului tău personal și decizi ce să publici pe social media.

În final, brandingul personal tot face parte din marketing și este o tendință, care a apărut de câțiva ani, iar statisticile arată că promovările care se fac prin intermediul oamenilor concreți, adică fondatorilor de companie sau directori, etc., au un impact mult mai mare. Astfel, a pornit teoria că oamenii cumpără de la oameni.

Cauți idei? Citește aici: 7 pași de generare a ideilor creative [Checklist de Brainstorming]