Marketingul s-a schimbat mai mult în ultimii cinci ani decât în ​​ultimii 50 și, culmea, tot continuă să se schimbe. Viitorul în Digital Marketing este, cu siguranță, influențat mult de tehnologie. Big data, automatizarea AI și tehnologiile inteligente schimbă modul în care brandurile analizează datele clienților și interacționează cu publicul lor. Clienții devin și ei mai experimentați, și așteaptă un conținut tot mai personalizat.

Se pare că, pentru a ține pasul cu tendințele și pentru a crește conversiile în următorii ani, brandurile vor trebui să mizeze tot mai mult pe UGS, în special audio și video, pentru a-l distribui publicului-țintă. Mai detaliat, despre tendințele în marketingul din 2021, conform părerii specialiștilor, citește mai jos.

1. A/B Split testing în SEO

Testarea SEO permite o abordare direcționată a modificărilor de conținut, e un lucru dovedit prin statistici. Testarea SEO, la fel ca toate testele split, permite o abordare direcționată a modificărilor de conținut.

De exemplu, platforma Clickflow permite să selectezi o creștere vizată a CTR, apoi afișează paginile împreună cu un raport de cuvinte cheie care specifică categoria pentru care se clasează pagina ta și care cuvinte cheie te vor ajuta să obții mai mult trafic. În interiorul aplicației, poți modifica titlul, meta descrierea, eticheta titlului și conținutul corpului care sunt reflectate automat pe site.

Citește: [Video] Ștefan Meleștean: SEO pentru Afaceri și Bloggeri

2. Inteligența artificială

De exemplu, Microsoft și Uber sunt două companii, pe lângă mall-uri, arene sportive și campusuri, care folosesc roboții Knightscope K5 pentru a „patrula parcări și zone mari deschise, pentru a preveni criminalitatea. Roboții pot citi plăcuțele de înmatriculare, pot raporta activități suspecte și pot colecta date pentru a le raporta proprietarilor lor.”

AI poate analiza comportamentul consumatorilor și tiparele de căutare, și poate utiliza datele de pe platformele sociale și postările de pe bloguri pentru a ajuta companiile să înțeleagă modul în care clienții caută produse și servicii.

3. Reclama algoritmică

Publicitatea algoritmică înseamnă utilizarea inteligenței artificiale pentru automatizarea cumpărării de anunțuri, astfel încât să se poată viza un public cât mai specific.

4. Chatboții

Chatboții vor continua să fie o parte importantă a marketingului digital. Această tehnologie AI folosește mesageria instantă pentru a comunica în timp real, zi și noapte, cu clienții sau vizitatorii site-ului.

Citește la fel: De ce Digital Marketing? Interviu cu Vadim Cușnir pentru Artcor

Sondajele arată că:

  • 63% dintre respondenți preferă să facă schimb de mesaje cu chatboți pentru a comunica cu brandul.
  • Până în 2021, 85% din client service va fi realizat de către chatboți.
  • Principalele avantaje ale chatboților sunt: accesibilitatea non-stop (64%), răspunsurile instante la întrebări (55%) și răspunsuri la întrebări simple (55%).
  • Către 2022, chatboții vor ajuta companiile să economisească peste 8 miliarde de dolari anual.
  • 80% dintre companii doresc să implementeze chatboții în activitatea lor până în 2021.

5. Personalizarea

Dacă vrei să ieși în evidență în 2021, trebuie să personalizezi tot marketingul – conținut, produse, email și multe altele.

Accesul la date precum istoricul achizițiilor, comportamentul consumatorului, link-urile accesate și software-urile dedicate simplifică accesul la preferințele publicului și permit adaptarea mai rapidă la cerințele pieței.

Iată doar câteva date statistice privind personalizarea:

  1. 63% dintre consumatori sunt nemulțumiți de anunțurile publicitare generale.
  2. 80% spun că sunt mai predispuși să interacționeze cu un brand dacă acesta oferă o experiență personalizată.
  3. 90% afirmă că personalizarea este atractivă pentru ei.

Potrivit EmailMonks, emailurile personalizate, bazate pe comportament, dau rezultate de 3 ori mai bune decât emailurile bulk.

6. Videomarketingul

Viodemarketingul se presupune a fi trendul Nr. 1 în următorii 5-10 ani. Iată câteva dintre tendințe care sunt tot mai populare în ultimul timp:

  • Live video (interviuri, unboxing, behind the scenes etc.)
  • Video 1:1. Video-urile în care companiile sau marketerii creează mesaje video personalizate, în schimbul emailurilor sau mesajelor text obișnuite.
  • Shopping video content. E o modalitate tot mai populară de a scurta timpul de cumpărare, oferind oamenilor posibilitatea de a cumpăra în direct, în timp de privesc un video.
  • Video SEO. YouTube și alte videoclipuri apar în rezultatele căutării, astfel încât optimizarea conținutului video devine mult mai importantă acum.
  • Video la 360 de grade. Aceste tipuri de video extind posibilitățile de comunicare interactivă (exemplu: excursii LIVE prin orașe)

7. Influencer Marketing

Deoarece recomandările sunt, în general, mai credibile, 92% dintre oameni au încredere în alți consumatori în comparație cu publicitatea tradițională. Din acest motiv, Iceland, un popular lanț britanic de supermarketuri, a trecut de la un anunț TV – la o campanie cu mame adevărate.

Împreună cu o comunitate pe YouTube, Channel Mum lucrează acum cu mai mulți vloggeri pentru a-și promova produsele într-un mod mai realist. Acest lucru a dus la o creștere a ratingului de la 10% la 80%.

Vezi și: Ce ne-a învățat Covid despre Influencer Marketing: Concluzii din 2020 și Tendințe în 2021

8. Messenger și iarăși Messenger

Doar așa, ca să-ți faci o impresie cât de importantă e comunicarea pentru oameni, vezi statistica de mai jos:

  • În fiecare lună, pe Facebook Messenger se trimit 10 miliarde de mesaje între oameni și companii.
  • WhatsApp are 1,6 miliarde de utilizatori activi și înregistrează 55 miliarde de mesaje trimise în fiecare zi.
  • Top trei aplicații de mesagerie (WhatsApp, Facebook Messenger și WeChat) adună mai mulți utilizatori decât Facebook și YouTube.

Aceste statistici arată popularitatea aplicațiilor de mesagerie. Respectiv, este logic să-ți vinzi produsele și serviciile acolo unde clienții își petrec mai tot timpul.

9. Căutarea vizuală

Căutarea vizuală va aduce experiența utilizatorilor la un cu totul alt nivel. Acum, ei vor putea încărca poza și căuta rezultate avansate pe Google.

Nu e de mirare că Pinterest a exploatat această posibilitate și a lansat Lens, un instrument de căutare vizuală care permite utilizatorilor să fotografieze un produs pentru a afla de unde să-l cumpere online, unde să găsească produse similare sau să vadă descrierea detaliată a produsului. Această funcție transformă camera telefonului într-un instrument de Search. Și Pinterest nu este singura platformă de căutare vizuală activă.

10. Micromomente

Micromomentele sunt clipele în care apelăm la un dispozitiv, cel mai des la un smartphone, pentru a satisface o nevoie de moment, chiar în clipa respectivă.

Oamenii iau de obicei decizii instante cu privire la ce să mănânce, ce restaurant să aleagă, ce să cumpere sau unde să meargă, așa că iată cele 4 micromomente despre care fiecare marketer ar trebui să știe:

I-want-to-know
I-want-to-go
I-want-to-do
I-want-to-buy

11. Voice Search și boxele inteligente

Utilizarea sporită a Voice Search a făcut importantă regândirea strategiilor de marketing digital în 2019. Atenție la următoarele cifre:

  • Către 2021, 50% din toate căutările se vor face prin Voice search.
  • În 2017, 13% dintre toate casele americane aveau boxe inteligente. Se preconizează că acest număr va crește până la 55% către 2022.
  • Din ianuarie 2018, s-a înregistrat aproximativ un miliard de căutări prin Voice Search pe lună.
  • 25% dintre cumpărători au folosit Voice Search în timpul cumpărăturilor de sărbători în 2017.
  • 72% dintre persoanele care au asistenți vocali spun că își folosesc dispozitivele foarte des, ca parte a vieții de zi cu zi.
  • În 2022, achizițiile prin Voice Search vor crește la 40 miliarde dolari, de la doar 2 miliarde dolari în prezent.

Multe branduri au încorporat Voice search în strategiile lor de marketing digital pentru a livra conținut eficient clienților săi.

Interesant: 8 mituri despre Digital Marketing pe care le vom demonta cu cruzime

12. Stories pe rețelele sociale

Snapchat au fost primii cu „My Story”, apoi au apărut Stories-urile pe Instagram și Facebook, iar apoi YouTube a lansat Reels.

Deoarece poveștile dispar după o anumită perioadă de timp, ele reprezintă un prilej extraordinar pentru ca marketerii să folosească în mod eficient FOMO (Fear of Missing Out) în ofertele lor.Avantajele utilizării rețelelor sociale includ:

  1. Creșterea gradului de notorietate a mărcii
  2. Interacțiunea constantă cu urmăritorii
  3. Eficiența economică
  4. Creșterea traficului către pagina web
  5. Posibilitatea de a ajunge la publicul tânăr

13. Push messages din browser

Pe măsură ce emailul se confruntă cu tot felul de provocări și verificări, inclusiv GDPR și altele, iar publicul tânăr preferă alte metode de comunicare, utilizarea de push messages e în creștere.

Statisticile arată că 33% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani aleg întotdeauna notificările push pe Internet.

De fapt, utilizarea de push messages personalizate crește rata de conversie:

  • Rata de deschidere a mesajelor push segmentate este de 7% – comparativ cu 3% pentru mesajele generale (de 2 ori mai mult).
  • 54% dintre utilizatori trec pe link-uri de la notificările push segmentate, comparativ cu doar 15% din mesajele generale difuzate (de 3 ori mai mult).

Notificările push sunt foarte eficiente în remarketing.

14. Content marketing

Marketingul prin conținut este atât de important, încât 88% dintre marketerii din mediul B2B recunosc că anume crearea de conținut îl determină pe publicul lor să privească compania ca pe o resursă demnă de încredere.

Statistici de la Content Marketing Institute:

  • Content Marketing costă cu 62% mai puțin decât marketingul tradițional și generează de 3 ori mai mulți clienți.
  • Content Marketing are costuri inițiale mai mici și beneficii mai profunde pe termen lung.
  • Pe 615 milioane de dispozitive se utilizează acum blocarea anunțurilor, ceea ce înseamnă că unii utilizatori pur și simplu nu văd reclamele tale.
  • Întreprinderile mici care își creează bloguri obțin o creștere cu 126% mai mare decât cele care nu au bloguri.
  • Content Marketing crește ratele de conversie de 6 ori, comparativ cu alte metode.

Inspirăte: Cum creezi un Plan de Conținut? Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare

15. Comerțul social

Comerțul electronic și rețelele sociale progresează rapid, deci, nu e de mirare că brandurile se străduiesc să profite de toate oportunitățile noi de vânzare.

Anul trecut, Instagram a introdus Shoppable Posts, care permite brandurilor să conecteze un magazin online la postarea lor Instagram, folosind butonul „Cumpără acum”. În luna martie 2019, Instagram a introdus Instagram Checkout, care permite utilizatorilor să cumpere direct de pe Instagram. 

Brandurile speră că acest lucru va reduce riscul ca oamenii să renunțe la achiziție, deoarece trebuie să treacă de la o aplicație la alta sau să acceseze un magazin necunoscut.

16. Omni-Channel marketing

Omni-Channel marketing sau Marketingul pe canale multiple este procesul de utilizare a mai multor platforme, cum ar fi social media, aplicații și conținut de blog, pentru a interacționa cu publicul-țintă.

Pentru a rămâne în trend și a avea rezultate bune, brandurile trebuie să adopte o comunicare uniformă și consecventă pe toate canalele disponibile, inclusiv vitrinele din magazinele fizice, platforme sociale, reviste etc. Toate canalele ar trebui să fie legate printr-o singură strategie generală de promovare.

Statisticile arată că brandurile care utilizează trei sau mai multe canale în fluxul lor de automatizare au așa rezultate:

Rata de implicare: 18,96% pe omni-channel VS 5,4% pe un singur canal
Frecvența de cumpărare: cu 250% mai mare omni-channel față de un singur canal
Valoarea medie a comenzii: cu 13% comandă mai mare omni-channel VS un singur canal
Rata de reținere a clienților: cu 90% mai mare omni-channel față de un singur canal

17. Augmented Reality (AR) & Immersive technologies

Conform Gartner, până în 2022, 70% dintre companii vor experimenta tehnologiile noi, iar 25% vor fi aplicate deja.

În timp ce realitatea virtuală (VR) creează mult zgomot și inspiră pe toată lumea cu idei științifice extraordinare, AR este mult mai fezabil din punct de vedere al marketingului. Experții prezic că AR va depăși în continuare VR în cota de piață. Brandurile folosesc din ce în ce mai mult această tehnologie pentru a îmbunătăți experiența clienților și a crește vânzările.

ModiFace, care a fost achiziționat recent de L’Oreal, realizează aplicații AR pentru branduri. Sephora Virtual Artist este un exemplu de tehnologie ModiFace, care permite clienților să vadă cum arată diferite culori și tipuri de machiaj pe fața acestora. Ikea are propria aplicație AR, numită Ikea Place, care permite clienților să facă poză camerelor din casă, „probând” în timp real mobila de la Ikea.

18. Analitica predictivă și avansată

Analiza predictivă este practica utilizării analizei intelectuale a datelor, modelării predictive și învățării automate pentru a identifica tiparele și a încerca să prezică viitorul. Acest tip de analiză este din ce în ce mai popular și răspândit în multe industrii.

Un exemplu pe care îl cunoaștem cu toții sunt recomandările produselor Amazon, care se estimează că reprezintă până la 30% din volumul total de vânzări. Acum, cu Amazon Assistant, o extensie Chrome, recomandările gigantului cu amănuntul se extind nu doar la propriul site web, ci și la întregul Internet.

Conform Gartner, până în 2021, mai mult de 40% din sarcinile de prelucrare a datelor vor fi automatizate, ceea ce înseamnă că înțelegerea cantităților vaste de date colectate de companii va permite o mai bună personalizare a luării deciziilor și, prin urmare, o productivitate sporită.

19. Creșterea geomarketingului

Deși ideea de promovare pe baza localizării oamenilor lor nu este una nouă, ne așteptăm la o creștere a utilizării geomarketingului până la 2,2 miliarde de dolari până în 2023, împreună cu o creștere a utilizării dispozitivelor mobile.

Targetingul geografic permite să vezi localizarea utilizatorului în timp real. Zona țintă este definită, să zicem, la un kilometru de restaurant și, atunci când un utilizator intră sau iese din acea zonă, primește o notificare push, un mesaj text sau altă formă de comunicare de promo.

Pentru industriile care trebuie să convertească utilizatorii digitali în clienți fizici, targetingul geografic va deveni din ce în ce mai important în strategia lor de marketing.

Vezi și: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

20. Progressive web apps

Progressive web apps sunt site-uri web care funcționează ca aplicațiile mobile. Acestea oferă funcționalități de aplicații mobile native – timp de încărcare rapid, notificări push, lucru offline și multe altele – fără a se limita la o singură platformă.

Se așteaptă ca utilizatorii de smartphone-uri să depășească 2,87 miliarde în viitorul apropiat, de aceea, deoarece numărul total de vizualizări ale paginilor de pe mobile crește cu aproape 50% de la an la an, mobilitatea este mai importantă ca niciodată pentru strategia digitală.

21. User Generated Content

Specialiștii în marketing utilizează din ce în ce mai mult User Generated Content pentru a atrage milenialii și generația Z. Încurajând publicul să își creeze propriul conținut și oferind stimule pentru asta, îți poți crește rata de engagement și rata de conversie.

Oamenii au mai multă încredere în semenii lor decât în ​​branduri. De fapt, conform unui sondaj, 90% dintre cumpărători au recunoscut că UGC le-a influențat deciziile de cumpărare mai mult decât orice altă formă de publicitate, iar 97% dintre tineri cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani au spus că UGC a avut un impact copleșitor pentru a lua decizia de cumpărare. 

UGC poate fi la fel de simplu precum comentariile și recenziile de pe blog sau poate lua forma unor postări de blog, imagini și videoclipuri generate de utilizatori.

GoPro dedică un întreg canal YouTube pentru UGC, postând videoclipuri de înaltă calitate, filmate de clienți cu camere portabile. Canalul are în prezent 7 milioane de abonați.

22. Tehnologia Blockchain

Așa cum este definit de Blockgeeks, „blockchain este, în sensul său cel mai simplu, o serie de înregistrări de date de timp nemăsurabile, gestionate de către un grup de calculatoare care nu aparțin de nici o organizație. Fiecare dintre aceste blocuri de date este securizat și legat cu altele folosind principii criptografice (lanțuri).”

Cu toate acestea, utilizarea blockchain-ului este mult mai largă decât doar în lumea financiară; această tehnologie afectează și lumea marketingului digital. Blockchain elimină intermediarul în marketingul digital, crește încrederea prin transparență și oferă beneficii în branding.

Ar mai fi și alte tendințe? Tu ce zici?

Sursa tendințelor în Digital Marketing: https://vc.ru/marketing

Dă o geană pe aici: Anton Pahotin: 13 tendințe și 9 Greșeli în Digital Marketing