Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

News #13: Lansarea partidului PACE, McDonald’s acuzat de rasism, Noul design Android 12 și alte știri

TikTok – dat în judecată de părinții olandezi

Un grup de părinți olandezi susține că TikTok colectează date de la minori fără permisiunea lor,  pentru a le afișa publicitate direcționată.. Ei susțin că aplicația chineză pentru smartphone încalcă legislația UE. În plus, copiii sunt expuși la pericole în așa-numitele challenge-uri atunci când utilizatorii platformei își solicită reciproc acțiuni riscante.

În total, părinții cer mai mult de 1.4 mld. de euro, a anunțat miercuri (2 iunie) fundația olandeză pentru cercetarea informațiilor de piață SOMI.

SOMI este o organizație non-profit care s-a angajat să protejeze drepturile fundamentale ale utilizatorilor de servicii online. 

TikTok este deținut de grupul chinez ByteDance. Operatorul platformei a declarat în trecut că ia măsuri pentru a asigura siguranța tinerilor utilizatori. Conform regulilor de utilizare a TikTok, minorii au nevoie de acordul părinților sau tutorilor. Copiii cu vârsta sub 13 ani nu au, în general, voie să folosească serviciul. De asemenea, compania subliniază pe site-ul său că utilizatorii își pot configura confidențialitatea în funcție de propriile preferințe.

Comisia Europeană (CE) a anunțat la sfârșitul lunii mai că va revizui practicile comerciale ale TikTok. Pe 28 mai, CE a anunțat că a intrat într-un dialog formal cu TikTok. Unul dintre motivele menționate este „publicitatea agresivă adresată copiilor”.

Sursa: Parents in the Netherlands are suing TikTok and demanding compensation of more than 1.4 billion euros 

Câţi bani au făcut televiziunile din România în 2020

Pro TV (Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold şi Pro Cinema) e lider în audienţe şi la cifra de afaceri. Compania Pro TV SRL a avut anul trecut afaceri de peste 168,2 milioane de euro. Este compania de media cu cea mai mare cifră de afaceri.

Profitul Pro TV a fost de 51,4 milioane de euro în 2020.

Compania Antena Group – care operează Antena 1, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV – se apropie de suta de milioane de euro, cifră de afaceri, în 2020. Profitul Antena Group a fost de 34,8 milioane de euro.

KANAL D. Şi compania Dogan Media, care operează Kanal D şi Radio Impuls au avut o cifră de afaceri de aproape 45 de milioane de euro. Profitul Kanal D a fost de 14 milioane de euro, în 2020, dublu faţă de 2019.

DIGI 24. Canalul de ştiri al RCS a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 14,9 milioane de euro şi 3,7 milioane de euro profit.

Romania TV a raportat anul trecut afaceri de 11,2 milioane de euro. Dintre toate televiziunile de ştiri, Romania TV a avut cel mai mare profit – 4,3 milioane de euro. 

În 2020, posturile TV au primit de la stat, în total, pentru campaniile de prevenire a Covid, 15 milioane de euro. Cel mai mult au încasat  Antenele (aproape 5 milioane), Pro TV ( 4 milioane) şi Kanal D (aproape 3 milioane). Detaliat, aici

Sursa: Câţi bani au făcut televiziunile româneşti în 2020. Pro TV a câştigat cel mai mult. Plusuri notabile la Antena 1 şi la Kanal D  

Politicienii nu vor mai avea privilegii pe Facebook

Facebook intenționează să pună capăt politicii sale controversate, care protejează politicienii de regulile de moderare a conținutului care se aplică tuturor utilizatorilor.

Schimbarea are loc pe măsură ce Facebook se confruntă cu critici sporite pentru că le-a permis liderilor și politicienilor mondiali să-și folosească platforma pentru a răspândi dezinformarea, criticile și pentru a-și hărțui adversarii.

După atacul din ianuarie asupra Capitolului de către adepții lui Trump, Facebook i-a blocat pe termen nelimitat capacitatea de a posta și a trimis decizia către Oversight Board, un grup de experți în drepturile omului. 

Consiliul a răspuns că Facebook a greșit să ia măsuri speciale pentru contul lui Trump, deoarece politicile sale publice nu explică când poate bloca pe termen nelimitat capacitatea cuiva de a posta.

Consiliul a cerut companiei să „soluționeze confuzia pe scară largă cu privire la modul în care sunt luate deciziile legate de utilizatorii influenți”. Facebook a primit 30 de zile pentru a răspunde la recomandările consiliului și șase luni pentru a finaliza revizuirea contului lui Trump.

Sursa: Facebook to end special treatment for politicians after Trump ban 

Spotify lansează Only You și Blend

Platforma Spotify adaugă 2 noi caracteristici pentru conținutul personalizat: Only You și Blend. 

Spotify spune că Only You este o experiență în aplicație care oferă informații și date personalizate – precum „Audio Birth Chart”, „Your Artist Pairs” și „Your Dream Dinner Party – pentru fiecare utilizator. Prin această funcție, utilizatorii își pot crea “propriul univers audio”. 

„Blend” este o altă caracteristică personalizată, care permite ca doi prieteni să-și îmbine gusturile muzicale într-o singură listă de redare comună, care va fi actualizată zilnic și va crește în timp, pe măsură ce obiceiurile fiecărui ascultător evoluează.

Lansat în 2008, Spotify are peste 70 de milioane de melodii și 4 miliarde de playlist-uri pentru cei 356 de milioane de ascultători din 178 de piețe și deține peste 30% din cota de piață globală. 

Sursa: Spotify launches new features ‘Only You,’ ‘Blend’

Românii cheltuie mai mulți bani în online

În perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în magazinele online, față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Valoarea medie a comenzii de pe mobil este de 43,47 euro fără TVA, în creștere cu 7% față de anul trecut. Valoarea medie a comenzii de pe desktop crește cu 12 % și ajunge la 62,72 euro fără TVA. Românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, față de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziționate de pe desktop.

Și specialiștii în digital care promovează și aduc vânzări magazinelor online și-au sporit comisioanele: 2.392 de specialiști în digital au câștigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului. 

În perioada analizată, cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marți și duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marți înregistrează cea mai mare proporție din vânzări, în special între orele 11:00 și 15:00.

Sursa: Analiză e-commerce 2Performant: românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în online față de anul trecut 

Instagram permite accesul API pentru toate companiile

Instagram nu este doar un centru cultural și social – este o platformă unde oamenii vin să descopere și să se conecteze cu brandurile. 90% dintre utilizatorii Instagram urmăresc cel puțin un brand. Mesageria este un punct cheie pentru interacțiune.

Astfel, Facebook dezvăluie câteva știri: Toate companiile pot folosi acum Messenger API pentru a interacționa cu utilizatorii de pe Instagram.

Instagram a început lansarea globală a API-ului Direct. Din iulie a acestui an, compania intenționează să extindă accesul la conturile cu o audiență de 1-10 mii de abonați. Și până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al acestui an, toate celelalte conturi de afaceri se vor putea conecta la API. 

API-ul Messenger poate fi integrat în orice aplicație terță parte pe care o companie sau un brand îl poate folosi pentru a gestiona comunicarea, indiferent dacă este vorba de o platformă de gestionare a rețelelor sociale precum Hootsuite sau Sprinklr sau o aplicație CRM. 

Sursa: Facebook opens its Messenger API for Instagram to all 

Funcție nouă pentru Google my Business

Pe Google my Business a apărut oportunitatea de a ascunde numărul de telefon al companiei. Numerele de telefon nu vor apărea pe Google Maps și în rezultatele locale ale Căutării Google. Funcția este destinată companiilor care nu doresc să fie apelate.

Acest lucru a fost observat de Ștefan Somborac, care a postat o captură de ecran pe Twitter a modului în care funcționează în noul editor Google, funcția de editare directă, a comutării numărului de telefon pentru a-l ascunde în profilul de afaceri.

Sursa: Google My Business Lets Business Hide Their Phone Number 

Heinz – recompense pentru cei aflați în trafic

Heinz vorbește constant despre cât de încet curge ketchup-ul lor din sticlă. Această viteză a fost chiar măsurată – s-a dovedit a fi de aproximativ 0,045 km/h. Printr-un parteneriat cu Waze și Burger King®,  Heinz îi va identifica pe cei blocați în trafic, care conduc cu viteza de 0,045 km / h și îi va răsfăța cu Heinz Ketchup și un Impossible Whopper de la Burger King.

În perioada 3 iunie – 4 iulie, celor blocați în trafic, care circulă la fel de încet ca Heinz Ketchup, li se vor difuza anunțuri în trafic în aplicația Waze, iar canadienii selectați cu viteză lentă vor primi acest gustos combo de vară Heinz Ketchup și un Impossible Whopper de la Regele burgerilor.

Kraft Heinz Canada este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din țară și este o filială a Kraft Heinz (NASDAQ: KHC ). Produsele Kraft Heinz Canada se găsesc în peste 97% din gospodăriile canadiene. Printre brandurile emblematice ale companiei se numără untul de arahide Kraft, Heinz Ketchup, KD, Philadelphia Cream Cheese, Renées Dressing, Jell-O, Classico, Kool-Aid și Maxwell House. 

Sursa: Heinz Will Reward Those in Traffic, Driving at Speed of its Ketchup, 0.045 Km/h

Instagram – noi funcții pentru luna Pride

Instagram lansează o serie de funcții noi pentru luna Pride, pe unele le-am văzut anterior, altele sunt o noutate.

Instagram va face ca toate hashtag-urile legate de Pride să apară în gradientul de culoare curcubeu și adaugă stories-uri color pentru poveștile care folosesc aceste hashtaguri.

Luna Pride Instagram

Noi Stickere.

Luna Pride Instagram

Și noi efecte vizuale, aliniate cu tema Pride – care în acest an includ mai multe opțiuni pentru diferite reprezentări.

Luna Pride Instagram

În plus, Instagram lansează și un ghid pentru comunitatea LGBTQ , care va contura diferitele opțiuni și instrumente de asistență disponibile pe platformă.   

Noile funcții vor fi lansate în curând.

Sursa: Instagram Adds New Features for Pride Month, Including Rainbow Hashtags 

Trump se întoarce pe Facebook?

În urma incidentului, în care Facebook spune că Trump a instigat și a incitat revolta violentă prin intermediul rețelelor sociale, Rețeaua socială întrerupt accesul lui Trump atât la Facebook, cât și la Instagram, o pedeapsă pe care o menține de atunci.

Trump a căutat să recâștige accesul la platformă și cei 32 de milioane de adepți ai săi Facebook, iar Consiliul de supraveghere i-a oferit lui Trump posibilitatea de a-și împărtăși perspectiva asupra interdicției, ca parte a procesului său de evaluare.

Facebook a anunțat următorii pași pe care îi va lua în legătură cu concluziile Comitetului de supraveghere.

În primul rând, Facebook va implementa acum sancțiuni clar definite pentru suspendări, chiar și cele referitoare la incidente semnificative care ar putea duce la tulburări sociale pe scară largă.   

Facebook a stabilit reguli mai clare și mai transparente în legătură cu astfel de sancțiuni și care vor fi sancțiunile maxime de acum înainte, ceea ce este extrem de important în asigurarea unei îndrumări mai clare în ceea ce privește procesele sale oficiale.

În conformitate cu recomandările Comitetului de supraveghere de a stabili reguli mai clare pentru toți utilizatorii, Facebook va evalua acum întregul conținut sub aceeași parametri, chiar dacă provine de la un politician sau o persoană publică.

Având în vedere natura interdicției Trump, Facebook plasează acest incident în categoria „cea mai severă”, ceea ce înseamnă că primește cea mai dură pedeapsă disponibilă. Prin urmare, Trump este acum interzis pentru doi ani, începând cu data suspendării inițiale pe 7 ianuarie.

Așa că Trump ar putea reveni pe Facebook în 2023, la timp pentru o altă campanie electorală. Dar Facebook ar putea decide, de asemenea, că prezintă un risc semnificativ pentru dezbaterea publică. 

Sursa: Facebook Announces Official Timeline for Trump Ban, Changes to Rules Around Political Speech 

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului