Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #7: Hackeri pe Clubhouse, De la TV la TikTok și alte știri

Coca Cola România – un pas spre sustenabilitate 

Coca-Cola România înlocuiește folia de plastic de la baxurile de doze cu un ambalaj din carton biodegradabil și reciclabil prin tehnologia Keel Clip.

Investiția este în valoare de 2 milioane de euro la fabrica din Timișoara și are ca impact scăderea a 100 de tone de plastic pus pe piață în 2021.

Compania a început listarea produselor cu noul ambalaj la finalul lunii martie, iar tranziția completă către noul ambalaj colectiv din carton va fi finalizată până la finalul anului 2021.

Obiectivul global al Coca-Cola este ca până în anul 2030 să recupereze echivalentul a 100% din cantitatea de ambalaje pusă pe piață. Obiectivul face parte din strategia companiei “O lume fără deșeuri”, iar în anul 2020, compania a recuperat 70% din ambalajele primare puse pe piață în vederea reciclării acestora.

Sursa: Green News

În cât timp aduni 50 000 abonați pe Youtube

Cristian Florea, Social Media strategist, a adunat pe canalul său de Youtube 50 000 abonați în aproape 2 ani și jumătate. Felicitări, Cristian! 

Pe canalul său încarcă săptămânal clipuri cu trucuri și curiozități din domeniul tehnologiei, sub hashtag-ul #casastiti, informații interesante despre smartphone-uri, tablete, PC-uri, dar și despre gadget-uri smart home.

Acum, despre statistici. 

  • i-au trebuit 175 de zile, să ajungă la primii 1000 de abonați; 
  • încă 155 de zile să ajungă, la primii 10.000;
  • de la 10.000 la 20.000 a avut nevoie de 105 zile; 
  • iar de la 20.000 la 50.000 i-au trebuit 404 zile.

Cristian a publicat 215 clipuri pe canal și a strâns un total de 4.7 milioane de vizualizări ale clipurilor. În medie, în fiecare săptămână se adună aproximativ 100.000 de vizualizări noi, 5.000 de ore de watch time, iar el publică între 2 și 4 clipuri săptămânal.

Sursa: Cristian Florea

Inteligența artificială – un fenomen tot mai răspândit

MTS, cel mai mare operator de telefonie mobilă din Rusia și CIS, a lansat campania pentru promovarea serviciului MTS Marketer destinată antreprenorilor și angajaților din industria publicitară.

În acest video, sunt prezente 2 tipuri de inteligență artificială. Robotul bucătar, descoperă platforma MTS Marketer, care, cu ajutorul big data, îi permite să găsească clienți pentru diferite segmente și să plaseze reclame pe diferite canale digitale. La sfârșitul videoclipului, restaurantul este plin cu clienți. 

MTS Marketer este un serviciu de lansare individuală a e-mailurilor și publicității țintite pe internet. Serviciul se bazează pe MTS Big Data – date anonimizate despre abonații operatorului, care permit să afișarea reclamele numai publicului interesat.

Operatorul de telefonie mobilă a folosit datele pe care le are de la utilizatori și a creat un serviciu automatizat pentru distribuirea reclamelor către abonații proprii sau către abonații altor operatori. 

Sursa: Sostav

Cât câștigă cel mai bogat om din lume?

În SUA a fost creat un site web care calculează câți bani face Jeff Bezos.

Programatorul din Texas, Alvaro Montoro, a dezvoltat un calculator online care calculează cât câștigă în timp real fondatorul Amazon Jeff Bezos. 

Pe site-ul web a postat cifrele cu suma actualizată și titlul „Cât a câștigat Jeff Bezos din momentul în care ai deschis pagina”. 

În plus, apar notificări în care veniturile lui sunt comparate, de exemplu, cu salariul minim anual al unui cetățean american (15.000 USD în 4 secunde), cu salariul mediu al 99% din populația țării (320.000 USD în 88 de secunde) ), cu salariul anual al președintelui SUA (400 mii USD în 110 secunde) și cu costul mediu al unui apartament în Manhattan (916 mii USD în 254 secunde).

Calculele sunt bazate pe date din articole Bloomberg și BuzzFeed, care indică faptul că în 2020, Bezos a câștigat 56,7 miliarde de dolari – 311 milioane de dolari pe zi sau 3605 dolari pe secundă.

Conform Forbes și Bloomberg, Jeff Bezos este cel mai bogat om din lume. El a deținut acest titlu din 2017 până când Elon Musk l-a întrecut în ianuarie. Acum averea lui Bezos, conform diferitelor estimări, este fie de 177 miliarde dolari, fie de 197 miliarde dolari, iar fondatorul Tesla și SpaceX este pe locul 2 în clasamentul miliardarilor.

Sursa: Esquire

Actualizări Facebook

Facebook vrea să fie unica aplicație pentru partajarea conținutului, să dețină monopolul pe piață, dacă analizăm noile instrumente care vor apărea pe această platformă. 

  • Studiou de sunet: datorită progreselor în AI, Facebook spune că ne poate bucura cu o calitate a sunetului incredibilă – chiar dacă înregistrezi dintr-un loc aglomerat. Vei putea folosi muzică din Colecția de sunete Facebook în stories, cu opțiunea de a mixa piesele audio, de a adăuga efecte sonore, efecte vocale și filtre.
  • Soundbites: instrumente de creare a sunetului pentru clipuri audio creative, de formă scurtă, pentru a surprinde anecdote, glume, momente de inspirație, poezii și multe alte lucruri. Vor începe testarea Soundbites în următoarele câteva luni cu un număr mic de creatori și vor îmbunătăți produsul înainte de a-l pune la dispoziția tuturor.  
  • Podcasturi pe Facebook. Peste 170 de milioane de oameni sunt deja conectați la sute de mii de pagini de podcasturi pe Facebook și peste 35 de milioane de oameni sunt membri ai grupurilor de fani din jurul podcasturilor – dar până acum, trebuia să ieși de pe Facebook pentru a asculta aceste episoade. În următoarele câteva luni, vei putea asculta podcasturi direct pe aplicația Facebook – atât în ​​timp ce folosești aplicația, cât și dacă aplicația derulează pe fundal.
  • Camere audio live pe Facebook și Messenger. Facebook începe testarea Live Audio Rooms în grupuri, punându-l la dispoziție în fiecare lună pentru 1,8 miliarde de persoane care folosesc grupuri și pentru zeci de milioane de comunități active de pe Facebook. Live Audio Rooms vor fi disponibile și personalităților publice, astfel încât să poată găzdui conversații cu alte personalități publice, experți și fani.
  • Alcătuirea și planificarea stories-urilor pentru Facebook și Instagram în cadrul instrumentului Business Suite, cea mai nouă platformă de gestionare a afacerii sale. A observat că anume acest format convertește cel mai bine și este utilizat tot mai frecvent de creatorii de conținut.

Despre monetizare:

La lansarea Live Audio Rooms, fanii vor putea să-și susțină creatorii și personajele preferate prin intermediul Stars (funcție Facebook), sau să doneze pentru cauze de care le pasă. La scurt timp după lansare, vor oferi și alte modele de generare de bani, cum ar fi posibilitatea de a taxa accesul la o cameră audio live printr-o singură achiziție sau un abonament. 

În cele din urmă, pentru a lansa Soundbites, vor introduce un fond de creație audio pentru a sprijini creatorii audio emergenți și pentru a primi feedback timpuriu cu privire la noua experiență a produsului.

Sursa: Facebook

TikTok pentru Business

TikTok este una dintre cele mai utilizate aplicații din întreaga lume și are o audiență de milioane. În timp ce conturile individuale folosesc aplicația ca mijloc de a face conținut video distractiv și spectatorii derulează aceste videoclipuri în timpul liber, există și conturi de afaceri pe platformă, care se bazează pe crearea brandingului și extinderea afacerii.

TikTok încearcă să ajute brandurile să fie la curent cu cele mai noi tendințe prin noul „ Business Creative Hub ”, care este acum disponibil pentru conturile de afaceri din cadrul aplicației.

TikTok a înțeles că o provocare comună cu care se confruntă multe branduri este lipsa de inspirație pentru crearea conținutului.

Noul hub își propune să răspundă acestei nevoi, cu o prezentare a tendințelor în trei categorii diferite. 

Hub-ul este disponibil în secțiunea „Business Suite” din meniul „Setări și confidențialitate” din aplicație (numai pentru profilurile de afaceri), este alcătuit din 2 elemente:

  1. Prezentarea filmulețelor în 3 categorii.

Prima categorie este Trending: Business, care afișează videoclipuri postate de alte conturi de afaceri din aceeași țară, de utilizatorii de conturi de afaceri, iar videoclipurile apar în clasament în funcție de numărul total de like-uri pe care le-au primit.

A doua categorie este Engaging: Business, care arată selecția de conținut a companiilor similare și care apar în clasament după rata de engagement pe care l-au primit. Rata de engagement este măsurată prin raportul dintre comentarii și vizionări ale videoclipurilor.

Cea de-a treia categorie este Trending: Community, care afișează conținutul tuturor tipurilor de conturi din întreaga lume, clasificate după numărul de like-uri pe care le-au primit. Cu cât este mai mare numărul de like-uri, cu atât mai sus apar în clasament.

  1. Ghid pentru conținutul de afaceri, instrucțiuni pentru utilizarea TikTok pentru promovarea brandului.

Este ca o listă de trucuri, sfaturi despre strategia de conținut, despre filmarea videoclipurilor și alte sfaturi practice despre cum să ai un profil atractiv, ce să postezi, informații despre moderarea conținutului și a traficului.

Sursa: Social Media Today

Reddit Talk

Se pare că Clubhouse a făcut o revoluție în segmentul comunicării audio, dacă tot mai multe aplicații dezvoltă funcții similare. Faceți cunoștință: Reddit Talk.

Nu voi intra prea mult în detalii, vă spun doar că a apărut o previzualizare a Reddit Talk, o nouă funcție care permite să găzduiești conversații audio live în comunități. Dacă vrei să încerci printre primii această funcție, trebuie să te înscrii pe lista de așteptare. 

În timpul testelor timpurii, doar moderatorii vor putea începe discuțiile, dar orice utilizator reddit de pe iOS și Android poate asculta. După aceste teste timpurii, vor permite și altor membri ai comunității să găzduiască discuții.

În timp ce stilul general este foarte asemănător cu Clubhouse, Reddit a adăugat și propriile funcții. De exemplu, utilizatorii pot reacționa la speakeri cu un set alcătuit din diferite emoticoane, comparativ cu ceilalți competitori. 

Imaginile produsului Reddit au arătat astăzi reacții care includ modele populare Reddit, cum ar fi o rachetă, extraterestrul Reddit și emoticoane cu diamante, printre altele. 

Reddit spune că în prezent testează o modalitate prin care moderatorii pot personaliza culorile de fundal și emoji-urile folosite în propriile comunități atunci când lansează Reddit Talk. De asemenea, pot schimba aspectul propriului avatar pentru a se potrivi cu aspectul general al discuției.

Sursa: Reddit

De ce SEO și Google sunt instrumente importante pentru un brand?

Indiferent dacă este vorba de versiunea mobilă sau desktop, pe plan global sau local, Google este utilizat pe scară largă de către consumatori. Căutarea rămâne un canal de marketing de încredere pentru dezvoltarea unei afaceri. 

Dacă încă nu ești convins de valoarea investiției într-o strategie SEO pentru site-ul tău de afaceri, atunci statisticile de mai jos, proiectate de Graphic Rhythm și compilate de Elite Content Marketer, ar trebui să-și pună amprenta. 

Hai să analizăm câteva statistici cheie:

  • 68% din experiențele online încep cu o căutare pe Google.
  • 26,9% este media CTR organică a primului rezultat al căutării mobile pe Google.
  • 39% dintre cumpărători sunt influențați de căutările relevante.
  • Dintre toate căutările mobile, 30% sunt legate de locație și 28% din căutările pentru ceva din apropiere au ca rezultat și o achiziție.
  • SEO aduce cu 1000% mai mult trafic organic decât rețelele sociale.
  • Google deține o cotă de piață de 91,38% din totalul motoarelor de căutare.
  • 92,96% din traficul global vine de la Google search, Google Images și Google Maps.
  • 51% dintre deținătorii de smartphone au descoperit un nou produs sau o nouă companie în timpul căutărilor.
  • 69,7% dintre frazele de căutare conțin 4 sau mai multe cuvinte.
  • Întrebarea De ce? a fost dominantă în anul 2020.
  • 0,16% din cele mai populare cuvinte cheie sunt responsabile pentru 60,67% din totalul căutărilor.
  • Potrivit Google, 27% din întreaga populație mondială efectuează căutări vocale de pe dispozitivele mobile.
  • Google procesează peste 40.000 de interogări de căutare în fiecare secundă – adică peste 3,5 miliarde de căutări pe zi.

Sursa: Social Media Today

Instagram: cu sau fără like-uri? 

Instagram te lasă să alegi dacă like-urile vor fi vizibile sau ascunse. 

Schimbarea este văzută drept un remediu pentru anxietate (în special în cazul celor tineri care ajung să aibe complexe pe baza postărilor proprii care nu generează succesul mult dorit) și efectul de turmă, întrucât se apreciau postările deja populare, fără a atrage atenția la conținutul în sine. 

Argumentul pentru păstrarea Like-urilor a fost mai răspândit în rândul comunității de influenceri, unde creatorii folosesc cifrele pentru a-și comunica valoarea partenerilor, cum ar fi brandurile și agenții de publicitate. Aici, ratele mai scăzute de implicare la postări s-ar putea traduce direct în câștiguri mai mici pentru acești creatori.

Un test similar va începe Facebook în perioada următoare. La fel ca pe Instagram, decizia finală va rămâne la latitudinea utilizatorului, dacă vrea sau nu să ascundă aprecierile celorlalți.

Sursa: Tech Crunch

Reclamele devin tot mai obositoare pentru români

Conform Studiului realizat de Reveal Marketing Research: Jumătate dintre români au obosit de reclamele de pe Facebook și Instagram

  • Facebook este în topul preferinţelor românilor (92%). Urmează Youtube (63%) şi Instagram (37%).
  • 46% dintre români spun că sunt plictisiţi şi obosiţi de reclamele de pe Facebook şi Instagram.
  • 47% spun că nu îşi formează nicio părere atunci când văd anunţuri promovate pe social media.
  • 53% dintre români afirmă că dau click pe reclamă doar dacă îi interesează produsul şi vor să-l cumpere.
  • 36% dintre români declară că apreciază mai mult un brand care are reclame sponsorizate online.
  • 53% apreciază faptul că brandurile îi informează asupra mai multor produse.
  • Brandurile care investesc în promovare (online) sunt apreciate de către 53% dintre respondenţi.
  • 33% dintre români apreciază o reclamă dacă este creativă.

Sursa: Pagina de Media

UiPath – Prima companie din România, listată la bursă pe New York Stock Exchange.

UiPath este o companie care utilizează inteligenţa artificială şi instrumente digitale pentru a ajuta mari companii şi agenţii guvernamentale să îşi automatizeze procesele de rutină în domenii precum contabilitate şi resurse umane.

Înfiinţată în România, în anul 2005, sub denumirea DeskOver şi redenumită UiPath în 2015, compania are printre clienţi entităţi precum CIA, forţele navale ale SUA, McDonald’s Corp, Duracell şi Swiss Re. În anul fiscal care s-a încheiat la 31 ianuarie 2021, UiPath a înregistrat pierderi de 92,40 milioane de dolari, mai reduse decât pierderile din anul anterior, de 519,90 milioane de dolari. Veniturile au urcat la 607,60 milioane de dolari.
În 2018, UiPath a devenit primul start-up fondat în România care a dobândit statutul de unicorn, adică a fost evaluat la peste un miliard de dolari. Între timp, compania şi-a mutat sediul general în SUA.

Sursa: Economedia

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului.