TikTok este un fenomen cultural, care susține comunicarea și interacțiunea la nivel mondial. Are cea mai rapidă creștere din lume, permite utilizatorilor să creeze videoclipuri scurte cu muzică și filtre. De ce Tiktok este important pentru Afaceri?

Aplicația a fost lansată în septembrie 2016 în China sub denumirea de Douyin și preluată în 2017 de compania-mamă ByteDance, pentru piețele din afara țării. La sfârșitul aceluiași an, platforma a cumpărat Musical.ly și a intrat pe piața adolescenților din SUA.

În prezent, rețeaua TikTok este disponibilă la nivel mondial în App Store sau Google Play.

Descarcă Ghidul TikTok Marketer pentru Afaceri: Descarcă acum

tiktok pentru afaceri
Sursa: Hubspot

9 Avantaje TikTok pentru Afaceri

  • Este o platformă de divertisment cu un flux nelimitat de conținut, care creează dependență
  • Aproape oricine poate deveni creator de conținut datorită mecanismului simplu de utilizare a aplicației
  • Oferă un număr mai mare de vizualizări și aprecieri comparativ cu Instagramul
  • Asigură o serie de funcții de editare a videoclipurilor, până la 60 de secunde, disponibile chiar în aplicație
  • Atrage milioane de utilizatori, în special generația mai tânără, prin valorificarea abilităților creative și personalizarea filmulețelor
  • Permite realizarea simplă și rapidă a videoclipurilor
  • Datorită naturii sale captivante și a partajării ușoare, are un total de aproximativ 689 de milioane de utilizatori activi lunar și 2 miliarde de descărcări în magazinul de aplicații
  • Poate ține utilizatorul cât mai mult timp posibil pe platformă, oferindu-i un flux nelimitat de videoclipuri, adesea amuzante
  • Durata scurtă a videoclipurilor(de obicei între 15 secunde și un minut) face aplicația ideală pentru persoanele care consumă divertisment rapid

Articole despre Tiktok pentru Afaceri

Vrei să cunoști mai multe despre Tiktok și potențialul lui pentru Afaceri? Găsești mai jos 8 surse locale la acest subiect:

TikTok pentru Afaceri în 2022: ce să știi?

Companiile ezită să folosească TikTok în strategia lor de marketing. De ce? Pentru că se limitează la platformele existente, consideră că aplicația este relevantă doar pentru Generația Z sau pur și simplu nu sunt obișnuiți să creeze conținut ușor de asimilat. Însă, toate acestea, nu pot nega potențialul TikTok atunci când analizezi cifrele.

Află: 11 motive pentru care afacerea ta are nevoie de Video Marketing

Potrivit TikTok, 49% dintre utilizatori (peste 490 de milioane de persoane) caută și găsesc ceva nou în aplicație în fiecare lună. Fiind o platformă cu implicare ridicată și cu potențial de creștere, TikTok este o rețea profitabilă pentru companiile care vor să-și prezinte produsele, serviciile, diverse soluțiile unui grup mare de oameni.

În 2022, numărul de creatori pe TikTok crește. Este tendința de a crea conținut pentru canale sponsorizate de o companie.

Algoritmul TikTok și Experiența de Cumpărare în Aplicație

Algoritmul personalizat al TikTok-ului oferă conținut relevant prin feedul “For You”, menținând astfel utilizatorii implicați.

Un criteriu de clasare este vizualizarea în întregime a videoclipului. Orice filmuleț privit integral este recomandat ulterior altor persoane.

Alți factori importanți care influențează algoritmul sunt hashtag-urile și obiceiurile de navigare ale utilizatorilor. TikTok ține cont de  tipul de videoclipuri pe care le vizionezi  și de domeniul din care provin, după care îți sugerează un conținut similar.

Principalul criteriu de diferențiere al TikTok este simțul comunității în cadrul aplicației. Dacă ești nou pe TikTok, verifică #BusinessTok sau #BrandTok. Aceste comunități de nișă oferă conținut pentru marketeri și antreprenori cu sfaturi, experiențe și fluxuri live ale evenimentelor de networking.

Ce este Important pentru Tiktok Algoritm?

  • Informații video: indicațiile informative au la bază conținutul pe care îl cauți în fila “Descoperire” (adică subtitrări, sunete, hashtag-uri)
  • Experiența utilizatorului: algoritmul TikTok este influențat de consumul de conținut al utilizatorului și de interacțiunea sa cu aplicația
  • Setările contului: deși nu afectează la fel de mult algoritmul TikTok, merită totuși menționate. De exemplu: limba, țara, tipul de dispozitiv. Setări pe care TikTok le ia în considerare atunci când optimizează conținutul
  • Pentru utilizatorii noi cu un număr scăzut de urmăritori, algoritmul nu folosește acest indicator ca semnal de clasare

Procesul unic de achiziționare

TikTok își modernizează procesul de vânzare și se concentrează pe creșterea profitului pe scară înaltă. O experiență mai fluidă și mai simplă a clienților din “călătoria lor unică” până la achiziție este descrisă ca un „ciclu fără sfârșit”.  Evitând pâlnia de vânzări cu un punct de început și sfârșit bine definit, utilizatorii TikTok “intră, ies și revin” în etapa potrivită nevoilor și dorințelor sale.

TikTok schimbă modul în care brandurile interacționează cu publicul țintă, stimulează și încurajează achizițiile online. Statistic vorbind, persoanele de pe TikTok au șanse de 1,5 ori mai mari să cumpere instantaneu ceva de pe platformă, decât utilizatorii de pe alte site-uri.

Citește Interviul cu Alexandr Kantsler, despre viitorul conținutului video pe Facebook, Instagram și TikTok

TikTok pentru Afaceri și 8 Sfaturi de Marketing

TikTok este benefic pentru Afaceri, ce îți trebuie? Să înțelegi mecanismul de funcționare a platformei. Atât de simplu.

Descoperă Standardul Calității în servicii Social Media și 6 motive de ce Social Media Marketing nu-ți aduce Vânzări

1. Creează  conținut original și interesant

Scopul tău este să captezi atenția publicului țintă. Iar pentru a face acest lucru, trebuie să creezi conținut interesant. Este important ca oamenii să vizioneze și să interacționeze cu videoclipurile tale, pentru că doar astfel algoritmul aplicației te va promova în mod activ.

2. Creează conținut util

Concentrează-te asupra publicului țintă și gândește-te cu ce probleme se confruntă și ce soluție le poți propune. De asemenea, utilizează opțiunile de editare video pe care TikTok le oferă – începe cu niște autocolante, texte personalizate, efecte vocale, emoji și apoi animații. Există, de asemenea, filtre și melodii pe care le poți folosi ca fundal pentru toate videoclipurile tale. Folosind toate acestea, nu creezi doar un videoclip informativ și util, ci unul care va atrage atenția multora, sporind implicarea publicului țintă.

3. Colaborează cu influencerii TikTok

Tot  ce trebuie să faci este să găsești un influencer potrivit afacerii tale, care să rezoneze cu publicul tău țintă.

4. Folosește reclamele TikTok

Dacă ești ocupat și nu ai timp să creezi videoclipuri scurte inspiraționale sau pur și simplu nu ai echipa care să lucreze la o campanie de marketing pe rețelele sociale, dar ai  suficient buget pentru a plăti pentru reclame, atunci aceasta este cea mai bună opțiune. Apelează la publicitatea “TikTok For Business” și promovează-ți eficient afacerea.

5. Utilizează diverse Hashtag-uri

Similar cu Twitter și Instagram, hashtag-urile sunt folosite pentru a găsi conținut despre un anumit subiect. Nu uita să utilizezi mereu hashtag-uri potrivite, astfel încât persoanele care caută subiectul respectiv să te poată găsi cu ușurință. Consultă lista de hashtag-uri în tendințe și selectează-le pe cele mai eficiente pentru strategia ta de marketing TikTok.

6. Preia diverse Provocări

Găsește provocări populare și adaptează-le specificului afacerii tale.

7. Utilizează diverse Meme-uri

Meme-urile potrivite ajută brandul să obțină implicarea de care ai nevoie, pentru a câștiga algoritmul TikTok.

8. Ține cont de Tendințe Actuale

Vezi ceva popular, convinge-ți echipa de creație să realizeze un scurt videoclip reprezentativ brandului în care să introduceți această nouă tendință.  Și iarăși, folosește un hashtag relevant.

Citește și TikTok pentru Afaceri: 11 sfaturi pentru o promovare ieșită din tipare

Top 20 Statistici Tiktok pentru Afaceri

Sursa: Statistici TikTok

10 Statistici Titkok pentru Afaceri, partea 1

  • Utilizatori activi lunar: există 1 miliard de utilizatori pe TikTok.
  • Instalări de aplicații: TikTok a avut 3 miliarde de descărcări și cel mai mare număr de instalări de aplicații non-game în 6 luni în 2021, atingând 383 de milioane de descărcări din ianuarie până în iunie 2021.
  • Învinge concurența: în 2021, TikTok s-a clasat pe locul 7 în clasamentele rețelelor sociale. Depășirea Pinterest, Twitter, Snapchat, Reddit este impresionantă, având în vedere faptul că a fost lansat abia în 2016.
  • Rata de implicare: Cu o durată de sesiune de 10,85 minute, TikTok a fost votată cea mai bună platformă socială pentru implicare.
  • Rata de creștere: TikTok a avut o rată de creștere a utilizatorilor de 1157,76% la nivel mondial.
  • Venituri ale influencerilor: influencerii și creatorii TikTok pot câștiga până la 5 milioane de dolari pe an, dacă au până la 100 de milioane de urmăritori. Cele mai populare și profitabile categorii de conținut sunt: fitness, beauty, dans și divertisment.
  • În doar primul an platforma a ajuns la 500 de milioane de utilizatori activi lunar.
  • În 2020, TikTok a fost cea mai descărcată aplicație la nivel global (850 de milioane de descărcări), urmată de WhatsApp, Facebook și Instagram.
  • În septembrie 2021, TikTok a ajuns la 1 miliard de utilizatori activi lunar.
  • TikTok este cea mai bună aplicație gratuită din secțiunea Divertisment din Apple App Store.

10 Statistici Titkok pentru Afaceri, partea 2

  • 35% din audiența globală a TikTok are vârsta cuprinsă între 19 și 29 de ani, iar 28% are sub 18 ani. (Business of Apps)
  • 51% dintre utilizatorii TikTok la nivel mondial sunt bărbați și 49% sunt femei.
  • TikTok este acum disponibil în peste 200 de țări.
  • TikTok are de 1,7 ori mai multe șanse să devină o sursă de informații despre produse în comparație cu alte platforme sociale.
  • TikTokers au de 1,4 ori mai multe șanse decât alți utilizatori ai platformei de a explora produsele/mărcile pe care le găsesc pe platformă.
  • Utilizatorii TikTok au de 1,5 ori mai multe șanse decât utilizatorii altor platforme de a convinge prietenii sau familia să cumpere un produs sau serviciu pe care îl întâlnesc în aplicație.
  • Utilizatorii TikTok au de 2,4 ori mai multe șanse decât utilizatorii altor platforme să creeze o postare și să eticheteze o marcă după achiziționarea unui produs.
  • Utilizatorii TikTok au o probabilitate de peste două ori mai mare de a comenta o marcă după achiziționarea unui produs, comparativ cu alți utilizatori ai platformei.
  • Utilizatorul mediu petrece 89 de minute pe zi pe aplicație, potrivit unui sondaj divulgat de la TikTok.
  • TikTok este una dintre cele mai descărcate aplicații de pe Google.

Vrei mai multe Statistici? Citește: 347 Statistici Social Media pentru Strategii de Marketing 2022

Concluzii

TikTok îți oferă un succes garantat într-o perioadă scurtă. Atât la nivel organic, cât și la cel plătit. Explorează diverse videoclipuri și pagini populare. Experimentează prin crearea de conținut și editarea videoclipurilor, participă la provocări (challenge-uri), accesează meme-urile în tendințe și utilizează hashtag-uri. Publică filmulețe și  partajează-le pe alte platforme Social Media. Explorează creativitatea și publică conținut diferit – doar așa îți crești potențialul de a deveni viral.

Pin It