Publicitatea PPC (Pay Per Click) este adesea asociată cu un instrument minune pentru creșterea vânzărilor. Dar, ca în orice afacere, pentru a obține rezultate trebuie să te pregătești, să te gândești la toate detaliile și abia după să acționezi.  

În acest articol, am identificat principalele situații în care publicitatea nu funcționează sau nu este la fel de eficientă cum ți-ai imaginat. 

Ai citit asta? : Top 5 tehnici eficiente de Vânzări: de la un simplu Dialog la Clienți Fideli

Motivul 1 ─ este prea devreme

Publicitatea contextuală „lucrează” cu cererea deja formată de bunuri sau servicii: utilizatorii introduc o interogare în caseta de căutare și primesc oferte de la diferite companii. Dacă nimeni nu caută nimic pe Google, atunci nici de la cea mai bine setată publicitate nu vei avea vânzări. 

Ce să faci? Mai bine să promovezi produsele noi prin intermediul rețelelor sociale, al bloggerilor și în alte moduri, și abia apoi să lansezi publicitatea contextuală.

Motivul 2 ─ specificul afacerii

În anumite zone, există jucători foarte mari cu care este dificil să concurezi. De exemplu, în comerțul electronic există mulți agregatori cu bugete mari, ca urmare a concurenței ridicate.

În astfel de condiții, magazinele online obișnuite fie trebuie să fie pregătite pentru costuri publicitare crescute, fie să le abordeze mai profesional. De exemplu, să caute cuvinte cheie cu un număr de căutări mai mic și să facă publicitate pe baza lor. 

Concurenți mari sunt și în următoarele domenii: imobiliar, tehnologic, livrare mâncare etc.

Vezi și: 6 motive de ce Social Media Marketing nu-ți aduce Vânzări

Motivul 3 ─ nu ai KPI

Acest lucru se întâmplă, de obicei, atunci când clientul nu înțelege pe deplin piața pe care lucrează și publicul țintă. În plus, nu au fost calculate bugetele ─ nu înțelege cât poate costa un potențial client sau o comandă pentru a plăti investiția în publicitate.

Uneori, la etapele inițiale, este foarte probabil să lucrezi în minus. De exemplu, în nișa de livrare mâncare ─ primele comenzi vor fi costisitoare, dar în timp, datorită comenzilor primite de la clienți în mod repetat, publicitatea va da roade. Acești factori trebuie să-i incluzi în KPI.

Motivul 4 ─ clientul se retrage singur

Este foarte important ca în proiect să se implice însuși clientul sau cineva dintre reprezentanți: marketerul, șeful departamentului de vânzări. 

Poziția: „Plătesc bani, sunteți profesioniști, faceți ceva…” ─ nu va duce la rezultate impresionante. Doar clientul cunoaște specificul afacerii sale și există probleme pe care numai el le poate rezolva.

Astfel, în timpul negocierilor, organizării campaniilor și în timpul analizei rezultatelor, pot apărea unele probleme pe care dacă nu le rezolvi, publicitatea este ineficientă. 

Exemplu de situație: ai nevoie de acordul clientului pentru a schimba site-ul, pentru a configura Analytics sau pentru a urmări apelurile – clientul nu intră în contact și proiectul este în așteptare. 

Vezi și: 4 Greșeli și 8 Tehnici de lucru cu Reproșurile Clienților

Motivul 5 ─ site nepregătit

Publicitatea nu va fi eficientă dacă site-ul este incomod pentru utilizator: site-ul nu are o descriere a bunurilor (serviciilor), a contactelor, nu are o navigare ușoară sau paginile se încarcă încet, link-urile interne nu funcționează, aspectul este respingător. Imaginează-ți că un utilizator a dat click pe un anunț, nu a înțeles nimic și a părăsit site-ul, dar tu ai plătit bani să-l atragi.  

Înainte de a lansa campanii, crește conversia site-ului. 

Motivul 6 – anunțuri slab setate

Antreprenorul (agenția sau freelancerul) au setat incorect campaniile publicitare. De exemplu, nu sunt bine formulate, le lipsește analiza și un management clar. În acest caz, clientul va pierde nu numai bani, ci și timp. În plus, publicitatea de calitate scăzută afectează negativ reputația.

Publicitatea contextuală și reputația

Exemplu: un utilizator caută un anumit model de TV, face click pe un anunț și ajunge pe un Landing Page greșit. Acest lucru este respingător, mai ales dacă trece direct de la anunțurile concurenților la pagina produsului.

Data viitoare, utilizatorul cel mai probabil va alege imediat magazinul unui concurent pentru a nu-și pierde timpul.

Motivul 7 ─ solicitări fără răspuns

Atunci când agenții de vânzări iau legătura cu potențialii clienți timp de câteva zile, nici cea mai eficientă publicitate nu va crește profitul.

Cu cât solicitările primite sunt procesate mai repede, cu atât este mai mare șansa de a vinde un produs sau serviciu. În decurs de o oră, utilizatorul poate să nu mai fie interesat de ofertă, dar cu o întârziere de 1 ─ 2 zile, va uita în general ce și unde a completat.

Cum să eviți problemele atunci când lansezi publicitatea contextuală

Am vorbit despre motive. Acum răspund la întrebarea: „Ce să faci?”

Algoritmul este simplu:

  • Alege, în mod responsabil, cine să-ți seteze campaniile.
  • Setează KPI și obiective clare.
  • Participă la proiect și, dacă agenția sau freelancerul recomandă optimizarea site-ului sau să iei legătura mai rapid cu clienții potențiali, ascultă și îmbunătățește procesele de afaceri.

Citește: Cum creezi un Plan de Conținut? Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare

Recomandările nu apar de la zero.

Înainte de a lansa publicitatea contextuală, trebuie evaluate posibilele neajunsuri în procesele de afaceri ale companiei. De obicei, antreprenorul avertizează despre acestea în etapa de discuție preliminară și audit.