Ai observat? Toate statisticile și previziunile spun același lucru: Content Marketingul este viitorul. Hai să analizăm care sunt avantajele acestui tip de marketing și cum poți și tu să creezi o strategie adaptată nevoilor clienților tăi. 

Ce este Content Marketingul?

Să începem cu un exemplu. Să presupunem că cineva vede întâmplător unul dintre articolele tale pe blog. Găsește articolul tău valoros și decide să se aboneze la newsletter, pentru a primi articole mai prețioase în fiecare săptămână. Apoi, într-o zi, acea persoană decide să cumpere produsul sau să întrebe despre serviciul tău. De ce? Pentru că ea știe că tu știi despre ce vorbești.

Citește și: Ce este Unique Selling Proposition și de ce ai nevoie de el?

Content Marketingul este practica de a produce și de a distribui conținut care nu promovează direct produsele sau serviciile unei companii, ci încearcă să stimuleze interesul pentru aceste produse sau servicii.

În loc să vinzi produsul sau serviciul direct, oferi valoare potențialilor tăi clienți, astfel încât să vină la tine atunci când sunt gata să cumpere.

Cercetările arată că companiile cu o strategie puternică de marketing pentru conținut depășesc companiile care nu o au cu 54%.

Acest lucru se datorează în principal faptului că construiești o relație puternică cu potențialul client și îi oferi în permanență informații valoroase. Pe măsură ce relația cu potențialul client devine tot mai puternică, este foarte probabil să devină un client real.

Și exact diferența dintre atragerea interesului și promovarea directă a produselor sau serviciilor separă o strategie bună de content marketing de una proastă.

De ce contează să ai o strategie de Content Marketing

  • Marketingul de conținut costă cu 62% mai puțin decât marketingul tradițional și generează, în același timp, de trei ori mai mulți potențiali clienți.
  • Ratele de conversie ale site-urilor web sunt de șase ori mai mari pentru companiile care fac marketing de conținut față de cele care nu fac acest lucru.
  • 28% din marketeri și-au redus bugetele de publicitate digitală pentru a produce mai mult conținut.

Și, mai este un motiv important pentru care liderii aleg o strategie de content  marketing în locul unei strategii de marketing tradiționale: rentabilitatea investiției sau ROI.

Marketerii de Top din segmentul B2B și B2C aleg marketingul prin conținut, pentru că are un ROI mult mai mare decât publicitatea plătită, de exemplu. Cred că este un motiv destul de solid pentru a-i acorda prioritate. 

Ce avantaje mai are content marketingul:

  • Construiește încredere și loialitate.
  • Funcționează pentru fiecare etapă a ciclului de cumpărare.
  • Asistă echipa de vânzări și întreg procesul.
  • Se construiește în timp.
  • Este mai accesibil în timp.
  • Oferă posibilitatea distribuirii și recomandării.
  • Construiește relații cu branduri partenere.

Vezi și: Cum comunici într-o situație de criză. Pași de urmat, de la experții în PR

Content marketingul este viitorul. Datorită rețelelor sociale și a postărilor online, comunici direct cu clienții tăi. Prin urmare, construiești o relație de lungă durată cu ei, fără a fi nevoie să plătești pentru canalele media tradiționale.

Cum creezi o strategie de content marketing

Ai nevoie de 4 elemente pentru o strategie eficientă:

  • Statistici despre public – Începe cu cunoștințe aprofundate despre publicul țintă.
  • Format – Alege formatul de conținut pe care îl poate îndeplini echipa ta. 
  • Subiecte de conținut – Decide care este autoritatea ta actuală ca brand.
  • Stabilirea și urmărirea obiectivelor – Determină obiectivele și indicatorii de performanță pentru a măsura eforturile echipei.

Statistici despre public

Începe strategia de content marketing cu cercetarea publicului. Petrece câteva zile și află în profunzime nevoile publicului țintă. Află și care este soluția pentru nevoile lor. 

În acest fel, elimini toate ipotezele pe care le ai cu privire la publicul tău. 

Iată câteva modalități pentru a obține o perspectivă mai profundă asupra publicului tău:

1. Alătură-te comunităților

Comunitățile pot fi o mare inspirație pentru a înțelege mai bine publicul, deoarece oamenii își împărtășesc adesea sfaturile și ideile în acest mediu.

Indiferent de publicul profesionist pe care îl cercetezi, există, fără îndoială, o comunitate concepută doar pentru acești specialiști. De exemplu, dacă publicul tău țintă este format din marketeri și antreprenori, intră pe Social Media în Culise. 

Mai ales pe forumuri, poți afla informații foarte detaliate despre prioritățile și provocările publicului tău. Dacă nu poți găsi o comunitate potrivită, poți oricând să creezi propriul grup pe Facebook.

2. Citește publicațiile din industrie

Blogurile și publicațiile din industrie sunt o modalitate excelentă de a afla la ce se gândește publicul țintă. Cel mai mare beneficiu al conținutului expert este că este foarte aprofundat și bazat pe date.

Aceste informații te ajută să înțelegi mai bine publicul țintă pe măsură ce te adâncești în cercetările din bloguri și publicații din industrie.

Citește: Cum creezi un Plan de Conținut? Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare

3. Citește blogurile concurenților tăi

O altă modalitate excelentă de a te inspira pentru strategia de content marketing este să analizezi ceea ce scriu concurenții tăi.

Dacă cercetezi strategia lor, vei afla ce probleme încearcă să rezolve pentru publicul țintă. Și mai precis: modul în care conștientizează aceste probleme pentru publicul respectiv.

Acum, nu mă înțelege greșit: nu copia pur și simplu ceea ce face concurentul tău. Mai degrabă întreabă: „Cum pot face acest conținut de 10 ori mai bun?”. 

4. Participă la evenimente virtuale

Având în vedere că majoritatea evenimentelor devin virtuale în zilele noastre, este mult mai ușor să participi la o conferință sau la un eveniment online. 

Dacă participi la conferințe virtuale, întâlniri și alte evenimente online, vei putea să te adâncești în provocările și soluțiile din industrie. 

Aceste tipuri de evenimente sunt deosebit de bune pentru inspirație, dacă ai deja unele cunoștințe în domeniu. În acest fel, poți utiliza perspectivele și tendințele pentru a te inspira, pentru a crea conținut nou și pentru a ajusta strategia de content marketing.

5. Urmărește conturile populare de pe social media

Toți avem smartphone-uri și aplicații de socializare descărcate. Acum, majoritatea oamenilor folosesc aceste aplicații pentru a ține pasul cu viața prietenilor și a familiei. Dar poți utiliza și rețelele sociale pentru a te inspira pentru propria strategie de marketing prin conținut.

Dacă urmărești liderii din industrie, vei afla despre ce vorbesc aceștia cu publicul lor și care postări obțin cel mai mult engagement. Începe să cauți conturi de socializare populare din industria ta prin căutări de cuvinte cheie. 

Formatul

Acum că te-ai inspirat din conținutul pe care vrea să-l vadă publicul tău, trebuie să determini cele două sau trei formate de conținut pe care le vei folosi. Cea mai inteligentă modalitate de a lua aceste tipuri de decizii este utilizarea Metodei ICE, care înseamnă:

  • Impact (Impact) – Ce impact va avea formatul.
  • Confidence (Încredere) – Încrederea ta în a-l executa bine.
  • Ease (Ușurință) – Cât de ușor va fi să rulezi.

Pentru fiecare format al conținutului pe care îl iei în considerare, acordă o notă de la 1 – 10 pentru impact, încredere și ușurință. Apoi adăugă notele pentru a face un scor total pentru fiecare format. Alege primele 2 și adăugă formate suplimentare numai după ce ai văzut rezultate și progrese în strategia ta de content marketing. 

ImpactÎncredereUșurințăTotal
Blogging99927
Youtube86317
Webinarii105419

Subiecte de conținut

Înainte de a începe să identifici piese de conținut individuale și titluri, trebuie mai întâi să determini autoritatea actuală. Scopul este să aduni de la 2 până la 5 categorii de conținut. Fiecare piesă de conținut pe care o creezi ulterior trebuie să se încadreze mod rezonabil într-una din categorii.

De exemplu, majoritatea conținutului nostru se referă la următoarele subiecte:

  • Social Media Marketing
  • Facebook
  • Content Marketing
  • Copywriting
  • Interviuri

Aceste categorii de conținut sunt foarte importante, deoarece pot transforma consumatorii tăi de conținut în clienți plătitori. Autoritatea actuală este puntea dintre publicul tău și produsele sau serviciile tale. Dacă categoriile de conținut sunt relevante pentru publicul tău, dar nu pentru produsul tău, riști să creezi conținut care nu se va transforma în venituri.

Poate te interesează: 4 metode de personalizare a email-urilor

Stabilirea și urmărirea obiectivelor

Odată ce știi clar publicul, formatul de conținut și subiectele generale ale conținutului, este timpul să stabilești obiective care să măsoare efortul echipei tale.

3 Obiective principale pentru o strategie de content marketing:

  • Obiective pentru producerea conținutului – Cât conținut (numeric) trebuie să produci într-o anumită perioadă.

De exemplu, un articol pe săptămână, un webinar o dată la 2 săptămâni și un ebook pe trimestru.

  • Obiective pentru generarea lead-urilor – Câți clienți potențiali calificați în marketing trebuie să genereze conținutul într-o anumită perioadă.

De exemplu, 150 MQL (Marketing Qualified Lead) pe lună.

  • Obiective de conștientizare a brandului – câte impresii, vizualizări sau câți oameni trebuie să citească conținutul tău într-o anumită perioadă.

De exemplu, 50.000 de afișări și 20.000 de lecturări pe lună pentru tot conținutul combinat.

De obicei, e util să ai toate cele 3 obiective de mai sus, deoarece te ajută să menții direcția. 

Dacă stabilești obiective, le comunici echipei și le urmărești în mod regulat, vei începe să vezi rapid îmbunătățiri în strategia ta de content marketing. Dar lucrul tău nu se oprește aici. Asigură-te că actualizezi trimestrial conținutul și ajustezi valorile în funcție de statistici și rezultate.