Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #11: 100 milioane $ de la Youtube, interdicția publicității pentru fast-food, abonamente Twitter și alte știri

Panou publicitar cu Marte

Elon Musk, CEO Tesla, fondatorul, CEO, CTO și proiectantul șef al SpaceX. Cu ambițiile de a face umanitatea „multiplanetară”, Musk a investit sume uriașe de bani în cercetare și dezvoltare pentru viața pe Marte. El speră să construiască o colonie auto-susținută pe planeta roșie până în 2050. 

Înainte de Ziua Pământului din acest an, a fost creat un panou publicitar în afara sediului SpaceX din California, pe care scria „Mars sucks. -Earth”. 

Panoul publicitar a fost creat de Activista, o agenție creativă, pentru a evidenția un mesaj important: În loc să colonizeze o altă planetă, ar trebui să se acorde prioritate susținerii vieții pe Pământ. De asemenea, așa arată pagina principală a agenției. 

Anunțul a fost sponsorizat de un grup de organizații de mediu, inclusiv Greenpeace, World Wildlife, Surfrider și EDF.

Sursa: This Billboard Outside SpaceX’s HQ Is Dissing Elon Musk 

YouTube – mai multe reclame, mai puțini bani pentru publicitate

YouTube a anunțat că, de la 1 iunie, va afișa reclame în toate videoclipurile și nu numai în cele postate ca parte a programului de afiliere. În același timp, serviciul de găzduire video nu va împărți veniturile din această publicitate cu creatorii videoclipurilor.

Anterior, reclamele de pe platformă erau plasate numai pe canalele care participă la programul de afiliere. Acestea sunt în mare parte doar marii creatori de conținut. Deci, poți participa la programul de afiliere dacă ai 1.000 de abonați și 4.000 de ore de timp total de vizionare în ultimele 12 luni. Creatorii au primit, de asemenea, o parte din veniturile publicitare YouTube.

În același timp, canalele mici care nu au câștigat încă un public mare, nu pot participa la program și nu pot primi venituri din publicitate. Serviciul a început să monetizeze astfel de canale în Statele Unite în noiembrie 2020. Acum noua strategie de găzduire video se va răspândi la utilizatorii din întreaga lume. Creatorii nu vor câștiga nimic – toate veniturile publicitare vor merge la YouTube.

Creatorii de conținut care câștigă bani pe YouTube vor trebui să-și prezinte declarațiile fiscale prin trimiterea lor pe portalul Google Adsense. În cazul în care informațiile fiscale nu sunt furnizate până la 31 mai, Google poate deduce până la 24% din profiturile totale ca impozit. Se vor impune impozite pe veniturile generate de blogger din vizualizarea conținutului lor din Statele Unite.

Sursa: Updated Terms of Service FAQs – YouTube Help

39% dintre marketeri vor să-și schimbe profesia

Sostav și Workspace, o platformă de licitație digitală, au realizat un studiu comun al pieței de marketing și publicitate online. Angajații și liderii agențiilor au vorbit despre modul în care pandemia a afectat companiile lor, relația lor cu clienții și propriile provocări.

Echipa a chestionat 202 reprezentanți ai pieței, dintre care 65% erau șefi de agenție, 32% erau șefi de departamente, iar restul erau specialiști în marketing și publicitate pe internet. 60% sunt specializați în publicitatea contextuală, 13% în publicitatea targetată, 9% în SEO, 5% în publicitatea video, alți 4% în publicitatea banner.

Rezultate:

  • Mai mult de jumătate dintre agenții au reușit să-și mărească cecul mediu. Printre principalele motive: concentrarea asupra sectoarelor de afaceri care au beneficiat de pandemie, schimbarea specializării agențiilor, vânzări suplimentare prin servicii noi. 
  • Creșterea cecului mediu a afectat profitul. 41% dintre respondenți au observat o creștere, și 5% chiar o dublare a profiturilor. Pentru 30% dintre respondenți, profiturile au scăzut. 
  • În topul celor mai rentabile servicii, publicitatea contextuală este prima – această opțiune a fost aleasă de 32% dintre respondenți. Pentru 60% dintre respondenți este un serviciu cheie.
  • 70% dintre agenții vor să atragă noi angajați în viitorul apropiat, 62% dintre aceștia o fac chiar acum. 
  • Doar 23% dintre agenții consideră obligatorii studiile superioare pentru specialiștii lor în publicitate. Doar 5% cer studii specializate. 62% dintre respondenți și-au exprimat opinia că principalul factor este experiența și competența. 53% dintre agenții nici măcar nu cer solicitanților să aibă certificate, diplome.
  • 31% dintre agenții în 2020 au început să cheltuiască pentru propria promovare mai mult decât în ​​2019. 
  • 64% dintre respondenți consideră că recomandarea este cel mai eficient canal de promovare.
  • Cele mai frecvente probleme sunt asociate cu tendințele externe: utilizatorii online au încredere și răspund la reclame din ce în ce mai puțin. 
  • 39% dintre respondenți iau în considerare schimbarea profesiei sau mutarea într-o industrie conexă

Sursa: 39% интернет-маркетологов думают о смене профессии или переходе в смежную отрасль 

Microsoft va elimina treptat Internet Explorer în 2022

Începând cu 15 iunie 2022, Microsoft va elimina Internet Explorer în versiunile mai noi de Windows și va trece la Microsoft Edge.

De la sfârșitul anului 2020, Internet Explorer a încetat deja să lucreze cu Microsoft Teams și, din 17 august, browserul nu se va conecta la Office 365, OneDrive, Outlook și altele.

Compania a introdus browserul Microsoft Edge în 2015. Caracteristica sa principală este modul IE, care ajută la deschiderea site-urilor web învechite. Microsoft promite să suporte IE până cel puțin în 2029.

La 18 mai 2021, Microsoft a anunțat că va renunța la lucrările ulterioare privind sistemul de operare pentru dispozitivele cu două ecrane – Windows 10X.

Sursa: The future of Internet Explorer on Windows 10 is in Microsoft Edge 

Momentele cheie Google Video Clip & Seek Markup

John Mueller de la Google a anunțat la conferința Google că motorul de căutare a început să accepte (în versiune beta) două noi scheme de markup pentru conținutul video –  Clip și SeekToAction. 

  1. Clips markup arată segmente din Google (nume, timpul unde începe și url)
  2. Seek markup permite setarea automată pentru punctele cheie din videoclip

Ambele tipuri de date structurate sunt concepute pentru a evidenția punctele cheie dintr-un videoclip și sunt concepute pentru a facilita utilizatorilor să găsească ceea ce doresc.

Momentan ambele funcții sunt în testare beta, dar Google intenționează să le facă disponibile în viitorul apropiat.

Sursa: Google Key Moments Video Clip & Seek Markup 

Google anunță modificări pentru Căutare, Hărți și Google Lens

Google a anunțat actualizări pentru Hărți, Căutare și Google Lens bazate pe realitate augmentată și inteligență artificială. 

  • Modelul unificat cu mai multe sarcini (MUM) va permite motorului de căutare să abordeze sarcini complexe, cum ar fi planificarea unei vacanțe de familie. Acest lucru necesită în medie aproximativ opt căutări, potrivit Google. Datorită MUM, sistemul va înțelege mai bine problemele și nevoile complexe și, pe termen lung, îți va permite să efectuezi mai puține căutări pentru a găsi informațiile de care ai nevoie.
  • O nouă funcție în căutări este „Despre acest rezultat” oferă utilizatorului informații detaliate despre site înainte de a-l vizita. Informațiile includ o descriere a site-ului, data primei indexări și siguranța conectării la site.
  • În Lens va fi actualizat filtrul „Translator”, care îți va permite să copii rapid, să asculți sau să cauți un text tradus în mai mult de 100 de limbi. Google observă că această opțiune este utilă mai ales pentru elevi și studenți care îndeplinesc sarcini și caută informații într-o limbă străină.
  • Hărțile vor oferi mai multe informații despre zonă și locuri de joacă. Până la sfârșitul anului, Google intenționează să lanseze peste 100 de îmbunătățiri pentru Google Maps bazate pe inteligență artificială și realitate augmentată. Hărțile adaptate vor afișa locuri potrivite pentru recreere și petrecere a timpului liber. Îmbunătățirile pentru Live View și hărțile detaliate te ajută să explorezi zona din timp și te anunță, de asemenea, cât de ocupate sunt anumite zone și cartiere ale orașului.

Sursa: Google анонсировал изменения в работе поиска, карт и Google Lens 

Apple lansează un program de afiliere pentru Podcasteri – vor primi procent pentru urmăritorii care accesează link-uri 

Nu numai creatorii de podcast-uri ci și alți utilizatori se pot înregistra în program.

Programul Apple Affiliate Performance Performance îți permite să câștigi 50% pentru accesarea link-urilor care duc la abonament. De exemplu, pentru un link la un abonament de Podcast, care costă 10 USD, utilizatorul va primi 5 USD echivalent în comision.

Pentru a deveni partener, trebuie să aplici. Candidații aprobați vor primi un simbol alfanumeric afiliat unic care trebuie adăugat la toate linkurile din podcast. Când un utilizator face clic pe link și se înscrie pentru un abonament plătit, afiliatul va primi comisionul în 30 de zile.

Potrivit companiei, programul de afiliere se adresează creatorilor de podcasturi, dar oricine se poate abona și poate câștiga venituri folosind link-uri de afiliere.

Sursa: Affiliate program – Marketing 

Spotify lansează concerte cu plată

Primele concerte de streaming vor avea loc în mai și iunie 2021.

  • Techcrunch scrie că biletele vor costa 15 dolari. Prețurile pot varia în funcție de țara spectatorului.
  • Pentru a viziona un concert, trebuie nu numai să cumperi un bilet, ci și să ai un abonament plătit sau gratuit la serviciu.
  • Primii artiști care și-au difuzat spectacolele sunt The Black Keys, Rag’n’Bone Man, Bleachers ‘Jack Antonoff, Leon Bridges și girl in red.
  • Se vor difuza concerte înregistrate din timp. 
  • Show-ul durează 40-75 de minute. Numărul de bilete va fi limitat. Serviciul nu dezvăluie exact câți artiști vor organiza concerte pe Spotify, dar fiecare va primi un onorariu. 

Sursa: Spotify launches a virtual concert series with The Black Keys and more 

Cum te urmărește Iphone-ul

Pe TikTok, câștigă popularitate un videoclip în care o fată spune că iPhone-ul face poze proprietarilor cu camera frontală la fiecare 5 secunde. Utilizatorii nici măcar nu știu despre asta și este imposibil să observi acest lucru.

Da, dar iPhone-ul poate „face poze” utilizatorilor numai cu Face ID. Dar, telefonul nu face fotografii, ci scanează utilizatorii la fiecare 5 secunde.

Senzorii de identificare a feței sunt responsabili nu numai pentru deblocarea cu Face ID, ci și monitorizează unde se uită utilizatorul. Dacă înțeleg că privești ecranul, nu îl vor lăsa să se blocheze. Sau, dacă în acest moment te sună cineva, iPhone-ul va înăbuși sunetul, realizând că îl privești.

Poate fi oprită această opțiune?

Compania nici măcar nu ascunde faptul că senzorii monitorizează proprietarii, dar acest lucru poate fi oprit.

În setări, trebuie să selectezi elementul „Parolă și Face ID” și să dezactivezi opțiunile de recunoaștere a atenției.

Sursa: iPhone тайно фотографирует пользователей

Deschiderea Google Store

Google a anunțat deschiderea magazinului său – Google Store. Acolo clienții vor putea să se familiarizeze cu echipamente și servicii noi.

„Astăzi anunțăm planurile noastre de a deschide primul magazin fizic de vânzare cu amănuntul”, au scris pe blogul companiei.

Toți doritorii pot să vină la magazin și să testeze telefoanele Pixel și laptopurile Chromebook. De asemenea, vor fi disponibile produse și dispozitivele Nest, Fitbit și Pixelbook.

Compania spune că primul magazin se va deschide în această vară la New York. Va fi singurul magazin deocamdată. Nu se cunoaște când Google va intra pe piața europeană.

Sursa: Welcome to the new Google Store in NYC – Google 

A dispărut optimizarea pentru conversii în Facebook Ads Manager

Multe conturi publicitare noi au început să se confrunte cu incapacitatea de a optimiza anunțurile pentru „Conversii”. Butonul de optimizare pentru „Conversii” pur și simplu nu este activ.

Acest tip de optimizare este disponibil în campaniile publicitare al căror obiectiv este „Conversia”.

După cum s-a dovedit în procesul de comunicare cu Facebook, acum, pentru a putea optimiza anunțurile pentru evenimente, trebuie să finalizezi cel puțin 25 de evenimente pe săptămână.

Un punct important: vorbim despre exact 25 de evenimente pentru care utilizatorul dorește să le optimizeze, și nu despre altele. De exemplu, dacă ai nevoie de optimizare pentru achiziții, trebuie efectuate cel puțin 25 de achiziții pe săptămână.

Astfel, orice lansare a anunțurilor dintr-un cont nou și cu un pixel nou va începe acum cu lansarea anunțurilor pe clickuri / pagini afișate (aceasta este și recomandarea Facebook).

Cred că acest tip de optimizare a devenit mai puțin eficient, mai ales în nișele cu un cec mare. Dar, cred, poți face optimizări pentru evenimente mai frecvente, de exemplu, pentru a adăuga un articol în coș, mai degrabă decât achiziționarea acestuia. 

Dacă ai reușit să găsești o altă modalitate de a optimiza conversiile pentru conturi noi, hai în comentarii. 

Sursa: В Facebook ADS manager пропала возможность оптимизации под конверсии для новых аккаунтов — Маркетинг на vc.ru 

Conturi false, hărțuire și Hate pe Facebook

Facebook a publicat cel mai recent Raport comunitar privind aplicarea standardelor, care acoperă cuprinde toate eliminările de conținut și acțiunile pe care platforma le-a adoptat în primul trimestru al anului 2021.

  • Facebook raportează că prevalența nudității atât pe Facebook, cât și pe Instagram a fost de 0,03-0,04%, ceea ce este în conformitate cu ultimul său raport, în timp ce cazurile de conținut violent și grafic au scăzut ușor față de trimestrul anterior.
  • Facebook notează că, în primul trimestru, a luat măsuri asupra a 8,8 milioane de conținut hărțuire pe Facebook și 5,5 milioane de cazuri de hărțuire pe Instagram.
  • Facebook spune că devine mai bun la detectarea discursurilor de ură, o preocupare cheie pentru platformă.
  • Facebook observă că conturile false reprezintă în continuare aproximativ 5% din utilizatorii săi lunari activi la nivel mondial.
  • În plus, Facebook a lansat și un centru de transparență actualizat, care oferă acces la o serie de ghiduri care explică modul în care Facebook abordează aceste domenii cheie de îngrijorare.

Poți consulta Raportul complet de aplicare a standardelor comunitare Facebook Q1 2021 aici.

Twitter: Bilete pentru Spaces 

Twitter continuă să-și intensifice eforturile pentru generarea banilor pentru creatori și adaugă o nouă opțiune care va permite utilizatorilor să creeze evenimente Spaces pe bază de bilete. Un alt mijloc de a genera venituri din eforturile pe platformă.

Noua opțiune va fi disponibilă printr-un proces de aplicare, care va include acordul pentru regulile Twitter privind evenimentele plătite.

Odată ce aplicația va fi aprobată, utilizatorii vor putea configura Spaces în mod normal, apoi vor putea programa evenimentul pentru o perioadă viitoare. Creatorul va putea să selecteze cantitatea de bilete și să stabilească prețul. Creatorii vor beneficia de 80% din veniturile din vânzarea biletelor, restul sunt taxele ce vor fi procesate de aplicație. 

Twitter este în parteneriat cu Stripe pentru a facilita procesul de plăți, ceea ce va însemna că utilizatorii vor trebui să-și configureze un cont Stripe, cel puțin în etapele inițiale.

Sursa: Ticketed Spaces are Coming to Twitter, Providing Another Way for Creators to Monetize