Ce îți spun colegii, prietenii, clienții, specialiștii și Experții despre Marketing? Am adunat mai jos 137 sfaturi care te vor ajuta în Marketing și Publicitate:
Totul a fost inventat înaintea ta
- Pregătirea reprezintă 80% din succes.
- E despre imitație creativă.
- Cel care nu poate copia un maestru, nu poate deveni un maestru.
- ”Imitația este cea mai ușoară cale.” Confucius
- Este mai bine să imiți, decât să invidiezi. Proverb georgian
- Nu a fost inventat la noi (nu de noi). Reacția ego-ului
Clientul tău – mină de aur
- Nu dicta pieței, studiaz-o.
- Cel mai bun client este clientul care a trimis o reclamație.
- Reclamația clientului este momentul adevărului.
- Conceptul de calitate este diferit pentru cumpărător și producător.
- Folosește marketingul direct, pentru a afla reacția clienților …
- Cuvinte deocheate (verifică dacă clienții și le amintesc).
- Află unde sunt obstacolele ascunse.
- Doar cei care cunosc obstacolele din calea lor, le pot depăși.
- Află unde este interesul principal al clientului.
- ”Nu-l voi putea convinge niciodată pe altul, decât cu ajutorul propriilor lui gânduri.” I. Kant
- Pune întrebări.
- Întreabă de ce?
- Ascultă, ascultă, ascultă, ascultă, ascultă și iar ascultă clientul.
- Începutul oricărei înțelepciuni este recunoașterea faptelor.
- Unde-s statisticile tale?
- Ignoranța este mult mai scumpă.
Vezi și: 121 citate, fraze și aforisme despre afaceri și antreprenoriat
Pe scurt!
- Fii succint! Mai multe puncte, nu virgule.
- ”Binele este de două ori mai bun atunci când este scurt.” V. Gracian
- Mult sens, puține cuvinte.
- ”Acolo unde sunt cât mai puține cuvinte, ele au valoare.” Shakespeare
- Adevărul nu necesită multe cuvinte.
Mai simplu!
- Vinde banalitate. O soluție banală pentru probleme banale.
- Folosește stereotipuri, truisme.
- Folosește efectul DA-urilor.
- Simplitate, simplitate, simplitate, simplitate, simplitate.
- Simplitatea este un simbol al adevărului.
- ”Cele mai mari adevăruri sunt cele mai simple.” L. Tolstoi
- ”Toate gândurile care au consecințe mari sunt întotdeauna simple.” L. Tolstoi
- A complica este simplu, a simplifica este complicat.
- ”Oamenii puternici sunt întotdeauna simpli.” L. Tolstoi
- ”Simplitatea este limita supremă a experienței și ultimul efort al unui geniu.” J. Sand
- 14% dintre cititori pot transmite corect semnificația a ceea ce citesc.
- Pentru cititorul universal, scrie la nivelul copiilor de 12 ani, reclama se citește repede.
- Scrie titluri. Fă concluzii.
- E mai bine să vezi o dată, decât să auzi de o sută de ori. Vorbește + arată.
- O imagine vorbește mai mult decât o mie de cuvinte.
Citește la fel: 170 citate, fraze, cugetări, proverbe, aforisme despre Marketing și Publicitate
Educă
- Apelează la dialog (întrebări retorice).
- Adaugă un element educativ: povestește cum faci totul.
- ”A preda înseamnă a învăța de două ori.” J. Joubert
- ”Thomas Watson – fondatorul IBM – în primul rând a predat, a instruit și a educat oamenii.” Peter Drucker
- Folosește povești.
- Consultă autoritățile.
- Cele mai bune reclame sunt ca un articol.
Fii amabil!
- Cel mai plăcut sunet din lume pentru un client este numele său.
- Mulțumește!
- Laudă!
- Fii de acord condiționat.
- Oamenilor le plac propriile idei.
- ”Vrei să fii pe plac oamenilor? – apreciază inteligența lor.” K. Helvetius
- Folosește complimente.
- Fă cadouri în avans.
- Folosește simțul dreptății. Lasă clientul să se simtă obligat față de tine.
Trezește emoții și sentimente
- Intrigă clientul.
- Folosește paradoxuri.
- Entuziasmul dublează veniturile.
- Adaugă pasiune.
- ”Oricine cere un rezultat trebuie să apeleze la sentimente.” W. Bockmann
- Folosește emoțiile – umorul, pofta de putere, frica, vanitatea, lăcomia, ura, iubirea, frumusețea, egoismul, foamea.
- Organizează un scandal.
- ”În nebunie există speranță, în mediocritate nu.” R. Emerson
- ”Toate formatele sunt bune, cu excepția celor plictisitoare.” Voltaire
- Găsește un punct culminant.
- Creează o propunere unică de vânzare (USP)!
- Altfel decât oricine altcineva.
- Nu te teme să fii tu însuți.
Prinde filme bune: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business
Oamenii vând, mașinile produc
- Nu există companii, există doar oameni.
- Găsește un intermediar care știe să lucreze cu clienții și plătește-i 10%.
- Deleagă crearea unui sistem de vânzări.
- Lucrează cu cei care sunt de acord să câștige din rezultate.
- Creează o rețea de dealeri.
- A vinde este mai important (și mult mai dificil) decât a produce.
- Părerea bună este transmisă la patru, cea rea – la unsprezece.
- Cumpărătorul cumpără nu numai produsele, ci și relația cu vânzătorul.
Despre încredere
- Succesul vine pentru cei care au tăiat calea înapoi.
- Îndoiala nu poate fi ascunsă, ea nu trebuie să existe deloc!
- O putem face? Da, facem asta de o viață.
- Încrederea este jumătate din victorie.
- În cel care are încredere în sine, au încredere și alții.
- Fii sincer.
- Adevărul, doar adevărul și nimic altceva decât adevărul.
- ”Cel mai apropiat lucru de măreție este onestitatea.” V. Hugo
- Dacă nu eu, atunci cine?
- Folosește doar adevărul. În el mereu poți fi sigur.
Ai clienți, ai bani
- Adevăratul scop al marketingului este păstrarea clienților fideli și primirea plății anuale de la aceștia.
- Trebuie să ai o piață stabilă – crearea unei noi piețe costă bani.
- Vinde un produs similar. Concurenții au creat deja nevoia.
- Folosește clienții concurenților.
- Liste = bani.
- Un client nou este de 4 ori mai scump decât unul vechi.
Citește și: Top 7 Cărți de Marketing cu idei Lipicioase și Conținut Molipsitor
Testează ipoteze
- Nu lua decizii fără a le testa, mai întâi.
- Testează în diferite moduri pe diferite piețe.
- Încearcă și testează.
- ”Cunoașterea este întotdeauna precedată de o presupunere.” A. Humbold
- Verificarea se face prin experiment.
- Chiar și o mică practică necesită multă teorie.
- Ceea ce pentru unii înseamnă eroare, pentru alții sunt abia datele inițiale.
- ”Toate probabilitățile sunt de 50%, fie se va întâmpla, fie nu.” Kolvard
- O experiență dobândită este mai importantă decât cele șapte reguli ale înțelepciunii.
Începe acum
- Oamenii de succes acționează rapid.
- Răspunde rapid solicitărilor clienților.
- Oamenii de succes decid repede.
- Repede înseamnă ușor.
- ”Cu excepția morții, tot ce este rapid este bun.” Proverb Kalmyk
- ”Cel care caută o scuză – fură timpul.” Proverb hindi
- ”Acuratețea fură timpul.” O. Wilde
- ”Cel care nu cunoaște valoarea timpului – nu se naște pentru glorie.” L. Vovenargue
- ”Mai bine să dai repede, decât mult.” Proverb kirghiz
- Începe și fă!
- Începe acum.
- ”O zi de astăzi este mai valoroasă decât două de mâine.” B. Franklin
- Ia banii imediat.
- Fii curajos!
- Dacă nu acum, atunci când?
- ”Bătrânețea începe în ziua în care moare curajul.” A. Maurois
- Numai faptele contează, nu gândurile.
O bombă de informații aici: 27 Cărți de Marketing Must Read
Focusează-te
- Limitează focusul și crește vânzările în cadrul acestuia.
- Nimeni nu are nevoie de un produs pentru toată lumea.
- Principiul de funcționare a pârghiei (capitalul, timpul, energia sunt limitate).
- Concentrează punctele forte pe pozițiile slabe.
- Poziționarea.
- Regula Pareto.
- Timp liber pentru principalul lucru.
- ”Mai bine să fii primul într-un sat decât al doilea la Roma.” Iulius Caesar
Repetă
- Reclama trebuie repetată.
- Un truc bun trebuie repetat până la infinit!
- Folosește experiența pozitivă până la capăt.
- Creează un reflex condiționat.
- Creează un obicei.
- Obiceiul domină rațiunea.
- ”Nu există nimic mai puternic decât obișnuința.” Ovidiu
- Repetiția degajă energie.
Aici e interesant: 80+ Bloguri de Marketing și Antreprenoriat din Moldova și România