Marketerii din toată lumea se tot ceartă între ei: a murit email marketingul sau abia reînvie. Unii spun că nu văd rezultate deloc, alții laudă, extaziați, cifrele încântătoare din sales email funnels.

Până una-alta, emailingul e un instrument minunat nu doar pentru generarea vânzărilor, dar și pentru loializarea publicului. Și apoi, să vinzi publicului cald e mult mai simplu decât celui rece.   

Acest articol va fi util atât credincioșilor, cât și ateilor în materie de email marketing. Am adunat aici niște metode testate, care te vor ajuta să aduni o bază de date de email-uri în mod legal, fără a ocoli politicile de confidențialitate. Tot aici vei afla ce formă de mesaj va fi mai eficientă și cum să-ți mărești rata de conversie din sales funnels. Hai să vedem deci câteva tehnici în cele ce urmează.

Citește: 4 metode de personalizare a email-urilor

Cum aduni baza de date prin intermediul site-ului

Înainte de a aduna o bază de date de emailuri, trebuie să stabilești exact care va fi scopul ei. Unii preferă să o cumpere. Greșit! O bază de date cumpărată nu îți va aduce rezultatele dorite. Pentru că nu sunt toți publicul tău.

Abonarea la newsletter funcționează cel mai bine doar atunci când oamenii se înregistrează din proprie dorință și vor cu adevărat să obțină informații valoroase din partea companiei tale. Ai putea folosi două metode prin care se va putea face înregistrarea:

  • prin site-ul companiei sau
  • prin landing page

Vezi și: Elena Știubei, despre LP-uri, Longreaduri și alte înjurături de copywriting

În cazul în care înregistrarea se va face pe site-ul companiei, atunci formularul de înregistrare ar putea fi de două tipuri:

Formular de tip pop-up cu posibilitatea de Exit. Astfel îi oferi clientului posibilitatea de a se informa mai întâi despre toate de serviciile și produsele pe care i le poți oferi.

Formular de tip pop-up cu Exit doar după completare. Acest tip de formulare arată o conversie mai mare.

Iată câteva reguli de creare a unui formular de înscriere:

1. Nu cere prea multe date. Formularul trebuie să conțină cât mai puține câmpuri spre completare. Cere doar numele și emailul. Oamenii nu sunt încântați de a oferi prea multe date personale.

Le poți cere oamenilor detalii suplimentare mai târziu, cu ajutorul email marketingului: prin diferite sondaje, solicitări de completare a anumitor chestionare etc.

În situația ideală, formularul de înregistrare ar trebui să conțină doar un singur câmp, care să fie completat cu adresa de email. O întrebare scurtă, de tipul: „Vrei să afli primul noutățile noastre?” și câmpul de email + buton „Da, vreau!”

2. Ai grijă ca formularul de înregistrare să fie foarte vizibil pe site. Acest factor depinde în mare parte de campania promovată pe site. Dacă lucrul cu clienții se rezumă mai mult la emailing, atunci plasează formularul într-un loc cât mai vizibil sau astfel încât acesta să se deosebească prin culoare sau design unic.

Citește la fel: 7 trucuri în analiza corectă a concurenților

3. Fiecare acțiune pe care o ceri clientului trebuie să fie foarte clară. Persoana care s-a înregistrat la newsletter-ul tău trebuie să știe că nu ți-a lăsat în zadar emailul. După înregistrare, sugerează-i clientului să verifice emailul. Ce plăcut ar fi să-i dai acolo un cadou: lead magnet, reducere, ofertă 2+1.

Tipuri de formulare: pe care îl alegi?

Formularul de tip LP generator

Acest tip de formular este compus doar din două căsuțe. În prima se indică numele, iar în cea de-a doua – adresa de email. Mai jos este plasat un alt chenar prin care se confirmă înregistrarea. Avantajul acestui tip de formular este faptul că aici este indicat exact ce tip de informație vei oferi prin email și cât de utilă este această ofertă pentru abonați.

Aici ai loc de A/B testing. Încearcă mai multe tipuri de design sau CTA pentru formularul de înregistrare. În funcție de rezultat, vei decide care variantă e potrivită pentru tine și care anume îți generează mai mulți abonați.

Formularul cu ofertă 

Pregătește-i o ofertă clientului tău. Ai putea pune accent pe livrarea gratuită a produselor, de exemplu. În cazul magazinelor online, livrarea gratuită poate reprezenta o un punct de atracție sigur pentru noii abonați. Unii mai operează cu diferite reduceri, bonusuri sau cadouri la prima achiziție. Unele magazine online oferă clienților un voucher cu o sumă de bani dacă se abonează la newsletter. 

Nu uita de cadouri

Ai grijă ca mesajul de thank you, pe care îl primește clientul pe email, să fie unul prietenos și să scoată în evidență valoarea gratuității. 

Formular cu reducere by default

Aceste formulare aduc cele mai bune rezultate. Practica arată că, dacă-i vei spune clientului că va primi o reducere de -25%, atunci rata conversiei va crește neapărat. Clientul tău va fi tentat să-și înregistreze adresa electronică.

Lead Magnet pe landing page

Poți crea o pagină web dedicată, cu un Lead Magnet sau webinar evergreen – o pagină web specială pentru a aduna baza de date de emailuri. Tot ce conține această pagină va fi formulat în așa fel, încât la final cititorul să dorească să-și lase emailul pe această pagină.

Vezi: De ce te doare capul de la Strategia de Marketing

Landing page-ul este o formă eficientă de adunare a bazei de date

Statisticile demonstrează că cele mai eficiente Landing Page-uri au o structură simplă și un mesaj convingător. Iar cel mai important element pe un Landing Page este oferta și structurarea paginii, în special, butonul de înregistrare/cumpărare care trebuie să fie prezent practic la fiecare bloc.

Mai detaliat despre Landing Pages vor vorbi în unul din articolele ce urmează. Ție care metodă de colectare a emailurilor ți se pare cea mai utilă?