Ce îți spun colegii, prietenii, clienții, specialiștii și Experții despre Marketing? Am adunat mai jos 137 sfaturi care te vor ajuta în Marketing și Publicitate:

Totul a fost inventat înaintea ta

  • Pregătirea reprezintă 80% din succes.
  • E despre imitație creativă.
  • Cel care nu poate copia un maestru, nu poate deveni un maestru.
  • ”Imitația este cea mai ușoară cale.” Confucius
  • Este mai bine să imiți, decât să invidiezi. Proverb georgian
  • Nu a fost inventat la noi (nu de noi). Reacția ego-ului

Clientul tău – mină de aur

  • Nu dicta pieței, studiaz-o.
  • Cel mai bun client este clientul care a trimis o reclamație.
  • Reclamația clientului este momentul adevărului.
  • Conceptul de calitate este diferit pentru cumpărător și producător.
  • Folosește marketingul direct, pentru a afla reacția clienților …
  • Cuvinte deocheate (verifică dacă clienții și le amintesc).
  • Află unde sunt obstacolele ascunse.
  • Doar cei care cunosc obstacolele din calea lor, le pot depăși.
  • Află unde este interesul principal al clientului.
  • ”Nu-l voi putea convinge niciodată pe altul, decât cu ajutorul propriilor lui gânduri.” I. Kant
  • Pune întrebări.
  • Întreabă de ce?
  • Ascultă, ascultă, ascultă, ascultă, ascultă și iar ascultă clientul.
  • Începutul oricărei înțelepciuni este recunoașterea faptelor.
  • Unde-s statisticile tale?
  • Ignoranța este mult mai scumpă.

Vezi și: 121 citate, fraze și aforisme despre afaceri și antreprenoriat 

Pe scurt!

  • Fii succint! Mai multe puncte, nu virgule.
  • ”Binele este de două ori mai bun atunci când este scurt.” V. Gracian
  • Mult sens, puține cuvinte.
  • ”Acolo unde sunt cât mai puține cuvinte, ele au valoare.” Shakespeare
  • Adevărul nu necesită multe cuvinte. 

Mai simplu!

  • Vinde banalitate. O soluție banală pentru probleme banale.
  • Folosește stereotipuri, truisme.
  • Folosește efectul DA-urilor.
  • Simplitate, simplitate, simplitate, simplitate, simplitate.
  • Simplitatea este un simbol al adevărului.
  • ”Cele mai mari adevăruri sunt cele mai simple.” L. Tolstoi
  • ”Toate gândurile care au consecințe mari sunt întotdeauna simple.” L. Tolstoi
  • A complica este simplu, a simplifica este complicat.
  • ”Oamenii puternici sunt întotdeauna simpli.” L. Tolstoi
  • ”Simplitatea este limita supremă a experienței și ultimul efort al unui geniu.” J. Sand
  • 14% dintre cititori pot transmite corect semnificația a ceea ce citesc.
  • Pentru cititorul universal, scrie la nivelul copiilor de 12 ani, reclama se citește repede.
  • Scrie titluri. Fă concluzii.
  • E mai bine să vezi o dată, decât să auzi de o sută de ori. Vorbește + arată.
  • O imagine vorbește mai mult decât o mie de cuvinte.

Citește la fel: 170 citate, fraze, cugetări, proverbe, aforisme despre Marketing și Publicitate

Educă

  • Apelează la dialog (întrebări retorice).
  • Adaugă un element educativ: povestește cum faci totul.
  • ”A preda înseamnă a învăța de două ori.” J. Joubert
  • ”Thomas Watson – fondatorul IBM – în primul rând a predat, a instruit și a educat oamenii.” Peter Drucker
  • Folosește povești.
  • Consultă autoritățile.
  • Cele mai bune reclame sunt ca un articol.

Fii amabil!

  • Cel mai plăcut sunet din lume pentru un client este numele său.
  • Mulțumește!
  • Laudă!
  • Fii de acord condiționat.
  • Oamenilor le plac propriile idei.
  • ”Vrei să fii pe plac oamenilor? – apreciază inteligența lor.” K. Helvetius
  • Folosește complimente.
  • Fă cadouri în avans.
  • Folosește simțul dreptății. Lasă clientul să se simtă obligat față de tine.

Trezește emoții și sentimente 

  • Intrigă clientul.
  • Folosește paradoxuri.
  • Entuziasmul dublează veniturile.
  • Adaugă pasiune.
  • ”Oricine cere un rezultat trebuie să apeleze la sentimente.” W. Bockmann
  • Folosește emoțiile – umorul, pofta de putere, frica, vanitatea, lăcomia, ura, iubirea, frumusețea, egoismul, foamea.
  • Organizează un scandal.
  • ”În nebunie există speranță, în mediocritate nu.” R. Emerson
  • ”Toate formatele sunt bune, cu excepția celor plictisitoare.” Voltaire
  • Găsește un punct culminant.
  • Creează o propunere unică de vânzare (USP)!
  • Altfel decât oricine altcineva.
  • Nu te teme să fii tu însuți.

Prinde filme bune: Top 30 filme despre Marketing, PR și Business

Oamenii vând, mașinile produc

  • Nu există companii, există doar oameni.
  • Găsește un intermediar care știe să lucreze cu clienții și plătește-i 10%.
  • Deleagă crearea unui sistem de vânzări.
  • Lucrează cu cei care sunt de acord să câștige din rezultate.
  • Creează o rețea de dealeri.
  • A vinde este mai important (și mult mai dificil) decât a produce.
  • Părerea bună este transmisă la patru, cea rea – la unsprezece.
  • Cumpărătorul cumpără nu numai produsele, ci și relația cu vânzătorul.

Despre încredere

  • Succesul vine pentru cei care au tăiat calea înapoi.
  • Îndoiala nu poate fi ascunsă, ea nu trebuie să existe deloc!
  • O putem face? Da, facem asta de o viață.
  • Încrederea este jumătate din victorie.
  • În cel care are încredere în sine, au încredere și alții.
  • Fii sincer.
  • Adevărul, doar adevărul și nimic altceva decât adevărul.
  • ”Cel mai apropiat lucru de măreție este onestitatea.” V. Hugo
  • Dacă nu eu, atunci cine?
  • Folosește doar adevărul. În el mereu poți fi sigur.

Ai clienți, ai bani

  • Adevăratul scop al marketingului este păstrarea clienților fideli și primirea plății anuale de la aceștia.
  • Trebuie să ai o piață stabilă – crearea unei noi piețe costă bani.
  • Vinde un produs similar. Concurenții au creat deja nevoia.
  • Folosește clienții concurenților.
  • Liste = bani.
  • Un client nou este de 4 ori mai scump decât unul vechi.

Citește și: Top 7 Cărți de Marketing cu idei Lipicioase și Conținut Molipsitor

Testează ipoteze

  • Nu lua decizii fără a le testa, mai întâi.
  • Testează în diferite moduri pe diferite piețe.
  • Încearcă și testează. 
  • ”Cunoașterea este întotdeauna precedată de o presupunere.” A. Humbold
  • Verificarea se face prin experiment.
  • Chiar și o mică practică necesită multă teorie.
  • Ceea ce pentru unii înseamnă eroare, pentru alții sunt abia datele inițiale.
  • ”Toate probabilitățile sunt de 50%, fie se va întâmpla, fie nu.” Kolvard
  • O experiență dobândită este mai importantă decât cele șapte reguli ale înțelepciunii. 

Începe acum

  • Oamenii de succes acționează rapid.
  • Răspunde rapid solicitărilor clienților.
  • Oamenii de succes decid repede.
  • Repede înseamnă ușor.
  • ”Cu excepția morții, tot ce este rapid este bun.” Proverb Kalmyk
  • ”Cel care caută o scuză – fură timpul.” Proverb hindi
  • ”Acuratețea fură timpul.” O. Wilde
  • ”Cel care nu cunoaște valoarea timpului – nu se naște pentru glorie.” L. Vovenargue
  • ”Mai bine să dai repede, decât mult.” Proverb kirghiz
  • Începe și fă!
  • Începe acum.
  • ”O zi de astăzi este mai valoroasă decât două de mâine.” B. Franklin
  • Ia banii imediat.
  • Fii curajos!
  • Dacă nu acum, atunci când?
  • ”Bătrânețea începe în ziua în care moare curajul.” A. Maurois
  • Numai faptele contează, nu gândurile.

O bombă de informații aici: 27 Cărți de Marketing Must Read

Focusează-te

  • Limitează focusul și crește vânzările în cadrul acestuia.
  • Nimeni nu are nevoie de un produs pentru toată lumea.
  • Principiul de funcționare a pârghiei (capitalul, timpul, energia sunt limitate).
  • Concentrează punctele forte pe pozițiile slabe.
  • Poziționarea.
  • Regula Pareto.
  • Timp liber pentru principalul lucru.
  • ”Mai bine să fii primul într-un sat decât al doilea la Roma.” Iulius Caesar

Repetă

  • Reclama trebuie repetată.
  • Un truc bun trebuie repetat până la infinit!
  • Folosește experiența pozitivă până la capăt.
  • Creează un reflex condiționat.
  • Creează un obicei.
  • Obiceiul domină rațiunea.
  • ”Nu există nimic mai puternic decât obișnuința.” Ovidiu
  • Repetiția degajă energie.

Aici e interesant: 80+ Bloguri de Marketing și Antreprenoriat din Moldova și România