Nume, Prenume: Lorand Soares Szasz
Activitate: Antreprenor
Brand: Upriserz
Piață: Educație Online, Consultanță IMM
Echipa: 11 oameni
Cifra de Afaceri: >2 550 000 Euro încasări anuale

De ce ai plecat din România în Portugalia?

Am făcut un video pe youtube despre asta. E o promisiune pe care am făcut-o soției mele. În maxim 15 ani să construiesc un business care să ne genereze confort financiar și care să-mi permită să lucrez din orice colț al lumii.

Asta coincide și cu dorința mea de a ieși pe piața internațională, și cu creșterea Melisei. Vrem să o punem într-un context un pic mai bun decât educația din România, coincide cu nivelul la care a ajuns afacere fără să fiu eu prezent, să suflu în ciorbă la angajații mei etc.

Prinde ceva interesant: Ruslan Cojocaru: ”În 2020 am înțeles greșeala fundamentală a modelului de business”

Care sunt planurile tale în cariera internațională?

Pe deoparte este o piață foarte diferită, pe de alta e destul de asemănătoare. Provocările antreprenorilor din lume sunt foarte asemănătoare cu provocările antreprenorilor din România. Am realizat asta în momentul în care am început să fac câteva prezentări în străinătate și, practic, feedback-ul a fost ceva de genu: unde ai fost până acum? 

Pe altă parte e și diferit, de exemplu modul cum reacționează ei la preț. Ce înseamnă scump în Suedia sau ce înseamnă scump în România, e foarte diferit. Felul în care înțeleg ei educația.

În România, cei care suntem implicați în procesele de educație suntem considerați niște ciudați, handicapați, înșelători, oameni care vrem să furăm de la alții. De ce? Pentru că doar 1% din populația activă din România se educă. În Suedia sunt 33%, adică 33% din populație învață. Și atunci apare întrebarea, de ce naiba am stat atâta timp pe piața din România? 

misiunea upriserz afirmata de lorand soares szasz
Sursa: monitorsocial.ro/educatie-adulti

De unde vine misiunea de a crește nivelul de educație?

Din faptul că eu sunt needucat. Gândește-te că eu nu am terminat facultate și oarecum lipsa de educație pe care n-am avut-o eu, a creat în mine o gaură, o lipsă. Și de obicei misiunea noastră se construiește pe o lipsă foarte mare pe care o avem în viața noastră. 

misiunea upriserz afirmata de lorand soares szasz
Misiunea Upriserz, de Lorand Soares Szasz

Citește de asemenea: Cum se elaborează Misiunea și Viziunea Companiei?

Inițial a fost viziunea să nu fiu sărac. Asta e motivul pentru care am deschis businessul. După aceea au fost alte lucruri, să ajung cel mai bun speaker etc. Au fost tot felul de motivații pe parcurs, până am ajuns la nivelul în care suma de bani pe care o câștigam nu mai făcea diferența.

Îmi doresc o Românie mai educată, o Românie care să performeze mai bine în business și în toate aceste lucruri. Și asta a devenit misiunea Upriserz. 

Noi ne-am dat bine seama că în 2020, și de acum încolo, o să existe tot mai multă informație online. Probleme cu acces la informație nu sunt, poți găsi informație câtă vrei tu. Pe de altă parte, informația de calitate este din ce în ce mai scumpă. De ce? Pentru că cererea este din ce în ce mai mare. Și asta înseamnă că se creează o distanță foarte mare dintre experții care oferă informații de calitate și masa mare de oameni care nu au acces la educație. 

Cum să obții rezultate din cursurile online?

Categoric este nevoie de acțiune, altfel informația nu-ți aduce nici un fel de rezultat. Eu am ajuns la concluzia că oamenii au nevoie de informații diferite la nivel diferit. Am creat pe platforma Upriserz un curs care se numește Deltaprenor care ia antreprenorii din 4 categorii. Și tot cursul e structurat așa: tu la început faci un test și pe baza testului respectiv vezi la ce nivel ești și nu te duci la următorul până nu le privești pe cele recomandate. 

Oarecum visul meu pe termen lung este, să ajungem ca la fiecare curs care există pe platformă să fie menționat: pentru începători, pentru nivel mediu, pentru avansați.

Citește la fel: Corneliu Sau: „Mai bine Investește în Marketing 20 000, decât 18 000 euro”

Ce este important într-o Afacere mică, Start Up?

Să lucrezi câte 18 ore pe zi, haotic, este normal pentru nivelul respectiv. Nu poți să faci procese în momentul în care vin oameni noi, lucrurile se schimbă de pe-o zi pe alta. În Start Up cel mai important lucru este viteza cu care te adaptezi la lucrurile care se schimbă, și cât de repede adaptezi produsul / serviciul tău la nevoile clienților.

Dacă tu ești o firmă standardizată, cu proceduri atunci tu mori din start. Asta a fost greșeala pe care noi am făcut-o în 2019. Am transformat un mastodont, a 3-a cea mai mare firmă din nișa noastră cu 25 de angajați într-un startup, dar n-am schimbat mentalitatea.

Am dat drumul la Upriserz, am angajat încă 2 oameni, am cumpărat abonamente noi, laptopuri noi, ca în momentul în care dăm drumul la business – să avem 5 operatori de customer suport. Măi, ești startup, la început și tu, patronul, răspunzi la telefon. Îți bagi piciorul în 5 angajați. Imaginează-ți că până acum stau și negociez cu cei de la Vodafon să-mi închidă acele 4 abonamente, pe care de facto nu le-am folosit niciodată.

Trebuie să înțelegi că firma trece prin etape diferite, și fiecare etapă are lucrul care funcționează și sunt ok pentru etapa respectivă.

Lorand Szasz

Cum definești publicul țintă al platformei Upriserz?

Înainte să avem platforma, eu și firma mea eram concentrați doar pe antreprenori și vânzători. Ulterior când am lansat Upriserz, am lansat și programul Deltaprenor. În acest moment, deltaprenorul, este de departe cel mai complex curs pentru antreprenori. 

Pentru acest curs, am stat și am făcut research 5 ani, eu și încă 2 experți. După care am filmat câteva luni de zile.

Când am lansat platforma Upriserz și am redus prețul de intrare în comunitatea noastră, de la 1500 euro la 19 euro, am trecut de la antreprenori care aveau cifra de afaceri de milioane de euro, la orice student.

Și în acest moment ce am făcut? dacă vrem să creștem nivelul educațional din România, noi nu mai putem să ne adresăm doar către antreprenori, că ei sunt un milion și ceva. Noi trebuie să ne adresăm la toată populația. 

Trage cu ochiul: De vorbă cu Oana Mădălina Vasiu: „Email Marketingul este un element de popularizare a Content Marketingului”

Din cauza Hate-ului ți-ai pierdut Clienții? 

Eu de când am acest business nu am simțit că hate-ul a scăzut vânzările sau m-a împiedicat să vând. Acum, evident, e posibil să se fi întâmplat acest lucru. Cu siguranță că sunt persoane care nu ajung să cumpere sau nici măcar nu cer oferta de preț pentru că au văzut părerile unora despre ceea ce fac eu, care, de obicei e părerea cuiva care nici nu a lucrat cu mine. 

Asta e despre hate: clienți care au lucrat cu mine, care au cumpărat cursurile mele și nu au avut rezultate. În schimb oameni care au văzut un live pe facebook și după aia au spus că: ”acesta este un mincinos, a citit 3 cărți și doar le-a tradus” din ăștia sunt sute de mii, de ce? Pentru că ai și sute de mii de followeri. 

Vezi și: Cosmin Daraban: provocările Afacerilor în lansarea unui Magazin Online

Hate-ul vine exact cum vine și succesul. Ceea ce îmi propun eu în business, esta ca oamenii să nu fie indiferenți față de mine. Oamenii ori iubesc IPhone-ul, ori îl urăsc. Foarte puțini sunt din cei care spun că nu le pasă. Asta vreau să se întâmple și cu mine. Ori mă iubești, ori mă urăști. 

Care ar fi top 3 recomandări marca Lorand în direcția de Webinarii?

  • Să folosești neapărat o structură clară pentru Webinarul tău, o structură, dacă se poate, studiată de alții. Eu am studiat structurile de webinarii de la mai mulți, cum ar fi: Russell Brunson, Brendon Burchard etc. E o structură scrisă într-un document și de fiecare dată când creez un webinar iau foaia respectivă și mă conduc după ea. 
  • Să-i dai drumul cât mai repede la webinar. Pentru că oamenii se uită la mine și zic, măi ăsta are peste 20 000 de oameni la webinar, dar la început nu era așa. Erau câte 7 000 sau chiar 14. Trebuie să-i dai drumul ca să câștigi experiență cât mai repede. 
  • Ori te pricepi tu foarte bine, ori ai pe cineva fie intern sau extern care se pricepe foarte bine pe partea de aducere de trafic calificat către webinar. În cazul meu, eu am o echipă de marketing extraordinar de bună.

Care sunt trendurile pe zona de antreprenoriat pentru 2021?

  • Business-urile în zona de digitalizare
  • Business-urile în zona de automatizări
  • Zona de sănătate mentală și de spiritualitate
  • Produse eco și biologice
  • Zona de educație

Vezi și: Ion Guștiuc: Cum ajungi de la coada Sapei la 1 000 000 euro cifră de Afacere?

 Întrebări Blitz:

  1. Ideile trebuie plătite sau răspândite gratuit? Și-Și. Cred că este mult mai ușor să vinzi anumite idei dacă ești dispus să le și distribui gratuit. Oferirea gratuită a valorii nu face altceva decât să-ți ușureze munca în vânzarea valorii. Ai trebui să dai gratuit ceea ce ai cel mai valoros.
  1. Consultantul ia bani pentru vorbe? Da, sigur.
  1. Într-un startup contează ideea sau echipa? Aici sunt 5 elemente care contează: echipa, finanțarea, implementarea, modelul de business și timingul. 
  1. Marjă mare cu încasări mici, sau marjă mică cu încasări mari? Marjă mare cu încasări mari!
  1. Cea mai tare carte citită de tine? Mitul Întreprinzătorului
  1. Cel mai exemplar om de pe planetă pentru tine este…Înafară de Isus eu nu aș putea spune de nimeni că ar putea să fie exemplul meu. Acum îl admir pe Elon Musk.
  1. În 2030 România va fi… Mult mai bine decât este în acest moment.
  1. Banii aduc fericire? Nu. Fericirea nu e ceva ce poate fi adus de cineva sau de ceva. Fericirea este ceea ce decizi tu să ai. Fericirea e o stare pe care tu ți-o propui să o ai, indiferent că ai bani sau nu ai. Ce fac banii, îți iau îngrijorările.  Eu obișnuiesc să spun:

Da frigiderul aduce fericirea?
Nu.
Ai frigider?
Da!
Păi de ce atunci să nu ai și bani?