Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #9: TikTok School, videochat, lucru hybrid și alte știri

Spotify lansează abonamente cu plată pentru Podcast-uri în SUA

Autorii vor putea marca podcast-urile ca „conținut plătit” prin platforma Spotify Anchor și apoi le vor publica pe Spotify și alte platforme, a spus compania într-o postare pe blog.

  • În următorii doi ani, autorii vor primi toți banii din abonamente. Spotify va introduce un comision de 5% din 2023.
  • Podcasturile plătite pot fi găzduite în prezent de 12 autori din SUA. Spotify va selecta autorii dintr-o listă de așteptare în lunile următoare pentru a extinde programul. Episoadele vor apărea în feed-ul principal și vor fi marcate cu o pictogramă specială. 
  • Prețurile unui abonament Podcast: 2,99 USD, 4,99 USD sau 7,99 USD pe lună. Serviciul nu este încă disponibil în Moldova și România.

Sursa: Spotify Ushers In New Era of Podcast Monetization With New Tools for All Creators — Spotify 

Facebook își va crea propriul player de Podcast-uri 

În aprilie, rețeaua socială a anunțat lansarea podcasturilor.

  • Autorii vor putea distribui ei înșiși podcast-urile pe Facebook, dar nu sunt încă cunoscute detaliile exacte. Playerul poate rula prin RSS, sau podcast-urile vor avea un mod intern de a descărca episoade.
  • Zuckerberg a descris colaborarea sa cu Spotify ca fiind în primul rând legată de muzică, în timp ce Spotify a anunțat că puteți asculta nu numai muzică, ci și podcast-uri în mini-player.
  • Pe 19 aprilie, Zuckerberg a anunțat lansarea de podcast-uri, camere audio și alte funcții vocale pe Facebook. Podcast-urile vor fi disponibile pe rețelaua de socializare în câteva luni.
  • Aproape toți giganții tehnologiei își lansează propriile produse pentru Podcast-uri, inclusiv Apple, Google, Amazon și Spotify.

Sursa: Be Heard: Bringing Social Audio Experiences to Facebook 

Twitter a lansat funcția de a transfera bani către autori, pentru unii utilizatori

Tip Jar este disponibil pentru versiunile aplicației în limba engleză, pentru Android și iOS.

Potrivit dezvoltatorilor, funcția Tip Jar este necesară, astfel încât utilizatorii să poată susține autorii preferați. Compania a anunțat acest lucru într-o postare pe blog.

Utilizatorii care utilizează Tip Jar își vor putea conecta conturile la Bandcamp, Cash App, Patreon, PayPal sau Venmo. Rețeaua socială nu va primi fonduri.

Doar un număr limitat de „autori, jurnaliști, experți și ONG-uri” pot folosi această funcție acum. Compania a promis ulterior că „va crește numărul de persoane care pot conecta Tip Jar la contul lor”.

Utilizatorii au descoperit deja o vulnerabilitate: la trimiterea unei sume prin PayPal, destinatarul poate vedea e-mailul expeditorului. Rețeaua socială a răspuns că aceasta este o caracteristică a PayPal, dar vor adăuga un avertisment.

Sursa: Introducing Tip Jar • Twitter Blog

Netflix a introdus butonul „Play Something”

Serviciul vrea să înlocuiască televizorul, pentru utilizatorii care vizionează des videoclipuri pe fundal.

Funcția va selecta noi emisiuni și filme pe baza a ceea ce i-a plăcut deja utilizatorului. Ben Baron-Nugent, designerul principal de conținut Netflix, a comparat funcția cu o telecomandă TV.

Butonul va apărea în versiunea TV a Netflix, ulterior va începe testarea pe dispozitivele Android.

Funcția a apărut la o săptămână după publicarea raportului Netflix de 4 milioane de noi abonați pentru anul respectiv. 

Sursa: With Play Something, Netflix Does All The Work For You 

Facebook și Instagram ar putea deveni cu plată 

Apple a lansat actualizări iOS 14.5 în care utilizatorii pot dezactiva singuri urmărirea activității.

Proprietarii de iPhone au început să primească notificări de la Facebook și Instagram că rețelele sociale urmăresc utilizatorii și colectează informații despre aceștia pentru a rămâne liberi, scrie The Verge.

Mesajele apar pe iPhone-uri în care sistemul de operare a fost actualizat la cea mai recentă versiune de iOS 14.5. Cea mai recentă versiune a primit noi setări de confidențialitate – acum utilizatorii pot dezactiva urmărirea aplicațiilor pentru acțiunile lor.

Una dintre notificări conține textul: „Ajută la păstrarea Facebook-ului gratuit”.

Facebook nu a refuzat să urmărească utilizatorii. Dimpotrivă, a încercat să-i convingă pe toți că acest lucru ar ajuta compania. Iar ideea „păstrați aplicațiile gratuite” ar fi trebuit, în opinia lor, să provoace frică utilizatorilor, pentru că au nevoie de acordul lor. 

Sursa: Facebook and Instagram notices in iOS apps tell users tracking helps keep them ‘free of charge’ 

Impactul glumei de 1 aprilie asupra prețului acțiunilor Volkswagen

În SUA, a început o investigație a glumei Volkswagen de 1 aprilie despre schimbarea numelui în Voltswagen. După anunțarea „rebrandingului”, prețul acțiunilor companiei a crescut cu 12,5%.

Pe 30 martie, site-ul web Volkswagen of America a publicat un comunicat de presă în care preciza că compania își va schimba oficial numele în Voltswagen of America în luna mai. Cuvântul este derivat din termenul „volt” (Volt), care denotă unitatea de măsură a tensiunii electrice.

După publicațiile mass-media despre posibilul rebranding, un reprezentant oficial al companiei auto a spus că anunțul a fost o glumă de 1 aprilie și un truc de marketing pentru a atrage atenția asupra noului crossover al companiei. Ulterior, comunicatul de presă și mesajul despre schimbarea numelui pe Instagram au fost șterse.

Securities and Exchange Commission (SEC) din SUA va investiga dacă acest anunț a afectat prețul acțiunilor companiei. 

Sursa: Esquire

Un nou Startup – Browser Cloud pe bază de abonament

Startup-ul Mighty – un browser cloud. Creatorii susțin că Mighty nu diferă de Google Chrome, dar este mult mai rapid datorită găzduirii sale cloud. În interiorul cloud-ului se află un procesor dual Intel Xeon cu 16 vCPU de până la 4 GHz, GPU-uri Nvidia și 16 GB RAM.

Mighty costă 30 de dolari pe lună.

Creatorii declară că Mighty:

  • Funcționează în rezoluție 4K la 60 de cadre pe secundă.
  • Nu preia mai mult de 500 MB de RAM – de 10 ori mai puțin decât Google Chrome.
  • Încarcă procesorul cu cel mult 30% chiar și atunci când deschizi mai mult de 50 de file.
  • Lucrează „de două ori mai repede” în Figma – fără caracteristici specifice.
  • Prelungește durata de viață a bateriei laptopului cu două ore.

Sursa: Mighty | Faster Google Chrome that uses 10x less memory

Meme vândut cu 500.000 $

Zoë Roth, acum în vârstă de 21 de ani, a devenit un hit pe internet când a fost fotografiată la vârsta de patru ani în fața unei case în flăcări, cu un zâmbet diabolic pe față.

Imaginea a devenit un meme pentru oricine vrea să descrie o scenă dezastruoasă sau un act răutăcios.

„Disaster Girl” Dave Roth 

Doamna Roth a vândut meme-ul la o licitație ca jeton nefungibil (NFT) – un certificat de proprietate digitală.

Meme-ul a fost vândut pentru 180 Ether (495.000 $), o formă de criptomonedă, la o licitație a Fundației din 17 aprilie unui utilizator identificat ca @ 3FMusic. Roth a păstrat și drepturile de autor și va primi 10% din vânzările viitoare.

Sursa: ‘Disaster Girl’ Meme NFT Sells for $500,000 

Twitter deschide chat-urile vocale Spaces pentru toți utilizatorii 

Numai utilizatorii cu 600 sau mai mulți abonați pot crea și modera camere.

  • Funcția este disponibilă în aplicațiile iOS și Android. Spaces va apărea în partea de sus a feed-ului ca un „cerc violet” care arată conversații în timp real.
  • În interiorul „camerelor” va fi posibil să trimiți mesaje anumitor utilizatori sau întregii ședințe, să soliciți opțiunea de a vorbi. 
  • Utilizatorii vor putea seta un cronometru pentru a crea „camere”, astfel vor primi o notificare înainte de a începe.
  • Twitter continuă să lucreze la funcția Ticketed Spaces: crearea de camere care pot fi accesate numai cu un bilet plătit. Rețeaua socială va primi un comision din vânzarea de bilete.

Sursa: Spaces on Twitter 

Instagram testează un nou Sticker “Reshare”

În ultimele câteva luni, Instagram a lucrat pentru a aborda o problemă cheie: redistribuirea postărilor din feed în Instagram Stories.

În ianuarie, Instagram a făcut primii pași pentru a opri unii utilizatori să redistribuie în întregime postările de feed în Stories.

Săptămâna aceasta, cercetătorul de aplicații Alessandro Paluzzi a descoperit acest nou test: adăugarea unui nou sticker „Reshare” în Instagram Stories, care ar facilita redistribuirea postărilor din feed. 

Procesul va viza să clarifice faptul că este o postare de feed re-partajată, spre deosebire de o poveste originală. Ceea ce ar putea acționa ca un element de descurajare pentru ca oamenii să nu-și mai re-distribuie conținutul din Feed în Stories.

Sursa: Instagram Tests New ‘Reshare’ Sticker to Better Highlight Feed Posts Re-Shared to Stories 

Facebook a decis: Conturile lui Donald Trump rămân închise

Consiliul de supraveghere, format din 20 de experţi independenţi, a decis menţinerea suspendării contului lui Donald Trump, aplicată în urmă cu patru luni, pe fondul acuzaţiilor privind rolul fostului preşedinte în instigarea violenţelor asupra sediului Congresului, pe 6 ianuarie. 

Donald Trump a fost interzis pe Facebook, Instagram și Twitter pe 7 ianuarie, imediat după asaltul asupra Capitoliului.

Totuși, nu s-a lăsat bătut, și-a creat propriul site tip blog, unde publică constant: From the Desk of Donald J. Trump .

Sursa: Facebook a decis: Conturile lui Donald Trump rămân închise. Reacția fostului președinte american

Top-ul aplicațiilor folosite de creatorii de conținut în 2021

Idei cheie din rezultatul unui sondaj, realizat de 163 de agenții de marketing, în perioada februarie-martie 2021:

  • Interesul pentru TikTok în campaniile de Influencer Marketing a crescut cu 325% în doar un an! Acum, 68% dintre specialiștii în marketing doresc să folosească platforma în 2021.
  • 90% dintre specialiștii în marketing au vrut să lucreze cu micro-influenceri, în creștere de la 80% în 2020. 
  • 65% dintre respondenți au indicat că măsurarea ROI continuă să fie cel mai mare punct dureros în Influencer marketing.

Cele mai folosite aplicații de creatorii de conținut:

  • Instagram- 93%
  • TikTok- 68%
  • Facebook-68%
  • YouTube-48%
  • Pinterest-35%
  • Twitter-32%
  • Snapchat-26%
  • Twitch-13%

Sursa: The State of Influencer Marketing 2021 – Linqia 

3 Idei de inspirație

  1. „Același sentiment ca în timpul misiunii”: Agenția de publicitate VMLY & R a creat o publicitate tipărită pentru producătorul de instrumente electrice Bauker din Chile.

În publicitate, Bauker face o paralelă între utilizarea instrumentelor de construcție și jocurile video în genul shooter. Producătorul de instrumente electrice vă invită să experimentați aceleași emoții ca și în timpul misiunii, dar acum în viața reală.

Sursa: Bauker Print Advert By VMLY&R: Gamers 

  1. VFX realizat de studioul Doug Liman și MPC pentru reclama „The Reset” pentru rețeaua 5G a Verizon (și pentru o lume fără întârzieri).
  1. Heineken® a lansat noua campanie globală „WE’LL MEET AGAIN’”, care celebrează răbdarea și creativitatea tuturor celor care s-au adaptat noului context generat de pandemie.