Acum câțiva ani, un om de afaceri nu-și putea permite să privească un serial, pentru că “E o pierdere de timp”. Totuși, trebuie să recunosc că: Și serialele pot fi informative

Ai aici o sursă de inspirație, motivație și noi cunoștințe despre: startup, marketing, bani, leadership, finanțe și psihologia consumatorului.

 1. Startup (2016 – 2018)

Un finanțator talentat, o fată – programator și șeful unui mic grup de gangsteri locali – ce pot avea în comun? Banii! Personajele și-au unit efortul pentru ideea de a crea o nouă monedă electronică – gincoin. 

Dar, uneori, pentru finanțarea startup-urilor sunt folosiți banii “murdari”, obținuți ca urmare a activităților ilegale. Acest lucru nu numai că poate pune capăt proiectului, ci și amenință viața fondatorilor. Apare pericolul, urmat de lecțiile de supraviețuire într-o lume condusă de bani.

„- Avem nevoie de vânzări.
– Vânzările cresc. 
– 5 vânzări?! 
– Sunt exact de cinci ori mai multe decât ​​luna precedentă. „

De ce este util: Te învață să fii selectiv când alegi investitorii. Îți arată ce se întâmplă atunci când folosești banii “murdari”.

Vezi și: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business

2. Suits (2011-2019)

Personajul principal al serialului este Mike Ross, care nici măcar nu are studii superioare. A devenit asistentul celui mai bun avocat din New York – Harvey Specter. Harvey rezolvă cu ușurință și încredere orice problemă cu clienții, știe să fie de acord cu orice și îl învață acest lucru pe tânărul său asistent. 

„- Ai noroc. – Oamenii ca tine cred întotdeauna că alții sunt norocoși. Dar nu am noroc. Îmi creez propriul noroc. „

De ce este util: Intrigi, urcușuri și coborâșuri – serialul este o colecție de sfaturi de afaceri pentru orice subiect. Este despre abilitatea de a vorbi, de a spune cuvintele potrivite, la momentul potrivit, persoanelor potrivite. Este despre cum construiești relații de lungă durată cu partenerii, concurenții și prietenii. 

3. Breaking Bad (2008 – 2013)

Un serial popular despre un profesor obișnuit de chimie. O dungă neagră în viață l-a făcut nu doar să privească totul diferit, ci să-și transforme cunoștințele într-o formulă de a câștiga bani.

„ Trebuie SĂ ȘTII cum să fii bogat. Este mult mai ușor să fii sărac. „

De ce este util: Arată cum construiești parteneriate corect (sau greșit), cât de important este obiectivul pentru o afacere, cât de importantă este calitatea produsului. Motivează și inspiră despre cum, uneori, nu trebuie să-ți fie frică de decizii îndrăznețe. 

Fă o pauză, citește: Știi de Unde Vine Black Friday?

4. House of Cards (2013-2018)

Politica este un subiect dificil, dar asta nu înseamnă că trebuie să-i ignorăm lecțiile. Personajele Francis Underwood și soția sa Claire sunt un model de prădători, care fac orice pentru a ajunge la putere. 

“Cât de repede sunt uitate notele slabe în umbra puterii și a bogăției.”

De ce este util: Personajul principal este un parlamentar (și acolo unde e politică, e putere). Dacă îl urmărești cu atenție, poți învăța multe pentru dezvoltarea calităților tale de lider.

5. Succession (2018)

Serialul este despre încercări zadarnice de a câștiga favoarea tatălui său, pentru a moșteni afacerea familiei. Logan Roy – proprietarul unei averi uriașe și al unei corporații la fel de mari, din cauza vârstei și a sănătății, caută pe cineva care să preia conducerea afacerii vieții sale. Și acest om, cu siguranță, nu este fiul său. 

„Fiule, businessul este o competiție.”

De ce este util: Serialul te învață cum să construiești relații atât cu partenerii, cât și cu cei dragi. Personajele principale îți arată cum să găsești o ieșire din situațiile dificile și să-ți atingi obiectivele propuse.

Vezi ceva interesant aici: Ce înseamnă Clubhouse pentru Marketeri, Antreprenori și Freelanceri?

6. Trust (2018)

Serialul are la bază o poveste adevărată. Descrie modul în care, uneori, este dificil să păstrezi averea în mâinile tale. Se povestește despre răpirea nepotului magnatului petrolier Jean Paul Getty, pentru care suma răscumpărării a fost pur și simplu enormă. Refuzul de a plăti răscumpărarea a contribuit la o întorsătură neașteptată a serialului.

„- Este o casă de nebuni aici! – Ce zici de bani, Paul? … „ 

De ce este util: Serialul te învață cum să planifici și să acționezi strategic. Te motivează să găsești soluții în situațiile dificile și să lupți pentru a-ți păstra afacerea. 

7. Billions (2016)

Un serial despre finanțe. Miliardarul Bobby „Axe” Axelrod este un om de afaceri de succes, care și-a făcut averea în vremuri de criză. Chuck Rhoades, procurorul pentru districtul sudic din New York, află despre activitățile suspecte ale lui Bobby și decide să înceapă o anchetă.

„Mai periculos decât un inamic cu resurse nelimitate – este inamicul care nu are nimic de pierdut. „

De ce este util: Pare ciudat, dar serialul te învață să construiești relații cu dușmanii și să găsești mereu soluții pentru situațiile dificile. 

Citește și: Storytelling în Marketing: cum să scrii Povești care îți cresc Vânzările?

 8. Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates (2019)

Un serial documentar despre fondatorul Microsoft. Proiectul include numeroase interviuri cu colegii, prietenii și familia lui Bill Gates. Serialul descoperă factorii care au contribuit la succesul lui.

“Fiecare dintre noi trebuie să înceapă cu dezvoltarea propriei definiții a succesului și, atunci când avem aceste așteptări specifice de la noi înșine, suntem mai predispuși să fim la înălțimea lor.”

De ce este util: Demonstrează că optimismul și perseverența te ajută să faci față chiar și celor mai provocatoare circumstanțe.

9. The mind explained (2019)

Aceast mini serial documentar explorează funcționarea interioară a creierului nostru și explică modul în care putem recâștiga controlul asupra lui. Cum ne putem ajuta pe noi înșine și pe ceilalți, atunci când mintea noastră dă greș.

Mintea ta este o mașină a timpului.

De ce este util: Serialul te ajută să-ți extinzi înțelegerea neuromarketingului (o disciplină la intersecția dintre marketing și psihologie). Îți permite să înțelegi mai bine ce vrea consumatorul.

10. Mad Men (2007 – 2015)

Agenția de publicitate Sterling Cooper, situată pe o stradă de prestigiu din New York, devine principala platformă pentru dezvoltarea acestui serial despre vânzări. Abilitatea de a vinde absolut orice, îi aduce lui Don Draper foarte mulți bani.

Don nu este singurul personaj din serial, care poate face încheia vânzări cu succes, poate manipula cu emoțiile clienților și-i poate convinge. Cu toate acestea, cum pot eroii nu doar să-și umple portofelele, ci și golul spiritual? 

“Nu poți fi, intenționat, în locul potrivit, la timpul potrivit. În locul potrivit trebuie să fii întotdeauna.”

De ce este util: Arată care este importanța construirii unei relații corecte cu un client. Te învață cum să manipulezi emoțiile și, în același timp, să rămâi laconic în expresii, pentru a genera vânzări.

Trage cu ochiul: 11 motive pentru care afacerea ta are nevoie de Video Marketing!

Urmărește ce se întâmplă “în culisele” vieților oamenilor de succes. În sufletul fiecărui dintre noi se aprinde o scânteie de antreprenor. N-o stinge!

Profită de experiența și cunoștințele dobândite din fiecare serial, deoarece multe dintre ele nu sunt doar ficțiuni ale scenariștilor.