Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

NEWS #10: Facebook și Instagram vor fi cu plată? Top aplicații folosite de creatorii de conținut și alte știri

TikTok începe să testeze funcția de achiziții direct din aplicație 

TikTok a început parteneriatul cu vânzătorii din Europa și Marea Britanie pentru a le permite să vândă direct produse utilizatorilor din aplicație.

Funcția este disponibilă numai pentru unii vânzători în etapa de testare.

TikTok a testat deja achizițiile în aplicație – dar numai prin programe afiliate precum Shopify și Walmart. Companiile au etichetat produsele în videoclipuri cu linkuri către propriile site-uri, dar din punct de vedere tehnic, utilizatorii au rămas în aplicația TikTok.

Facebook și Instagram permit vânzătorilor să își creeze propriile vitrine în aplicații sau să redirecționeze utilizatorii către servicii terțe.

Potrivit Bloomberg, TikTok speră să reproducă succesul lui Douyin, în care utilizatorii au cumpărat bunuri în valoare de 26 miliarde de dolari în primul an.

Sursa: TikTok Begins Testing In-App Shopping to Challenge Facebook

TikTok testează un instrument de recrutare

TikTok testează un instrument pentru ca brandurile să recruteze angajați.

Programul pilot este conceput pentru a ajuta oamenii să găsească locuri de muncă pe TikTok și să se conecteze cu companiile care caută candidați. De asemenea, este menit să ajute brandurile să utilizeze TikTok ca un canal de recrutare.

  • Compania testează în prezent serviciul pe un grup beta de companii. Mai multe branduri mari au fost întrebat despre opțiunea de a participa, inclusiv ligile sportive.
  • Platforma nu este un produs integrat în TikTok, ci mai degrabă o pagină web separată, accesibilă prin intermediul aplicației TikTok unde brandurile pot posta anunțuri.
  • Utilizatorii pot posta pe site un CV video. Ideea este ca utilizatorii să ofere un rezumat al experienței de lucru prin intermediul videoclipului, într-un mod unic.
  • TikTok le va cere candidaților să posteze videoclipurile CV-urilor lor pe profilurile TikTok, dacă doresc, să promoveze noul serviciu.

Sursa: TikTok is launching a job hiring service to help find gigs for Gen Z 

Youtube anunță un fond de 100 milioane $ pentru creatorii din serviciul său Shorts – concurentul TikTok 

Creatorii serviciului Shorts vor fi remunerați pentru conținutul cel mai vizionat în perioada 2021 și 2022.

Youtube se așteaptă să distribuie bani către „mii” de creatori în fiecare lună. Nu trebuie să participi la programul de afiliere YouTube pentru a beneficia de acest lucru – oricine poate fi recompensat prin crearea de conținut original pentru Shorts.

YouTube nu oferă detalii despre activitatea fondului – de exemplu, cum vor fi verificați autorii și cât pot primi. De asemenea, nu se știe dacă autorii vor putea primi bani de mai multe ori – dacă mai multe videoclipuri obțin un număr mare de vizualizări.

Compania subliniază că doar conținutul „original” va fi recompensat, dar nu specifică modul în care va verifica dacă videoclipul este încărcat pe alte platforme precum Reels, Snapchat sau TikTok.

YouTube a început să testeze Shorts în martie 2021. Potrivit companiei, aceasta are peste 3,5 miliarde de vizionări pe zi.

Sursa: YouTube announces a $100M fund to reward top YouTube Shorts creators over 2021-2022 

Marea Britanie va interzice publicitatea online de mâncare nesănătoasă și va restricționa promoțiile „două la prețul unu” la fast-food și dulciuri 

Guvernul a publicat un proiect de lege pentru combaterea răspândirii obezității.

  • Guvernul propune interzicerea legală a publicității de alimente nesănătoase la televizor până la ora 21:00 și interzicerea completă a acesteia pe Internet. 
  • Restaurante și pub-urile cu mai mult de 250 de angajați vor trebui să indice conținutul de calorii al alimentelor. Din aprilie 2022, supermarketurile vor interzice promoțiile de “două la preț de unu” pentru alimentele bogate în grăsimi, sare și zahăr.
  • Guvernul va dezvolta, de asemenea, programul de recompense pentru sănătate Fit Miles.
  • Prim-ministrul britanic Boris Johnson a început să lucreze la o campanie anti-obezitate după ce a suferit de Covid-19. El învinuiește greutatea suplimentară pentru boala gravă.
  • Potrivit Departamentului Sănătății din Marea Britanie, numărul bărbaților obezi a crescut de la 6% în 1980 la 27% în 2019, iar al femeilor de la 9% la 29%.

Sursa: U.K. Unveils Junk Food Ad Ban Online to Help Curb Obesity 

Volkswagen planifică să lanseze un autobuz electric cu pilot automat în stil “hippie”

Mașina va folosi tehnologia start-up-ului american Argo AI.

  • Compania testează deja tehnologia start-up-ului Argo AI din Statele Unite, iar în 2021 intenționează să îmbunătățească sistemul la München În 2019, startup-ul a primit investiții și active de 2,6 miliarde de dolari de la Volkswagen.
  • Volkswagen pregătește ID Buzz cu al patrulea nivel de autonomie – este un pilot automat aproape complet, cu unele restricții. Producătorul auto intenționează să înceapă transportul comercial până în 2025.
  • Proiectul se adresează zonelor urbane dens populate. 
  • Pe 4 mai, producătorul de automobile a anunțat că va dezvolta cipuri pentru mașinile cu pilot automat.

Sursa: VW Autonomous ID.Buzz Microbus With Argo AI Tech to be Ready in 2025

Noi funcții Instagram

Unii utilizatori, în curând și toți ceilalți, vor avea două butoane noi în timpul transmisiunilor live:

  1. Butonul Mute. Permite să dezactivezi sunetul în timpul difuzării. Foarte util după actualizarea anterioară a transmisiunilor, când au adăugat opțiunea face live cu 4 utilizatori concomitent. Acum, în timp ce o persoană vorbește, celelalte pot opri sunetul. 
  2. Buton de dezactivare video. Permite să dezactivezi camera în timpul live-ului. Atunci când camera este oprită, ecranul participanților va reveni la imaginea de profil. Din nou, va fi deosebit de util pentru live-uri în grup. Aproape de Clubhouse, nu?

Sursa: Instagram Adds New Options to Switch Off Your Audio or Video During an IG Live Broadcast

 Google Updates

Sursa: Вы точно ничего не пропустили? Новости интернет-маркетинга 03.05.2021–09.05.2021 | Новости рынка SEO 

Orice videoclip TikTok poate fi promovat chiar din aplicație

Acum în TikTok va fi posibilă promovarea videoclipurilor direct din aplicație. Anterior, acest lucru era posibil doar pe portalul de afaceri.

Printre scopurile publicității, poți alege:

  • mai mulți followeri,
  • mai multe vizualizări la video,
  • mai multe vizite pe site.

Setările publicitare sunt foarte simple: selectezi un videoclip, setezi opțiunile de targetare (poți alege modul automat), iar videoclipul începe să se afișeze pe ecranul principal al aplicației. 

Astfel de reclame sunt marcate ca „Sponsorizate”.

Plata se face cu monede virtuale, care pot fi cumpărate din profil folosind Apple Pay / Google Play.

Noua funcție le permite tuturor să arate videoclipuri către un public larg, dar există și o latură negativă. De acum, pe TikTok poate apărea mult conținut de calitate scăzută de la conturi care vor doar să cumpere popularitate și noi followeri.

Sursa: Ролики в TikTok теперь можно будет продвигать в самом приложении | Новости рынка Digital и SMM

Reclama vaccinului pe paharele McDonalds

McDonald’s colaborează cu Casa Albă pentru a promova informațiile privind vaccinarea pe paharele sale de cafea. 

Începând cu luna iulie, clienții din Statele Unite vor vedea pahare McCafe cu sloganul „Putem face acest lucru”, un slogan creat de Departamentul SUA pentru Sănătate și Servicii Umane pentru a promova încrederea în vaccinuri. De asemenea, include și o adresă a site-ului web (vaccines.gov) care direcționează oamenii către programările din apropiere și informații despre siguranță.

Promoția va dura câteva săptămâni, iar sloganul va fi tipărit pe aproximativ 50 de milioane de pahare.

Înainte de aceasta, McDonald’s ( MCD ) a declarat că panoul publicitar din locația din Times Square din New York va afișa, de asemenea, informații despre vaccinuri începând cu mijlocul lunii mai.

Sursa: McDonald’s is changing its coffee cups to promote the Covid-19 vaccine 

Abonamentul Twitter va costa aproape 3 USD pe lună

Platforma Twitter lucrează la introducerea abonamentelor plătite și a noilor caracteristici. Abonamentul cu plată se va numi Twitter Blue și va costa 2,99 USD pe lună, a declarat cercetătoarea de aplicații Jane Manchun Wong pe pagina sa de pe Twitter.

Un cont plătit va avea funcții noi, de exemplu, un buton pentru a anula trimiterea mesajelor. De asemenea, va fi și opțiunea de a combina Tweet-urile în colecții și alte funcții.

Faptul că Twitter va lansa un abonament cu plată a devenit cunoscut în februarie. Cu toate acestea, compania nu a numit termenii și condițiile pentru introducerea acestui serviciu. Datorită inovațiilor, compania se așteaptă să își dubleze veniturile anuale până în 2023 – la 7,5 miliarde de dolari și să crească numărul de utilizatori cu o medie de aproape 20% în fiecare an timp de trei ani.

Sursa: Twitter may be working on Twitter Blue, a subscription service that would cost $2.99 per month 

Hand up if you masturbate 

Cele mai sexy cartiere din New York au câteva reclame în aer liber. Ca parte a lunii Masturbării, KY sa concentrat asupra bunăstării sexuale a femeilor. Pentru că nu se vorbește suficient despre asta în cultura pop.

Campania vibrantă, pictată manual, include lozinci precum „Să ne ajutăm” și „Ridică mâna dacă te masturbezi”, precum și un manifest lung pentru cele cărora le place să se joace cu ele înseși. 

Sursa: KY Outdoor Advert By Elephant: Hand up if you masturbate