Statisticile pentru anul 2020 arată că 1 miliard de oameni utilizează, la nivel global, Instagram în fiecare lună. Mai mult, 500 milioane de oameni utilizează InstaStories în fiecare zi. Vorbind despre branduri, în martie 2020, Instagram a integrat cumpărăturile online, direct de pe pagina de Instagram, pentru mai multe branduri cu renume. 

Ce înseamnă asta? Că Instagram demult nu mai e doar o rețea pentru comunicare și postare de poze fițoase, ci o platformă complexă de promovare, în toată legea cuvântului.

Nu contează dacă ești student sau expert, antreprenor sau angajat, pe Instagram, toată lumea poate câștiga bani, awareness și audiență. 

Citește pentru început: Ce ne-a învățat Covid despre Influencer Marketing: Concluzii din 2020 și Tendințe în 2021

În articolul de mai jos, am analizat ce a prins pe Instagram în 2020. Se pare că multe din aceste trenduri vor continua și în 2021. Și dacă te interesează răspunsul la întrebările cu ce și de unde să începi promovarea pe Insta, atenție la următoarele 10 puncte.

Trend 1. Sinceritate și imperfecţiune

Oamenii cumpără de la oameni. Ei preferă să urmărească, să citească și să cumpere nu de branduri, ci de la semenii lor. Iubim oamenii vii, reali, care nu au o viață perfectă. De ce? Pentru că ne regăsim în ei.

Pentru că nimeni nu e perfect. Iar demonstrându-și imperfecțiunea, bloggerilor le este mai simplu să stabilească legătura emoțională cu urmăritorii lor. Respectiv, oamenii înțeleg că ești la fel ca ei și, în consecință, te urmăresc: sunt curioși ce se întâmplă în viața ta. 

Astfel, unui brand îi este mai simplu să stabilească legătura cu clienții atunci când scoate în față liderul brandului sau un alt om real care să reprezinte compania.

Trend 2. Engagement viu, fără roboței

Instagram a învățat să detecteze creșterea artificială a vizualizărilor și Like-urilor în masă. Când vede astfel de trucuri, Instagram scade, automat, interacțiunea organică. Prin urmare, publicul tău viu și real te va vedea din ce în ce mai rar pe feed și în Stories.

Dacă vrei să ai un public de calitate, care va cumpăra de la tine, trebuie să scapi de serviciile terțe de calitate dubioasă. Folosește instrumentele autorizate și eficiente de promovare, accesibile oricui: targetare, publicitate cu bloggeri, influenceri etc.

Și, cel mai important, ar trebui să înțelegi că nu trebuie să ai o cifră de 1 milion de followeri ca să-ți atingi obiectivul și să-ți crești brandul. Pentru început, e destul să ai 3 mii de abonați, dar care au încredere în tine și urmăresc regulat ceea ce postezi.

Trend 3. Fără plan de conținut și feed monoton

Au trecut vremurile planurilor de conținut prestabilite pentru o lună înainte. Acum, emoțiile și propriul stil sunt factorii decisivi.

De obicei, un plan de conținut este o listă pregătită cu subiecte și postări pe care le vei publica timp de 1 lună sau cel puțin 1 săptămână înainte. Dar, de cele mai multe ori, aceste postări planificate nu au impulsul „conținutul de moment” – când scrii despre ceea ce te doare acum, o îngrijorare sau o întâmplare recentă.

Vezi și : 10 Sfaturi de Expert pentru un cont de Instagram Cool

Gândurile și emoțiile tale de moment vor câștiga mult mai multă simpatie și aprecieri decât un rezumat dintr-un articol științific, planificat acum o lună.

Trend 4. Imagini frumoase și calitative

Instagramul e platforma vizualilor. Orice ar fi, oamenii sunt obișnuiți să vadă o imagine frumoasă și de înaltă calitate.

Nu degeaba influencerii aleargă după gadgeturile abia apărute pe piață, cu cele mai bune camere foto și setări. Ideea nu e să-ți vinzi rinichii pentru un iPhone nou, ci pur și simplu să înțelegi că trebuie să-ți pese de calitatea imaginilor și a video-urilor pe care le postezi. În plus, există atâtea aplicații cu tempate-uri și filtre pe care le poți aplica.

Aranjarea conținutului este, de asemenea, importantă. Dacă Stories-urile tale vor conține prea mult text pe ele, iar fiecare dintre postări va fi un „carusel” din 10 fotografii, este puțin probabil să captezi atenția oamenilor. Urmărește ce-i place publicului tău și adaptează-te la preferințele lui.

Trend 5. Misiunea contează

„Dacă nu sunt un expert, atunci nu am dreptul să-mi creez un blog” – această afirmație e o mare greșeală. Oricine are locul său sub soare. Importantă este povestea ta, și nu neapărat nivelul de expertiză.

Ne plac oamenii adevărați, care își stabilesc obiective și merg spre ele, prezentând drumul său așa cum este el: cu urcușuri și coborâșuri. Dacă ai o pasiune pe care o împărtășesc alți oameni, e suficient să fii consecvent și să-ți împărtășești cunoștințele, experiența și trăirile. Cu timpul, vei construi o întreagă comunitate în jurul tău.

Trend 6. Interacțiunea și loialitatea 

Oamenii cumpără de la cei în care au încredere. Ba mai mult, oamenii nu cumpără neapărat produsul, ci conținutul acestuia, imaginea, numele, stilul de viață. Oricare ar fi produsul sau serviciul tău, alege parteneriatele și modalitatea de promovare care inspiră încredere. Această încredere vine, de cele mai multe ori, de la oamenii loiali, cu care se comunică constant.

Loialitatea se creează, în primul rând, în timp. Prin crearea conținutului interesant și util pentru public, prin sinceritate și stories-uri reale. Cu cât ești mai sincer, cu atât este mai mare loialitatea publicului. Ei văd că nu ai ce ascunde. Ei văd că ești gata să le răspunzi la comentarii, întrebări etc.

Trage cu ochiul pe aici: 27 Cărți de Marketing Must Read

Nu uita de interacțiune: sondaje, teste, voting în Stories, întrebări, concursuri și oferte de cadouri în feed, precum și conținut care îi face pe oameni să reacționeze, să participe, să vrea să afle mai multe. 

Trend 7. Valoare și emoții

Dacă vei analiza mai atent profilurile bloggerilor cu mii de followeri pe YouTube, vei observa un truc: în timpul filmării diferitelor farse, videoclipuri, clipuri sociale, aceștia filmează „pe viu”. De îndată ce aparatul foto pornește, emoțiile vii invadează ecranul, asta e cu mult mai interesant decât un video filmat din 10 încercări care, până la urmă, tot artificial pare.

Nu fi ideal, fii real. Data viitoare, când nu reușești să spui ceva sau arăți din prima, postează video-ul așa cum este. Te asigurăm că reacții din partea publicului vor fi mult mai multe.

Trend 8. Content nativ și storytelling

Boom-ul Tiktok-ului se datorează în mare măsură faptului că, până acum, este practic cea mai „pură” rețea socială. Aici aproape că nu există videoclipuri comerciale și publicitate.

Oamenii accesează liniștiți aplicația, știind că aici găsesc doar divertisment și strict ceea ce îi interesează, fără bruiaje.

Până de curând, Instagram era exact la fel. Deși această tendință continuă, pe Insta feed găsești totuși mult mai multe oferte și vânzări. Asta nu înseamnă că nu se mai poate vinde pe Insta, ci înseamnă doar că formulele de vânzare directă nu mai funcționează aici. Nu este suficient să spui că ești fotograf și că faci sesiuni foto. Acum trebuie să te gândești la format, prezentare, valori și povești inedite. Oamenii au devenit mult mai selectivi și tu trebuie să te adaptezi.

Pregătește popcorn-ul: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business

Trend 9. Conținut Video

Marketerii prezic creșterea conținutului video în 2021. Chiar și în motoarele de căutare,

și nu vorbim doar despre Google. Se spune că tot Internetul va crește prin loialitatea față de acest format al publicațiilor. Mai mult, se așteaptă ca peste 79% din traficul de rețea să fie video.

În consecință, IGTV va câștiga tot mai multă popularitate pe Instagram, permițând utilizatorilor să creeze videoclipuri mai lungi, cu linkuri care, apropo, să le poată posta direct în InstaStories și video în feed și story.

Trend 10. Personalități, nu persoane

Acum există o tendință necondiționată pentru oamenii adevărați, reali și fără pasiuni neapărat scumpe. Publicul este atras nu numai de bloggeri Lifestyle, ci și de specialiști și experți care oferă beneficii. Acest lucru permite să ajungi la un public adult, conștient și, cel mai important, cu putere de cumpărare.

Dacă vrei să-ți monetizezi cunoștințele, atunci este important să oferi valoare. Un blog funny, de entertainment este, bineînțeles, interesant, dar atrage un segment de public prea general și modelul său de monetizare rămâne a fi doar cel de publicitate pe blog. Nivelul unei astfel de monetizări are un plafon. Pe de altă parte, cei care se dezvoltă, își diversifică conținutul și oferă valoare, pot vinde autentic, printr-o simplă recomandare, și câștigă de 10 ori mai mult.

Vezi la fel: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

Care dintre aceste tendințe crezi că va fi cea mai populară în 2021? Hai cu presupunerile 🙂

Sursă statistici Instagram: https://blog.hootsuite.com/instagram-statistics/