Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #5: Campanii de Vaccinare, Louvre Online, Scandal Dolce&Gabbana pe Instagram și alte știri

Primul Hub Media din Moldova

Regizorul Roman Burlaca lansează primul hub media, full service din Republica Moldova – BR Media Group. 

Hubul vine ca o soluție pentru domeniul creativ, lansat în parteneriat cu Moldova-Film, cu susținerea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării.

Grupul este alcătuit din: BR Films, Embargo Communication, Versus Artists, BR Rental, și Event Studio Production.

BR Films – Producțiile de music video ale BR Films se pot bucura de peste un miliard de vizualizări, 10 artiști internaționali și 50 de artiști regionali, având un premiu și 3 nominalizări consecutive pentru Best Music Video în România. 

Agenția de digital marketing, Embargo Communication, oferă servicii de category research, branding, digital strategy making și creative optimizate pentru fiecare client individual. Totodată, Embargo Communication oferă suport pentru promovarea în online pentru întreg grupul.

Versus Artists – primul full service music label din Moldova care, în premieră, oferă servicii de artist management, publishing, booking, music production, PR și Social Media Management, cu soluții de entertainment pentru artiștii deja existenți, cât și new-entry.

BR Rental oferă servicii de închiriere a echipamentului tehnic pentru producțiile video, cu cea mai mare dotare de light și grip din țară. Dispune de un atelier care oferă servicii de scenografie; cromatică, formă și compoziție artistică pentru toate tipurile de producții video.

Event Studio Production dispune de un studio cu o dimensiune de circa 420 m2, foto-studio și tehnică pentru orice producție video. Studioul este complet renovat și poate fi închiriat pentru filmări, prezentări, master classuri și alte tipuri de evenimente.

Sloganul grupului este Driven by results, inspired by trends. Fondatorii afirmă că vor să creeze o platformă care ar facilita procesele de formare a proiectelor media, contribuind la educarea noii generații de tinere talente conform tendințelor internaționale. 

Altfel spus, vor asigura tot sprijinul necesar sub forma de instruire și mentorat, informații, know-how, acces la utilaj și tehnologii moderne, cu scopul de a dezvolta a industria creativă în ansamblu.

Sursa: Primele Știri

Stop Selly Show

Selly (Andrei Șelaru) a creat o emisiune de divertisment pentru toate vârstele „Selly Show”, unde publicul urma să fie surprins cu o mulțime de surprize, de la discuții cu „cei mai mari oameni din România” la „cele mai amuzante sketch-uri de comedie”.

După patru luni de la lansare, Selly a declarat că nu va mai avea emisiunea la postul Prima TV. Show-ul nu s-a simțit foarte tare în audiențele pe care le-a scos. Emisiunea a atras un public mai tânăr, după cum arăta Paginademedia.ro într-o analiză după prima ediție. Show-ul lui Selly a adus pe Prima public până în 17 ani, care nu se înscrie în targetul comercial.

Printre cei care au avut o reacție dură la adresa vloggerului a fost jurnalistul Victor Ciutac. Pe pagina lui oficială de Facebook a venit cu un mesaj ironic despre Andrei Șelaru, pe care l-a numit „papagal gonflat artificial”.

„Încă un papagal gonflat artificial care are impresia că le știe pe toate și, la prima încercare, își rupe gâtul într-o meserie care-l depășește, dar despre care are păreri. Greu la deal cu boii mici…P.S. Audiență medie de 80.000 oameni pe un post generalist”, a scris Victor Ciutacu pe Facebook.

Sursa: RomaniaTV

Selly a recunoscut că încercarea de a face o emisiune pentru două canale media diferite nu a fost una reușită și că un show TV nu se compară cu ceea ce faci pentru un vlog.

Sursa: Pagina de Media

Concert experiment la Cluj

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, propune autorităților de la București organizarea unui concert experiment la Cluj, pentru a analiza dacă riscul de infectare cu COVID-19 este atât de mare. 

El consideră că acest experiment ar permite găsirea unei soluții naționale pentru reluarea festivalurilor din vară și toamnă. Primarul spune că orașul său are infrastructura necesară pentru un asemenea eveniment, iar dacă autoritățile locale sunt de acord, el vrea să fie organizat un asemenea experiment.

A fost inspirat de experiența celor din Barcelona, unde 5.000 de oameni participat la un eveniment pentru a analiza riscurile de infectare.  În 30 de zile se așteaptă și raportul oficial: câte persoane, din cele 5000 care au participat, s-au îmbolnăvit după concert.

Reprezentanții Untold au reacționat la propunerea edilului Clujului, Emil Boc, de a face un concert test, pentru a pregăti marile festivaluri din toamna în condiții de pandemie. ”Dacă autoritățile ne-ar permite nouă, celor care facem evenimente, care au restaurante, hoteluri, să reluăm activitatea cu testare pentru toți cei care pasesc în incinta, în curte, în spațiul de eveniment, eu cred ca am reuși sa testam sute de mii de români în fiecare zi, iar acest lucru ne-ar permite nouă și autorităților o radiografie clară, la zi, a stării de sanatate a populatiei, și bineînțeles, ar permite accesul la soluții pentru a trece rapid de aceasta problema a pandemiei”, a declarat Edi Chereji, head of marketing Untold.

Sursa: ZiuaCluj

Categorii aglomerate Apple podcasts

Care sunt cele mai aglomerate categorii în Apple podcasts? În baza unui eșantion de 1.651.004 podcast-uri și peste 38 de milioane de emisiuni de podcast-uri de la Apple Podcasts, rezultă:

  • În 2020, Religia și spiritualitatea a fost cea mai aglomerată categorie de nivel superior, urmată de Societate și Cultură. Religia și spiritualitatea era în partea de sus a listei, datorită unui număr foarte mare de episoade aparținând emisiunilor din subcategoria Creștinism.
  • Acum, în primăvara anului 2021, Educația ocupă primul loc, abia depășind Societatea și Cultura, urmată de Artă, Business și Comedie. 

Cea mai puțin aglomerată categorie include mai multe sporturi: volleyball, înot și rugby. 

De fiecare dată când un show poate fi încadrat în mai multe categorii – sau când rămâi blocat să alegi între două sau trei categorii la fel de potrivite – recomandarea mea e să alegi categoria cea mai puțin aglomerată.

De ce? Atunci când alegi categoria emisiunii, alegi și pe care dintre listele „Top Charts” ale Apple ești eligibil să apari. Cu cât categoria este mai puțin aglomerată, cu atât este mai ușor să ajungi în Top, ceea ce poate aduce beneficii neașteptate.

Sursa: Pacific Content

Harold și vaccinul

În Suedia, pensionarii au fost încurajați să vaccineze, folosind accidental o fotografie a meme-ului „Hide the pain Harold (Harold, cel care ascunde durerea)”. Harold a fost pentru scurt timp imaginea site-ului de vaccinare din Stockholm, după ce autoritățile au ales să folosească o imagine din baza unui stoc foto. 

Harold este, de fapt, maghiarul Andras Arato, care în 2008 și 2009 a pozat ca model pentru fotografii de stoc. Acele imagini ale unui bărbat cu barbă cenușie care purta un zâmbet, dar cu ochii triști și plini de durere, au devenit un meme pe internet, deoarece au fost distribuite și reutilizate cu subtitrări noi, pline de umor, de milioane de oameni din online.

„Nu am știut că este un meme până acum. Desigur, am schimbat imaginea”, a declarat reprezentantul oficial.

Agenția regională, responsabilă pentru sănătatea a aproximativ un milion de locuitori din Stockholm, a declarat că speră că greșeala nu a afectat încrederea publicului în vaccin.

Sursa: EsQuire

IGTV – instrument eficient de promovare?

Formatul video vertical pe Instagram – IGTV a fost lansat în iunie 2018, ca răspuns la indignarea utilizatorilor față de limita de 1 minut pentru video în feed-ul Instagram.

Acum, în 2021, IGTV este un serviciu complet și extrem de subestimat (așa cum s-a dovedit) de găzduire video în Instagram, unde videoclipurile pot avea de la mii până la un milion de vizionări, în funcție de promovarea canalului, bloggerului, brandului.

Parametrii tehnici pentru videoclipurile IGTV (valabil pentru aprilie 2021)

Videoclipurile trebuie să aibă o lungime de cel puțin 1 minut.

Durata maximă:

– 15 minute pentru videoclipurile încărcate de pe un dispozitiv mobil.

– 60 de minute pentru videoclipurile încărcate de pe computer.

Tipul fișierului video

Videoclipurile trebuie să fie în format MP4.

Rezoluția și dimensiunea videoclipului

Raportul de aspect pentru videoclipurile verticale este de 9:16, iar pentru videoclipurile orizontale este de 16: 9.

Rata minimă de cadre este de 30 de cadre / s. Rezoluția minimă este de 720 pixeli.

Dimensiunea maximă a videoclipului pentru videoclipurile mai scurte de 10 minute este de 650 MB. Dimensiunea maximă pentru videoclipurile mai scurte de 60 de minute este de 3,6 GB.

Videoclipurile IGTV pot fi glisate și reduse ca videoclipurile de pe YouTube. În partea de jos a fiecărui videoclip ai posibilitatea de a scrie un comentariu sau de a distribui direct pe Instagram.

Din păcate, hashtag-urile nu sunt întotdeauna active în descrierea videoclipului și nu toată lumea are capacitatea de a pune un link activ.

Rezultatele primului studiu IGTV din mediul online din Rusia

JagaJam a analizat 395 de mărci și 1.756 de videoclipuri IGTV în ultimele 30 de zile:

  • Videoclipurile IGTV aduc mai multe aprecieri și comentarii în comparație cu alte tipuri de conținut.
  • IGTV este lider în engagementul pe Instagram, în pofida cantității reduse de conținut în acest format.
  • IGTV este vizionat în medie cu 8% mai mult decât videoclipurile obișnuite în fluxul Instagram.

Concluzie: Acest tip de conținut s-a dovedit a fi cel mai eficient în ceea ce privește traficul organic din eșantionul analizat.”

Sursa: Vc.ru

Date Facebook divulgate

Au fost sparte și făcute publice pe un forum datele personale ale 533 de milioane de utilizatori Facebook din 106 țări.

Numele, locaţia, adresa de e-mail, numărul de telefon şi informaţiile biografice. 
Alon Gal este directorul tehnologic la Hudson Rock, o firmă de informații privind criminalitatea cibernetică cu sediul în Israel. Gal are, de asemenea, unul dintre cele mai mari conturi Twitter legat de securitatea informațiilor Under The Breach, unde și-a manifestat indignare față de această situație. 

Sursa: Twitter

Reprezentanta Facebook, Lily Shepherd, spune că aceste date sunt vechi (de 2 ani) şi această situaţie a fost raportată în 2019. Această problemă a fost identificată și rezolvată în august 2019. 

Totuși, nu este o noutate că Facebook ocupă locul 2 în topul celor mai invazive aplicații (vezi emisiunea trecută). Și mai este un factor, majoritatea utilizatorilor accesează toate link-urile la rând și benevol contribuie la colectarea datelor.

Sursa: TV8

Fostul director global de marketing e acum la Activision Blizzard

Fostul director global de marketing pentru mărcile Burger King, Popeyes și Tim Hortons, Fernando Machado, s-a alăturat echipei de dezvoltare a jocurilor Activision Blizzard în calitate de director de marketing , potrivit Adweek.

Machado este considerat unul dintre cei mai cunoscuți marketing manageri din întreaga lume.

Sub conducerea lui Machado, Burger King a produs unele dintre cele mai premiate reclame din industria publicitară și a vorbit despre campaniile de publicitate, inclusiv „Google Home for the Whopper”, „The Moldy Whopper” și o campanie tipărită premiată, care a arătat restaurantele brandului în flăcări.

Sursa: BrandingInAsia

Mutarea lui Fernando Machado la Activision Blizzard de la RBI (Restaurant Brands International) vine în timp ce gigantul jocurilor video încearcă să mențină impulsul vânzărilor după ce a văzut o creștere puternică în timpul pandemiei.

Activision Blizzard creează jocuri precum Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch și Candy Crush și are peste 400 de milioane de utilizatori în întreaga lume. În 2020, veniturile companiei au fost de 8,09 miliarde USD, comparativ cu 6,49 miliarde USD în 2019. Anul trecut, dezvoltatorul a cheltuit peste 1,15 miliarde de dolari pentru marketing, adică cu 150 de milioane de dolari mai mult decât anul precedent. „

Sursa: Sostav

Stop Facebook Analytics

Facebook Analytics nu va mai fi disponibil după 30 iunie 2021. Până atunci, poți accesa rapoartele, exporta graficele și tabelele și explora statisticile.

Facebook Analytics este utilizat pentru a conecta datele dintr-o pagină Facebook cu datele din Facebook Pixel. Când datele sunt conectate, Google Analytics poate afișa o cale de conversie între un client care se implică în conținutul unei companii și, eventual, face o achiziție de pe Facebook.

Aceste date au devenit recent mai dificil de urmărit folosind orice instrument – cu sau fără Facebook Analytics. Acest lucru este din cauza unei actualizări în iOS 14, care întreabă utilizatorii dacă doresc sau nu să fie urmăriți de aplicațiile de pe telefonul lor.

Dacă un utilizator spune că nu vrea ca aplicația Facebook să-l urmărească, atunci specialiștii în marketing nu pot obține de la utilizator aceleași date de conversie pe care le primeau anterior.

Facebook nu a spus care este motivul pentru închiderea Analytics, deci nu se știe dacă decizia are legătură cu actualizarea iOS.

Ce instrumente rămân disponibile?

  • Facebook Business Suite – afișează statistici detaliate despre audiență, conținut și tendințe. Facebook Business Suite este disponibilă doar pentru întreprinderile mici momentan.
  • În instrumentul Administrare reclame poți să vezi, să faci modificări și să consulți rezultatele tuturor campaniilor, seturilor de reclame și reclamelor tale Facebook.
  • Events Manager te poate ajuta să configurezi și să administrezi Instrumentele Facebook, precum Facebook pixel și Conversiile API.

Facebook are obiective înalte pentru a face din Business Suite singura interfață pe care întreprinderile trebuie să o gestioneze pe Facebook, Instagram și Messenger.

Cu toate acestea, există o problemă: Facebook Business Suite este disponibil doar pentru afacerile mici, momentan.

Când a fost anunțat Facebook Business Suite anul trecut, compania a declarat că intenționează ca instrumentul să fie disponibil pentru companii de toate dimensiunile în 2021.

Facebook încă nu a respectat această promisiune și nici nu a oferit niciun fel de actualizare cu privire la planurile sale de lansare a instrumentului la scară mai largă. Probabil o actualizare a Facebook Business Suite va fi disponibilă înainte de 30 iunie.

Sursa: Facebook

Mai mult control pentru feed-ul și comentariile din Facebook

Un nou instrument de la Facebook, pentru a-ți oferi mai mult control asupra a ceea ce distribui în fluxul de știri, gestionând cine poate comenta postările tale publice. Acum, poți controla audiența care comentează pentru o anumită postare publică. 

În meniul de opțiuni, poți alege de la varianta oricine la doar persoanele și paginile pe care le etichetezi. Prin ajustarea publicului comentator, poți limita interacțiunile potențial nedorite.

Recent a fost lansat și instrumentul Favorite, în care poți controla și prioritiza postările de la prietenii și paginile care te interesează cel mai mult în Feed. Poți selecta până la 30 de prieteni și pagini pentru a le include în Favorite. Postările lor vor apărea mai sus în Feed și pot fi, de asemenea, vizualizate ca un filtru separat.

Sursa: About.facebook

Monetizare Clubhouse

Clubhouse anunță lansarea unei noi funcții, și anume funcția de monetizare pentru creatori direct pe platformă. 

Pentru a trimite bani pe Clubhouse, trebuie :

1. să atingi profilul unui creator (care are funcția activată) și să apeși „Trimite bani”. 

2. Înregistrezi cardul. 

3. Introduci suma pe care vrei să o trimiți. 

100% din plată va reveni creatorului. Persoanei care trimite banii i se va percepe o mică taxă de procesare a cardului, care va merge direct la partenerul de procesare a plăților, Stripe. Clubhouse nu va cere nimic suplimentar.

De aici, rezultă că poți face evenimente plătite direct pe Clubhouse? Cum crezi, cum va influența această funcție evoluția Clubhouse, luând în considerare că trendul acestuia este în scădere? Toți au descărcat aplicația, dar foarte puțini îi mai înțeleg utilitatea.

Sursa: Clubhouse

Dintr-o glumă pe TikTok într-o afacere profitabilă 

Un tânăr din Cluj, Mihai Repede, artist grafician, și-a dat demisia de la bancă și a început să realizeze și să vândă…semnături.

A făcut un mic filmuleţ în care prezenta, cum semnează el vs cum semnează oamenii în general…şi peste noapte s-a viralizat, 700. 000 vizualizari, 3.000 de comentarii. 

O semnătură costă 25 de lei, dar elevii pot să achite citind o carte din materia pentru BAC. După ce răspund la câteva întrebări din cartea respectivă, obţin semnătura gratuit.

Din noiembrie şi până acum a realizat peste 1.500 de semnături, iar comenzile vin una după alta. În prezent contul are 113 mii de followeri, peste 250 video și 1 milion like-uri 

Sursa: Observator

Google a lansat un spot video în sprijinul vaccinării anti Covid-19

Google promovează vaccinurile cu un videoclip emoțional „Get back to what you love”.

În loc să se concentreze pe statistici și cifre dificile, Google a adoptat o abordare individuală cu acest scurt anunț, care arată utilizatorilor o viziune asupra vieții care revine la normal.

A determina oamenii din toată lumea să se vaccineze este o sarcină dificilă, iar gigantul motor de căutare și-a început eforturile de conștientizare cu SUA, o țară cu un număr mare de cetățeni care nu cred în eficacitatea vaccinurilor.

În acest fel, Google ne îndeamnă să revenim la ceea ce a fost, de fapt, la ceea ce căutau oamenii înainte de pandemie.

La momentul publicării articolului, videoclipul are peste 2500 de comentarii și 16 000 like-uri pe YouTube, la doar 3 săptămâni după ce a fost postat. 

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului.