Ce sunt Clișee în Copywriting și Texte de Vânzare? „Produsul pe care l-a așteptat o lume întreagă” sau „Este prea frumos pentru a fi adevărat.” Asemenea expresii sunt folosite atunci când umpli un spațiul sau transmiți ceva nesemnificativ.

Ce are de Câștigat Cititorul? În jurul acestui concept se concepe un Text Comercial. De ce? Oamenii sunt mai puțin interesați de caracteristici, ei vor Beneficii și Câștiguri.

Copywritingul este liniar, strategic și are un caracter intențional. Are scopul de a crește conversiile și de a stimula vânzări. Nu exagera cu figuri de stil, clișee, explicatii tehnice, limbaj încărcat – pentru că omori orice text comercial.

Ce să știi despre Clișee în Copywriting?

Citește, de asemenea, Ghid practic: TOP 6 greșeli de copywriting pe Facebook

Clișeu înseamnă o formulă stilistică, banalizată din cauza repetării excesive. Este un stereotip de vorbire, o construcție universală, ușor de introdus într-un context standard.

În ce context întâlnești un Clișeu? Afaceri care își supraestimează Atitudinea în Comunicare, Texte scrise în stilului jurnalistic și cel științific. Pe când, în texte literare sau în Discursuri, clișeele sunt folosite rar și se lipesc ca nuca de perete.

De ce să eviți clișeele? Pentru că dăunează grav calității textului. Frazele care apar în mod regulat irită. Cu toate acestea, unele expresii  sunt atât de ferm stabilite în mintea oamenilor, încât nici măcar consumatorii sau autorii, nu le mai observă. Un Copywriter Pro are în sânge abilitatea de a identifica și exclude Clișeele din Textele sale.

De ce sunt utilizate clișeele? Din obișnuință, fără a intra în esența mesajului. Scrii în 2, 4 sau chiar 8 cuvinte ceea ce se exprim ușor într-un singur cuvânt.

Cum se descriu Companiile în Moldova? Am analizat 300 texte cu descrierea Companiilor din platformele rabota.md și delucru.md și ți-am pregătit următoarea listă:

45 Clișee în Copywriting care omoară orice Text Comercial

Apropo, te interesează subiectul de Copywriting? Abonează-te la Academie vie pe Pinterest pentru a avea acces la muuuulte Fițuici Profesionale:

copywriting functional, academie vie pinterest
Copywriting Functional, Academie vie, Pinterest
  • lider pe piaţă (în domeniu)
  • creștere continuă
  • cel mai bun produs
  • noi orizonturi
  • gamă variată de articole
  • condiții sigure și avantajoase
  • colaborări reciproc-avantajoase
  • spirit de inițiativă
  • persoană activă și pozitivă
  • soluții inovatoare
  • echipă de profesioniști
  • echipament de ultimă generație
  • echipament performant
  • provocări profesionale
  • experiență unică
  • mediu profesionist
  • echipă tânără și prietenoasă
  • mărfuri de larg consum
  • toate condițiile
  • materie primă de înaltă calitate
  • produse naturale
  • gust deosebit
  • calitate garantată

  • fără conservanți
  • soluții eficiente
  • produse performante
  • experții noștri în domeniu
  • cele mai înalte standarde
  • asortiment bogat
  • prețuri accesibile
  • prețuri (uluitor de) mici
  • gusturi rafinate
  • echipă dedicată
  • comercializarea angro
  • rapid și eficient
  • companie de Top din RM
  • experiență bogată
  • nivel înalt de calificare
  • cea mai bună soluție
  • abordare individuală
  • deservire calitativă
  • sistem flexibil de reduceri
  • rezultat garantat
  • gândire creativă
  • suntem mândri

Din punct de vedere gramatical, niciuna dintre expresiile de mai sus nu sunt greșite. Problema constă în frecvența utilizării. Este obositor psihic să auzi aceleași fraze mereu, de la toți și din toate părțile. Nu ești de acord?

Citește Cum scrii texte care VÂND? Află 9 Formule + Exemple de Copywriting

Anatomia unui Text de Vânzare: 15 Sfaturi Profesionale

  1. Pune-te în pielea clientului.
  2. Scrie într-un limbaj simplu și ușor de înțeles. Evită propozițiile lungi și frazele adverbiale, aluziile vagi și alegoriile. Livrează valoare și sens.
  3. Comunică într-o manieră respectuoasă. Respectă-ți clienții, nu permite exagerările și expresiile prea familiare.
  4. Relatează despre beneficiile aduse. Clientul vrea să-și rezolve problema, oferă-i soluții.
  5. Nu uita de îndemnul la acțiune. Utilizează modul imperativ pentru CTA, dar alege verbul potrivit.
  6. Prezintă textul într-o formă clară. Scrie clar cu un limbaj simplu. Nu utiliza termeni și cuvinte foarte specializate, care zgârâie auzul.
  7. Un titlu captivant este cheia succesului. Încearcă să captezi atenția clientului și motivează-l să citească conținutul.
  8. Concentrează-te pe o singură idee, oferă fapte, statistici și argumente.
  9. Fii cât mai scurt și concis posibil. Ai grijă de timpul clienților tăi – acest lucru este important pentru textul publicitar. Lasă textele lungi pentru articole și recenzii ale experților. Scrie clar și deslușit.
  10. Structurează conținutul.
  11. Subtitlurile, paragrafele, listele cu marcaje sunt elemente obligatorii ale unui text comercial.
  12. Nu folosi clișee. În textele publicitare, nu trebuie să existe fraze comune și clișee general acceptate.
  13. Utilizează  tehnica dialogului. Pune întrebări și răspunde. Este recomandat să folosești cuvinte care să atragă și să convingă un potențial client, cum ar fi “Ești de acord?”.
  14. Nu uita de recenzii. Opinia clienților tăi existenți este mereu importantă și poate fi argumentul decisiv, atunci când iei o decizie în favoarea ta.
  15. Tipografia contează! Un font frumos și o dimensiune convenabilă fac textul publicitar mult mai atractiv. Evidențiază elementele semnificative ale textului cu diverse caractere cursive sau aldine. Textul  nu trebuie să arate plictisitor și monoton.
  16. Și nu în ultimul rând, combină textul cu imagini potrivite.

Vrei să te Dezvolți Profesional în Copywriting?

Descoperă o Librărie întreagă de Formule, Principii și Tehnici Excepționale care te ajută să Scrii Texte Eficiente: Curs de Copywriting Funcțional

Curs de Copywriting Funcțional
Curs de Copywriting Funcțional

10 Cele mai Comune Clișee în Copywriting

  1. “Cât mai rapid posibil”. Conceptul de viteză este subiectiv. Cititorul sau potențialul client cere date exacte.
  2. „Experiență vastă ”. Expresie generalizată.
  3. “Gamă largă de….”. Asemenea afirmații sunt doar respingătoare. Nimeni nu vrea să precizeze dacă un anumit produs este disponibil. Este mai bine să demonstrezi propunerile imediat, ocolind asemenea expresii.
  4. „Politică de prețuri flexibile…” este doar un set de litere. Aceasta se referă nu doar la „politică de preț”, ci și la „diverse sisteme de reduceri”. Astfel de expresii arată adesea neprofesionalismul autorilor.
  5. „Companie în dezvoltare dinamică”. Toate întreprinderile mari și de succes se dezvoltă dinamic. Asemenea  fraze, care înlocuiesc caracteristicile și avantajele unice reale ale companiei, nu evocă cele mai bune asocieri.
  6. „Servicii de calitate”. Dacă o companie oferă anumite servicii, atunci acestea trebuie să fie necondiționat de înaltă calitate.
  7. “Lider de piață”. Cu atât de mulți „lideri”, merită să ne gândim la realizarea sensului acestui cuvânt – acesta poate fi deja aplicat în siguranță primelor 100 de companii din clasamentul general.
  8. „Abordare individuală”. Nu există altă cale – abordarea ar trebui să fie mereu astfel, clienții nu pot fi adunați într-un grup și serviți în masă.
  9. “Orientat spre rezultate.” Expresia stârnește întrebări. Clientul are dreptul să se gândească de ce compania se mândrește că își îndeplinește îndatoririle, pentru care primește bani și ce rezultat va obține în continuare.

Află mai multe despre Clișee în Copywriting

  1. Ce sa NU spui intr-o Reclama
  2. 8 clișee sexiste din publicitate
  3. Cele mai frecvente greșeli din copywriting-ul online
  4. 11 lucruri de evitat in copywriting
  5. 15 Articole despre Clișee în Publicitate pe IQADS

Iar mai jos ai un Ghid de Copywriting pentru începători:

Citește: Cum Scrii Texte care Vând? Formule, Exemple, Sfaturi, Trucuri și Greșeli

Concluzii

Clișeele se lipesc bine de mintea oamenilor și, uneori, este dificil să le identifici. ce poți face? Folosește cât mai rar expresiile relatate în acest articol. Înlocuiește frazele astea obositoare și iritante cu Beneficii sau informații cu adevărat utile cititorilor tăi.

Îți las mai jos și un Screen să înțelegi ce reacții provoacă Clișeele în rândul potențialilor clienți:

Clișee în Copywriting
Cristian Dițoiu, Clișee în Copywriting

Pin It