Se dă următoarea situație: ai o afacere mică; un salon de înfrumusețare, o curățătorie etc. Recunoaște, ți s-a întâmplat să rulezi niște Ad-uri pe Facebook și Instagram, iar unii clienți ajung la tine fără a completa formularul de pe site?

Să nu crezi că nu poți urmări după care campanie, concret, clientul a apelat la serviciile tale. Poți dezlega misterul prin opțiunea „Urmărește conversiile offline” de pe Facebook. Da, Facebook și Instagram au creierașe mult mai deștepte decât cred unii 🙂

Cum poți seta singur acest instrument și la ce anume trebuie să atragi atenția

Ai doar 3 pași de parcurs:

  1. Creează-ți contul de Business Manager
  2. Pornește promovarea
  3. Pornește conversiile offline

Pentru aceasta, e necesar să intri în meniul principal și să găsești rubrica Evenimente offline. Pe pagina deschisă, găsește în meniul din stânga – butonul „Adaugă sursa”, iar apoi, în meniul apărut, selectează „Grupul evenimentelor offline”. Apoi, introdu numele sursei, iar la necesitate – descrierea acesteia.

Apoi, pe ecran o să-ți apară posibilitatea de a „lega” această sursă de Contul tău de publicitate. Ai grijă să activezi urmărirea automată. Următorul pas va fi să oferi tot accesul necesar sursei – ție și altor colaboratori (după caz).

După ce sursa datelor a fost creată, în Tab-ul deschis, apasă pe opțiunea „Încarcă evenimentele offline”.

Treci pe aici: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

Cum afli informațiile despre cumpărăturile de pe Facebook?

În continuare, se va deschide un Tab în care ar trebui să încarci informația despre clienți și evenimente. Cum faci asta? Ai 3 posibilități la alegere:

  1. Prin CRM. Această variantă ar fi ideală, dar Facebook colaborează cu un număr limitat de CRM-uri și nu toate dintre ele sunt disponibile în țările CSI, de exemplu. Vezi lista lista completă de CRM-uri oficiale de colaborare cu Facebook aici
  2. Prin API. Solicită programatorului să-ți seteze integrarea cu CRM-ul tău personal. Această variantă e una mai complicată, dar la o anumită etapă în afacere va fi totuși necesar s-o utilizezi.
  3. Printr-un fișier CSV (Tabel Excel). La începuturi, această variantă este cea mai recomandată.

În acest tabel Excel, va fi necesar să introduci următoarele informații:

  • Nume, Prenume
  • Email și/sau telefon (clientul ar trebui, în mod necesar, să lase cel puțin una din aceste date)
  • Ora evenimentului (adică momentul în care a fost efectuată cumpărătura). În cazul în care introduci aceste date pe Instagram, poți indica intervale aproximative.
  • Denumirea evenimentului (în cazul nostru este vorba despre cumpărătură – Purchase)
  • Valoarea evenimentului (suma tranzacției)
  • Valuta
  • ID-ul comenzii (orice indicator unic)

Acesta este setul minim de informații necesare. Totuși, cu cât mai multe detalii oferi, cu atât mai exact Facebook va identifica conversiile. Vezi aici lista cu toate informațiile pe care le poți furniza către Facebook: Practici Recomandate când folosești informațiile clienților pentru o Audiență Personalizată.

După ce ai creat tabelul și ai indicat toate informațiile necesare, ar trebui să salvezi aceste date în format CSV.

Nota Bene! Păstrează acest fișier cu toate datele clienților tăi departe de ochi străini și n-o transmite nimănui.

Ce zici, te uiți: 11 Secrete de Community Management pe Facebook

După ce ai parcurs toți pașii de mai sus, revino în Contul de publicitate Facebook

Apasă pe butonul „Încarcă fișierul” – selectează tabelul pe care tocmai l-ai creat. În colțul din dreapta-sus, apasă pe butonul „Mai departe”. Facebook poate să nu identifice unele coloane, așa că apasă pe butonul „Selectează” și bifează sensul corespunzător. Dacă totul este ok, apasă „Mai departe”.

La etapa următoare, Facebook va verifica corectitudinea informației furnizate. În cazul în care vor fi identificate unele greșeli, fă toate corecturile necesare, conform sugestiilor Facebook, și încarcă tabelul din nou. 

Dacă totul merge ok la această etapă, apasă pe butonul „Încarcă”. În acest moment, Facebook va începe să încarce în sistem datele pe care tocmai le-ai introdus, și să le compare cu propriile date. Prelucrarea informațiilor poate dura în jur de 30 de minute.

Cum analizezi rezultatele? În câțiva pași simpli

Când toate informațiile vor fi încărcate în sistem, intră în Ads Manager și redactează câmpurile pentru a identifica conversiile offline.

Vezi și asta: 22 tendințe în Marketingul din 2021

În același timp, poți instala unele funcții suplimentare. De exemplu, „28 zile după click” sau „1 zi după vizualizare”. Pentru aceasta, apasă „+” în ultima coloană și selectează tab-ul necesar.

Apoi, analizează rezultatele din fragmentele de campanii de Ads și trage propriile concluzii: care acțiuni anume ți-au adus vânzări și care – nu. După efectuarea testelor, poți mări numărul de afișări pentru această campanie.

Pare complicat?

Așa este doar prima dată sau, cum se spune în popor: „Exercițiul e mama învățării”. Învață să-ți eficientizezi rezultatele cu mâna ta. Pentru că tu îți cunoști cel mai bine atât produsul/serviciul, cât și publicul.