Dacă ai citit deja articolul despre Influencerul lui mama, ești, practic, la jumătate de drum. Acolo ți-am expus cea mai simplă formulă pentru a-ți construi și crește brandul personal: 

Brandul B + Brandul A = Awareness 

Brandul B se asociază cu Brandul A, unde Brandul B mereu ești tu, iar Brandul A este mereu o persoană mai populară decât tine. 

Și dacă formula din articolul precedent poate fi privită mai mult ca o tehnică pe care pur și simplu să iei și s-o aplici, atunci la formula pe care urmează să ți-o prezentăm mai jos, ai o țâră de muncit la nivel de mindset. 

Pentru început, hai să vedem, cine poate fi numit Influencer și De Ce? 

Un Influencer este, de regulă, un lider de opinie într-o anumită nișă, pe un anumit segment, un om urmărit de un număr mai mare de oameni, care are puterea de a schimba decizii și păreri prin comportamentul său.

Influencer înseamnă o anumită poziționare, într-o anumită nișă, pentru un anumit public-țintă. Nu vorbim de Influencer în momentul în care el/ea este o vedetă foarte cunoscută la nivel mondial; actor sau interpret popular. Influencer înseamnă, de regulă, o poziționare îngustă. Dacă vei analiza mai atent, vei observa că și în rândul vedetelor, al interpreților și actorilor, există o nișare.

Cum stă treaba: Ion Botnaru, despre Influencer Marketing la Darwin: „Trebuie să colaborezi strategic și să alegi atent Influencerii”

De exemplu, atât Till Lindemann, cât și Justin Bieber, sunt Influenceri, dar pentru segmente diferite de public, cu interese și viziuni diferite, pentru că vorbim și despre diferite genuri muzicale. 

La fel lucrurile funcționează și pe piață, pe segmente mai înguste, de exemplu, în nișa de marketing, antreprenoriat, freelance, a agenților imobiliari etc. Îți alegi o nișă, te poziționezi și îți pui o simplă întrebare, la care ar trebui să răspunzi foarte sincer:

Vrei să fii Popular pe Facebook? Iată Formula:

Eu vreau ca „CINE” să creadă că sunt „CUM” și să facă „CE”?

Ține minte că răspunsul tău trebuie să fie cât se poate de concret și măsurabil. Să vedem un exemplu de așa DA:

Eu vreau ca reporterii și Managerii PR să mă considere cel mai tare Travel Blogger, să mă invite la diferite evenimente și să comande articole advertoriale pe blogul meu.

Vezi și: 11 secrete de Influencer Marketing de la Nata Albot

Ce vedem aici? Un exemplu de răspuns, prin care tu ți-ai definit publicul-țintă, apoi ți-ai stabilit drept scop ce acțiuni concrete ai vrea ca publicul tău să întreprindă vizavi de tine și ce atitudine să ia față de tine și, în final, ai identificat și metoda prin care tu vei face din asta bani, vei aduna Followeri și îți vei crește popularitatea.

X + Y + Z = Influencer?

Când legi între ele răspunsurile la întrebarea de mai sus, vei primi 3 direcții: X, Y, Z din răspunsurile tale, care îți vor ghida acțiunile de viitor în scopul tău de a deveni Influencer.

Din păcate, cele mai multe inițiative de a deveni Influencer se lipesc ca nuca de perete din motivul că oamenii nu își stabilesc un scop în față și au, mai degrabă, un vis în minte, unul bazat pe o emoție puternică de a deveni super-populari. Un vis frumos, dar irealizabil.

De cele mai multe ori, se formulează astfel de răspunsuri. Vezi, mai jos, un exemplu de așa NU:

Eu vreau ca toată lumea să mă iubească, să considere că sunt un iepuraș frumos și să-mi dea bani pentru asta.

Din câte observi, acest răspuns reprezintă, mai degrabă, o dorință nerealistă de a face bani și de a obține popularitate, dar fără a înțelege CUM vei face ceea ce-ți propui. În momentul în care tu vrei să devii super-cunoscut, să faci din asta bani, dar nu știi pentru cine și în rândul cui o faci, cum vei monetiza ulterioarele tale acțiuni, habar n-ai la ce rezultat vei ajunge. Respectiv, nu înțelegi practic nimic din ceea ce vrei să faci. 

De aceea, cu cât mai clar îți formulezi răspunsul, cu atât mai simplu îți va fi și cu atât mai bine vei înțelege:

Acum e alt fel: Ce ne-a învățat Covid despre Influencer Marketing: Concluzii din 2020 și Tendințe în 2021

  • Ce trebuie să faci
  • Cu cine trebuie să faci networking și cunoștință
  • Ce public trebuie să explorezi
  • Ce cunoștințe trebuie acumulezi
  • Ce sisteme de monetizare poți aplica pentru a face bani din activitatea ta

Revino la întrebarea cu pricina, răspunde sincer, de parcă ai fi la spovedanie, și… succes în îndeplinirea scopului 🙂 A fi Influencer e și asta o muncă, nu?

Tot ce ai citit până acum se poate fi rezumat în 4:34 minute, exact cât are video-ul de mai jos. N-ai răbdare să parcurgi tot textul? Apasă pe Play.