Într-adevăr, e la modă să te promovezi pe Facebook. Dar ca să fie nu doar la modă, ci și cu spor, ar fi mai bine să te asiguri că faci totul corect. Am adunat aici cele 5 etape cu toate instrumentele necesare pentru a crea o strategie de promovare pe Facebook, până la rularea campaniei de testare.

Ce vei afla din acest articol, mai exact:

  • Cum să găsești publicul țintă
  • Cum să planifici corect campania de promovare

Ești gata? Hai la treabă.

Etapa 1: Algoritmul de căutare a publicului țintă

Atunci când vrei să-ți promovezi afacerea pe Facebook, cel mai important aspect este căutarea publicului țintă.

Iată cum arată procedura pas cu pas:

  1. Stabilești publicul țintă de bază
  2. Clarifici interesele audienței
  3. Analizezi paginile concurenților
  4. Cauți paginile cu audiența în care ai încredere
  5. Încarci informațiile despre audiență pe contul tău

Citește: 5 Categorii de Întrebări pe care să le pui Publicului Tău

Probabil, ai anumite idei despre cine ar fi interesat de produsul sau serviciul pe care-l promovezi. Doar că, în practică te-ai putea lovi de unele bariere. Vezi, întâi de toate, dacă ipotezele tale corespund realității. Verifică care sunt cerințele potențialilor clienți.

Pentru asta, folosește Facebook Ad Manager. Intră aici și creează un anunț. După aceasta, îți va apărea o pagină din care vei putea alege setările pentru a căuta publicul țintă.

În acele instrumente caută publicul țintă ipotetic după următorii parametri:

  • localizare
  • sex
  • vârstă
  • interese
  • comportament

După ce vei completa aceste informații, în blocul din dreapta vei vedea numărul potențialilor clienți care ar putea fi interesați de produsul pe care îl promovezi.

Prin această metodă, de fapt, testezi ipoteza ta privind publicul țintă pe care-l aveai tu în cap. Dar ca să obții rezultate, vei arăta anunțul oamenilor pe care tocmai i-ai identificat. Pentru asta trebuie să folosești un alt instrument – Facebook Search. Acesta te va ajuta să faci o claritate în interesele audienței. La această etapă trebuie să revii din nou la Facebook Ads Manager. Actualizează setările și vezi ce schimbări apar.

Etapa 2: Posibilitățile Facebook Search

Pentru a folosi acest instrument, trebuie să-ți setezi contul în limba engleză. În setări alege English (US). Iată 5 situații prin care poți utiliza Facebook Search pentru a stabili caracteristicile publicului țintă.

1. Să presupunem că deja ai o pagină de Facebook cu mulți urmăritori. Intră în Facebook Search și introdu următoarea frază: People who like (plasează aici denumirea paginii tale). Așa vei găsi oamenii care îți urmăresc deja pagina. Facebook îți va da toate rezultatele. Apasă See more și vei vedea profilurile tuturor urmăritorilor tăi. În acest moment verifică dacă profilul urmăritorilor corespunde cu publicul tău țintă. Vezi ce funcții au, unde lucrează, unde trăiesc, care le sunt interesele etc. Da, este o muncă enormă, dar te va ajuta să cunoști anume acei oameni pentru care vei lucra.

Vezi și: 11 Secrete de Community Management pe Facebook

2. Încă nu ai creat o pagină pe Facebook, dar îți cunoști concurenții și știi că acolo găsești publicul tău țintă. În acest caz, vei sorta după: People who like (adaugă denumirea concurentului). Astfel, vei vedea profilul persoanelor care urmăresc pagina concurentului și vei ști cu ce audiență vei lucra.

3. Ai o audiență de încredere:

  • urmăritorii de pe pagina ta
  • urmăritorii concurenților
  • urmăritorii paginilor de știri, portaluri, care fac parte din publicul tău țintă

În cazul acestui tip de audiență, poți afla și interesele acestora. Asta înseamnă că la căutare vei scrie: Interests of people who like (scrie denumirea paginii la care sunt abonați).

Alege interese relevante. Anume acestea te vor ajuta să stabilești un avatar corect al audienței tale.

4. Ai o afacere locală: cafenea, restaurant, frizerie. Aici poți nu doar să le vizualizezi profilul potențialilor urmăritori. Poți afla care sunt locațiile pe care le vizitează. Respectiv, în Facebook Search vei scrie: Places visited by people who like… (pune denumirea paginii tale). Astfel, Facebook îți va arăta locațiile vizitate de publicul tău țintă.

Cum poți câștiga de pe urma vizualizării locațiilor în care își petrece timpul audiența care te interesează? Ai putea face colaborări cu locațiile vizitate de acești urmăritori și, astfel, aceștia vor deveni interesați și de pagina ta.

5. Ai o afacere locală, dar nu ai o pagină de Facebook pentru ea. Trebuie să cauți: Places visited by people who like (denumirea paginii concurentului). Aceasta ar putea fi o ocazie minunată pentru a-l depăși pe concurentul tău, stabilind parteneriate cu localurile în care își petrec timpul o parte dintre potențialii urmăritori.

Etapa 3: Cum creezi lista clienților

Cum creezi o listă a clienților tăi? Aici ne referim la cei care știu deja despre produsele sau serviciile pe care le promovezi, au vizualizat site-ul și care au făcut anumite comenzi.

Analizează: Abordarea clienților nemulțumiți și secretele pentru obținerea loialității clientului

În primul rând, introdu lista clienților pe pagina de Facebook. Acest lucru îl poți face prin intermediul instrumentelor de vizualizare a audienței. Mai exact intră în:

Managerul de publicitate —> audiență —> crează audiență —> audiență personalizată —> (alege) lista clienților și încarcă documentul care conține fie adresele electronice, fie numerele de contact ale clienților tăi.

Acest lucru este necesar pentru ca pe viitor această audiență să dea like paginii tale, pentru retargeting și conversie. În acest fel vei crește numărul urmăritorilor.

Un alt lucru important pe care trebuie să-l faci este să lucrezi cu audiența site-ului. Pentru asta trebuie să instalezi Facebook Pixel. Ce anume ar fi bine să urmărești? Vezi mai jos:

1. Urmărește vizitatorii site-ului

Pentru instalarea primului Pixel, click pe opțiunea: creează audiență —> (alege) audiență personalizată —> (din lista clienților alege opțiunea) vizitatorii site-ului

Următorul pas este specificarea domeniului și numărul de zile după care Facebook va reînnoi audiența. Îți recomandăm să alegi 180 de zile. Aceasta este perioada maximă, astfel, vei fi sigur că vei ajunge la audiența dorită.

Ulterior, poți da click pe setări, de acolo vei copia codul pe care îl vei plasa ca script pe site. Din moment ce vei plasa codul pe site, audiența va începe să se adune. De îndată ce vor fi 20 de oameni, poți începe să rulezi reclamele.

2. Urmărește conversia

Cel de-al doilea Pixel pe care trebuie să-l instalezi este acel instrument care te va ajuta să urmărești conversia pe site. Acesta îți va da de știre despre toate acțiunile ce se desfășoară pe site-ul tău.

Dacă folosești LP Generator, atunci instalarea acestui Pixel este foarte ușoară. În secțiunea Redactarea paginii, alege Script și, pur și simplu, introdu codul. Astfel, vei urmări simultan oamenii care vizitează site-ul și pe cei care sunt nemijlocit urmăritori ai paginii de Facebook.

Etapa 4: Strategia de promovare

Dacă ai aplicat recomandările de mai sus, acum a venit timpul acțiunilor concrete. Strategia conține 5 pași.

  1. Atragerea urmăritorilor reali
  2. Realizarea campaniei care va mări traficul pe site
  3. Conversia – Promoted posts
  4. Retargeting

Prinde pastila: De ce te doare capul de la Strategia de Marketing

1. Atragerea urmăritorilor reali

Acest aspect te va ajuta să economisești mai mulți bani pentru publicitate. Dacă vei avea trafic doar pe site, atunci publicitatea va fi mai scumpă, în schimb, dacă vei aduna mai mulți urmăritori pe pagină, vei achita pentru o persoană doar 1 singură dată.

Împarte audiența în 2 tipuri:

  • Audiența nouă (audiența în baza intereselor; audiența pasată de concurenți; audiența pasată de grupuri)
  • Audiența existentă

2. Realizarea campaniei care va mări traficul pe site

La acest capitol trebuie să segmentezi audiența. De exemplu, dacă ai mai multe magazine online, atunci poți direcționa publicitatea spre audiența care nu a auzit niciodată despre produsele sau serviciile tale. Aici ne referim la audiența în baza intereselor, audiența pasată de concurenți și audiența pasată de grupuri. Această acțiune are scopul de a aduna cât mai multe accesări pe site.

Dacă ai un singur produs pe care vrei să-l promovezi, atunci trebuie să te conduci de o altă strategie. Mai întâi, adună oamenii pe pagina de Facebook, și abia după asta, prezintă anunțul prin care pot ajunge pe site.

3. Conversia

La acest capitol vei avea de lucrat prin conținut – Promoted posts. Aici vei împărți audiența în 2 tipuri: audiența nouă și audiența existentă. Pentru ambele tipuri de public trebuie să realizezi conținut diferit.

Dacă ai un text original, atunci vei alege ca acesta să fie vizualizat doar de urmăritorii tăi și prietenii acestora. În cazul în care textul va conține o informație comună, atunci vei alege opțiunea ca textul să fie vizualizat de noua audiență.

Etapa 5: Au trecut compărătorii prin pâlnia de vânzări? Retargeting (Remarketing)

Mulți înțeleg greșit sensul Retargetingului. Dacă vei cere clienților tăi să dea Like paginii tale repetat, asta nu înseamnă că faci retargeting.

Retargeting înseamnă să creezi noi campanii pentru persoanele care deja au accesat site-ul și care deja au dat Like paginii de facebook. Astfel, le vei stârni din nou interesul să intre pe pagină și pe site-ul tău pentru a vedea noul conținut.

Aici ai, iarăși, de lucrat la texte. Ține minte: acești oameni deja te-au vizitat și te cunosc. Cum îi vei motiva să mai intre o dată? Scoate asul din mânecă. Fii mai creativ 😉

Pregătește ceaiul: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business