1. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler

cărți de marketing - Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler

Tatăl marketingului modern, Philip Kotler, examinează puterea de schimbare a pieței, paradoxurile obținute de conectivitate și creșterea fragmentării în subculturi. Ce va forma consumatorul de mâine? Unde va duce starea de spirit schimbătoare a consumatorilor? Află răspunsul în Marketing 4.0.

2. The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact, Chip Heath & Dan Heath

cărți de marketing - The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact, Chip Heath & Dan Heath

Cartea care explorează poveștile oamenilor ce au creat momente deosebite în viețile altora prin însăși atitudinea lor. Aici îi vei cunoaște pe proprietarii care au transformat un hotel mediocru într-unul dintre cele mai iubite proprietăți din Los Angeles. Tot aici, vei afla mai multe despre echipa care a transformat, în doar 1 oră, una dintre cele mai rele școli – într-una de vis.

3. Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen, Donald Miller

cărți de marketing - Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen, Donald Miller

Donald Miller povestește despre cele șapte puncte universale ale unei povești – adevăratul motiv pentru care oamenii cumpără. Cum să simplificăm mesajul brandului, astfel încât oamenii să-l înțeleagă? Cum să creăm cea mai eficientă comunicare pe site-uri web, broșuri și social media? Building a StoryBrand va transforma pentru totdeauna modul în care priveai până acum brandingul și poveștile.

Vezi: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business

4. No logo. Tirania marcilor, Naomi Klein

cărți de marketing - No logo. Tirania marcilor, Naomi Klein

Cartea „No Logo” a definit o întreagă generație, fiind publicată pentru prima dată în 1999. Pentru a 10-a aniversare, Naomi Klein a actualizat această carte iconică. În ultimul deceniu, No Logo a devenit un fenomen internațional și un manifest cultural pentru criticii capitalismului din întreaga lume. Dacă încă nu ai citit-o, e chiar o lectură obligatorie pentru orice marketer.

5. This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See, Seth Godin

cărți de marketing -This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See, Seth Godin

Este timpul ca specialiștii în marketing să nu mai mintă, să nu mai trimită spam și să nu se simtă vinovați pentru munca lor. Este timpul să nu mai confundăm valorile rețelelor sociale cu conexiunile adevărate, cele din viața reală. Este timpul să nu mai pierdem bani din atenția furată, care nu va da roade pe termen lung. „This is Marketing” propune o abordare nouă a marketingului, una care va revoluționa piața în deceniul care vine.

6. The 12 Powers of a Marketing Leader: How to Succeed by Building Customer and Company Value, Thomas Barta & Patrick Barwise

cărți de marketing - The 12 Powers of a Marketing Leader: How to Succeed by Building Customer and Company Value, Thomas Barta & Patrick Barwise

Cum să reușești, ca lider de marketing, în lumea digitală de astăzi? „The 12 Powers of a Marketing Leader” este prima carte de leadership pentru marketerii din secolul XXI. Bazată pe cel mai mare studiu de cercetare de acest gen realizat vreodată, cu date detaliate despre peste 8600 de lideri din peste 170 de țări, această carte identifică 12 comportamente specifice – 12 Puteri care determină succesul unui om în afaceri și în relația cu echipa sa.

Citește și: 100 idei geniale de Copywriting de la Companii de Top

7. Purple Cow: Transform Your Business, Seth Godin

cărți de marketing - Purple Cow: Transform Your Business, Seth Godin

În fiecare zi consumatorii intră în contact cu o mulțime de produse plictisitoare (vacile albe cu pete negre). Văzând atâtea vaci la fel, clientul tău sigur nu va uita o vacă mov. Aceasta nu e o funcție de marketing care poate fi alipită produsului tău sau serviciului prestat de tine. Vaca Mov este inerentă. Trei dintre P-urile marketingului (Preț, Promovare, Publicitate) nu mai sunt suficiente astăzi. Ce au în comun Apple, Starbucks și Dyson? Cum reușesc aceste companii să se dezvolte într-un mod miraculos? Află în cartea lui Seth Godin.

8. Decoded: The Science Behind Why We Buy, Phil Barden

cărți de marketing - Decoded: The Science Behind Why We Buy, Phil Barden

Phil Barden dezvăluie cum explică știința comportamentul de cumpărare al oamenilor și demonstrează, în mod specific, adevărata valoare a psihologiei. El împărtășește cele mai recente cercetări privind motivațiile din spatele alegerilor consumatorilor și ce se întâmplă în creierul uman pe măsură ce cumpărătorii iau decizii.

9. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, Chip Heath, Dan Heath

cărți de marketing - Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, Chip Heath, Dan HeathMade to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, Chip Heath, Dan Heath

Fie că ești director general sau mamă fulltime, ai diverse idei pe care vrei să le comunici: un nou produs ce urmează să apară pe piață, o strategie pe care vrei să i-o vinzi șefului tău, valori pe care încerci să le insufli copiilor tăi. Dar este dificil – și chiar dăunător – să schimbi felul în care gândesc și se comportă oamenii. În această carte, vei afla care sunt cele 6 calități fundamentale ale unei idei deosebite, care va motiva oamenii să ia decizii în direcția pe care o vrei tu.

Treci cu ochiul pe aici: Top 7 Cărți de Marketing cu idei Lipicioase și Conținut Molipsitor

10. Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction, Derek Thompson

cărți de marketing - Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction, Derek Thompson

În această carte de investigație, Derek Thompson dezvăluie psihologia ascunsă a motivelor pentru care ne plac anumite lucruri, și explică economia piețelor care ne conturează viețile. Autorul demontează miturile siropoase despre crearea hiturilor care domină cultura pop și ne arată că succesul nu depinde doar de calitate – unele dintre cele mai populare produse din istorie s-au aflat la un pas de eșec.

11. Pauza de publicitate, Liviu David

cărți de marketing -Pauza de publicitate, Liviu David

Carte scrisă de un autor român, Pauza de publicitate, este o colecție de lecții învățate din practică, seminarii și cursuri de publicitate, asezonate cu studii de caz și povești din agenții. Insight-uri extrem de valoroase, pe care nu le-a mai pus nimeni până acum la un loc, apar pe fiecare pagină. Teorie, exemple, întâmplări, gafe, dezbateri, scrise și descrise cu sinceritate, ironie și patimă. Cartea își propune stabilirea unui nivel minim de bun simț în publicitatea românească, de la care să putem cu toții construi un calup publicitar mai bun.

12. Hooked: How to Build Habit-Forming Products, Nir Eyal

cărți de marketing - Hooked: How to Build Habit-Forming Products, Nir Eyal

Carte pentru manageri de produse, designeri, specialiști în marketing, fondatori de start-up-uri și oricine încearcă să înțeleagă modul în care produsele ne influențează comportamentul. Nir Eyal oferă cititorilor informații practice pentru a crea obiceiuri utile în rândul consumatorilor: pași concreți pentru crearea produselor pe care oamenii să le placă, și exemple captivante de la iPhone la Twitter, Pinterest și Biblia App. 

Găsește mult util: 80+ Bloguri de Marketing și Antreprenoriat din Moldova și România

13. Originals: How Non-Conformists Move the World, Robert Grant

cărți de marketing - Originals: How Non-Conformists Move the World, Robert Grant

La baza cărții stau studii de caz și povești surprinzătoare din afaceri, politică, sport și divertisment. Aici, autorul explorează cum să recunoaștem o idee bună, să construim o echipă din aliați, să alegem momentul potrivit pentru a acționa și să gestionăm frica și îndoiala. 

14. Catalyst, How to Change Anyone”s mind, Jonah Berger

cărți de marketing - Catalyst, How to Change Anyone”s mind, Jonah Berger

Fiecare are ceva ce vrea să schimbe. Specialiștii în marketing vor să schimbe părerea clienților, iar liderii vor să schimbe organizațiile. Start-up-urile vor să schimbe industriile, iar organizațiile non-profit vor să schimbe lumea. Dar schimbarea este grea. Adesea, convingem, punem presiune și împingem, dar nimic nu se mișcă. Ar putea exista o cale mai bună? Această carte adoptă o abordare diferită. Ca să schimbi ceva, nu trebuie să furnizezi cât mai multă informație, ci să găsești un catalizator. 

15. They ask – You answer, Marcus Sheridan

cărți de marketing - They ask - You answer, Marcus Sheridan

„They Ask – You Answer” este un ghid simplu pentru stabilirea strategiei de marketing. Indiferent de bugetul alocat, marea majoritate a brandurilor neglijează resursa numărul unu pe care o au la dispoziție: Internetul. Content Marketingul nu mai presupune doar identificarea cuvintelor-cheie și crearea de linkuri. Conținutul de calitate este cheia succesului. Tot ce ai nevoie – deja ai la îndemână. Această carte îți va arăta cum să structurezi o strategie eficientă de conținut, utilizând principii dovedite care au revoluționat marketingul, pentru toate tipurile de companii, din toate sectoarele de activitate.

Contează asta: 7 pași de generare a ideilor creative [Checklist de Brainstorming]

16. How Brands Grow: What Marketers Don’t Know, Byron Sharp

cărți de marketing - How Brands Grow: What Marketers Don’t Know, Byron Sharp

Byron Sharp ne demonstrează ca aproape tot ce am învățat până acum despre marketing este greșit. Adevărul este că acei consumatori loiali pe care ne bazăm nu sunt, de fapt, atât de loiali pe cât credem. În realitate, vânzările cele mai mari se datorează consumatorilor cărora nici nu le pasă de brandul nostru. Prin cercetările sale, Byron Sharp reduce importanța exagerată a micro-segmentării, demonstrând că oamenii fac alegeri bazate pe emoții. Autorul folosește expresia de „consumatori poligami”, explicând că loialitatea există, dar într-o mică măsură.

17. Top of Mind: Use Content to Unleash Your Influence and Engage Those Who Matter To You, John Hall

cărți de marketing - Top of Mind: Use Content to Unleash Your Influence and Engage Those Who Matter To You, John Hall

Ce au în comun multe companii și lideri de succes? Sunt primele nume care le vin în minte oamenilor, atunci când se gândesc la industriile lor specifice. Cum atingi acest nivel de încredere care îi influențează pe oameni să se gândească la brandul tău în mod direct, la momentul potrivit? Dezvoltând obiceiuri și strategii care se concentrează pe implicarea publicului, crearea de relații semnificative și oferirea de valoare în mod constant, zi de zi.

18. What Customers Crave: How to Create Relevant and Memorable Experiences at Every Touchpoint, Nicholas J Webb

cărți de marketing - What Customers Crave: How to Create Relevant and Memorable Experiences at Every Touchpoint, Nicholas J Webb

Crezi că îți cunoști clienții? Ar fi bine să te asiguri, pentru că succesul tău depinde de asta! Cele mai bune companii din lume cercetează mai întâi ceea ce doresc clienții lor, apoi le livrează aceste dorințe sub formă de experiențe memorabile și profund umane. Deci, încă o dată: Cât de bine îți cunoști clienții? Într-o economie hiperconectată, care schimbă radical așteptările consumatorilor, această așteptare vitală pentru orice afacere nu este întotdeauna ușoară. 

Citește și asta: Tot ce ai vrut să afli despre Digital Marketing, dar nu ai îndrăznit să întrebi

19. Growth Hacker Marketing, Ryan Holiday

cărți de marketing - Growth Hacker Marketing, Ryan Holiday

Noua generație a brandurilor puternice, precum Facebook, Dropbox, Airbnb sau Twitter, nu au cheltuit nici un ban pe marketingul tradițional. Mai ții minte cum au apărut pe piață? Fără lansări în presă, fără spoturi publicitare la TV sau afișe. În locul acestora, ei s-au concentrat pe o nouă strategie – cea de growth hacking – pentru a ajunge la cât mai mulți oameni/consumatori, în ciuda bugetelor modeste alocate pentru marketing.

20. Play Bigger: How Pirates, Dreamers, and Innovators Create New Categories and Dominate Markets, Kevin Maney, Dave Petersen, Christopher Lochhead and Al Ramadan

cărți de marketing - Play Bigger: How Pirates, Dreamers, and Innovators Create New Categories and Dominate Markets, Kevin Maney, Dave Petersen, Christopher Lochhead and Al Ramadan

Fondatorii unei respectate firme de consultanță din Silicon Valley studiază companii legendare și dezvăluie o disciplină revoluționară numită „design de categorii”. A câștiga astăzi nu înseamnă să învingi competiția din vechiul joc. Este vorba despre inventarea unui joc complet nou – definirea unei noi categorii de piață, dezvoltarea acesteia și dominarea ei în timp. Nu poți construi o companie legendară, fără a construi o categorie legendară. Dacă crezi că este suficient să ai cel mai bun produs pentru a câștiga, vei pierde.

21. Marketing: A Love Story, Bernadette Jiwa

cărți de marketing - Marketing: A Love Story, Bernadette Jiwa

Una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm, ca antreprenori și inovatori, este înțelegerea modului de a face ca ideile noastre să rezoneze. Tindem să nu avem lipsă de idei, ne străduim să spunem povestea în modul în care acestea va fi utilă în lume, și să fie o informație care contează pentru oameni. Marketingul este modul în care comunicăm, modul în care ideile noastre se traduc în valoare pentru oamenii de pe piață.

Vezi și: 11 Secrete de Community Management pe Facebook

22. Big Enough Building a Business that Scales with Your, Lee LeFever

cărți de marketing - Big Enough Building a Business that Scales with Your, Lee LeFever

Antreprenorul Lee LeFever oferă o imagine din interior a construcției unei afaceri scalabile, axate pe produs, fără a compromite calitatea vieții. Lee și soția sa, Sachi, au răspuns promisiunii Internetului, construind o afacere de acasă, Common Craft, care era profitabilă, dar suficient de mică pentru a pivota și a inova. Lee ne trece prin multiplele etape din viața afacerilor pe care le-a urmărit – piață, licențierea produselor digitale, servicii de abonament, parteneriate de distribuție și multe altele. Autorul ne oferă cele mai bune sfaturi despre cum cu toții putem, ca și el, să construim o afacere ușoară, care să susțină viața pe care o iubim și cu care ne-am obișnuit. O lectură obligatorie pentru oricine este interesat de antreprenoriat, strategie de afaceri și ecommerce.

23. Designing Brand Identity, Alina Wheeler 

cărți de marketing - Designing Brand Identity, Alina Wheeler

De la cercetare și analiză – până la strategia de brand, de la dezvoltarea design-ului, proiectarea aplicațiilor și standarde de identitate – până la lansare și guvernare. Această carte oferă tuturor managerilor de brand, specialiștilor în marketing și project managerilor un proces dovedit, universal, în cinci faze, pentru crearea și creșterea unui brand eficient. Studiile de caz prezintă branduri de succes de talie mondială și aduc cititorilor o nouă privire, detaliată, asupra ultimelor tendințe în branding, inclusiv rețelele sociale, dispozitivele mobile etc.

24. The Social Organism: A Radical Understanding of Social Media to Transform Your Business and Life, Oliver Luckett and Michael J. Casey

cărți de marketing - The Social Organism: A Radical Understanding of Social Media to Transform Your Business and Life, Oliver Luckett and Michael J. Casey

O lectură obligatorie pentru liderii de afaceri și pentru oricine dorește să înțeleagă social media: cum funcționează, cum schimbă viața umană și cum o putem stăpâni pentru totdeauna și pentru profit. În doar un deceniu, rețelele sociale s-au poziționat în centrul vieții secolului al XXI-lea. Puterea combinată a platformelor precum Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat și Vine au ajutat la răsturnarea dictatorilor și au transformat adolescenții anonimi în vedete peste noapte. În era social media, ideile se răspândesc și se transformă prin hashtaguri, fotografii și videoclipuri împărtășite, iar cele mai convingătoare și emotive dintre acestea pot transforma radical opinia publică.

Interesant: Ce mă face Social Media Manager? Despre cărți și cunoștințe în marketing online

25. Positioning: The Battle for Your Mind: How to Be Seen and Heard in the Overcrowded Marketplace, Al Ries & Jack Trout

cărți de marketing - Positioning: The Battle for Your Mind: How to Be Seen and Heard in the Overcrowded Marketplace, Al Ries & Jack Trout

Cartea descrie o abordare revoluționară, prin crearea unei „poziții” clare în mintea clientului potențial – una care să reflecte punctele forte și punctele slabe ale unei companii, precum și pe cele ale concurenților săi. Cum să poziționezi un lider de industrie astfel încât numele și mesajul său să intre în subconștientul colectiv al pieței, și să rămână acolo? Află în cartea lui Al Ries și Jack Trout.

26. Buyology: HOW EVERYTHING WE BELIEVE ABOUT WHY WE BUY IS WRONG, Martin Lindstrom

cărți de marketing - Buyology: HOW EVERYTHING WE BELIEVE ABOUT WHY WE BUY IS WRONG, Martin Lindstrom

Martin Lindstrom dezvăluie ceea ce se întâmplă, de fapt, în capul nostru atunci când vedem o reclamă sau auzim un slogan de marketing. Această carte arată măsura în care ne înșelăm pe noi înșine atunci când credem că luăm decizii conștiente. Ne arată modul în care tot felul de factori, precum amintirile din copilărie și religia, se reunesc pentru a ne influența deciziile și a ne modela gusturile în calitate de consumatori.

27. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, Renee Mauborgne & W. Chan Kim 

cărți de marketing - Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, Renee Mauborgne & W. Chan Kim

„Blue Ocean Shift ” este plină de cercetări și exemple despre modul în care liderii din diverse industrii și organizații au făcut marea schimbare și au creat noi piețe, prin aplicarea procesului și a instrumentelor specifice de marketing și business. „Blue Ocean Strategy” prezintă o abordare sistematică, pentru a face irelevantă competiția, și prezintă principiile și instrumentele pe care orice organizație le poate folosi pentru a crea și captura propriile „oceane albastre”.

Analizează: 6 lecții de Business cu Sânge Rece