Funcționează email marketingul sau nu? Totul depinde de modul în care îți construiești strategia și mesajele. E un lucru bine știut că mesajele personalizate funcționează mai bine, și nu doar atunci când vorbim despre pâlniile de vânzare prin email.

Sunt la fel de importante emailurile de confirmare, de mulțumire și de reamintire, deoarece contribuie la loializarea publicului. Anume din acest motiv, e important să personalizezi mesajele – pentru ca utilizatorul tău să știe că ție îți pasă de el.

Dar cum anume le personalizezi? Acest articol va fi util nu doar marketerilor la început de drum, dar și celor care vor să încerce o nouă abordare în Customer Care. 

Vezi și: Ce este Customer Journey și cum îl duci pe client de la curiozitate – la cumpărare

1. Personalizare simplă sau Cu ce începem?

Orice informație pe care o cunoști despre utilizatorul tău îți poate fi de folos. Dacă îi cunoști: numele, prenumele, adresa de email, localitatea, sexul, statutul social sau promocodul pe care l-a utilizat cel puțin o dată – orice îți va prinde bine.

Completează schema de email automatizată cu toate aceste date și, pe viitor, de fiecare dată când vei trimite un email, utilizatorul își va vedea numele în titlu. Procedează la fel cu toți abonații. Astfel, vei putea filtra baza de date și transmite conținutul pregătit doar anumitor utilizatori, în funcție de scop sau ofertă.

Pe diferite platforme de email această schemă arată diferit. Ai putea completa ancheta printr-un singur click. Acest instrument îl vei găsi în setările tehnice.

Cum anume funcționează emailul în acest caz?
– Formulă de salut personalizată
– Informație specială despre ofertă sau produs
– Promo-cod unic, reducere personală etc.

La ce trebuie să atragi atenția? La articule. În câmpurile standarde spre completare, de multe ori, nu vei putea articula unele cuvinte, unele dintre ele având forma neschimbată, de exemplu: „Director” în loc de „Directorului” etc. Ai grijă la toate detaliile, astfel încât emailul tău să sune cât mai natural pentru cititor.

2. Conținut dinamic sau Cum avansăm?

În cazul în care vrei să trimiți un email personalizat ca răspuns automat la o cumpărare sau comandă, de exemplu, poți apela la scheme de conținut dinamic. 

Ce e caracteristic pentru acest tip de emailuri?
O schemă automată pe care să o completezi cu următoarele date:

  • oferte dedicate (reducerile sau bonusurile acumulate)
  • numele și ultima comandă
  • țara, localitatea
  • numărul comenzii
  • statutul comenzii
  • reducere personalizată
  • mulțumire pentru comandă
  • data și ora livrării
  • informații despre livrarea gratuită

Citește: Elena Știubei, despre LP-uri, Longreaduri și alte înjurături de copywriting

Un astfel de email automat necesită unele setări speciale. Verifică, dacă:

  • schema emailului conține un segment care să reprezinte aceeași informație destinată diferitor publicuri. De exemplu: „Mulțumim că ai participat la evenimentul nostru! Iată rezumatul conferinței:” Iar pentru o altă categorie de public – alt text: „Păcat că nu ai participat la evenimentul nostru! Găsești tot rezumatul aici:”
  • ai o informație care nu trebuie văzută de către toți destinatarii. În acest caz e neapărat să nu uiți să bifezi unele căsuțe.
  • atunci când pregătești schița, ai bifat informația care nu trebuie văzută de către toți urmăritorii.
  • ai indicat ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca un anumit bloc să fie vizibil pentru toți.

3. Tabel cu informații sau Cum ne cunoaștem mai bine publicul?

Tabelul cu informații se folosește pentru păstrarea informației prețioase despre fiecare destinatar, care nu va fi inclusă în blocurile de email.

Pe lângă adresa de email, nume, prenume, data nașterii, localitate, tabelul poate conține și alte date, cum ar fi:

  • Istoricul cumpărăturilor
  • Produsele vizualizate
  • Produsele adăugate în coș
  • Wish-list
  • Promo-codurile utilizate
  • Anunțurile accesate etc.

Cu ce te ajută aceste date?
– Să-i propui clientului produse similare cu cele pe care le-a procurat
– Să-i amintești că demult nu a mai cumpărat ceva
– Să-i mai oferi un promo-cod 

Poate te interesează: Abordarea clienților nemulțumiți și secretele pentru obținerea loialității clientului

4. Conținut extern sau Cum țintești mai bine publicul?

În emailuri mai poți folosi și extensii. Conținutul extern poate fi redat în HTML sau RSS.

Ai grijă la platforma ta de email și ce fel de conținut extern susține. Dacă vei schimba platforma, acordă o atenție sporită acestui detaliu, astfel încât mesajul din emailul tău să nu fie trunchiat vizual.

Avantajele conținutului extern:
– Ofertele vor fi mereu actualizate
– Sarcinile de lucru vor fi simplificate (actualizare ofertă/actualizare email)
– Prin conținut extern pot fi obținute scrisori automate

La ce trebuie să atragi atenția:

  • Verifică dacă platforma ta de email susține un anumit format de conținut extern
  • Discută cu designerul web despre posibilitățile site-ului de brand
  • Decide ce informații de pe site vrei să transmiți abonaților
  • Stabilește modurile de generare a conținutului
  • Stabilește tipul informației atribuite, data emiterii, vârsta, interesele, statutul. De exemplu: femeile vor primi email cu produse destinate femeilor, iar bărbații – cu produse pentru bărbați.

Să rezumăm. Acum știi că ai la dispoziție minim 4 metode de a personaliza emailurile. Mai cunoști și altele? Hai să le discutăm în comentarii.