Nu mai e un secret că Instagramul e o platformă pentru vizuali. Și dacă până acum oamenii atrăgeau atenția la anumite postări, interacționau pe anumite subiecte, acum, în 2020, au ajuns tot mai des să analizeze profilul în general și să-l asocieze cu un anumit stil.

Cum să-ți faci un cont „frumos” și atractiv pentru ochii lumii pe Instagram? Prinde 10 lifehack-uri de la Experții în Social Media. Lifehack-uri verificate, care funcționează perfect în 2020.

Sfat 1: Conturează-ți un stil unic

Ce înseamnă asta? Să utilizezi aceleași filtre, aceleași culori, aceeași stilistică a imaginilor, chiar și aceiași oameni. De ce să faci asta? Pentru ca fiecare vizitator care intră pe pagina brandului tău de Instagram să-și creeze o impresie unică, să memoreze stilul și să asocieze acele elemente vizuale anume cu numele brandului tău. Acest lucru te ajută la:

  • Diferențiere
  • Poziționare
  • Crearea imaginii

Vezi și: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

Sfat 2: Utilizează aplicații de prelucrare a imaginilor

Ca să ieși în evidență nu mai e suficient nici să fii nici prea natural, cu poze #nofilter, nici prea „ca toți”, utilizând filtrele standard de Instagram. Trăim în epoca mofturilor digitale: prea mult conținut calitativ, prea multe imagini frumoase, retușate, prelucrate. În legătură cu asta, cerințele și așteptările utilizatorilor cresc în fiecare secundă. Ca să-ți faci contul mai Glamourous și de bon ton nu ai nevoie de o sută de aplicații, ci măcar 2 de bază: VSCO și Snapseed, compatibile atât cu iOS, cât și cu Android.

Sfat instagram - aplicații de prelucrare a imaginilor

Sfat 3: Profită de banda orizontală

Creează ceva deosebit. Utilizează fiecare segment orizontal din 3 imagini într-un anume fel: poți crea 2 imagini diferite, dar într-un stil anume și apoi al 3-lea doar cu text, le poți numerota sau dedica unui anumit subiect, astfel încât utilizatorul să deosebească vizual fiecare rând de postări. Poți dedica un „rând” întreg unui anumit subiect de discuție/produs/serviciu. Poți urma și logica: 1 postare lifestyle, 1 postare lifestyle + 1 sfat.

Sfat instagram - bandă orizontală

Sfat 4: Utilizează stilul tablei de șah

Rânduiește vizual postările cu imagini astfel încât atunci când va deschide pagina brandului tău, vizitatorul să vadă, în primul rând, postările care se evidențiază după culoare, text sau stil fie la începutul rândului, fie la mijlocul lui, fie în capăt. Așa un stil arată neobișnuit și se memorează ușor. În plus, îți dă o direcție pe care e simplu să o urmezi: un fel de șablon pe care să urmezi direcția de promovare și stilul vizual

Sfat instagram - stilul tablei de șah

Sfat 5: Pune titluri pe imagini

Deși Instagram e o platformă preponderent vizuală, 2020 a demonstrat că titlurile pe imagini prind foarte bine. În special, acest truc funcționează în cazul info-business-ului. Dacă te specializezi pe furnizarea conținutului educativ, dacă scrii articole, atunci poți modela șablonul postărilor cu titlu, în care doar să schimbi imaginea, urmând același stil. Astfel, vizitatorii vor vedea fiecare postare din imagine și vor ști care sunt subiectele abordate în fiecare.

Sfat 6: Experimentează cu ramele

Ramele de diferite dimensiuni și culori creează și ele un stil vizual interesant. Un fel de separare a subiectelor, dar și un stil unic care diferențiază și formează semnătura brandului tău.

Prinde puțină inspirație: 170 citate, fraze, cugetări, proverbe, aforisme despre Marketing și Publicitate

Sfat 7: Mergi pe formatul Flat Design

Acest stil e deosebit de popular în nișa beauty și produse cosmetice și place majorității utilizatorilor de Instagram. Atunci când știi să aranjezi obiectele interesant în cadru, câștigi simpatia unui segment destul de mare de public. Astfel de imagini atrag priviri în news feed și se potrivesc extrem de bine în categoria produselor, când vrei să atragi atenția asupra unui anumit articol sau game de produse. De exemplu, dacă scrii o postare despre o carte, în acea imagine Flat Design poți avea o carte, alături de o ceașcă de cafea, o pereche de ochelari și un smartphone.

Sfat instagram - flat designe

Sfat 8: Elimină obiectele de prisos din cadru

Se întâmplă uneori să ai o imagine reușită, dar cu niște elemente în plus pe alături. De exemplu, ai o poză reușită cu câțiva oameni, dar subiectul necesită mai puțini oameni în cadru. Sau ai o poză reușită, dar un coș de gunoi pe fundal. În așa cazuri îți vine în ajutor aplicațiile de tip Photo Retouch, accesibile atât în Google Play, cât și App Store. Din câteva mișcări, poți edita un cadru gata făcut, fără a-l refilma.

Vezi la fel: 7 trucuri în analiza corectă a concurenților

Sfat 9: „Adaugă” oameni pe fotografii

E un lucru bine știut că privirea utilizatorilor de Instagram mereu se „așază” mai bine pe imagini unde există un om, o mână, un picior etc. Oricât de ciudat ar suna, dar feed-ul de Instagram e construit astfel încât oamenii să atragă, în primul rând, atenția la alți oameni. Fotografiile „umanizate” atrag priviri instant. Deci, dacă ai un produs, adaugă un personaj lângă el și așa vei crește rata de engagament cu siguranță.

Sfaturi instagram -  oameni pe fotografii

Sfat 10: Fotografiază produsul în timpul utilizării acestuia

Produsele tale vor arăta mai realist și vor vinde mai bine la utilizatori, dacă le vei ilustra în timpul utilizării lor reale. Ce anume avem în vedere? Dacă prezinți o haină, atunci arat-o în poză îmbrăcată pe un om real, adevărat. Dacă e vorba de o bicicletă, demonstrează cum cineva merge pe ea. Statisticile arată că imaginile abstracte prind mai greu pe Instagram comparativ cu alte platforme. În așa fel, conținutul este consumat mai activ și efectul postării este preponderent unul pozitiv.

Care din aceste tipsuri ți se pare mai util? Pe care ai vrea să-l experimentezi pe pagina brandului tău?