Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #4: Știri Social Media în Culise: eMAG, Volkswagen, Booking și Fifty Shades of Grey

Hate sau critică constructivă?

Nici nu a reușit bine să înceapă campania de promovare de talie internațională „Moldova. A place to find yourself” și deja a adunat o serie de critici.

Pe un grup de Facebook dedicat marketerilor, unii s-au dovedit a fi de-a dreptul dezamăgiți “Asta e un videoclip varianta moldoveneasca nu știu la ce și pentru ce, și nicidecum un Spot de promovare a unei tari.”, “Îmi este rușine… ca țară, nu am putut screme o piesă bună special pentru a promova ȚARA noastră? A trebuit să-i tragem un cover? Cover really? ”

Au criticat până și fundalul, precum că doar 20 de secunde din acest filmuleț au fost dedicate priveliștelor, iar zăpada nu este punctul nostru forte.

Tu ce părere ai? Chiar trebuie să criticăm așa dur primul pas al campaniei de promovare?

Sursa: Mad Marketers

Proiectul Omactiv se închide

După 5 ani de activitate și promovarea unui mod corect de viață, proiectul Omactiv al brandululi de apă potabilă OM se închide. Pe omactiv.md vei găsi informaţii despre fitness şi mişcare, despre apă şi alimentaţia corectă, armonia dintre corp şi suflet, trenduri şi multe altele de la cei mai buni experţi din oraş.

Acum putem doar să răscolim informațiile din arhivă, deoarece nu vom mai avea parte de informații actuale, la zi, de la compania OM.

Sursa: OmActiv

Louvre online

Nu ți-ai luat bilet spre Paris pentru vara asta? Acum poți explora întreaga colecție a muzeului Louvre online, gratuit.

Luvrul a digitalizat 482.000 de opere de artă.

Când instituțiile culturale din întreaga lume au fost nevoite să închidă ușile anul trecut din cauza pandemiei Covid-19, chiar și cel mai popular muzeu de artă din lume a simțit efectele. Luvrul, care găzduiește astfel de capodopere precum Mona Lisa, a întâmpinat doar 2,7 milioane de vizitatori în 2020 – o scădere de 72% față de 2019, când la muzeul din Paris au venit 9,6 milioane de oameni. 

Chiar dacă muzeele au rămas închise, amatorii de artă au continuat să caute inspirație în moduri noi: în același an pandemic, 21 de milioane de oameni au vizitat site-ul web al muzeului Luvru, potrivit unui comunicat.

Pentru prima dată, oricine poate avea acces gratuit la întreaga colecție de pe un calculator sau smartphone gratuit. <…> Sunt convins că acest conținut digital îi va inspira pe oameni să vină la Luvru pentru a vedea colecțiile cu ochii lor ”, spune directorul muzeului Jean-Luc Martinez.

Sursa: Louvre

Marketing în campaniile de vaccinare

În cazul în care ai nevoie de un alt motiv pentru a te vaccina împotriva COVID-19, Krispy Kreme îndulcește afacerea – oferă gogoși gratuite celor care au dovada vaccinării, pe tot parcursul anului

Orice client cu certificatul de vaccinare valid COVID-19 va primi gratuit o gogoașă originală glazurată în locațiile participante la nivel național. Magazinul de gogoși specifică faptul că toți oaspeții care au primit cel puțin una dintre cele două doze ale vaccinului Moderna sau Pfizer sau un vaccin din vaccinul Johnson & Johnson se califică pentru promovare.

Rezidenții din New Orleans care au nevoie de transport pentru programul lor de vaccinare împotriva Coronavirus pot primi acum o călătorie gratuită sau redusă de la Uber. 

„Știm că persoanele cu venituri mici și persoanele în vârstă au bariere de transport care le-ar putea împiedica să primească un vaccin” adăugând că Uber își propune să „ajute la realizarea celei mai mari campanii mondiale de imunizare succes”, a declarat purtătorul de cuvânt al Uber, Trevor Theunissen.

Stațiunea de lux din Dubai oferă reduceri de până la 25% clienților vaccinați împotriva Covid-19. 

Sursa: Social Media în Culise

TikTok pentru promovarea vaccinării

Guvernul României intenționează să folosească aplicația TikTok pentru a promova campania de vaccinare anti-COVID-19.

Astfel, potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro, Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva Covid-19, aflat în subordinea Guvernului, are planificată, printre acțiunile viitoare de comunicare, ”deschiderea comunicării prin intermediul aplicației TikTok”.

Rețeaua TikTok are un număr foarte mare de utilizatori, astfel unul dintre obiective este creșterea gradului de conștientizare pentru campania de vaccinare anti-COVID. 

Sursa: Forbes

Nike, H&M şi alte branduri vestice, boicotate în China 

Acțiunile companiilor europene de modă au scăzut brusc joi, în contextul în care brandurile H&M, Nike și Adidas se confruntă cu un val de critici pe rețelele de socializare din China din cauza poziţiei pe care au ales-o vis-a-vis de munca forţată a muncitorilor care produc bumbac în regiunea nord-vestică Xinjiang.

H&M a fost scos din principalele magazine de e-commerce din China şi zeci de celebrități chineze au reziliat contractele cu: Nike, Adidas, Puma, Converse, Calvin Klein, Tommy Hilfiger.

O serie de utilizatori au anunțat că nu vor mai cumpăra produse Nike și vor sprijini mărcile locale.

Acțiunile Nike au scăzut cu peste 3% joi pe Wall Street, în timp ce Adidas a scăzut cu peste 6%. De asemenea, acțiunile H&M au scăzut cu aproape 2% în Suedia.

În ultima săptămână, SUA, Marea Britanie și Uniunea Europeană au instituit noi sancțiuni împotriva oficialilor chinezi cu privire la rolul lor în presupuse abuzuri ale drepturilor omului în Xinjiang. Beijing a contracarat cu propriile măsuri, spunând că criticii săi occidentali „răspândesc cu răutate minciuni”.

Sursa: CNN

Volkswagen sau Voltswagen?

Luni, Volkswagen a anunțat accidental un rebranding cu noul nume „Voltswagen”, după care comunicatul de presă a fost șters rapid de pe site-ul web.

În comunicatul de presă publicat eronat, producătorul auto a spus că „este mai mult decât o schimbare de nume Voltswagen este o declarație publică a investiției viitoare a companiei în e-mobilitate”.

Volt” este unitatea de măsură pentru tensiunea electrică, astfel noul nume va sublinia eforturile companiei în domeniul vehiculelor electrice. Noul nume ar putea apărea în luna mai.

Ulterior oficialii Volkswagen au confirmat că „Voltswagen” ar fi trebuit sa fie o glumă de 1 aprilie, doar că a scăpat de sub control după publicarea anticipată eronată a comunicatului. A fost o campanie de marketing pentru a face oamenii să vorbească despre primul crossover complet electric al Volkswagen. 

Schimbarea numelui a fost concepută ca o glumă pentru 1 aprilie, dar știrea a fost luată în serios.

Sursa: The Hill

Contul de Instagram Dolce & Gabbana a fost acuzat de susținerea comunității LGBT

Noua campanie a brandului va fi verificată pentru încălcarea legislației ruse.

Deputații cer Parchetului General să verifice contul oficial Instagram al Dolce & Gabbana pentru încălcări ale Codului de infracțiuni administrative „Propagarea valorilor sexuale netradiționale în rândul minorilor”. Brandul a folosit imagini ale reprezentanților comunității LGBT în publicitatea sa, relatează Izvestia.

O astfel de cerere către agențiile de aplicare a legii a fost trimisă de Anatol Vibornii, un deputat al Dumei de Stat din Rusia. Documentul spune că există postări pe rețeaua socială care arată relații neconvenționale între bărbați și femei, care încalcă valorile constituționale ale rușilor. Experții recunosc că generația tânără este expusă influenței LGBT, dar nu cred că acest lucru poate fi schimbat prin interzicerea conținutului.

“Propaganda homosexualității a devenit acum răspândită. Acesta este un adevărat atac asupra modului nostru de viață, a valorilor și culturii noastre. În filmele de la Hollywood, tot mai multe povești sunt consacrate direct sau indirect subiectului homosexualității. Sunt seriale în care actorii principali practică relații neconvenționale, iar toate personajele care exprimă îndoială sunt prezentate ca fiind stupide, ridicole și mereu în pierdere ”, a explicat Anatol Vibornii poziția sa. 

Potrivit acestuia, rețelele sociale, industria cinematografică și mărcile globale sunt implicate activ în această mișcare agresivă. 

Sursa: Sostav

Agenția The Clients a relansat marca Dodo Pizza în Marea Britanie

Este vorba despre un proiect menit să reunească locuitorii regatului în 15 săptămâni (sprinturi).

După ce au câștigat licitația, au înțeles că „Divided Kingdom” nu este doar o frază populară, ci o reflectare a realității. Este vorba despre contextul istoric, despre Brexit și despre o puternică diferențiere socială. Cu toate acestea, există cel puțin un lucru care îi unește pe britanici – dragostea pentru pizza.

Au dezvoltat opt ​​idei de design – de la clasic la artă stradală, de la minimalism la drepturi de autor complicate. Dodo Pizza a ales conceptul Agree to disagree, unde erau reflectate elementele contrarii ale culturii britanice.

Înainte de proiectul cu „Dodo Pizza”, The Clients erau obișnuiți să lucreze pentru rezultat: am primit un brieful și au trimis rezultatul trei săptămâni mai târziu. Acest format de sprinturi săptămânale a fost neobișnuit, dar foarte eficient. Principiul deschiderii, un sistem de luare a deciziilor transparent și incredibil de rapid din partea clientului a contribuit mult la acest aspect.

Compania Dodo Pizza a fost fondată în Rusia în 2011 și are mai mult de 660 de magazine în 14 țări. Potrivit clasamentului revistei comerciale FoodserviceEurope & Middle East, Dodo este al treilea brand de restaurante cu cea mai rapidă creștere din Europa și ocupă locul 84 în Top 99 Foodservice Ranking 2019.

Dodo Pizza face parte din Dodo Brands. Pe lângă lanțul de pizza, compania reunește și un brand de cafenele DrinkIt și brandul de kebab Doner42.

Sursa: Sostav

Comentariul general nr. 25 cu privire la drepturile copiilor în mediul digital

Săptămâna trecută, la nivelul ONU, a fost adoptat Comentariul general nr. 25 cu privire la drepturile copiilor în mediul digital.

Concluzia: copiii trebuie lăsați liberi în lumea digitală, urmând doar să fie protejați de violență, exploatare, abuz și dezinformare.

Asociația Voci pentru Democrație și Justiție (VeDem Just) arată că drepturile omului au pășit într-o nouă eră, cea digitală. 

Pentru realizarea drepturilor copilului în mediul digital trebuie respectate patru principii: nediscriminarea, interesul superior al copilului, dreptul la viață și dezvoltare, respect pentru opiniile copiilor.

Documentul afirmă în mod clar că este foarte important accesul la mediul digital, alfabetizarea digitală, protejarea vieții private și siguranța online.

Va fi modificată legislația, cu privire la drepturile copiilor. Se va identifica un organism național în acest sens și se vor aloca resurse. Respectiv, companiile vor trebui să realizeze produse și servicii digitale care să nu contribuie la vătămarea copiilor, respectiv să nu colecteze date personale pentru a-i supune la publicitate țintită.

Sursa: VeDemJust

Petr Kellner, proprietarul PRO TV, a murit într-un accident de elicopter în Alaska

Petr Kellner, cel mai bogat om din Cehia, cofondatorul companiei de investiții PPF Group, care a cumpărat Pro TV în 2019, a murit sâmbătă(27 martie 2021) într-un accident de elicopter în Alaska.

Kellner a fost o figură de afaceri din era post-comunistă cehă, cu averea estimată la 17,5 miliarde de dolari, potrivit Forbes. El a început să vândă aparate de fotocopiat pe măsură ce țara s-a deschis după Revoluția din catifea din 1989.

A înființat PPF cu partenerii pentru a participa la privatizarea țării de sute de companii de stat. Grupul s-a extins în finanțe, telecomunicații, producție, mass-media și biotehnologie, acumulând active de 44 miliarde EUR până la mijlocul anului 2020.

Sursa: Jurnal TV

Influencerii își pierd credibilitatea

Încrederea fanilor în bloggeri este în scădere în întreaga lume: doar 42% dintre utilizatori au încredere în influenceri, potrivit unui studiu al agenției media UM.

Acum câțiva ani, pentru a avea 1 milion de urmăritori, trebuia să fii cu adevărat special. Acum bloggerii au învățat cum să organizeze campanii de marketing, să atragă urmăritori prin reclame sau chiar să le cumpere.

Pe deoparte, costul promovării publicității a crescut, influencerii au început să câștige mai mult. Pe de altă parte, utilizatorii sunt mai puțin implicați în conținutul lor, realizând că aceștia câștigă mult din reclame și colaborări. 59% dintre branduri au un buget separat pentru content marketing în 2021. În 2020, această cifră era de 4%. 

Rata medie de implicare pentru micro influenceri pe Instagram este de 3,86%. Conturile mai populare au o rată de implicare de 1,21%. A apărut un nou trend – colaborările cu influencerii mici, cu puțini urmăritori. Cum crezi, ce va aduce rezultate mai mari: o campanie publicitară cu mulți influenceri mici sau una cu un influencer de top?

Sursa: Sostav

Studiu de audiență iData, martie 2021

Au fost publicate următoarele rezultate ale Studiului elaborat de Date Inteligente SRL în martie 2021 pe un eșantion de 633 chestionare pentru populația Republicii Moldova, cu vârsta peste 18 ani. 

Rezultate:

  • 64.6% dintre respondenți privesc TV zilnic, iar 59.2% accesează rețelele de socializare.
  • Cel mai des sunt urmărite următoarele posturi TV: Prime TV 41.75%, Jurnal TV 36.43% și Pro TV 35.48%.
  • Top 3 cele mai recunoscute mărci din publicitatea TV sunt: Sebo 6.49%, Dormeo 5.82% și Delimano 5.15%.
  • Top 3 cele mai difuzate publicități: Sebo 3.9%, Orange 3.9% și Moldcell 3.9%.
  • Top 3 rețele de socializare: Facebook 85.87%, Odnoklassniki 40.08% (logic, cel mai mare procent al sondajului sunt persoanele cu vârsta peste 60 ani) și Instagram 39,64%.
  • Cele mai populare emisiuni TV sunt: Vorbește Moldova 21.66%, 100 de moldoveni au zis 20.17%, Politica cu Natalia Morari 15.92%. 

Sursa: IData

Sebo vs Godzilla vs Kong

Cum apreciezi acest afiș al filmului? Sebo vs Godzilla vs Kong. Serviciul de împrumuturi sebo.md este unul dintre liderii publicității din Republica Moldova. Chiar și rezultatele sondajului anterior confirmă acest fapt.

Compania le încearcă pe toate, de la meme-uri, reclame virale până la afișe de film. Departamentul de marketing lucrează serios acolo. 

Unul dintre comentarii: Poate % la credit e cel mai urât , DAR MARKETING DE NOTA 10. Ciki ciki tu.

Sursa: Sebo

Instagram – cea mai invazivă platformă

Potrivit unui studiu realizat de pCloud, Instagram este cea mai invazivă aplicație care colectează și partajează datele utilizatorilor.

Pentru a determina ce aplicație este responsabilă pentru prelucrarea majorității datelor, pCloud a analizat etichetele de confidențialitate ale aplicațiilor introduse recent în Apple App Store. Apple cere acum tuturor dezvoltatorilor să dezvăluie exact modul în care vor fi utilizate datele utilizatorilor. 

Studiul a constatat că Instagram colectează 79% din datele personale ale utilizatorilor săi și le partajează cu terți, inclusiv istoricul căutărilor, locația, contactele și informațiile financiare.

„Orice informație pe care sunteți de acord să o adune o aplicație la înregistrare poate fi analizată în beneficiul ei și chiar partajată. Totul, de la istoricul de navigare, locația, detaliile bancare, detaliile de contact pot fi valoroase pentru aplicațiile pe care le descarci”, a scris Ivan Dimitrov, manager digital la pCloud, într-un articol pe blog privind detaliind cercetarea. „Cu peste 1 miliard de utilizatori activi lunar, este îngrijorător faptul că Instagram este un hub pentru partajarea unei cantități atât de mari de date ale utilizatorilor.”

A doua rețea acuzată pentru partajarea datelor personale ale utilizatorilor săi este….Facebook. Rețeaua socială se pare că a dat 57% din datele utilizatorilor săi către terțe părți, care pot include companiile asociate.

Sursa: Pro TV

Dragă Covid, te-am băgat în ceață

Afișul publicitar al companiei Dr. Clean, pe care, să spun sincer, nu l-am înțeles de la început. Compania Dr. Clean oferă Servicii premium de dezinfecție prin nebulizare, care formează o așa-numită „ceață”. De aici și comparația, care este pentru un public foarte nișat.

Există o mare probabilitate ca o bună parte din audiență să nu-i înțeleagă sensul.

Cine este Dr. Clean? Ce servicii oferă? Ce legătură are cu ceața? – sunt primele gânduri ale unui potențial client. 

Sursa: #CrazyCreatives

A fost trădat de dragostea pentru bucătăria italiană

Mafiotul italian se ascundea cu succes în Republica Dominicană de câțiva ani, până și-a deschis un canal culinar pe YouTube.

Mark Feren Claude Bjart se ascundea de arest din 2014 pentru trafic de cocaină în Olanda. Mafiotul de 53 de ani a dus o viață liniștită în micul oraș dominican Boca Chica, până când a început un blog culinar.

Publica rețetele preferate pe YouTube și își ascundea cu atenție fața. Dar, nu s-a gândit deloc la tatuaje și din cauza lor a fost identificat de poliția italiană.

Sursa: BBC