Dacă postările pe rețelele sociale nu sunt doar un hobby, ci o modalitate de a atrage clienți, ai nevoie de un plan de conținut. Preferabil ar fi să-l alcătuiești în avans și să respecți anumite reguli. Astfel vei crește numărul de followeri și numărul de vânzări. 

Trage o geană aici: Ghid practic în Elaborarea și Implementarea Strategiei de Content Marketing

Ce este și cum arată un plan de conținut

Planul de conținut este o listă de postări pe care intenționezi să le publici timp de o săptămână, o lună sau timp de un an și așa mai departe. După cum arată practica, cea mai eficientă opțiune este un Plan dezvoltat cu o lună sau mai mult înainte.

Propunerea comercială se întocmește la discreția autorului. Poate fi un document cu texte și exemple de imagini sau videoclipuri. Nu este întotdeauna convenabil să faci acest lucru cu o lună înainte. La urma urmei, sunt știri care trebuie postate urgent și apoi trebuie să pierzi timpul și să le rescrii. 

Prin urmare, elaborează o propunere comercială sub forma unui tabel și indică tipurile de conținut pe care intenționezi să le publici. 

Acesta este un exemplu de plan de conținut standard, care poate fi (și trebuie) schimbat, în funcție de urmăritorii tăi. 

Culorile reprezintă tipurile de conținut, pe care le poți folosi timp de o lună:

  • Roșu – postări cu scop de vânzare;
  • Verde – postări informative;
  • Oranj – postări distractive;
  • Violet – postări care stimulează engagement-ul;
  • Albastru – postări privind autoritatea brandului;
  • Roz – postări educaționale;
  • Maro – știri;
  • Galben – postări virale.

* Atenţie! Raportul optim dintre numărul de postări comerciale și toate celelalte este de 1: 5.

Vezi: Cum creezi un Plan de Conținut? Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare

Apoi, scrii subiectele postărilor și link-urile către conținutul vizual direct în tabel. Imaginile și videoclipurile le poți stoca într-un dosar pe Google Drive.

Despre ce să scrii pe Social Media

Și din nou, amintește-ți de publicul țintă. Mai exact, nu trebuie să uiți de el niciun minut.

Studiază bine publicul țintă și alege subiectele pentru postări în funcție de nevoile clienților.

De exemplu, dacă o companie vinde produse pentru copii, atunci audiența principală sunt femeile de la 25 la 40 de ani. Așadar, postările informative despre sănătatea și dezvoltarea copiilor, precum și conținutul distractiv, tot felul de concursuri și teste vor avea succes.

La vânzarea aparatelor de uz casnic trebuie să iei în considerare interesele ambelor sexe, se extinde semnificativ și intervalul de vârstă. Aici vei încerca să păstrezi atenția tuturor. 

În schimb, poți captiva urmăritorii cu videoclipuri colorate despre utilizarea produselor, cadouri, fapte interesante, povești amuzante și hack-uri de viață.

Citește: Cum Scrii Texte care Vând? Formule, Exemple, Sfaturi, Trucuri și Greșeli

De asemenea, poți întreba urmăritorii înșiși de ce subiect sunt interesați.  Poți să faci asta în diferite moduri:

  • Roagă urmăritorii să propună teme pentru discuții. 
  • Creează un sondaj din seria: „Ce postări îți plac – amuzante sau informative?”
  • Propune mai multe subiecte și cere urmaritorilor să le evalueze pe o scară de la 1 la 5 puncte.
  • Dacă vrei să afli care sunt cele mai populare subiecte, urmărește paginile concurenților și studiază cum au reacționat urmăritorii la postările anterioare. Identifică ce postări obțin cele mai multe aprecieri și comentarii.

Când să postezi pe Social Media

Este recomandat să postezi pe Social Media de 1-2 ori pe zi. Așa te vei face vizibil și, totodată, urmăritorii nu se vor plictisi. 

Publică postările cam în același interval de timp: urmăritorii se vor obișnui cu ritmul și singuri vor intra pe pagina ta, să mai vadă ce ai postat interesant.  

Încearcă să nu postezi texte cu scopul final de vânzare la sfârșit de săptămână și de sărbători. În această perioadă, mai mult succes va avea conținutul distractiv sau știrile.

Cel mai reușit moment pentru postări este perioada cu cea mai mare activitate a urmăritorilor. Datele din secțiunea „Statistici” te vor ajuta să le identifici. 

8 Tipuri de postări + Exemple

Tabelul cu planul de conținut SMM are mai multe culori. Hai să aflăm mai multe detalii despre fiecare dintre tipurile de conținut.

Texte care Vând

Texte despre reduceri, vânzări, promoții sau oferte speciale: „Cumpără 3 produse la preț de 2!”, „Numai pentru viitorii elevi de clasa întâi, avem reducere la ghiozdane de până la 40%!”, „Reducerile pentru Brazi de Revelion vor dura până pe 29 decembrie. Ai cumpărat deja cadouri pentru pomul de Crăciun? „

Într-o postare de vânzare, trebuie să scrii neapărat o ofertă. Textul este conceput pentru a crește vânzările, iar oferta îți permite să te deosebești de concurență și să evidențiezi beneficiile speciale ale unei achiziții făcute de la tine. 

Sursa: KFC

Vezi la fel: Cum planifici o Campanie pe Facebook: 5 etape de urmat pentru un rezultat de invidiat

Postări informative

Aici, rolul principal aparține mesajelor despre evenimente, proprietățile produsului, sfaturi utile și hack-uri de viață. Postările ajută la creșterea încrederii și la consolidarea conexiunii cu urmăritorii.

În astfel de postări, autorul împărtășește experiența sa personală, iar urmăritorii uneori fac excursii „după culise”. Compania dezvăluie mici secrete de producție, arată caracteristicile procesului și produsul final.

Aceasta include, de asemenea, instrucțiuni și sfaturi, master class-uri, răspunsuri la întrebările pe care le au potențialii clienți.

Sursa: Lidl

Postări distractive

Astfel de conținut trezește emoții pozitive și ajută la construirea relațiilor de încredere cu urmăritorii. De asemenea, este atractiv și primește mai multe like-uri decât oricare altul.

Este despre povești scurte, anecdote, probleme logice și puzzle-uri, meme-uri, desene animate, videoclipuri amuzante, recomandări și anunțuri de filme, cărți, muzică.

Sursa: Sebo

Postări care stimulează engagement-ul 

Seamănă cu postările distractive, dar au totuși unele deosebiri.

Aici sunt folosite și ghicitori și teste, cu toate acestea, scopul postării nu este doar să atragă atenția și să obțină like-uri, ci și să evoce un răspuns din partea urmăritorilor: un comentariu sau un răspuns la o întrebare. Prin urmare, conținutul care stimulează engagement-ul nu este întotdeauna distractiv.

Citește și: 11 motive pentru care afacerea ta are nevoie de Video Marketing!

Pot fi și sondaje de genul: „Cum preferi să petreci vacanța de vară – acasă sau să călătorești?” 

La urma urmei, rețelele sociale sunt pentru petrecerea timpului liber și pentru comunicare, deci este important să nu exagerezi cu conținutul. 

Sursa: Academie Vie

Postări privind autoritatea brandului

Iată șansa ta de a-ți face un nume. Împărtășește munca companiei, arată realizările și câștigă teren. În astfel de postări, credibilitatea companiei este consolidată pe baza rezultatelor cercetărilor, a declarațiilor experților și așa mai departe.

De exemplu, o companie își poziționează produsele ca fiind ecologice. O postare cu numere despre probleme de mediu ar fi potrivită aici. Ar fi frumos să abordezi subiectul materiilor prime, dacă producătorul le folosește. Poți vorbi despre alte proiecte ale companiei legate de protecția mediului.

Postările privind autoritatea brandului conțin știri despre participarea companiei la concursuri, expoziții, festivaluri, diplome scanate. Videoclipurile cu testarea produsului sunt, de asemenea, potrivite.

Sursa: JYSK

Postări educaționale

Similar cu cele informative, dar care prezintă noi cunoștințe și abilități pentru urmăritori. 

Poți posta:

  • recenzii despre serviciile educaționale;
  • instrucțiuni și recomandări pentru utilizarea produselor tale;
  • recomandări pentru cărți, traininguri și seminarii web pe teme legate de produsul companiei.

Răspuns: Tot ce ai vrut să afli despre Digital Marketing, dar nu ai îndrăznit să întrebi

E minunat dacă poți povesti urmăritorilor o soluție pentru problemelor lor. De exemplu, părinții elevilor sunt „obsedați” de întrebarea dureroasă: „Cum să ajuți copilul să învețe mai bine?” Pe pagina unei companii de construcții, videoclipul „Cum să repari un dulap vechi” va fi adecvat.

Într-un cuvânt, căutăm o problemă care, probabil, îi îngrijorează pe urmăritori și oferim o soluție. 

Sursa: Academie Vie

Știri

Postările din acest format includ:

  • știri despre companie (evenimente așteptate și trecute, date importante, planuri pentru viitor, posturi vacante deschise, schimbări în activitatea companiei);
  • mesaje despre produse noi;
  • știri din piață, în special despre segmentul către care se concentrează activitățile companiei;
  • știri despre parteneri;
  • rapoarte despre munca efectuată cu numere, fotografii și videoclipuri.

Ultimle Știri SMC: Facebook și Instagram vor fi cu plată? Top aplicații folosite de creatorii de conținut și alte știri

Gândește-te ce anume ești pregătit să spui despre compania ta publicului larg. Și cu cât aceste informații sunt mai multe, cu atât plusul este mai mare pentru reputația afacerii. Acest tip de postări creează credibilitate.

Sursa: Dacia

Postări Virale

Aceste informații se răspândesc cu viteza luminii, pentru că vrei să le distribui neapărat. Despre ce este vorba? Despre conținutul care evocă emoții puternice:

  • Povești emoționante.
  • Fotografii amuzante.
  • Povești de viață interesante, de preferință cu participarea unor personalități celebre.
  • Meme-uri amuzante.
  • Postări pe subiecte fierbinți care provoacă controverse și discuții.
  • Fotografii, videoclipuri și texte despre lucruri uimitoare pe care vrei să le spui tuturor celor din jur.
  • Informații foarte utile pentru publicul țintă. 
  • Ceva de neînțeles sau chiar înfiorător.

Sursa: Diverta

De fapt, nu întotdeauna poți să înțelegi dacă conținutul va deveni sau nu viral, dar încearcă să depui efort în acest sens.

3 sfaturi scurte

  1. Planul de conținut pentru Instagram este, în primul rând, despre fotografii și videoclipuri colorate. Durata optimă a videoclipului este de până la 60 de secunde, dar acest lucru nu înseamnă textul poate fi trecut cu vederea. 
  2. Poți întocmi un plan de conținut separat pentru fiecare rețea socială sau unul general, dar asigură-te că informațiile sunt prezentate sincron. Promoțiile și reducerile companiei trebuie să fie aceleași pentru urmăritorii din toate rețelele de socializare.
  3. Încearcă să menții postările scurte și clare – cu cât mai scurte, cu atât mai bine. 

Util: TikTok pentru Afaceri: 11 sfaturi pentru o promovare ieșită din tipare

Încearcă, studiază experiența altor persoane, experimentează, fii original și vei putea crea un plan de conținut care să păstreze urmăritorii existenți și să atragă alții noi.