Ce este un Brand? Transformarea Produsului/Numelui într-un simbol. Unii specialiști îi mai spun aura pozitivă a unui produs, a unei organizații sau a unei țări. De fapt, același lucru e aplicabil și în cazul oamenilor. Numele tău poate, la fel, să devină un brand. Atunci când ești recunoscut drept autoritate într-un domeniu sau altul, deja poți spune că ai ajuns pe piedestal.

Odată cu înmulțirea peste noapte a numărului de Influenceri, fiecare al doilea visează să-și crească autoritatea în online. Iar cel mai simplu și rapid mod de a o face este prin mărirea gradului de vizibilitate, notorietate și, implicit, a numărului de fani sau, cum li se mai spune, followeri.

Vezi, de asemenea: Branding Personal pe Social Media: 6 pași în poziționarea și promovarea ta ca expert

Cum îți crești Brandul Personal pe Social Media?

Printr-o Formulă foarte simplă: 

Brandul B + Brandul A = Awareness 

Brandul B se asociază cu Brandul A, unde Brandul B mereu ești tu, iar Brandul A este mereu o persoană mai populară decât tine. 

Pe cât de simplă este această matematică, pe atât de ireală pare pentru unii. Ce zici, în ciuda scepticilor, s-o analizăm din punctul de vedere al definiției furnizate de către unul dintre cei mai recunoscuți specialiști în Branding, Wally Olins?

După Olins, Brandingul se ocupă cu crearea și susținerea încrederii, el înseamnă respectarea promisiunilor.

Și atunci, oare încrederea în Brandul A, asociat cu Brandul B, nu induce, implicit, încredere și în Brandul B? Și cu cât mai multe Branduri A găsești, cu atât mai mari sunt șansele tale de reușită, nu? Dincolo de ecuațiile matematice cu două necunoscute, să vedem…

Știai asta: Dorin Galben: Cum să devii Influencer de succes și să-ți monetizezi activitatea pe Patreon

În ce domenii se poate aplica această formulă?

În funcție de scop, această formulă poate fi aplicată de către Antreprenori, Specialiștii care vor să devină mai populari în nișa lor, dar și de către orice utilizator al Internetului, care visează să devină Influencer. 

Matematica e simplă aici: Brandul B + Brandul A = Awareness. Brandul B + Brandul A = Share de imagine, unde Brandul B ești tu, iar Brandul A este mereu o persoană mai cunoscută decât tine.

Care ar fi regulile de urmat în aplicarea acestei formule?

E una și bună: Nu te limita la o unitate de conținut. Trebuie să gândești în termeni de un set întreg de forme de conținut. Adică, să ai, de fapt, un întreg plan de comunicare. Să presupunem că administrezi o comunitate de specialiști într-un domeniu sau deții deja o oarecare autoritate într-o anumită nișă. Ca să aplici cu maximă eficiență formula A + B, invită la interviu un Expert, o persoană mai populară decât tine în acel domeniu. Dar nu te limita doar la interviu. Pentru a spori efectul, gândește un set de acțiuni de comunicare:

  1. Scrie o postare prin care prezinți invitatul și interviul.
  2. A doua postare va fi interviul în sine.
  3. A treia postare poate fi sub formă de rezumat în formă scrisă al respectivului interviu.
  4. A patra postare poate fi însoțită de o poză cu respectivul invitat în profilul tău pe Social Media.
  5. A cincea postare poate face referință la un articol pe blog despre invitat și subiectul discutat.
  6. A șasea postare poate fi însoțită de acel interviu înregistrat și montat, cu link pe YouTube.
  7. A șaptea înregistrare poate face referire la același interviu doar că sub formă de Podcast pe SoundCloud.

Vezi și: 11 secrete de Influencer Marketing de la Nata Albot

Respectiv, cu cât mai mult diversifici forma conținutului și gândești într-o formă mai interesantă, una de Challenge-uri, cu mai multe provocări la rând – cu atât mai mult Awareness și Share de imagine câștigi. Invitatul tău va aprecia această abordare, iar tu, la rândul tău, vei avea de câștigat din atenția publicului care îl urmărește pe el. 

Formula Brand B + Brand A = Awareness e foarte simplă și eficientă, dacă știi s-o aplici corect, sistematic și… pentru oamenii potriviți. Cel mai bine, această formulă funcționează pe termen mediu sau lung. Pe termen scurt, este ineficientă. Există și excepții, dar ele sunt foarte puține și conțin prea multe variabile. 

Așadar, fii atent cu cine alegi să-ți asociezi imaginea și cum comunici despre asta. Rezumatul acestui articol îl găsești în acest video, cu durata de 5 minute.