Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

 1. Barilla „Playlist timer” by Publicis Italy

Brandul Barilla Italia are cont pe Spotify. Contul e format din playlisturi cu melodii care durează exact atât timp, cât este necesar pentru a fierbe un anumit tip de paste. 

Piesele durează între 9 și 11 minute. Timp de fierbere a diferitelor tipuri de paste. Astăzi, contul de Spotify barilla Italia numără 148 970 followeri.

În total sunt opt ​​liste de redare, iar titlurile lor conțin atât tipul de paste, cât și stilul muzical. Fiecare vine, de asemenea, cu o copertă de album proiectată de un artist italian recunoscut la nivel internațional.

Creativitate? Da. Diferențiere și grijă pentru clienți? Da. O mică doză de inspirație chiar de la începutul articolului.

Sursa: https://bit.ly/3lksqnA​ 

2. Comerțul online în România: cifre, statistici, curiozități

Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), România este printre țările UE cu cel mai mare procent de creștere anual al comerțului online

  • Valoarea sectorului ecommerce a crescut cu 30 % în 2020 față de 2019. A atins pragul de aproape 6 mld euro.
  • Cu toate că toți critică platforma eMag pentru publicitate agresivă, monopol și concurență neloială, platforma continuă să crească și are peste 23 000 comercianți online. Tu cum apreciezi politica eMag?

Vezi: Mădălina Ștefan: Branding Personal și Puterea Strategiei de Promovare

  • Potrivit raportului Eurostat, în 2020 românii au cumpărat online cel mai mult articole din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte) – mall-urile au fost închise și au dat comandă de mâncare de la restaurante. Sectorul HoReCa, o bună perioadă, a rezistat doar datorită livrărilor la domiciliu.

Sursa: https://bit.ly/30LTu5Z

 3. Netopia Payments

Netopia Payments, cel mai mare procesator de plată din România, a raportat o creștere de 60% a tranzacțiilor cu cardul în 2020, față de 2019.

Top servicii, pentru care s-a folosit plata cu cardul: facturile la utilități, bunuri de larg consum și segmentul de produse Pharma.

Cele mai afectate segmente, evident: turismul și evenimentele.

Restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei au dus la o migrare accentuată în mediul online a unui număr mare de comercianți și furnizori care până în luna martie a anului trecut își desfășurau activitatea preponderent în offline. 

Numărul de parteneri înrolați în platforma NETOPIA Payments s-a dublat.

Sursa: https://bit.ly/3qQcv1x

4.  Cultura – pericol epidemiologic

Site-ul iabilet.ro, care vinde bilete la concerte, spectacole, teatru și stand-up a publicat newsletter-ul cu evenimentele următoare. 

Cum arată? Este o critică la adresa autorităților, potrivit cărora evenimentele culturale sunt un pericol epidemiologic, iar agențiile de pariuri, mall-urile și mijloacele de transport în comun sunt un loc safe.

Postarea este o reacție la Hotărârea din 7 martie: interzicerea oricărui concert / eveniment, chiar și în aer liber, cu mască.

Citește și: 70+ Exemple de Întrebări Utile pentru Formularul de Feedback

„Asistăm la distrugerea sistematică și cu bună știință a culturii din România” este verdictul final.

Postarea a adunat 546 like-uri, 64 comentarii și 387 distribuiri.

Sursa: https://bit.ly/2PYzpqH​

5.  Cea mai inteligentă mască din lume

Pandemia – pe unii antreprenori i-a descurajat, iar pe alții i-a motivat. Cum faci afacere pe timp de criză? Analizezi cererea.

Brand-ul Razer prezintă The World’s Smartest Mask (Cea mai inteligentă mască din lume).

Vreau să menționez că Landing Page-ul merită o atenție deosebită. Are un video, unde prezintă o mulțime de beneficii ale produsului. E imposibil să nu-ți trezească dorința să cumperi.

Produsul – mască revoluționară, sigură, din plastic reciclat, cu ventilație, design transparent. Se vinde cu o husă cu lumină UV, care are funcția de auto sterilizare – ucide virușii și bacteriile.

Atunci când crezi că nu mai poți inventa roata – greșești. Gândește-te că o va face altul înaintea ta. Fii ambițios, visează, inspiră-te și creează. Mereu este loc de mai bine.

Sursa: https://bit.ly/3llpMxW 

6.  Burger King: Locul femeilor este la bucătărie

Această știre a fost discutată și în Grupul Social Media în Culise pe Facebook. Brand-ul Burger King, de 8 martie, a scris următorul tweet: „Locul femeilor este la bucătărie”. Ulterior a urmat explicația: „Desigur, dacă își doresc asta.”

Lanțul de restaurante a vrut să atragă atenția asupra faptului că doar 20% dintre bucătari sunt femei și să spună despre programul lor, care ajută angajații Burger King „să-și realizeze visele culinare”. Cu toate acestea, o astfel de mișcare de PR a fost criticată pe internet.

Tweet-ul original s-a răspândit fără context și majoritatea au văzut un mesaj negativ, sprijinind astfel doar abuzul și stereotipurile negative despre femei.

Chiar și KFC a venit cu o reacție în acest sens, cu un meme: „Cel mai oportun moment pentru a șterge această postare a fost imediat după ce a fost publicată. A doilea moment – acum.”

Câteva ore mai târziu, Burger King a șters controversatul tweet. „Am decis să ștergem tweet-ul original după ce ne-am cerut scuze. Au fost multe comentarii jignitoare la acest subiect și nu vrem să lăsăm loc pentru astfel de discuții”

Acțiunea a fost planificată ? Sau Burger King nu a conștientizat că ar putea apărea așa reacții?

Sursa: https://bit.ly/2P2Iq1K

7.  Incendiu la cel mai mare furnizor de servicii cloud din Europa – OVH, Strasbourg, Franța

Aproximativ 3,6 milioane de site-uri web din 464.000 de domenii distincte au fost scoase offline după incendiul major asupra furnizorului de servicii cloud OVH din Strasbourg.

OVH a anunțat că incendiul din centrul său de date SBG2 nu a fost controlabil și posibil ca datele să nu fie recuperabile. O parte din centrul său de date SBG1 a fost, de asemenea, distrus.

Treci și pe aici: 6 motive de ce Social Media Marketing nu-ți aduce Vânzări

Din cauza incendiului, multe site-uri web au fost sau sunt încă indisponibile. Au fost afectate și platformele din România: Termene.ro, Fagura. La momentul redactării articolului, nu este disponibilă nici platforma Confidas.

Ce este interesant? Compania a anunțat luni, despre posibilitatea listării la bursă (inițierea unei oferte publice). Miercuri are loc incendiul, care afectează o parte din servere. Coincidență?

Sursa: https://bit.ly/3s4YZbC

8.  Cazare gratuită cu Google

Pentru a sprijini turismul, Google a anunțat că adaugă în rezultatele căutări linkuri de rezervare către toate unitățile de cazare, gratuit.

Link-urile de rezervare gratuite vor permite hotelurilor și companiilor de turism să ajungă la mai mulți oameni în mod organic și prin campaniile existente de reclame la hoteluri. 

Practic, dacă vei căuta cazare pe Google, vei avea secțiunea Travel, unde vei avea toate opțiunile de cazare disponibile (inclusiv Booking și Airbnb) + preț și data menționată.

Frumoasă inițiativă.

Sursa: https://bit.ly/3vDfle7

9.  BigMac: Norvegia vs Suedia

Agenția de publicitate DDB Stockholm a creat un panou inteligent pentru McDonald’s, care transmite mesajul într-un mod înțelept și vizual.

Deși Suedia și Norvegia sunt vecini foarte apropiați, prețurile la mâncare, tutun și alcool sunt mult mai mari în Norvegia, decât în Suedia.

Pentru a evidenția modul în care o masă la McDonald’s este mai ieftină în Suedia decât în ​​Norvegia, gigantul fast-food-ului a ridicat un panou îndrăzneț, care se întinde pe granița dintre cele două țări, împărțind în 2 părți imaginea burgerului

Același BigMac în Norvegia costă 15USD, iar în Suedia doar 9 USD.

Astfel, Suedia invită norvegienii să ia masa în țara lor.

Sursa: https://bit.ly/3bNqzod

10. Tendințele în social media din anul 2020

FOMO Newsletter Annual Survey arată obiceiurile de consum mediu ale specialiștilor din marketing, împreună cu tendințele în social media din anul 2020.

A fost efectuat un sondaj, pe baza răspunsurilor a 440 de respondenți:

Vezi la fel: Storytelling în Marketing: cum să scrii Povești care îți cresc Vânzările?

  • TikTok – rețeaua anului 2020 în România.
  • Netflix – cel mai utilizat serviciu de streaming audio. 
  • Lidl – cel mai implicat brand în Social Media în 2020. 
  • Spotify și Youtube – în topul serviciilor de streaming audio. 
  • Zoom – platforma favorită pentru grup video chat.
  • Instagram – în vârful topului rețelelor must-have în 2021.
  • Tiktok va fi rețeaua cu cea mai bună ascensiune în 2021.
  • Content Marketing-ul va fi foarte important în 2021.
  • Conținutul video – va deține supremația în 2021, prin 3 formate distincte.
  • Coronavirus – cuvântul anului 2020 în România. 

Sursa: https://bit.ly/2Qc2O0P

11.  Actualizări pe Instagram

  • Platforma testează filtru de cuvinte – poți selecta manual să fie ascunse toate mesajele care conțin anumite cuvinte, precum: giveaway, concurs, câștigă
  • Camere audio: da, da, ai citit bine. Camere audio pe Instagram. Nu seamănă cu Clubhouse, ci, mai degrabă, cu apeluri audio pe WhatsApp.
  • Butonul de apel video va fi adăugat în profil alături de butonul Mesaj.

Sursa: https://bit.ly/38LZVKt

12. Telegram Delete

Este disponibilă ștergerea automată a mesajelor pe Telegram pentru toți participanții, în orice chat. În acest mod, mesajele dispar la 24 de ore sau la 7 zile după ce au fost trimise.

Spre deosebire de chat-urile secrete (apărute în 2013), acum numărătoarea inversă începe imediat după trimiterea mesajului și nu atunci când destinatarul îl citește.

În grupuri și canale numai administratorii pot activa ștergerea automată a mesajelor.

Sursa: https://bit.ly/2ODwHXh

13.   Spaces de la Twitter 

În timp ce Clubhouse este încă pe bază de invitații, Twitter permite deja tuturor utilizatorilor să se alăture și să asculte emisiunile Spaces. 

Dar, începând de luna viitoare, toată lumea va putea să-și creeze propriile camere audio, conform celui mai recent program de pe Twitter

Aplicația Spaces trece prin prima etapă de testare pe platforma Android. Clubhouse nu a făcut încă pași în această direcție.

Privește: 10 Seriale pentru Antreprenori despre Business, Marketing, Bani și Influență

Competiția dintre Clubhouse și Spaces este la limită.

Mai lipsește să se implice și Facebook, pentru un trio complet.

Sursa: https://bit.ly/3bR9fih

14. Istoria Google Search (video)

Cum Google Search a ajuns de la rezultate cu doar 10 link-uri albastre la mii de pagini, cu mii de caracteristici? Nu s-a întâmplat peste noapte. 

Google a lansat un video, unde arată cum a evoluat din 1998. La început, motorul de căutare afișa rezultatele doar sub formă de link-uri, doar 10 link-uri. Ulterior, au început să se adapteze cererii și:

  • în 2005 au apărut imaginile;
  • în 2007 – hărțile;
  • în 2009 – graficele și așa mai departe.

Acum, Google este despre informație organizată.

Sursa: https://www.youtube.com/watch?v=2EUyn5ws8lA

15.   Google PageSpeed ​​Insights

Conform Search Engine Journal: actualizarea algoritmului Google PageSpeed ​​Insights a dus la o creștere a tuturor indicatorilor.

PageSpeed ​​Insights (PSI) – instrument conceput pentru a măsura viteza de încărcare a site-urilor, în special a paginilor. PSI colectează, de asemenea, date despre erori și le transmite proprietarului site-ului sub formă de rapoarte.

Prin urmare, se recomandă ca toate site-urile să utilizeze HTTP / 2. Majoritatea serviciilor moderne de găzduire acceptă această tehnologie, deci nu se pune problema compatibilității.

Sursa: https://bit.ly/3bPAGJa

16.  Branding pentru zona de excludere din Cernobîl

Agenția ucraineană Banda a dezvoltat brandingul pentru zona de excludere din Cernobîl.

Un element interesant este sigla, care amintește de dezastrul din 26 aprilie 1986. 

Forma rotundă a reactorului a devenit baza siglei. Conturul imaginii se schimbă din 1986, când a explodat reactorul, și până în 2064, când centrala nucleară din Cernobîl va fi scoasă complet din exploatare.

A fost creat și un site pentru zona Cernobîl, cu produse precum: tricouri, timbre, monede, genți.

Scopul? Agenția a vrut să atragă atenția asupra dispariției unor locuri, care rămân doar o amintire. Vor ca oamenii să aibă timp să observe totul și să învețe o lecție importantă: fiecare acțiune are consecințe.

Sursa: https://bit.ly/3rSk3lV

17. Valeria Făinescu a filmat nașterea și a publicat-o pe Youtube

Care-i cuvântul cheie în tot video? Corect, Medpark. Hai să analizăm. 

Interesant: cum poți face product placement, într-un video, în care arăți nașterea copilului? Imediat ce am auzit cuvântul Medpark, mi-am dat seama. 

Într-un video de 19 minute, beneficiile Medpark au fost comunicate de 14 ori. Cuvântul Medpark a fost pronunțat de 8-9 ori. 

19/14 = 1,35 
19/9  = 2,1 

Ce înseamnă aceste relații? Un product placement în Chișinău înseamnă 1 beneficiu comunicat la 1 minut și jumătate. Totodată, 1 mențiune de brand se face o dată la 2 minute.

Trage și aici cu ochiul: 11 motive pentru care afacerea ta are nevoie de Video Marketing!

Din momentul publicării, până în momentul publicării articolului, video a adunat în jur de 170 000 vizualizări. Prețurile pentru naștere la Medpark costă în jur de 2500 euro. Dacă împărțim 2500 euro la numărul de vizualizări, aflăm cât ar costa mia de vizualizări de product placement. 

E adevărat sau nu? Totul este bazat pe presupuneri. 

Dacă ești influencer, care adună câte 10 000 vizualizări, poți presupune, că ai putea lua cel puțin 250 euro, pentru un video de colaborare cu product placement. 

Dacă această colaborare a avut loc, înseamnă că Valeria știe să negocieze și să profite de moment. Învață din această situație cifrele pe care ți le-am arătat și Acționează!

Tot ceea ce ți-am spus, e bazat strict pe ipoteza și curiozitatea mea de marketer: de a asocia acțiunile influencerilor cu product placement. Acolo unde este un brand într-un video – apar multe întrebări.