Bun venit în Digital. Aici totul e simplu și rapid – rezultatele cresc ca pe drojdii. Cel puțin așa spun clienții că marketerii i-au „momit” atunci când s-au lansat cu tot mai multe oferte de promovare în online. Clienții – sceptici, marketerii – încrezători. Cine câștigă războiul? Nu se știe. Încă luptăm pe un câmp de luptă al Metricilor și Pixelilor. Și totuși, dragi clienți, poate nu e chiar așa de negru dracul? 🙂

Citește: De ce Digital Marketing? Interviu cu Vadim Cușnir pentru Artcor

Mitul 1: „Oamenii vor cumpăra produsul meu pentru că e mai ieftin”

Prețurile mici nu-și vor face singure reclamă. Dacă tu ai prețuri cu care să le ștergi nasul liderilor de piață, dar despre tine nu știe nimeni, – care e rostul din chinurile tale?

Prețul mic de unul singur nu funcționează. Întreabă-te: va crește oare costul produsului atunci când vei construi relații durabile cu clienții tăi?

Dacă te vei concentra doar pe prețul mic, vei primi cel mai nesimțit cumpărător. De ce nesimțit? Pentru că pe acest tip de clienți îi doare fix în cot de brandul tău. Oricine din concurenții tăi, care va coborî mâine prețurile, îl va întâlni mâine pe vechiul tău client. Fii mai deștept: propune-le clienților o alegere mai bună, nu una mai ieftină.

Mitul 2: „Trebuie să aduc cât mai mulți vizitatori pe website!”

Să aduci un trafic oarecare și să să aduci un trafic targetat sunt lucruri diferite, în special dacă pentru generarea leadurilor se cheltuiesc mulți bani și timp (SEO, social media etc.) Calculează și tu ce e mai bine: să aduci 100 oameni targetați, dintre care 15 vor deveni leaduri, sau 1000 de oameni de peste tot, dintre care doar 5 vor deveni leaduri?

La ce bun să fii menționat pe vreun site popular despre tot felul de lucruri generale? Nu e mai bine să se publice un material despre tine pe un blog super-nișat pe domeniul tău? În al doilea caz ai mult mai multe șanse de reușită, nu crezi?

Multe clickuri nu înseamnă mai multe vânzări. Site-ul tău îl pot vizita zilnic mii de vizitatori, fără a cumpăra însă nimic.

Vezi la fil: Tot ce ai vrut să afli despre Digital Marketing, dar nu ai îndrăznit să întrebi

Mitul 3: „Produsul meu și așa e bun. N-am nevoie de marketingul vostru!”

„Ia și construiește-ți o casă pe malul mării, iar prietenii vor apărea singuri” – așa ceva funcționează doar în poveștile cu zmei. De câte ori ai auzit un businessman zicând: „Produsul nostru este absolut divin. Tot ce ne rămâne să facem este să publicăm câteva postări pe social media, să trimitem câteva comunicate de presă – și toată lumea va muri de dorință să cumpere de la noi”. Asta nu e strategie de marketing – asta e o prostie.

A se afirma prin așa metode de 2 bani încearcă fiecare al doilea SRL. De asemenea, ei mai visează să câștige sute de clienți. Și cu visurile rămân. Când a lansat pe piață primul iPhone, Apple a investit milioane, iar acum continuă să investească și miliarde în promovare. Nu, marketingul nu se termină acolo unde intră cumpărătorul pe site-ul tău. Trebuie să-ți menții clientul mereu „cald”: să-l informezi, să-l convingi, să-l educi și.. în final, să-i vinzi.

Mitul 4: „Astăzi nimeni nu citește emailuri de vânzare…”

Încă continui să crezi că email marketingul s-a acoperit cu naftalină? Agenția internațională de consultanță McKinsey & Company consideră că emailurile rămân a fi cea mai eficientă metodă de influențare a potențialilor clienți. Mai eficientă chiar decât Facebook și toate rețelele sociale împreună luate. O cercetare de-ale lor a demonstrat că fiecare dolar, investit în email marketing, a adus un revenue de 44,25$.

Actual: 6 Modalități legale de a colecta o Bază de Emails

Mit 5: „Am făcut un website superb, gata, vânzările vor curge singure”

Să zicem că ai un site nou și bun. Cel puțin așa îți spun prietenii și colegii. Ai îmbunătățit textele – s-ar părea că și rachete știi să vinzi deja. Gata? Ba din contra. Munca cea mai grea abia începe.

Să aduci un trafic calitativ și relevant pe site nu e chiar așa de simplu. Targetingul presupune o muncă serioasă: testare, analitică, iarăși testarea diferitor approach-uri, diferitelor canale. Așa, doar ca un exemplu, în 2014 în targeting se aplicau 947 de tehnici, iar în 2015 – deja 1876.

Instrumentele de bază în targeting sunt:

  • Analitica (Yandex Metrica & Google Analytics)
  • Email funnels
  • SMM
  • SEO optimization
  • Analiza comportamentului pe site

Analizează. Testează. Îmbunătățește.

Mit 6: „Asta a funcționat la competitori, va funcționa și la noi!”

Copierea irațională e o cale spre nicăieri. Cum crezi, vei reuși să copiezi site-ul Amazon?

Să zicem că ai luat și ai reprodus leit pagina unui produs de top de pe Amazon. Ce faci mai departe? Aștepți vânzări nebune ca la Amazon? Să știi că nu prea ai șanse să meargă la fel. De ce? Pentru că modelul după care a fost creat pagina Amazon nu se potrivește pentru vizitatorii tăi, în țara ta, pentru nevoile publicului tău.

Pe de altă parte, să inventezi bicicleta tot nu e necesar. Poți prelua unele elemente funcționale și realment utile, cum ar fi: elemente de design, tehnici de marketing, structură. Dar chiar și în așa cazuri ai nevoie de setări individuale. Copiază ideea, nu toată execuția.

Mit 7: „Toată lumea are profil pe social media, trebuie să-l avem și noi!”

„Dacă ne facem un cont pe TikTok, mai rău oricum nu vom ajunge, nu?” Hmm… De fapt, publicul tău poate nici să nu fie pe TikTok sau, dacă este, poate prin OOH-urile de pe străzi ajungi la mai multă lume?

Citește: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

Mit 8: „De ce să plătesc o strategie completă, dacă eu pot apela separat la specialiști-freelanceri?”

Marketingul Digital demult nu mai înseamnă o adunătură de tehnici separate, care lucrează independent. Digital înseamnă un approach complex: de a găsi și implica publicul potrivit; de a-i atrage atenția prin imagine și text, de a construi un funnel de vânzări.

Toate componentele – SEO, sales funnel, strategie de content pe site, reclamă contextuală – toate se completează reciproc. Responsabili pentru aceste componente însă ar trebui să fie oameni diferiți. În același timp, o campanie de marketing e ca o echipă de fotbal. Fiecare jucător are rolul său. Doar nu ești fraier să interzici jucătorilor să-și transmită mingea când pică momentul potrivit în joc? 

La scrierea articolului nu a avut de suferit nici un client și nici un marketer :))