Ele înțeleg că bomboanele și inimile de hârtie nu au niciun impact asupra rezultatului companiei. Prin urmare, fiecare sărbătoare este precedată de o căutare intensă a ideilor și strategiilor de marketing, pentru a îmbunătăți performanța companiei. De foarte multe ori această cursă nu este ușoară și, pentru a obține un avantaj, trebuie să folosești o mare varietate de conținut. 

Iată câteva exemple de marketing de succes pentru Ziua Îndrăgostiților de la companii de top.

Vezi: Cum planifici o Campanie pe Facebook: 5 etape de urmat pentru un rezultat de invidiat

1. Valentine’s day pentru marketeri

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Un articol de la marketerii de la Dreamgrow se concentrează asupra elementelor esențiale ale unei campanii de content marketing de succes înainte de 14 februarie. Un exemplu excelent de publicație B2B, complexă, care oferă sfaturi practice pentru rezolvarea problemelor urgente.

De ce este interesant? Articolul captivează cu un mesaj informațional clar și sfaturi practice utile, împreună cu un conținut vizual excelent. În plus, stilul relaxat de scriere face ca textul să fie pe înțelesul tuturor. 

Ce poți face: creează o postare, care implică utilizatorul în interacțiunea cu conținutul. Fii subtil în legătură cu produsul tău, dar în același timp dezvăluie latura sa practică, explică modul în care acesta poate fi util în situații tipice de Ziua Îndrăgostiților.

2. McDonald’s Romania, KFC, wanna be my Valentine?

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Peste 900 de branduri implicate (din cele mai diverse zone, până și de la Ministerul de Interne) și peste 100.000 de reacții. Sunt doar două dintre rezultatele postării virale dată de Burger King, cu ocazia Valentine’s Day. 

Unul dintre cele mai apreciate comentarii a fost cel postat de Casa Pariurilor: „ Cotă 1.10 că se despart pe 13 februarie”, răspunsul a strâns peste 2800 de reacții.

Care au fost rezultatele?

  • Peste 900 de branduri și influenceri care s-au implicat în postare
  • 1.800.000 reach (80% organic)
  • Peste 100.000 reacții, comentarii și share-uri
  • Peste 11.000 mii de fani noi pe pagină (o creștere de 140%)

Ce poți face: stârnește curiozitatea publicului țintă. Creează campanii care implică interacțiunea cu potențialii clienți. Stimulează comunicarea. 

Citește și: 6 Reguli de scriere a unui Slogan sau Tagline

3. Parisian Love de la Google

Puterea imaginilor în storytelling, urmărind o poveste romantică de la început până la sfârșit cu nimic mai mult decât o bară de căutare Google și termeni de căutare foarte populari de la utilizatori.

Campaniile de Ziua Îndrăgostiților, care spun o poveste, tind să funcționeze bine, deoarece ele generează răspunsuri emoționale din partea utilizatorilor. 

Ce poți face: creează o poveste a brand-ului. Trezește-i emoții pozitive potențialului client, stabilește o conexiune la nivel psihologic cu acesta.

4. It’s all about Gu this Valentine’s Day

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Versuri celebre din cântece de dragoste, scrise pe ambalajul dulciurilor Gu, în ediție limitată. Jocul de cuvinte. Brand-ul a înregistrat cele mai mari vânzări timp de o săptămână și jumătate din ele au provenit de la clienți noi. 

Campania are potențial ridicat atât pentru piața Republicii Moldova, cât și a României.

Ce poți face: încearcă să pui în mișcare creativitatea. Este o idee foarte bună pentru a atrage traficul rece și de a te face cunoscut. 

Treci pe aici: Cum verifici eficiența reclamei pe Facebook și Instagram în offline

5. Amintiri frumoase de la VW

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Un afiș publicitar VW simplu, dar profund, care aduce înapoi amintirile primei iubiri.

Care este secretul? Combinația impresionantă a imaginii cu un slogan simplu și profund. Estomparea liniei dintre publicitatea directă și content marketing-ul discret este destul de dificilă, dar VW a făcut-o. Înseamnă că și tu vei reuși.

Ce poți face: Acest afiș este bun pentru sentimentalitatea sa, așa că încearcă să creezi conținut care să evoce amintiri pozitive. De exemplu, lansează o colecție a produselor tale, care îmbracă aspectul clasic de Ziua Îndrăgostiților. Efectele unui astfel de marketing îți pot depăși așteptările.

6. Sugestii de la Tiffany & Co

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

O campanie de e-mail marketing, a brandului Tiffany & Co, care combină o idee simplă cu întruchiparea sa ingenioasă.

Esența trucului de marketing este de a ajuta clienții să decidă alegerea unui cadou de Ziua Îndrăgostiților. În magazinul online al companiei, butonul „sugerează” a apărut vizavi de fiecare produs. Făcând click pe acesta, clienții puteau completa o felicitare electronică, care conținea un link către produsul pe care și-l doreau. Trebuiau completate câmpurile cu numele și adresa de e-mail a destinatarului, astfel scrisoarea de la Tiffany era trimisă pe e-mail la adresa specificată, sugerând destinatarului ce fel de cadou dorește îndrăgostitul expeditor de la el.

Ce poți face : diversifică conținutul tradițional al e-mail marketing-ului. De sărbători, marketing-ul poate fi cu adevărat creativ și distractiv.   

Interesant: Cum definești Avatarul Clientului? 5 sfaturi de urmat în țintirea publicului potrivit

7. 1+1 = Dragoste

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Postarea de pe blog vorbește despre modurile inedite ale economiștilor de a-și mărturisi dragostea. Un exemplu perfect de conținut destinat unui public foarte specializat.  

De ce funcționează? Conținutul creat pentru un anumit segment are o acoperire a publicului mai mică, dar eficiența sa este mai mare decât cea a publicului general. Grafica plictisitoare și explicațiile abstruse din prezentarea originală se transformă în puzzle-uri amuzante, care îl stimulează pe cititor la următorul nivel al „jocului”.

Ce poți face : scrie un articol cu ​​elemente de umor corporativ, adaugă poze sau videoclipuri relevante și prezintă-le clienților de Ziua Îndrăgostiților. 

8. Scriem pe Twitter împreună cu O2

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Campania SMM de Ziua Îndrăgostiților de la O2, a cărei esență a fost organizarea unui concurs pentru cea mai bună declarație de dragoste de pe Twitter. În urma concursului, câștigătorii au primit cadouri valoroase, iar „tweet-urile” lor au etalat mult timp pe vitrinele magazinelor companiei.

Concurența este o modalitate excelentă de a atrage clienți. În timpul “competiției”, ei cunosc mai bine brand-ul, astfel le crește loialitatea. În plus, o asemenea competiție îi va obliga chiar și pe cei care nu participă, să citească capodoperele și să manifeste interesul pentru compania care a organizat concursul.  

Ce poți face: asigură-te că incluzi un element de concurență în campania ta de marketing. Acest lucru îi va oferi o dinamică ridicată și vei avea câteva sute sau chiar mii de abonați noi. Rămâne doar să-i transformi din fani virtuali în clienți reali, dar cu ajutorul unui alt tip de conținut. 

Hint: 7 pași de generare a ideilor creative [Checklist de Brainstorming]

9. Single. It’s complicated. Taken.

Campanii de Marketing pentru Valentine’s Day

Pentru Ziua Îndrăgostiților, 123w a proiectat o serie de pahare de cafea pentru 7-Eleven. Paharele „Single, It’s complicated și Taken” au avut un mare succes pe rețelele de socializare, oamenii împărtășind fotografii cu paharele personalizate folosind hashtag-ul #coffeelovers.

Atunci când este vorba de ceva “personalizat”, oamenii te susțin cu drag. Acest lucru creează un sentiment al importanței. 

Ce poți face: gândește-te cum poți integra acest element în afacerea ta. Câteva zile ale unei campanii reușite îți pot garanta vânzări pentru tot parcursul anului. 

10.  Love is in the air: #cupidrone.

Această mișcare de marketing, de la Porta Nova, cel mai mare cultivator de trandafiri roșii Naomi din lume, a avut drept scop: Conștientizarea oamenilor că florile sunt în continuare cel mai apreciat cadou de Valentine’s Day.

Trandafirii roșii au fost livrați bloggerilor și editorilor revistelor internaționale online și offline de lifestyle, modă și revistelor pentru femei, cu titlul #cupidrone. Acest lucru a contribuit la crearea unui awareness suplimentar asupra site-urilor web pentru consumatorii principalelor țări targetate.

Videoclipul a adunat 4 mln. de vizualizări, a fost distribuit în masă și a avut un puternic efect viral. 

Ce poți face: chiar dacă ai același domeniu de activitate, precum concurenții tăi, gândește-te cum te poți diferenția. Iarăși, dacă ai drept scop – awareness, atunci Creativitatea face diferența. 

E timpul să te relaxezi: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business

Ziua Îndrăgostiților se apropie și sper că aceste campanii te vor încuraja să vii cu idei unice, pentru a-ți spori valoarea brand-ului pe piață. Valentine’s Day este o oportunitate bună pentru dezvoltarea afacerii tale. Profită de ea la maxim.