Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #12: Cum te urmărește Iphone-ul, Panou publicitar cu Marte, mai multe reclame pe Youtube și alte știri

Clubhouse anunță primii beneficiari ai programului de Granturi

Tot mai puțini oameni descarcă aplicația și se înregistrează în aplicație. Accesul a rămas pe bază de invitație, în timp ce Twitter și Facebook sunt capabile să ofere aceleași tipuri de instrumente pentru milioane de oameni, dar fără nici o restricție. 

Clubhouse a anunțat primii beneficiari ai programului său de granturi „Creator First”, prin care va finanța dezvoltarea unei game de programe originale de la creatorii Clubhouse.

Sursa: ClubHouse

Clubhouse se va asigura că participanții la program vor avea venituri lunare garantate de cel puțin 5000 USD. Va contribui, de asemenea, la asigurarea acordurilor de sponsorizare și parteneriate cu branduri pentru a stabili un flux de finanțare mai durabil pentru aceste show-uri unice.

Clubhouse face conținutul său original, cu angajarea lui Kelly Stoetzel, fostul șef de conferințe și curator de la emisiunea TED, precum și fostul inginer Google Justin Uberti, care a fost implicat puternic în ofertele de produse audio și video la Google. 

Sursa: Clubhouse Announces New Hires, First Funding Recipients, as it Refines its Focus on Content 

Funcțiile Abonamentului Twitter

Twitter Blue este abonamentul care le-ar oferi utilizatorilor o gamă de funcții suplimentare, contra unei taxe lunare.

Twitter Albastru

Twitter Blue în prezent costă 2,99 USD pe lună și oferă abonaților acces la mai multe funcții suplimentare pentru a-și îmbunătăți experiența pe platformă.

Aceste caracteristici sunt:

  • Anularea tweet-ului – ar permite utilizatorilor să anuleze tweet-urile în termen de 5-10 secunde de la postare, ceea ce ar putea ajuta la detectarea micilor erori gramaticale și greșeli. 
  • Colecții – Această funcție  ar permite utilizatorilor să-și clasifice twee-urile salvate în folderele de subiecte alocate, oferind mai multe modalități de a gestiona conținutul preferat din aplicație. Acest lucru ar putea fi util în special pentru listările de comerț electronic, pe care Twitter le dezvoltă în prezent .
  • Modul Cititor – Acesta pare să fie încă în curs de dezvoltare, dar modul cititor va permite utilizatorilor să „transforme subiectele tweet-urilor în text ușor de citit”, probabil prin combinarea acestora pe un singur ecran. Nu există încă exemple disponibile pentru această funcție.
  • Tema de culori – Unul dintre elementele adăugate recent, tema de culori, ar permite utilizatorilor să selecteze o culoare pentru afișarea tweet-urilor. După cum au remarcat unii utilizatori, poți face deja acest lucru pe desktop , dar când actualizezi setările culorii, aceste modificări sunt vizibile numai pentru tine. Este posibil ca acest lucru să schimbe setările de culori și pentru vizitatorii profilului.
  • Pictograma aplicației – Abonații Twitter Blue ar primi o nouă selecție de pictograme ale aplicației, personalizate, pe care le pot folosi pe dispozitivul lor.
Twitter Albastru

Aceasta este oferta Twitter Blue, bazată pe ceea ce știm până acum – anularea tweet-ului, colecții, noi opțiuni de citire a tweet-urilor și noi setări de culoare, care pot fi sau nu vizibile pentru alții în aplicație. 

Ce zici, valorează 2,99 USD pe lună?

Twitter are în prezent 199 de milioane de utilizatori activi zilnic, ceea ce înseamnă că, chiar dacă doar 1% dintre aceștia se înregistrează, acest lucru ar echivala cu aproximativ 6 milioane de dolari pe lună (+ 18 milioane de dolari pe trimestru) din venituri directe pentru companie.

Sursa: Twitter’s Coming ‘Twitter Blue’ Subscription Offering Is Slowly Taking Shape 

Instagram – o nouă opțiune pentru a ascunde numărul de like-uri 

Instagram a anunțat următoarea etapă a experimentelor sale de a ascunde numărul de like-uri la postări. Toți utilizatorii Facebook și Instagram sunt liberi să aleagă dacă vor sau nu să afișeze numărul de aprecieri. 

Instagram ascuns precum contează

Așa arată procesul pe Facebook :

Facebook ascunde aprecieri

Instagram consideră că like-urile ascunse sunt mai benefice, pentru că direcționează concentrarea utilizatorului mai mult asupra conținutului, decât asupra reacției. Dar opoziția puternică față de schimbare din partea utilizatorilor a necesitat abordarea opțională. 

Pentru branduri, este probabil un lucru bun, deoarece măsurarea aprecierilor încă este o parte importantă a procesului de analiză și oferă informații despre eforturile companiei. Este, de asemenea, un instrument la îndemână pentru analiza concurenților. Pentru conturile de afaceri, este logic să păstrezi acele numere active, pentru a încuraja engagement-ul. 

Sursa: Instagram Rolls Out New Option to Hide Like Counts on Posts, Which is Also Coming to Facebook

Top 8 știri Google Ads de la Google Marketing Livestream 2021

La conferința Google Marketing Livestream din 27 mai, Google a anunțat câteva produse noi pentru publicitate. 

Iată principalele:

  1. Extensia “Imagini” din anunțurile de căutare a fost pusă la dispoziția agenților de publicitate din întreaga lume. 
  2. Listele de e-mail (Customer Match) au devenit disponibile pentru aproape toți agenții de publicitate Google Ads datorită faptului că sistemul publicitar a eliminat condiția privind volumul cheltuielilor, care anterior era necesară pentru a utiliza instrumentul. Deci, cheltuielile totale din cont pentru întreaga perioadă a utilizării trebuiau să ajungă la 50.000 de dolari.
  3. În secțiunea Statistici (Insights), vor apărea date noi în următoarele câteva luni: previziuni ale cererii pentru următoarele 90 de zile, subiecte de interes pentru consumatori și statistici despre audiență.Secțiunea de statistici cu date noi
  4. Anunțurile adaptabile în Rețeaua de căutare au obținut modificatori de anunțuri.
  5. Google a început să testeze urmărirea optimizată a conversiilor, care va ajuta la măsurarea mai bună a rezultatelor anunțurilor în ceea ce privește reducerea modulelor cookie. Funcționează împreună cu etichetele de conversie și transmite date criptate despre conversii de pe site, în conformitate cu cerințele de confidențialitate. Pentru a participa la testare, trebuie să contactezi un manager Google.
  6. În următoarele câteva luni, aplicația mobilă Google Ads va vedea noi recomandări specifice companiei și conținut educațional ce se aliniază cu obiectivele campaniei tale.Actualizări în aplicația mobilă
  7. Anunțurile din campaniile locale vor începe să fie afișate în sfaturi de căutare în Hărți, de-a lungul traseului, și persoanelor care caută alte organizații similare în apropiere. Anunțurile cu produse vor începe să apară pe YouTube, în Căutare și în Maps.
  8. A fost lansat un nou instrument OCI pentru importul conversiilor offline în Google Ads. Este ușor și rapid să configurezi importul conversiilor offline.

Sursa: Топ-15 новинок в рекламе, анонсированных на Google Marketing Livestream 2021

Google elimină cerința de cheltuieli pentru utilizarea listelor de e-mail

Listele de e-mail (Customer Match) sunt acum disponibile pentru aproape toți agenții de publicitate Google Ads, deoarece sistemul publicitar a eliminat cerința de cheltuieli. Din 2018, pentru a utiliza Lista de e-mailuri, era obligatoriu să cheltui 50.000 USD pentru întreaga perioadă de funcționare a contului publicitar.

Instrumentul Customer Match le permite agenților de publicitate să folosească propriile date pentru remarketing în Căutare, Cumpărături Google, Gmail, YouTube și Rețeaua de display. 

Restul condițiilor pentru utilizarea listelor rămân valabile:

  • o bună experiență în ceea ce privește respectarea regulilor și plata serviciilor de publicitate;
  • cel puțin 90 de zile de la utilizarea Google Ads.

Anularea condiției de cost va fi utilă în special pentru întreprinderile mici și mijlocii. Listele de e-mail te vor ajuta să ajungi la publicul tău pe măsură ce se schimbă lucrul cu cookie-urile. 

Anterior, Google a început să afișeze coeficientul de potrivire – procentul dintr-o listă de public pentru care poți porni reclama chiar acum – când adresele de e-mail se încarcă în contul tău. Acest lucru poate ajuta companiile să-și exprime așteptările în ceea ce privește performanța.

Sursa: Google отменил требование к расходам для использования списков электронных адресов 

Noul Design și noile funcții Android 12

Google a prezentat design-ul noului Android 12, cu servicii noi. Versiunea actualizată folosește elemente mai mari de culori pastelate.

Google spune că Android 12 este despre cea mai mare schimbare de design din istoria Android. 

Cu noul design, poți să-ți personalizezi complet telefonul, cu o paletă de culori personalizată și widgeturi reproiectate. Îți alegi imaginea de fundal, iar sistemul determină automat ce culori sunt dominante, care sunt complementare și care se combină foarte bine. Apoi, aplică acele culori pe întregul sistem de operare: bara de notificări, ecranul de blocare, comenzile de volum, widget-uri noi și multe altele. 

Android 12 include funcții noi care oferă mai multă transparență în ceea ce privește aplicațiile care accesează datele și mai mult control, astfel încât să poți face alegeri în cunoștință de cauză despre cât de multe informații private pot accesa aplicațiile tale.

De asemenea, oferă mai mult control asupra informațiilor pe care le partajezi cu aplicațiile. Cu noile permisiuni de locație aproximativă, aplicațiile pot fi limitate la a vedea doar locația aproximativă, în loc de una precisă. De exemplu, aplicațiile meteo nu au nevoie de locația precisă pentru a oferi o prognoză exactă.

Sursa: Android 12 Beta: Designed for you 

McDonald’s acuzat de Rasism

Două companii deținute de magnatul media Byron Allen au intentat un proces împotriva McDonald’s Corp., acuzând gigantul fast-food de discriminare față de companiile media deținute de negri.

Lanțul de fast-food a fost acuzat de rasism pur și simplu pentru că nu a difuzat reclame pe companii de media deținute de negri. Entertainment Studios Networks Inc. și Weather Group LLC au depus plângerea la Curtea Superioară din California, solicitând daune de 10 miliarde de dolari.

Procesul pretinde că McDonald’s a cheltuit aproximativ 1,6 miliarde de dolari pentru reclama TV din SUA în 2019 și estimează că mai puțin de 5 milioane de dolari, sau 0,31%, din bugetul respectiv au fost cheltuiți pentru mass-media deținută de negri. 

McDonald’s a răspuns rapid acuzației, spunând că în următorii patru ani va reconsidera distribuirea bugetului publicitar către companiile deținute de minorități. 

Deci, au ajuns la un scandal publicitar fără a face măcar publicitate. 

Sursa: Lawsuit Accuses McDonald’s of Racially Discriminatory Ad Spending 

Lansarea partidului PACE în Campania electorală

Partidul Acasă Construim Europa (PACE) s-a lansat în campania electorală și a organizat o scenă funerară, lângă o casă părăsită. O tânără în haine naționale este ajutată să iasă dintr-un sicriu. După ce a părăsit sicriul, tânăra a recitat o poezie despre Moldova, care a fost “trădată”.

Liderul formațiunii, Gheorghe Cavcaliuc, a comentat în felul următor: “Știu că mulți au fost șocați de lansarea PACE în campanie. Da, avem o abordare neobișnuită față de tot ce facem. Și când vom veni la guvernare, vom continua să șocăm.”

Sursa: Cavcaliuc

Și Emilian Crețu, printr-o parodie, a criticat dur această acțiune. 

Tu ce părere ai? Știi și despre alte lansări Neobișnuite în campaniile electorale? Hai în comentarii. 

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului.