Cum crezi, faci sau nu Greșeli de Marketing?

Nelly Orlova, fondatoarea InnMind, o rețea internațională de afaceri pentru startup-uri și investitori, explică de ce sfaturile de marketing online ar trebui urmate cu prudență și ce cazuri de startup dovedesc acest lucru.

Internetul e plin de materiale cu tematică de Marketing, zice Nelly. Mai mult, materialele nu sunt adresate către Marketeri profesioniști, ci către antreprenori, start-up-uri, proprietari de Afaceri Mici, cu promisiunea de creștere virală și promovare rapidă a afacerii prin utilizarea instrumentelor de Marketing.

Titlurile, cum să atragi milioane de utilizatori în juma’ de secundă sau cum promovezi afacerea într-o săptămână folosind SMM, investind doar 5 minute pe zi, te aprind și te fac să citești la nesfârșit articole tematice ce-ți promit succesul.

Cine nu visează la milioane de like-uri sau la mii de clienți obținuți din Social Media în câteva click-uri? Problema e că, în febra popularității acestui subiect, spațiul informațional devine din ce în ce mai înfundat: titlurile intrigante și recenziile simulate, au în background materiale necalitative, dar care promit „dezvăluiri de secrete a conținutului viral”.

Ce Greșeli în Marketing învățăm din experiența altora? Hai, let’s go!

Sursa frazei “Hai, let’s go”: serialul Lost in Moldova

1. Critică influencerii și ajungi în Black List

Ai primit vreodată Șabloane de Scrisori de la Marketing Gurus pe care să le folosești în activitatea ta? Dar le-ai folosit copy/paste?

Efectele acestor Templates se observă cu ochiul liber în Influencer Marketing, când trimiți unui Lider de Opinie o scrisoare prin care soliciți o Colaborare sau Product Placement.

Influencerul e unul, iar Marketeri care îi solicită colaborări sunt mulți. Îți imaginezi reacția lui, când primește zeci sau sute des scrisori formulate identic, cuvânt în cuvânt?

De regulă, în așa situații ești marcat ca Spammer. Ți se închide ușa în nas. De ce? Pentur că arăți deschis un disrespect și lipsă de interes pentu Influencer. Îți discreditezi atât intenția, cât și Brandul pe care îl reprezinți. dorința sinceră de a colabora.

Memento! Personalizarea este arma unui Marketer în comunicarea cu Influencerii

Cum eviți situațiile descrise mai sus?

Personalizează-ți mesajele. Folosește Șabloanele de Emails primite pe la cursuri drept reper de structură, logică în baza căreia să îți formulezi intențiile.

Arată-i dorința sinceră de a colabora. Cum? Studiază activitatea Liderilor de Opinie, reacțiile fanilor, ultimele subiecte relatate în postări, emisiuni sau stories. Folosește cunoștințele acumulate în textul din E-mail.

Tot aici trebuie să dai și o explicație de ce te adresezi anume lui. La fel, explică de ce el trebuie să colaboreze anume cu produsul tău. Aici te ajută apelul la Audiența lui. Colaborările cu atât mai simplu se acceptă, cu cât relația dintre Influencer li Adudiența sa se îmbunătățește datorită acestei colaborări.

O astfel de strategie a fost folosită de startup-ul Simformer, care a dezvoltat o platformă online pentru crearea, desfășurarea de jocuri și evaluarea competențelor de afaceri.

Fiind la început, ei au făcut aceleași greșeli: trimiteau e-mails copy/paste primite de la un Autor de Cursuri. Cu ce s-a încheiat? Zero Rezultat.

Apoi s-au adresat altui Segment de Influenceri cu scrisori Personale, au oferit spre testare produsul, au cerut Influencerilor să își exprime opinia cu privire la avantaje și dezavantaje. Drept urmare, mai mulți experți occidentali autorizați au răspuns imediat la apel, au testat produsul și au lansat recenzii text și video despre platforma Simformer, care au ajuns la publicația principală din industrie.

Startup-ul a primit recomandări gratuite de la profesioniști, publicitate cu un milion impact țintit, nominalizarea Best of E-learning! 2016 și clienți corporativi ce au aflat despre Produs din recenzii și bloguri.

Echipa Simformer a dedicat o lună întreagă pentru studierea Influencerilor și personalizarea mesajelor, inclusiv a apelurilor.

2. Limitează audiența și oportunitățile de promovare

O altă Greșeală în Marketing care o aud începătorii în SMM e „alege o rețea de socializare și lucrează cu ea, nu te implica în toate deodată”. Da, pe de o parte, e adevărat, nu poți obține peste tot Succes.

Este imposibil pentru un fondator ocupat de Afacere să își organizeze o prezență activă și calitativă pe toate canalele social media. Și totuși, sfatul – „alege un singur canal” este, de-a dreptul, uluitor.

Autorii unor ghiduri, dând astfel de sfaturi, uită să răspundă la câteva întrebări extrem de importante în Digital Marketing: Cum alegi canalul potrivit? Ce criterii de selecție să folosești? Cum anume te asiguri că Audiența ta folosește aceeași rețea de socializare pe care o alegi și tu?

Pentru a face acest lucru, trebuie să cercetezi câteva canale cheie. Creează conturi, fă postări, „stimulează” comunicarea în grupuri și comunități cheie, evaluează rezultatul. Acest proces te va ajuta să înțelegi mai bine cu ce canal să începi, care dintre rețelele de socializare testate este prioritară (eficientă) pentru promovarea Afacerii tale.

În cele mai multe cazuri, nu trebuie să te limitezi la un singur canal. Strategia de „Awareness” produce un efect mai bun, creează o vizibilitate mai mare, dacă este implementată pe mai multe canale odată.

De exemplu, ai ales Twitter sau Facebook ca rețea de socializare pentru comunicarea cu clienții și promovarea produsului. Dar dacă utilizezi Triberr sau Scoop.it, chiar și de câteva ori pe săptămână, acest lucru va influența pozitiv atât clasamentul pe canalul principal, cât și indicatorii precum backlink-urile și mențiunile altor utilizatori.

De exemplu, serviciul de recenzii a cărților de afaceri MakeRight: pe parcursul anului au testat diverse canale de promovare: Facebook, Vkontakte, Twitter (și alte rețele), până au înțeles că Telegram este cel mai eficient canal pentru afacerea lor. Anume aici publicul lor țintă este activ și receptiv.

Acum, canalul MakeRight Telegram are peste 12 mii de abonați, este principala sursă de trafic și are clienți devotați. Și da, ei n-au oprit testarea altor canale. Mai mult, au o prezență minimă și în alte canale pentru a monitoriza discuțiile despre Brand.

Da, activitatea de Marketing Digital cere timp și efort. Nu-i ca „Formula secretă pentru succes fără efort” sub care sunt servite trucurile de Marketing.

3. Produsul, apoi Marketing

O altă Greșeală în Marketing pe care o poți face, este des întâlnit prin „ghidurile de marketing pentru startup-uri” formulată sub următorul sfat: “lansează campaniile de Marketing doar după ce ai un produs finit“. Argumentul fiind: “nu are rost să pierzi timp și resurse în promovare atunci când nici măcar nu ai un Produs încă“.

Ca și cum, nu are rost să pierzi timp și resurse în promovare atunci când nici măcar nu ai un produs încă. Iar pentru a înțelege cât de ridicol este acest sfat, analizează marketingul pentru un startup și pentru o afacere cu rădăcini:

  • majoritatea startup-urilor nu au un buget de publicitate;
  • majoritatea startup-urilor lansează un produs nou sau serviciu. Dacă vorbim despre proiecte inovatoare, acestea creează o nouă nișă și un produs care nu are analogi pe piață. Asta înseamnă că nu este un public ce cunoaște produsul sau/ și utilizatori „obișnuiți” să plătească pentru asta.
  • Adesea, promovarea unui start-up nu poate fi limitată la metodele de Marketing tradiționale, deoarece înainte de a „vinde” , trebuie mai întâi să generezi interes, să explici funcționalitatea, să transmiți valoare, să creezi o audiență în jurul produsului, să atragi utilizatori ce vor testa produsul și să colectezi feedback. Toate acestea necesită mult timp și efort.

Ah, da și toate astea fără buget pentru Marketing. Deci, e necesar să folosești în mod activ metodele gratuite de promovare, Marketingul digital și SMM, compensând cu investițiile din timpul tău.

Autorul cărții Startup Evolution Curve, cunoscutul expert european în marketing Donatas Jonikas, a declarat:

„Ar trebui să începi să promovezi un produs în stadiul de dezvoltare. Dacă te-ai gândit la marketing abia după lansarea produsului, atunci ai întârziat!”, și nu poți decât să fii de acord cu asta.

Greșeli de Marketing cauzate de aspectele culturale din Piața UE

Multe companii confundă epoca globalizării cu cea a omogenizării. Astfel, cred că produsul lor dacă are succes pe o piață, va fi la fel și pe alte piețe. Diversitatea culturală afectează foarte mult probabilitatea ca un Produs, serviciu sau Brand să se bucure de Succes. Chiar dacă efortul depus de companie în promovarea Produsului e deosebit de mare, uneori, rezultatul nu e cel așteptat. Povestea unei afaceri de Succes, pătrunderea uluitoare pe piață sau vânzările fără precedent e binecunoscută. Însă e dată uitării în scurt timp, dacă nu atrage atenția sau impresionează consumatorul.

Greșelile sunt rareori acceptate și rămân memorabile, dar pot fi utile ulterior pentru a marca lecții importante. Influența elementelor culturale asupra acțiunii de promovare poate fi sesizată și îmbunătățită prin insuccesul unor companii din domeniul tău!

4. Când economia nu contează

Probabil, cea mai renumită Greșeală din istoria Marketingului este cazul Hoover, care încerca să intre pe piața de aspiratoare din Marea Britanie.

Aspiratoarele companiei, păreau să nu fi „absorbit mizeria” din strategia promoțională, înregistrând cea mai mare greșeală din istoria ei.

Greșeala foarte costisitoare a fost oferta: cumpără un aspirator și primești două bilete de avion Cadou. Era clar, toți doreau biletele, nu aspiratorul. Însă biletul de avion era mai scump decât aspiratorul.

Compania a încercat să repare Greșeala, iar cele 72 de milioane de dolari pe bilete de avion trebuiau să pună punct istoriei. Însă, încă 365 000 de clienți nu primiseră biletele de avion. Cazul a ajuns în instanță.

Aceasta a fost rezultatul informării slabe cu privire la cultura materială mai exact – costul biletelor de avion utilizat de agențiile din Marea Britanie.

5. Cum fac limba și limbajul diferența

Deseori, traducerea numelui produsului în limba locală a pieței unde o vinde, creează o imagine nefavorabilă companiei. Aceasta s-a întâmplat Brandului IKEA, care a numit un produs „Fartfull” fără să analizeze semnificația cuvântului în engleză, ce are un sens mai puțin plăcut.

De exemplu, compania Colgate-Palmolive a întâmpinat unele obstacole în promovarea pastei de dinți în anumite regiuni ale Spaniei, deoarece cuvântul „Colgate” este pronunțat asemeni cuvântului „spânzură-te”, formă spaniolă mai familiară.

Promovarea pastei de dinți Colgate Cue pe piața franceză n-a prins, deoarece Cue este numele unei reviste pornografice franceze.

O poveste similară a avut-o și Locum, o companie suedeză care, în perioada sărbătorilor de iarnă, expedia felicitări – card Clienților săi. În ‘91, au decis să dea spirit de sărbătoare logo-ului companiei. Au înlocuit litera „o” cu o inimioară. Rezultatul, vezi mai jos, are conotații erotice în rândul suedezilor.

La rândul său, Bacardi a creat o băutură din fructe. Numele Pavian a vrut să sugereze stilul rafinat francez asociat cu apa Evian. Dar pe piața germană, băutura nu a avut prea mult succes, deoarece numele ei se traduce „babuin”.

În 2002, producătorul britanic de sport Umbro a fost nevoit să retragă toți adidașii ce purtau numele Zyklon. Cauza acestei măsuri – multe reclamații în adresa companiei, ce aducea la cunoștință faptul ca produsul avea numele gazului utilizat de naziști pentru exterminarea evreilor în lagărele de la Auschwitz.

6. Spoturile publicitare sub microscopul normelor și reglementărilor europene

În România, Consiliul Național al Audiovizualului a interzis reclama Lay’s de chipsuri Fii pe fază pentru că înfățișa stereotipuri feminine și folosea chirurgia plastică pentru a promova modele frumoase care să concureze pentru bărbați. Mesajul cu efect emoțional puternic poate condiționa fetele tinere atragă atenție doar înfățișării.

Realizatorul acestui spot publicitar spunea ca mesajul reclamei era următorul: „să nu lași pe nimeni să câștige banii pe care ai putea să-i câștigi tu!”. Însă ideea sugerează ca tinerele fete trebuie să utilizeze acest produs pentru a-și putea finanța operații estetice. Din motiv că publicitatea a încălcat mai multe prevederi din legislația audiovizualului, compania a fost obligată să facă schimbări, la TV era redată reclama în varianta scurtă, care nu face referire la un etalon de frumusețe prin acces la chirurgia estetică.

7. Influența religiei asupra Pieței Unice Europene

Casa de modă Chanel a lansat o colecție cu un design deosebit și atractiv cu imprimeuri – simboluri dintr-o carte veche indiană. Însă simbolurile ilustrau versuri sacre din Coran, care au ofensat comunitatea islamică, adică pe clienții fideli a casei de modă. Colecția a fost distrusă, la fel și fotografiile și negativele pe baza cărora se lucrase.

De asemenea, în iunie 1997, Nike a supărat adepții religiei musulmane.  Motivul fiind, logo-ul „Nike Air” inscripționat pe încălțăminte, era similar cu forma scrisă în limba arabă a numelui lui „Allah”. Nike a retras de pe piața peste 38 000 de perechi de pantofi sport.

În 1994, în Irlanda, compania de telecomunicații Orange își lansează campania promoțională prin sloganul „The future’s bright, the future’s Orange”.

Și pentru că mulți specialiști în Marketing nu cunosc tradițiile anumitor culturi, mai ales semnificația anumitor culori au omis faptul că pentru irlandezi, portocaliu este atribuit bisericii protestante. Ca rezultat, sloganul a devenit „The future’s bright, the future’s protestant”, ceea ce nu prea a încântat populația catolică din Irlanda.

Cât de importante sunt atitudinile, valorile, tradițiile și obiceiurile pentru succesul produselor internaționale?

În cazul Germaniei, produsele de succes trebuie să fie practice și durabile. Consumatorii sunt interesați de fiecare detaliu al produsului și vor să-l știe de la A la Z înainte de a-l cumpăra. Chiar dacă nemții sunt mai deschiși decât francezii și italienii să testeze produse noi, Honda nu a înregistrat vânzări extraordinare pe această piață. Motivul – publicitatea necalitativă a mărcii, ceea ce i-a determinat pe germani să aleagă producători premium precum Mercedes, Audi sau Ford.

În Spania, Coca-Cola a fost nevoită să-și retragă din comerț sticla de 2 litri după ce a constatat că în frigiderele lor nu încăpea această dimensiune de sticlă.

Reebok a numit o linie de adidașii pentru femei – Incubus, numele unui demon mitic care a violat femeile adormite, personaj cunoscut în folclorul german. Drept urmare, compania a scos de pe piață peste 50 000 de perechi de pantofi de sport, ceea ce nu s-ar fi întâmplat dacă se ținea cont de tradițiile folclorice și obiceiurile altor culturi.

Greșeli de Marketing generate de factorul uman

8. Încerci să reinventezi roata

Marketingul e trecut prin timp, și are la bază principii fundamentale care nu pot fi schimbate. Evident, vrei să creezi ceva ce nu s-a mai făcut până acum și vrei un wow-efect, dar acest proces de inovare și creație, te face să uiți ce contează cu adevărat: REZULTATUL

Poți depăși astfel de momente prin:

  • încetează să încerci să creezi ceva nou și fără precedent – acordă atenție strategiilor, campaniilor și anunțurilor care funcționează și utilizează formula Succesului atunci când dezvolți propria Strategie de Marketing.
  • ideile bune de Marketing pot fi folosite la nesfârșit, se schimbă doar abordarea.Aici învață cum să creezi o Strategie de Content Marketing în 11 pași.

9. Productivitatea nu garantează Succesul

Frică de eșec te face să cauți soluții pentru a-l preveni.

Te informezi, te organizezi, iar când începi să implementezi ceea ce ai învățat… eșuezi.

Iată ce ar trebui să ții cont:

  • pozitiv nu înseamnă neapărat productiv;
  • pentru a vinde multe produse, trebuie să vinzi mai întâi primul Produs.

Acestea pot fi evitate dacă:

  • dacă ești cu adevărat hotărât și pasionat de ceea ce faci –

Acționează!

  • nu-ți fie frică de greșeli. Greșelile ne ajută să învățăm și să ne dezvoltăm pentru a avea Succes. Dacă o campanie eșuează, înseamnă că acest tip de activitate nu funcționează și trebuie să găsești o altă Strategie mai eficientă.

Eșecul te ajută să valorifici Succesul.

10. Investești în produse ineficiente

Întreaga ta afacere se bazează pe cercetări de piață sau pe presupuneri? De multe ori, antreprenorii se îndrăgostesc de ideea unui Produs sau serviciu și decid să meargă mai departe fără a testa mai întâi piața. Își investesc toți banii în afacere, împrumută și ajung să regrete alegerea lor.

Poți evita această Greșeală dacă:

  • te pregătești înainte de a lansa un produs sau serviciu nou. Cercetează piață și a afla dacă produsul tău are auditoriu țintă.

11. Crezi că un Produs bun ce va crea cerere instant

Optimismul este bun, dar e bine să simți pământul sub picioare. Crezi că produsul sau serviciul tău se va vinde fără efort? Te dezamăgesc, acest lucru nu se întâmplă aproape niciodată. Dacă nu ai o Strategie de Marketing eficientă, ei nu te vor găsi deloc.

Ține minte, profitul e esențial în orice afacere, iar pentru a obține profit trebuie să vinzi cât mai multe produse și să convingi clienții țintă să cumpere.

Poți evita această Greșeală dacă:

  • cunoști publicul țintă și ai o propunere unică de vânzare față de concurenți;
  • dezvolți Planuri de Marketing și Strategii eficiente pentru publicul țintă.

Citește și: Produs de Succes, cum îl faci? Află 8 Idei, Sfaturi și Sugestii Exemplificate

12. Te plictisești

Plictiseala e importantă, te face să cauți soluții pentru a îmbunătăți o afacere.

Dar nu poți decide peste noapte că te plictisești și vrei altceva. Ai băgat mulți bani în acest „plictisitor” și probabil mai ai și alți investitori în afară de tine.

Puteți evita această Greșeală dacă:

  • îți amintești de ce ai început afacerea. Plictiseala ta nu e și a publicului țintă.
  • testezi și alte tipuri de produse fără a renunța la produsele vechi. Ai grijă de rezultat. Nu înlocui campaniile vechi cu altele noi care nu au fost testate eficient.

Greșeli în Marketing la Început de Drum

13. Fără Strategie de Marketing clară, fără obiective stabilite, nu măsori progresul

  • fără buget de Marketing (minim 10 % din cifra de afaceri pentru început, 5 % pentru companiile senior, poți ajunge la 20 %);
  • fără obiective, fără plan pentru următoarele 6 luni – 1 an;
  • fără Analytics, cifre, nu cunoști ce fac vizitatorii pe site, ce pagini sunt vizitate și ce medii convertesc cel mai bine.

14. Fără plan de Marketing dezvoltat

Pur și simplu încearcă să răspunzi la aceste întrebări:

  • ce vinzi, cui vinzi, cine este publicul tău și care este potențialul pieței?
  • cine sunt concurenții tăi, care sunt avantajele/dezavantajele ei?
  • ce USP ai – diferența produsului/ serviciului tău față de alții de pe piață?
  • care este strategia de prețuri?
  • ce buget de Marketing ai și ce strategii ai folosit cu succes în trecut?
  • ce valori folosești pentru a monitoriza performanța campaniilor tale (cost și rată de conversie, aprecieri, distribuiri, comentarii, vizionări, abonamente etc.).

15. Nu-ți lauzi destul afacerea

  • dacă nu-ți lauzi afacerea, de ce crezi că o vor face alții?
  • inițial, 50% din timp creezi un produs sau prestezi un serviciu, iar 50% îl promovezi;
  • scăpă de „sindromul impostorului”
  • simți că nu ești foarte bun la locul de muncă, Produsul sau serviciul tău nu este perfect. Ce spun clienții și partenerii tăi despre tine?

16. Nu ești pe Social Media sau nu participi la evenimente offline

  • nu participi la conferințe ca speaker din cauza emoțiilor de a vorbi în public;
  • nu mergi la evenimente, târguri sau expoziții doar cu văzutul;
  • nu postezi comentarii pe bloguri, forumuri sau grupuri de Facebook;
  • nu toate discuțiile au rezultat o colaborare, dar prin intermediul cunoscuților, lista conexiunilor se mărește.

Află care sunt 5 etape principale în Content Marketing, 8 tipuri de postări pentru Social Media și Cum creezi un Plan de Conținut: Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare

17. Atragi atenție prea mult clienților noi și nu-i fidelizezi pe cei vechi

  • clienți noi = de 5 ori mai scump decât întreținerea celor existenți;
  • clienți mulțumiți = promovare eficientă;
  • e mai ușor să câștigi mai mult când vinzi produse clienților existenți, decât noilor Clienți, mai ales când vinzi servicii.

18. Imiți concurenții sau aplici Strategia celui mai mic preț

  • prețul mic funcționează doar pe termen scurt, pe termen lung – clienții nu mai doresc să plătească prețul normal (fenomenul Black Friday România);
  • prețul mic atrage clienți care schimbă producătorul atunci când găsesc mai ieftin, nu clienții fideli;
  • întotdeauna va exista cineva dispus să lucreze/ vândă cu un preț mai mic, concurența nu ține doar de preț.

19. Folosești canalul de promovare Greșit pentru Produsul tău

  • testează toate rețelele de socializare, platformele noi care apar ;
  • nu dedici timp suficient ofertelor;
  • poți avea mai multe tipuri de public țintă, ce folosesc canale diferite.

Citește și: 3 Greșeli Grave în Atitudinea IMM-urilor față de Facebook Marketing

20. Nu există retargeting la începutul promovării pe online

  • campaniile de retargeting sunt utilizate pentru a publica anunțuri direcționate prin Google Display Network sau Facebook către utilizatorii care au intrat pe site sau au accesat anumite pagini/adăugat în coș/ achiziționat anumite produse;
  • e important să configurezi de la început, să creezi lista clienților și vizitatorilor, să structurezi corect codurile de urmărire, deoarece clienții obținuți prin retargeting costă mai puțin decât noii clienți;
  • deosebit de util pentru site-uri cu trafic mare, cu mii de vizite unice pe zi, dar și pentru domeniile nișate.

21. Încredințezi Marketingul celor ce nu cunosc ce-i Marketing

  • greșeală des întâlnită e că nu apelezi la profesioniști, dar când fiecare al doilea se consideră expert, e greu să înțelegi cine face cu adevărat Marketing calitativ. Ca idee, experții nu sunt ieftini în niciun domeniu;
  • antreprenorul trebuie să cunoască elemente de bază din Marketing și să știe ce să ceară de la marketeri;
  • nu ai ca scop să verifici performanța angajaților, ci să le oferi îndrumările necesare pentru a aduce Clienți și pentru a promova eficient compania pe baza obiectivelor tale, iar tu să fii sigur că ești pe drumul corect, cu rapoarte și analiza indicatorilor la zi.

22. Utilizezi limbaj de lemn în comunicare pe online și offline

  • scrie și vorbește cât mai natural la evenimente, pe blog/ vlog, site, descrieri de produse și servicii, comunicate de presă;
  • scrie cum vorbești.

23. Greu părăsești zona de confort

Unii antreprenori se axează doar pe o nișă în dezvoltarea afacerii, însă pentru o creștere a profitului, e necesar să te extinzi pe noi piețe. Așa poți obține clienți noi și valoroși.

24. Nu cercetezi cine e audiența produsului tău

Cel mai rău ce poți face e să uiți cine este publicul tău. Ar trebui să poți identifica jobul, vârsta și necesitățile lor. Dacă nu știi cine sunt clienții tăi, pierzi timpul tău și al lor, iar Timpul e scump.

Segmentează-ți publicul: potențiali Clienți, Clienți actuali și foști Clienți.

25. Ești pasiv

Pentru a crește vânzările și a dezvolta afacerea eficient, trebuie să fii pe lista potențialilor cumpărători. Dacă ești invizibil, nu ești pe listă. Fă-te vizibil și conectează-te cu potențialii cumpărători care caută noi furnizori.

26. Lași de izbeliște site-ul sau canalul de promovare

Mulți antreprenori investesc mulți bani creând un site, ca mai apoi să uite de el. Informația trebuie optimizată constant pentru a asigura performanțe, ceea de oferă rezultate imediate și măsurabile.

27. SEO se vrea resuscitat?

Cred că ai au auzit de moartea lui SEO sau acel conținut fără puls. De fapt, SEO nu moare. Evoluează. Moarte pot fi campaniile ce nu prind ritmul schimbărilor.

28. Ai nevoie de un buget enorm pentru o campanie de Marketing eficientă

Da, e adevărat, unele canale de Marketing necesită investiții serioase. Însă există încă o mulțime de Strategii gratuite sau ieftine, cum ar fi SEO sau Marketing de conținut.

29. Nu lansezi o campanie până când nu găsești instrumentul potrivit

Am început prin email Marketing pentru blog. Un simplu newsletter cu informație utilă pe care am trimis-o direct persoanelor interesate. Dacă așteptăm instrumentul perfect, pierdem elanul și primul salt. Încearcă și tu!

30. Marketingul nu este măsurat

Cunoașterea datelor calitative și cantitative pe care trebuie să le măsurați va ajuta toată echipa de Marketing să fie previzibilă și de succes și, în cele din urmă, să genereze mai multe venituri.

31. Testezi chiar dacă nu ai ce

Testarea e importantă, însă trebuie să ai suficient trafic pe site pentru ca testarea să fie semnificativă, în caz contrar, eforturile sunt cheltuieli pentru vizualizări fără vânzări.

32. Rețelele de socializare nu generează profit

Dacă eforturile tale nu dau roade, de vină e Strategia ta și nu rețelele de socializare.

33. Utilizatorii dispozitivelor mobile nu cumpără

Demult, posibil să fi fost adevăr. Însă azi, conform datelor distribuite de OuterBox Solutions, „79 % dintre utilizatorii de telefoane mobile au cumpărat online în ultimele 6 luni” și „aproximativ 40 % din vânzările online în timpul sezonului de vacanță 2018 au fost făcute de pe un smartphone”.

34. Recenziile negative îți pot discredita imaginea afacerii

Conform unui studiu al Amazon, „68 % dintre clienți au mai multă încredere în recenzii atunci când văd recenzii mixte”. Acest lucru nu înseamnă că, dacă găsiți o recenzie negativă, nu lași un comentariu corespunzător. Înseamnă doar că nimic nu e perfect – clientul înțelege asta.

Util pentru tine: Ce facem cu Recenziile Negative pe Facebook sau Cum să răspunzi recenziilor pozitive, negative, neutre și celor false pe Facebook

35. Creezi un site, ai vizitatori!

Înțelegem că site-ul nou nu primește automat noi vizitatori sau conținutul grozav garantează clickuri sau vânzări. Dacă vrei rezultate, trebuie să lupți pentru ele.

36. Mult conținut, puțin engagement

Unii antreprenori cred că mult conținut îi va apropia de consumatori, dar uită de calitate, ceea ce înseamnă pierderi și zero rezultate. Acordă prioritate calității, apoi cantității.

37. Implică influencerii în campaniile de Marketing

Integrarea persoanele influente în campaniile de Marketing ar putea da roade bune, dar necesită investiții mari pe termen lung. Și nu oricărei afaceri i se potrivesc astfel de colaborări. Însă, dacă crezi că un influencer ar ajuta la atingerea obiectivelor de Marketing, alege unul din nișa ta.

38. Renunți prea repede și ai așteptări prea mari

Ca antreprenor, ai mult prea multe așteptări de la afacerea ta și vrei rezultat cât ai bate din palme. Investești, pe alocuri, irațional, strategii pe termen scurt, iar când nu vezi rezultatul – renunți. Însă, conform unor cercetări, 30% dintre startup-uri se închid în primii 2 ani de activitate și 50% în primii 5 ani.

39. Prea târziu te lansezi pe online

O Greșeală mare a antreprenorilor e să tărăgăneze prea mult pentru a lansa afacerea online. Pentru a strânge lauri, e nevoie să prezinți afacerea pe online încă de la început, deoarece promovarea online de succes poate dura mult timp.

40. Ai promis, ai făcut

Când dorești să atragi potențiali clienți cu tot felul de promisiuni unice, asigură-te că le poți livra. Promite doar ce îți poți permite!

41. Transmiți o informație eronată clienților

Promovezi produse care nu mai sunt pe stoc sau trimiți anunțuri către persoanele Greșite. Publicitatea trebuie să faciliteze munca clienților și să-i convingă să cumpere.

Citește, la fel: 4 Greșeli și 8 Tehnici de lucru cu Reproșurile Clienților sau 25 Idei pentru a câștiga Respectul sau Încrederea Clienților

42. Nu atragi atenție studiilor de caz

Ești marketer sau antreprenor, trebuie să știți că studiile de caz sunt unul din cele mai eficiente instrumente pentru a ilustra rezultatele strategiei tale de Marketing. Ele includ analiza și evaluarea activităților pentru o anumită perioadă, oferă feedback clar și obiectiv. Pentru un studiu de caz specific, colectați, grupați și interpretați toate datele furnizate de instrumentele de măsurare ale platformei online. Sunt multe!

Greșeli de Marketing prin email

43. Apeluri, Emailuri reci

Campaniile de email Marketing, pentru întreprinderile mijlocii, au un ROI de 246 %, dar munca trebuie făcută pas cu pas. Campania de email Marketing trebuie să vizeze un public țintă atent selectat.

44. Desconsideri email Marketingul

Pe unde ai pierdut încrederea în email Marketing și în capacitatea newsletter-ului de a atrage atenție și interes?

Poți accesa emailul de pe orice gadget în orice moment al zilei, e mai ușor să personalizezi emailurile către clienți și, cu câteva trucuri, obții Succes! Ai nevoie de curaj și să dezvolți o strategie de comunicare prin email cu comunitatea ta! Let’s go!

45. Greșeli de ortografie și gramatică

Recitește emailul trimis. Parcă are sens, dar când îl citești, realizezi că sună ca din topor.

Sfat: trimiteți un email de test încât să poți vedea emailul și subiectul din perspectiva destinatarului.

46. Alegi un subiect nepotrivit

Oamenii sunt înțelepți. Nu-i părerea mea – e adevăr.

Creierul se bazează pe părtinire pentru a judeca oameni, evenimente, fiindcă e nevoie de mai puțină muncă cognitivă decât să formeze o opinie a sa despre orice. Oamenii fac presupuneri de bază experienței și observațiilor anterioare. Această explică de ce mai mult de 47 % dintre destinatarii de email decid dacă să-l deschidă, iar 69 % dintre ei decid dacă e spam numai pe baza subiectului.

Subiectul emailului trebuie să iasă în evidență, să atragă atenția și să convingă cititorul că îi pasă IMEDIAT de ceea ce se află în interior.

Un alt tanc? Linia de subiect este prea lungă.

Sfat: Nu folosiți subiectul „Re:”. Clientul vede că nu e personalizat.

47. Nu ai optimizat vizualizarea de pe mobil

Sunt conectată la contul meu de email pe telefon – pun pariu că și tu. Nu suntem unicii – aproximativ 68 % dintre emailuri sunt deschise pe un dispozitiv mobil. Testează, analizează mereu e-mailul de pe un telefon mobil.

48. Numele expeditorului sau adresa de email pare ca spam

Adresele de retur cu „noreply” creează următoarea impresie: „Iată părerea mea, dar nu-mi pasă de a ta”. Include nume și adresă de email reală.

Sfat: creează un cont numit „help@yourbusiness.com” sau „ info@yourbusiness.com”, pentru a păstra intimitatea căsuței tale poștale.

49. Nu ai buton – Dezabonare

Aceasta e o exigență pentru majoritatea platformelor de email Marketing, dar chiar dacă nu este, mereu e binevenit un buton de Dezabonare. Destinatarul va avea alegere și îți poate oferi credit de Încredere. În Marea Britanie, trimiterea unui email fără opțiune de Dezabonare este ilegală.

50. Ai obținut lista de email în mod fraudulos

De fiecare dată eu – sau oricare alt utilizator ce se respectă – când primește un astfel de email, imediat trimite scrisoarea în coșul de gunoi.

51. Nu ai o analiză de urmărirea a strategiei de marketing

Nu poți obține rezultat calitativ fără o strategie și fără a utiliza datele analitice de urmărire pentru fiecare campanie de email. Cum măsura eforturile tale dacă nu urmărești progresul?

Sfat: urmărește: – rata de livrare;- rata de deschidere;- CTR (click through rate);- rata de dezabonare;- rata de conversie.

Greșeli de Marketing, Concluzii

Greșelile de Marketing se aplanează când producătorul înțelege până și cele mai mici detalii în procesul decizional al consumatorului.

Marketerul trebuie să identifice diferențele dintre piețe și să ajusteze produsul astfel, încât acesta să se potrivească preferințelor consumatorului local. Cel puțin, așa spune Philip Kotler despre Succesul în piețe străine.

Vrei să cunoști mai mult și să eviți Greșeli de Marketing?

Îți recomand următoarele articole:

Pin It