Ce înseamnă un Brand Puternic? Identitatea afacerii tale. Modul prin care te diferenţiezi de concurență, îți expui viziunile și dezvolți o comunitate loială. Acesta nu se rezumă doar la denumire sau logo, definește imaginea, caracterul, tipologia și valorile tale. Publicul țintă solicită de la tine un anumit comportament, o  abordare individuală, o prezentare, de aceea trebuie să fii mereu la înălțimea tuturor  așteptărilor.

Procesul de creare a unui brand puternic:

1. Un Brand Puternic are propriul Avatar

Avatarul este imaginea clientului ideal. Un reprezentant al publicului țintă, alături de care ți-ai dori să lucrezi în calitate de antreprenor. Sarcina ta de bază este să-l aduci la etapa de conștientizare: „Da, este despre mine (mă regăsesc)!”.

Trebuie  să înțelegi cu exactitate: “Cine este?”, “Cu ce se ocupă?”,“Ce își dorește?” “Cu ce probleme se confruntă?”, “Ce îl interesează?”.

Iar pentru a realiza o analiză completă, ai nevoie de următorul set de întrebări:

  • Este bărbat sau femeie?
  • Ce vârstă are?
  • Unde locuiește?
  • În ce domeniu activează?
  • Cum arată o zi obișnuită din viața lui?
  • Din ce surse se informează? (TV, rețele de socializare)
  • Ce domenii urmărește?
  • Care sunt cele mai importante valori?
  • Ce sumă de bani câștigă într-o lună?

Mai multe detalii găsești aici: Cum definești Avatarul Clientului? 5 sfaturi de urmat

2. Brandul Puternic are propria Misiune

Care este scopul companiei tale pe  lângă dorința de a obține profit?!

Toate brandurile mondiale au o misiune existențială, care întruchipează valorile și caracterul întreprinderii. Fără propria filozofie, organizația nu poate câștiga încrederea clienților.

Exemple relevante:

  • Misiunea Facebook: Give People the Power to Share and make the World more Open and Connected
Misiunea Facebook
  • Misiunea Nike: To Bring Inspiration and Innovation to Every Athlete in the World
Misiunea Nike

Vrei mai multe detalii? Citește: Cum se elaborează Misiunea și Viziunea Companiei

3. Un Brand Puternic are Valori

Atunci când valorile companiei rezonează cu cele ale clienților, crește conexiunea emoțională! Acestea induc o senzație de apartenență la un grup social sau un sentiment de prestigiu, calitate și siguranță.

Există 4 tipuri de valori:

  • Funcționale;
  • Emoționale;
  • Influențate de lumea exterioară și procesul evolutiv;
  • Bazate pe opinia publică.

Îți e interesant? 51 Greșeli de Marketing: Mituri și Concepții Greșite care costă Scump

4. Un Brand Puternic își cunoaște Competitorii

Metodologia concurențială necesită o analiză minuțioasă a companiilor din nișă. În timpul cercetării, creează o strategie de diferențiere și promovare. Deci, slăbiciunea unui concurent, poate deveni avantajul tău.

Criterii pentru analiza detaliată a concurenților:

  • limbaj, mod de expunere(direct/indirect);
  • site web (utilitate, design, puncte forte);
  • ofertă;
  • misiune și valori;
  • rețelele de socializare/blog.

Citește și: 7 trucuri în analiza corectă a concurenților

5. Brandul Puternic are Avantaje Unice

Fără autocunoaștere riști să dezvolți un mod ineficient de promovare și comunicare. Prin ce te diferențiezi? Există o mulțime de modalități de accentuare a unicității brandului.  Însă, un lucru este cert, mereu vor exista companii mai mari, care vând mai bine și sunt mai populare. De aceea trebuie să stabilești din start, de ce clientul ar trebui să cumpere de la tine, ce oferi tu și ceilalți nu?!

Criterii relevante de diferențiere:

  • livrare mai rapidă;
  • design original;
  • utilizare comodă;
  • noi viziuni;
  • oferte speciale;
  • abordare creativă irepetabilă.
Avis în Campania We Try Harder

6. Un Brand Puternic are o Identitate

Identitatea brandului are la bază un șir de elemente distinctive, care ulterior, prin raportare la companiile concurente, sunt  transformate în puncte de comparație şi criterii de diferenţiere.

Din acest motiv, trebuie să dezvolți un Brandbook, care include:

  • logo
  • denumire
  • slogan
  • design
  • fonturi
  • paleta de culori

Toate acestea, per ansamblu, contribuie la identificarea  unei imagini individuale în percepția consumatorului, cu scopul de a crea conexiuni.

Vezi și: 89 idei de Marketing cu Investiții minime pentru tine și Afacerea ta

7. Un Brand Puternic se descrie în 30 secunde

Este important să transmiți clar și coerent: cine ești, ce oferi și prin ce te diferențiezi.

Criterii de prezentare:

  • Modul de comunicare trebuie să fie clar, lipsit de ambiguitate și pe înțelesul publicului țintă. Nu te concentra doar pe servicii, accentuează utilitatea și beneficiile mărcii.

8. Brandul Puternic este Personal

Brandul nu este doar un instrument de marketing, dar și de autocunoaștere. Drept urmare, trebuie să-ți identifici stilul, să investești în dezvoltarea ta personală și să menții o legătură emoțională cu publicul țintă.

Însă,  această conexiune poate fi creată doar printr-un raport interuman. În acest sens, cel mai relevant exemplu este Steve Jobs, care a devenit un sinonim pentru marca Apple. La fel și Bill Gates, care te duce instantaneu cu gândul la Microsoft sau Mark Zuckerberg fondatorul Facebook. Imaginea companiei poți fi chiar tu sau o persoană publică, care devine ambasador de brand.

Citește: 50 Idei pentru a Crea, Dezvolta și Consolida un Brand Personal

9. Un Brand Puternic are Echipă Puternică

Nimeni, în afară de tine și angajații tăi, nu-ți cunosc mai bine produsul.  Managerii și întreaga echipă, trebuie să respecte principiile companiei.  Publicul țintă nu trebuie să simtă o disonanță între ceea ce este difuzat în publicitate și realitate.  Experiența pe care o au clienții tăi, atunci când interacționează cu reprezentanții brandului, ar trebui să reflecte valorile companiei.

Pentru a crea un brand puternic, nu este suficient să obții o calitate excelentă și să stabilești un preț atractiv al produsului/serviciului oferit. În timp ce consumatorii analizează costurile, ei raționează și cântăresc opțiuni. Când își dau seama de valoarea propunerii, nu aspectul financiar decide, ci dorința de a-l achiziționa. În concluzie – investește în imagine, promovare și metodele de interacțiune cu publicul țintă.

La subiect: 10 cele mai frecvente Greșeli ale Angajatorilor în Recrutare

Pin It