Știai că TikTok îți poate singur combina video-urile pentru generarea efectelor și rezultatelor cât mai bune? Această platformă este de-a dreptul una revoluționară și muuuult mai inteligentă (la capitolul algoritmi) decât unele aplicații de social media pe care deja le-am îndrăgit, să nu dăm nume, ca să nu-i supărăm pe unii blonzi 😉

Ce e cu gălăgia asta în jurul TikTok și merită oare afacerile să investească în prezența lor pe această platformă? Am dezghiocat acest subiect în articolul de mai jos. Așa că, spor la citit!

Cum funcționează feed-ul pe TikTok?

Pe Instagram și pe Facebook drumul până afișarea conținutului relevant utilizatorului e cam lung și anevoios. Până algoritmii îl socotesc, poți și îmbătrâni nițel. TikTok a trecut imediat la conținutul recomandat, conform preferințelor utilizatorului. Ceea ce înseamnă un progres enorm.

Citește: Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

Care sunt caracteristicile TikTok, mai exact, și ce diferențiază această aplicație:

  • Feed personalizat. TikTok afișează cele mai relevante videoclipuri pentru interesele utilizatorului.
  • Afișare dinamică. Rezultatele căutării vor depinde de comportamentul utilizatorului, timpul petrecut în aplicație și tipul de conținut pe care îl vizualizează.
  • O varietate de rezultate. Indiferent de interese, periodic utilizatorului i se vor afișa videoclipuri pe alte subiecte, care, la fel, ar putea să îl intereseze.
  • Creșterea treptată a interesului. Dacă la început utilizatorul petrece maximum 15 minute pe TikTok, atunci cu timpul, această aplicație te înghite foarte repede: videoclipurile se afișează din ce în ce mai relevante și mai interesante. Astfel, interesul utilizatorului față de aplicație crește.

Ce știe să facă TikTok: Posibilități și Funcții

Scopul platformei este crearea video-urilor captivante. Și crearea acestora este încurajată în cele mai diverse moduri. TikTok pune la dispoziția utilizatorilor practic un mini-studio de editare a video-urilor. Iată doar câteva dintre ele:

  • Efecte
  • Elemente de AR și VR
  • Mixuri
  • Măști AR
  • Duete
  • Reacții

Cum te dai în rând cu lumea: Ce prinde/Ce nu prinde pe TikTok

Ai hotărât să intri cu afacerea pe TikTok? Ca să nu arăți acolo ca o cioară albă, ar trebui să-ți adaptezi conținutul genurilor specifice pentru această aplicație. Așadar, atenție la ce prinde mai bine pe TikTok:

Video-uri haioase (tip comedie). Unul dintre cele mai virale tipuri de video. Vine-uri, glume și tot felul de întâmplări din viață – tot ce provoacă zâmbetul și râsul devine foarte rapid popular și se transmite de la unul la altul. Pe unele platforme se creează chiar pagini întregi cu video-uri haioase de pe TikTok.

Vloguri. Se pare că viața reală, neretușată, îi interesează pe mulți. Discuțiile sincere, viața de zi cu zi a echipei, culisele brandurilor – toate acestea umanizează afacerea, o fac mai atractivă pentru clienți, mai ales dacă publicul țintit sunt tinerii între 18-25 de ani.

Vezi și: Anton Pahotin: 13 tendințe și 9 Greșeli în Digital Marketing

Înfrumusețare, hobby și sport. Un studio de dans se poate promova pe TikTok prin intermediul profesorilor talentați, un club de fitness – cu ajutorul antrenorilor bine antrenați. Demonstrarea talentelor atrage oamenii. Aici intră: seturile de exerciții, tot felul de piese cântate Live, repetițiile trupelor de dans, trucuri de machiaj etc. Poți potrivi tipul de conținut pentru orice nișă: de exemplu, poți filma procesul de creare a produselor, crash teste, modele „până la” – „după” și altele.

Fashion. Aici se potrivesc recenzii despre produse noi, defilări de pe la spectacolele de modă, sfaturi pentru selectarea și combinarea hainelor, comentarea tendințelor, ce e în vogă și ce nu – astfel de video-uri adună milioane de vizualizări.

„Video-uri cu pisici”. Tot ce e legat de animalele de companie merge super-bine pe rețelele sociale, mai cu seamă pe TikTok. E și mai bine dacă ai un animăluț simpatic la birou. Poți crea video-uri creative cu participarea acestuia.

Lipsing. Deși pare ciudat, dar video-urile în care cineva doar își mișcă buzele în vers și ritm cu o melodie populară, adună o mulțime de vizualizări, like-uri, comentarii și abonați.

Care-i treaba cu Hashtag Challenge-urile?

Hashtag-urile au o mulțime de avantaje pentru afacerile de pe TikTok, și anume:

  • Încurajează UGC (User Generated Content)
  • Aduc vizibilitate brandului (Brand Awareness)
  • Motivează spre acțiune/participare alți utilizatori
  • Pot antrena în colaborare influencerii 

Și acum, să le descoasem pe rând:

UGC (User Generated Content) – este tipul de conținut pe care îl creează audiența companiei. De exemplu, filmezi o serie de video-uri tematice pentru brandul tău și stimulezi grupul-țintă să imite stilul în propriile video-uri, să lase comentarii, să facă fotografii etc. Un exemplu extraordinar în acest sens e pagina LEGO și tot UGC-ul de acolo.

Pentru promovarea unui produs sau serviciu nou, hashtag challenge-ul e o tehnică excelentă. Algoritmul e destul de simplu: brandul generează o idee creativă pentru videoclip și lansează un „val” în rândul consumatorilor. 

Citește la fel: Ion Botnaru, despre Influencer Marketing la Darwin: „Trebuie să colaborezi strategic și să alegi atent Influencerii”

Cât despre Promovarea plătită pe TikTok…

Aplicația e dotată cu anumite instrumente care, pe lângă optimizarea organică a video-urilor, permit și crearea conținutului plătit. Pentru acest scop, TikTok are o pagină separată. Iar pentru a începe s-o folosești, trebuie să devii partener TikTok – să semnezi un acord. Abia după aceasta, vei putea lucra la promovare și ți se va atribui rolul de agent de publicitate.

Contul de publicitate TikTok a asemănător contului de publicitate Facebook, fiind o versiune simplificată a acestuia. 

Ce avantaje aduce afacerii parteneriatul cu TikTok

  • Colaborări cu agenții de publicitate și vizualizarea statisticilor comune
  • Crearea de campanii publicitare (în calitate de agent de publicitate)
  • Distribuirea bugetului de promovare
  • Atribuirea rolurilor de administrare a conținutului (vizualizare, editare)

Deocamdată, există 3 scopuri de promovare pentru agenții de publicitate pe TikTok:

  • Trafic
  • Conversii
  • Instalarea aplicațiilor

Cum creezi reclame pe TikTok?

Procesul de configurare a anunțurilor pe TikTok este extrem de simplu și, după cum am menționat mai sus, foarte asemănător cu Contul de publicitate Facebook. Ca să atingi cele mai bune rezultate, trebuie însă să cunoști câteva insight-uri și să depui un pic de efort.

Nu scăpa articolul: Ce ne-a învățat Covid despre Influencer Marketing: Concluzii din 2020 și Tendințe în 2021

Iată 11 recomandări în crearea video-urilor, pentru o promovare ieșită din tipare

  1. Fii creativ!
  2. Învață formatul nativ și filmează pe verticală.
  3. Urmărește conținutul și analizează ce place mai mult publicului tău țintă.
  4. Nu uita despre drepturile de autor. Nu aplica pe fundalul video-urilor muzica artiștilor celebri, căci nu vei trece aprobarea.
  5. Poți schimba muzica într-un videoclip deja postat accesând Library în setările Smart Video Soundtrack. Unul din marele avantaje TikTok este biblioteca enormă de conținut audio licențiat.
  6. Calculează cu cap bugetul zilnic de promovare: analizează cât costă conversia și alocă un buget de promovare care să satisfacă așteptările tale pentru numărul de conversii dorit.
  7. Fii atent la cum indici tag-urile și categoriile produselor tale.
  8. Joacă-te cu setarea „Automatic Creative Optimization” – așa TikTok va începe să combine video-urile tale în căutarea celor mai bune rezultate.
  9. Nu restrânge prea mult publicul – vei pierde din optimizare.
  10. Testează diferite opțiuni, cu separare pe vârste, interese etc.
  11. Fii atent la limbă 🙂 Dacă nu specifici limba în coloana corespunzătoare, anunțul tău va fi văzut de un număr mai mare de utilizatori, de vorbitori de engleză, de exemplu.

În general, interfața TikTok este una intuitivă, având multe caracteristici simple și clare în utilizare. 

Alte funcții super-utile pe TikTok

  • Bibliotecă cu manager de evenimente, unde poți seta rapid și simplu evenimentele, aplicațiile și Pixelul
  • Centru de creație cu o bună selecție de setări și șabloane pentru editare
  • Audiențe – inclusiv pe baza interacțiunilor cu reclama, site-ul web, aplicațiile. Aici poți configura și Look Alike-ul
  • Rapoarte – aici poți crea și încărca rapoartele detaliate

IMPORTANT: Cerințele tehnice pentru postarea clipurilor video pe TikTok sunt următoarele:

  • Dimensiunea maximă a fișierului pentru iOS – 250 MB, pentru Android – 75 MB
  • Codec – H.264
  • Raport părți – 9:16
  • Dimensiune – 1080×1920 pixeli
  • Format acceptat – mov, mp4

Până la urmă, e chiar util TikTok pentru afaceri?

Hai să analizăm la rece: dintre toate rețelele sociale, TikTok a înregistrat o creștere de milioane de utilizatori în ultimul an, mai ales în rândul generației Z. Iar acești indicatori sunt de câteva ori mai mari față de același Instagram, de exemplu.

TikTok e practic un mini-studio în telefonul tău. Are o interfață intuitivă, melodii cu drepturi de autor, tot felul de efecte și chiar funcții de combinare automată a video-urilor. Practic, tot ce ai tu nevoie este… un pic de creativitate și spirit de observație pentru analiza preferințelor publicului tău. Prin urmare, spor la filmat!

Ții cont de asta?: 22 tendințe în Marketingul din 2021