Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #6: Primul Hub Media din Moldova, Stop Selly Show, Monetizarea Clubhouse și alte știri

Explorează pământul cu Google

Google introduce un instrument creativ bazat pe AR, care poate deschide un tunel către cealaltă parte a pământului. 

Dacă ai vrut vreodată să sapi o gaură și să te transporți în cealaltă parte a pământului, atunci noua aplicație AR bazată pe browser, introdusă de Google, te ajută să-și îndeplinești acest vis. Acest nou site se numește Floom. Folosește API-ul WebXR pentru a lucra și pentru a ajuta utilizatorii să exploreze Pământul. 

Este unul dintre cele mai recente experimente Google care creează experiențe AR și VR. Are un instrument de măsurare vizual care creează o gaură de distanță socială de șase picioare pe ecran, care îți creează impresia că te afli într-un mediu complet diferit.

Floom nu este disponibil pe dispozitivele iOS, poate funcționa doar pe dispozitivele Android compatibile, care au cea mai recentă versiune de Chrome.

Odată ce deschizi site-ul, acesta solicită un set de permisiuni, care includ citirea coordonatelor GPS și utilizarea camerei. După ce activezi acest lucru, va trebui să deschizi camera, să o îndrepți spre podea și să te primblii puțin pentru ca să citească spațiul din jurul tău. Floom îți va citi coordonatele și va crea un tunel direct prin lume, la celălalt capăt al coordonatelor tale.

Apoi, vei deschide o vizualizare în tunel a ceea ce se află la celălalt capăt al lumii, după care poți deschide o vizualizare Google Earth a locului din celălalt capăt. Momentan este un fel de experiment și nu are un caz de utilizare practic până la sfârșit. Cu toate acestea, arată tipul de implementare a realității augmentate pe care platformele de cartografiere îl pot adopta în viitor.

Sursa: Telegram

Hackeri pe Clubhouse

Se pare că a fost cea mai proastă lună a anului pentru platformele de socializare în ceea ce privește scurgerile de date. A venit și rândul Clubhouse. 

Pe un site de hackeri a fost postată o bază de date SQL cu 1,3 milioane de înregistrări ale utilizatorilor Clubhouse. Ce informații au fost divulgate? 

– User ID
– Numele
– Adresa URL a fotografiei
– Numele de utilizator 
– Contul Twitter
– Contul Instagram
– Numărul de urmăritori
– Numărul de persoane urmărite de utilizator
– Data creării contului

Clubhouse a venit cu o declarație pe Twitter precum că aceste informații oricum sunt disponibile public oricui prin intermediul API și nu reprezintă un atac la adresa confidențialității datelor.

Acest lucru ridică câteva semne de întrebare cu privire la poziția de confidențialitate a companiei: chiar permite tuturor să adune și să descarce fie și informații de profil public pe scară largă?

Baza de date SQL postată pe forumul hackerilor conține doar informații despre profilul Clubhouse – nu sunt date profund sensibile, cum ar fi detalii despre cardul de credit sau documente legale.

Cu toate acestea, datele din fișier pot fi utilizate de către hackeri împotriva utilizatorilor Clubhouse prin efectuarea de phishing țintit sau alte tipuri de atacuri de inginerie socială.

Sursa: CyberNews

TikTok – noul TV pentru întreaga familie

Generațiile digitale încep deja să construiască familii. De fapt, 80% dintre noii părinți sunt milenari care apelează atât la internet, cât și la rețelele de socializare pentru a afla despre achizițiile parentale.

Top hashtag-uri pe TikTok

# family- 67 mld vizualizări
# familytime- 8 mld vizualizări
# parenting – 4 mld vizualizări

Cu școlile afectate de pandemie, vânzările din industria jucăriilor au crescut 16% în SUA în 2020. Categoria cu cea mai rapidă creștere a fost jocurile și puzzle-urile, care au crescut cu 228% într-o singură săptămână. Brandurile din această categorie ar trebui să profite de acest moment. 

Părinții alcătuiesc o parte activă, importantă și cu o creștere rapidă a comunității pe TikTok –  influența lor se extinde din ce în ce mai mult. 

În timpul COVID, 20% dintre mame au căutat mai frecvent conținut de la influenceri și cele mai multe rămân dedicate influencerilor pe care-i urmăresc.

Sursa: TikTok

Utilizatorul român de Clubhouse

cefaci.online a lansat “👋 Clubhouse România Survey 2021”, primul studiu din România pe audiența Clubhouse.

Chestionarul a avut 302 respondenți din cele mai populare cluburi de pe Clubhouse la vremea respectivă.

Hai să vedem cine folosește Clubhouse în România. Cifrele sunt impresionante. 

Se pare că Utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani (77.4%), locuiește în București (67.7%), are studii superioare (92.8%), este angajat (58.0%), folosește WhatsApp (83.8%) și petrece minim 2h pe zi pe Clubhouse (54.6%).

Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este de a-și îmbunătăți cunoștințele (86.8%) și de a avea acces la dezbateri și evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).

Nota pentru conținutului rețelei sociale este 8.1 (din 10).

Neașteptat, impresionant și cu perspectivă. Cu noua funcție de monetizare (emisiunea trecută) și cu un astfel de public, pot apăre proiecte destul de interesante. 

Sursa: Cefaci.online

Bilet la Washington cu Wizzair

Cum apreciați creativitatea?

Bilet la Washington cu Wizzair nu cred că își dorește cineva. Interesant conceptul, ideea, dar nu e interesant faptul că au luat scene din filmul original și nici nu cred că are vreo legătură cu publicul căruia i se adresează. Tu ce părere ai?

Sursa: iFly.md

You Deserve Better, Wix

Pe 6 aprilie, platforma Wix a lansat o nouă campanie publicitară, You Deserve Better, pentru dezvoltatorii web și clienții WordPress.

Wix a filmat mai multe videoclipuri, cu scopul de a arăta că WordPress este atât de rău încât dezvoltatorii web au nevoie de ajutor psihologic.

Director de marketing Wix, Omer Shai, a spus că această campanie You Deserve Better e dedicată utilizatorilor. De asemenea, vor să arate în glumă profesioniștilor și agențiilor că nu trebuie să se ocupe de probleme de securitate, conflicte de pluginuri, erori și blocări ale site-ului și îi invită să se alături platformei Wix , unde se pot concentra asupra muncii lor.

Fondatorul și dezvoltatorul principal al WordPress a răspuns dur la adresa Wix, și l-a comparat cu un hotel, unde poți face doar check-in și nu check-out, întrucât sunt atât de nesiguri că nici măcar nu permit exportarea conținutului. 

Utilizatorii le fel, au rămas profund indignați de această campanie publicitară. 

Care este concluzia? Aici se observă clar că DOAR o campanie bună de marketing nu îți garantează absolut nimic. Nici 10 campanii. Pe lângă toate eforturile de marketing, trebuie să ai și un produs bun, care să justifice toate declarațiile. Trebuie să fii la curent cu realitatea, să conștientizezi unde te situezi cu adevărat, să nu ai asemenea reacții din partea celor cui le dedici compania. S-ar putea să te trezești că, pe banii tăi, faci reclamă chiar concurenților. 

Sursa: Social Media în Moldova

Lista concurenților Clubhouse este în creștere

LinkedIn a confirmat acum că testează și o experiență audio în aplicația sa, care ar permite creatorilor să se conecteze cu comunitatea lor.

Spre deosebire de rivalii Clubhouse de la Facebook și Twitter, LinkedIn consideră că se va diferenția, deoarece utilizatorii vor fi conectați cu identitatea profesională, nu doar cu un profil social. 

În plus, compania a construit deja o platformă care servește comunității creatorilor, care astăzi are acces la instrumente precum Stories, LinkedIn Live, newsletter și multe altele.

În 2020, aproximativ 21 de milioane de persoane au participat la un eveniment pe LinkedIn, iar sesiunile generale de LinkedIn au crescut cu 30% de la un an la altul. Anul trecut, cei 740 de milioane de membri ai companiei au construit comunitatea, au avut conversații, au împărtășit cunoștințe și au realizat 4,8 miliarde de conexiuni.

La fel ca multe companii care au înregistrat o creștere pe timpul pandemiei, LinkedIn consideră că pandemia a accelerat progresul natural către modul online, munca la distanță și evenimentele virtuale. LinkedIn spune că peste 60% dintre membrii săi lucrau de la distanță până la sfârșitul anului 2020, față de 8% înainte de pandemie. 

LinkedIn consideră că schimbarea se va menține, deoarece se așteaptă ca mai mult din jumătate din forța de muncă din lume să continue să lucreze de acasă cel puțin o parte din timp, chiar și după ce pandemia se va termina.

Sursa: TechCrunch

Statistici Reddit

Reddit a distribuit recent un infografic actualizat despre utilizarea platformei, care prezintă, gama sa actuală de instrumente publicitare.

Motivul numărul 1 pentru care utilizatorii intră pe această platformă este de a fi informați.

Reddit a raportat că a avut în medie 52 de milioane de utilizatori activi zilnic în octombrie 2020, ceea ce reprezintă o creștere de 44% de la an la an a implicării active. 

Pew Research, de asemenea, a raportat recent că Reddit a fost una dintre cele două platforme care a înregistrat o creștere semnificativă a utilizării în SUA în ultimii doi ani. Platforma are peste 350 de milioane de utilizatori activi lunar și are o gamă largă de nișe, comunități angajate pe o gamă largă de subiecte.

Cazul Reddit devine din ce în ce mai puternic și poate merită investigație suplimentară pentru eforturile de marketing.

Sursa: Social Media Today

Experiența consumatorilor în online în 2021 

Echipa de la Animoto a chestionat recent 580 de consumatori.

Hai să vedem câteva constatări cheie pentru 2021:

  • 93% dintre consumatori au declarat că videoclipul este util atunci când achiziționează un produs
  • Videoclipul este preferatul tip de conținut # 1 de la branduri pe social media
  • Facebook, Instagram și YouTube sunt primele trei platforme pe care consumatorii le folosesc pentru a găsi cele mai noi produse sau servicii
  • Consumatorii preferă videoclipurile mai mult decât să citească despre un produs sau să se uite la fotografii

Așa precum spun de fiecare dată: content marketingul și conținutul video vor avea cel mai mare succes în acest an.

Sursa: Social Media Today

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului.