Hai să omitem fraza cu vremurile grele și să trecem direct la subiect. Carantina i-a afectat pe toți și pe toate: oameni, afaceri și societatea în general.

Ca după orice criză, situația pe piață niciodată nu va mai fi așa cum a fost până la Covid. Întrebarea este ce e de făcut și cum îți adaptezi afacerea la situația de pe piață, în condițiile unui buget modest, resurse umane puține și posibilități restrânse de a apela la specialiști, din cauza distanței sociale. Cert este că și după criză poți face afaceri, dacă știi să te orientezi în tendințe și preferințe.

Prinde aici 6 sfaturi de la Antreprenor la Antreprenor, cu idei de afaceri pentru perioada post-pandemie.

1. Comercializează produse care ajută antreprenorii să facă poze calitative, neavând un studio acasă

Foarte multe afaceri au trecut pe online. Acest lucru îl demonstrează și creșterea numărului de conturi noi pe Patreon. Ce înseamnă asta? Că procesul de vânzare-cumpărare a trecut la o nouă etapă și tot mai multă lume va încerca să vândă online. Evident că pentru a te face remarcat printre concurență, trebuie să prezinți produsul într-un mod diferit. 

Cum poți face și tu afacere din asta? Furnizând antreprenorilor, de exemplu, lightbox-uri, oglinzi și lumini care le-ar permite să facă poze calitative și atractive cu telefonul chiar și de acasă. 

Ai observat că se fac tot mai multe live-uri și conferințe online? O altă idee ar fi să propui antreprenorilor stative, trepiede și microfoane, pentru a le permite să producă un content mai calitativ. Acum e momentul pentru cei care visau să pornească un blog sau o emisiune online chiar să o facă.

Ce facem în 2021: Ce ne-a învățat Covid despre Influencer Marketing: Concluzii din 2020 și Tendințe în 2021

2. Propune oamenilor mijloace logistice necesare pentru a-și amenaja biroul acasă

Acum, mii de oamenii muncesc la distanță. Inclusiv angajații multinaționalelor. Gândește-te că mulți dintre ei nu au acasă tot ce aveau la birou: masă pentru laptop, prelungitoare, PC-uri, laptopuri, mouse-uri, mouse pad-uri și alte chestii utile în munca la birou.  

În condițiile în care pe piață există foarte mulți freelanceri, te poți inspira de la ei. Cere-le sfatul privind obiectele necesare pentru o muncă eficientă de acasă. 

3. Orientează-te spre echipamentele care ar permite oamenilor să facă sport de acasă

Sălile de sport și fitness și-au sistat activitatea. De aceea, foartă multă lume și-a adaptat stilul de viață și activitate, optând pentru exercițiile fizice de acasă. Astfel, acest trend se poate prelungi chiar și după pandemie. E mult mai simplu și mai ieftin să faci sport de acasă. 

Tu le poți veni în ajutor amatorilor unui stil de viață sănătos, oferindu-le benzi elastice, haltere și accesorii care le-ar permite să facă sport oriunde s-ar afla. Mai mult, poți vinde astfel de obiecte chiar și în set. 

Iar cei care făceau sport profesionist, acum se pot orienta spre producerea cursurilor de sport online. E și asta o idee foarte bună de afacere. Ai putea, în cursurile tale, să demonstrezi oamenilor cum să folosească corect aceste obiecte, astfel încât să nu se traumeze, să-și crească masa musculară sau să slăbească. Un trend în creștere sunt seturile din curs + kit, care se vând foarte bine. 

Vezi și: Eugen Boico: Ce facem cu evenimentele, afacerile și echipele pe timp de Covid și după carantină

4. Vinde Cursuri în stilul DIY

Să luăm exemplu de la cei mai buni, de exemplu, de la Dedeman, care mereu au promovat mesajul „Fă singur”. Acum chiar e momentul să faci totul singur acasă, și nu doar în ceea ce ține de reparații sau amenajări. Prinde bine și în alte domenii. 

De exemplu, dacă ești specialist în manichiură, make-up sau chiar și marketing, poți învăța oamenii meseria ta. Atât timp cât lumea nu prea are bani, nici dorință, dar nici posibilități fizice de a apela la profesioniști (din cauza distanței sociale), cu siguranță mulți vor cumpăra un curs care să-i învețe fie să deprindă a se autodeservi, fie o meserie nouă. Înregistrează un curs și vinde cunoștințele tale altora.

5. Oferă obiecte în chirie

Ținând cont de faptul că foarte multe afaceri au dat faliment și foarte mulți angajați au rămas fără locuri de muncă, iar cei care muncesc acum cu program redus resimt micșorarea salariului, este foarte probabil ca oamenii să renunțe la a mai cumpăra multe lucruri noi care nu sunt de primă necesitate. 

Astfel, e posibil să scadă cererea față de tot felul de gadget-uri, smartphone-uri și chiar haine noi. Ce înseamnă asta? Că va crește cererea față de specialiștii ce posedă cunoștințe tehnice, capabili să repare un gadget. Și acum e momentul de glorie al tuturor tehnicienilor și inginerilor care au ocazia să-și etaleze talentele. 

Fotografii, de exemplu, ar putea apela la servicii de închiriere a aparatelor foto costisitoare, a luminilor și altor accesorii necesare pentru filmări de calitate.

Fii atent la Trenduri: 22 tendințe în Marketingul din 2021

6. Comercializează obiecte și accesorii de autoapărare 

Dacă ne amintim de Piramida lui Maslow, vom vedea că la baza ei stau Nevoile fiziologice și Siguranța. Se pare că pe timp de pandemie, obiectele și accesoriile de autoapărare au urcat în topul preferințelor consumatorilor. Cel puțin statisticile arată că a crescut cererea pentru bâte, cuțite, spray-uri lacrimogene. 

Deoarece suntem totuși ființe raționale, ar fi, mai degrabă, indicat să mergem pe obiecte de securitate mai pașnice și mai moderne. Astfel, o idee de afacere profitabilă în acest sens ar fi comercializarea alarmelor mici, a camerelor de supraveghere care funcționează prin WiFi. 

Există și producători români de astfel de aparate. De ce să nu negociezi direct cu producătorul oferta și să-ți creezi un magazin online, în care să vinzi astfel de obiecte? Sau să încerci să le vinzi la început pe un marketplace. Sunt populare produsele confecționate în China, dar luând în considerare costurile sporite pentru livrare din ultima perioadă, e mai rezonabil să procuri aceste obiecte de la cei care deja dispun de astfel de obiecte în depozit sau de la un producător local.

Înainte de lansa o afacere în această perioadă, ai totuși grijă la buget și la ideea în care vrei să investești. Ca antreprenor, acum e momentul să negociezi contractele și să-ți optimizezi cheltuielile.

Apasă pe Play, dacă nu ești amatorul long-readurilor și preferi să vezi un video. Îți ia doar 7 minute să-l privești.