Cauți Tehnici de Comunicare în Criză? Primești Comentarii Negative și nu știi cum să Reacționezi la ele?

Un hater, de regulă, incită la ură sau violență pornind de la aspecte de etnie, origine, categorie socială, viziuni proprii și multe altele. Se manifestă prin comentarii și postări, utilizează diverse mijloace de manipulare, dezinformare și insultă, pentru a critica public un individ sau chiar o entitate juridică.

Ce este Cyber-mobbing-ul?

“How can two people hate so much without knowing each other? ”Alan Moore , Batman: The Killing Joke

Hărțuirea online.

Tip de violență în mediul digital, expus prin text: mesaje și comentarii.

Privește Video de mai jos sau citește următoarele articole pentru detalii:

Citește și Cum comunici într-o situație de criză. Pași de urmat, de la experții în PR sau Managementul reputației în mediul online – între marketing, porno, pisici și strategii

Comunicarea în Criză în Comentarii după Paul Graham

Analizează teoria lui Paul Graham și gestionează Comentariile Negative!

În anul 2008, programatorul și eseistul britanic, schițează grafic „ierarhia dezacordului”.

Ghidul este o reprezentare triunghiulară, asemănătoare cu piramida lui Maslow în care sunt ordonate nivelurile de dezacord.

Conform acestei diagrame, cu cât este mai sus locația unei persoane în piramidă, cu atât este mai puternică poziția sau argumentul însuși. Drept urmare, cei care se află la nivelurile inferioare folosesc argumente slabe pentru a se justifica. Apropo, Revista BusinessWeek l-a inclus pe Paul Graham în Top 25 cei mai influenți oameni în Online.

Piramida Comentariilor Negative, Paul Graham
Piramida Comentariilor Negative, Paul Graham

Cum clasifici Comentariile Negative într-o Comunicare în Criză?

Începem cu Baza Piramidei:

01 Insulte Directe

Omul pur și simplu te înjură. Aici ori ignori, ori ștergi comentariul, ori blochezi cu totul utilizatorul. Mai poți iniția un dialog cu el, însă riscul este mare să eșuezi. De ce? Pentru că el nu-și asumă dialogul și se ghidează după alte reguli. Conversațiile asumate au o logică, cele neasumate mai puțin. Adversarul te scoate din zona regulilor tale și te câștigă acolo. De fapt, nici nu are rost să discutăm strategii de comportament în asemenea caz.

02 Atac la Persoană

La acest nivel utilizatorul se comportă ca și în etapa precedentă cu o singură diferență: te jignește. Poți să îi răspunzi cu aceeași monedă, dacă ești pregătit să-ți asumi consecințele. Oamenii aici, de regulă, își manifestă frustrările. Dacă te bagi, fii pregătit să primești un șir întreg de comentarii ofensatoare.

03 Reacție la Ton

Îți critică modul de exprimare fără a aduce dovezi. E clar că toate comentariile de acest gen sunt mai mult despre viziunile personale, decât despre subiectul propriu-zis.

04 Contradicție (ceartă, hârțuire fără motiv)

Omul pur și simplu preia o atitudine contradictorie. Și, la fel ca și în etapa precedentă, nu aduce nici o dovadă vis-a-vis de subiectul postării tale. E despre poziția de jertfă (triunghiul Karpman) sau poziția copilului (Teoria Tranzacțională): omul cade în fund, plânge și dă din picioare. El nu are nevoie de soluții mature, nici nu le caută. El vrea atenție. E alegerea ta să i-o oferi sau nu.

05 Contraargument

Primul semn către o discuție interesantă. Omul comentează, argumentează, te contrazice, apoi prezintă dovezi. Conversația devine interesantă și se dezvoltă, doar dacă adversarul are interes față de subiect și este deschis să își schimbe părerea, dacă argumentele tale sunt mai puternice.

Dacă persoana nu este dispusă să-și schimbe opinia, riști să o cobori la un nivel inferior: aceasta va nega afirmațiile tale fără argumente, iar dacă vei insista, va percepe doar un “atac la persoană”.

06 Respingere

Cea mai convingătoare formă de dezacord. Se întâmplă mai rar pentru că necesită implicare. De regulă, decurge astfel: omul găsește o afirmație în mesajul tău cu care nu este de acord sau care consideră că e greșită și ți-o explică (te corectează) în comentarii.

07 Dialectica

Se întâmplă când adversarul tău cunoaște subiectul la fel de bine sau chiar mai bine decât tine. Acesta găsește greșeli și îți explică de ce afirmațiile tale sunt greșite. Aici trebuie să accepți faptul că există oameni mai deștepți ca tine și să înveți din greșeli.

Dacă ambele părți sunt deschise spre comunicare, are loc “Dialectica”: proces de gândire care rezidă în analiza și discutarea argumentelor contradictorii, în scopul descoperirii adevărului; arta de a ajunge la adevăr prin dialog.

În concluzie:

  • Cu cât mai mult te apropii de vârf, cu atât mă valoroase sunt conversațiile.
  • Cu cât mai mult te apropii de baza piramidei, cu atât mai puține exemple (argumente) ai într-o discuție. Aceste conversații nu aduc nici o valoare. E o pierdere de timp și nervi.

Cum Gestionezi Comentariile Negative într-o Comunicare în Criză?

Le luăm pe rând:

1. COMENTARIILE NEGATIVE ȘI DETAȘAREA EMOȚIONALĂ

Reține: schimbul de replici în comentarii este o manifestare prin comunicare scrisă, aici lipsesc: intonația, mimica, gesturile.

Asigură-te că ții emoțiile sub control și citești conștient comentariile. Admite că poți să interpretezi greșit mesajele utilizatorilor.

Orice opinie poate fi interpretabilă. Fii gata în orice moment să îți schimbi opinia dacă întâlnești un șir de argumente și dovezi mai puternice ca ale tale.

Capacitatea ta de a renunța la propria opinie te face invincibil în conversații și dezbateri.

situații de criză, cum gestionezi comentariile negative
situații de criză, cum gestionezi comentariile negative

2. COMENTARIILE NEGATIVE ȘI FAPTELE (NU VORBELE)

Atunci când operezi cu date exacte este aproape imposibil să eșuezi, indiferent de subiectul abordat și părerea oponentului. Oferă diverse argumente veridice, concluzii plauzibil și ieși în defensivă cu factori concreți, mai puțin cu presupuneri și justificarea viziunii proprii.

Imaginează-ți situația:

Un băiat invită o domnișoară acasă și o seduce. Dimineața se laudă colegilor cât de șmecher e. Acesta e adevărul lui. Pe de altă parte, domnișoara a venit la întâlnire pregătită (lenjerie frumoasă etc) reiese că era gata de contact.

Unde-i adevărul? Totuși, a avut loc o seducere? Dacă da, din partea cui?

Adevăr nu există. Fiecare va avea o opinie asupra situației. Opinia ta este veridică doar dacă ai fost implicat direct. Adevăr nu există. Există Fapt: ei au dormit împreună. Așa că nu te grăbi să te bați cu pumnul în piept pentru că cunoști adevărul. Tu nu îl cunoști.

situații de criză, cum gestionezi comentariile negative

3. COMENTARIILE NEGATIVE ȘI ÎNTREBĂRILE

Întrebarea este cheița succesului în gestiunea Hate-ului. Nu afirmația. Nu constatarea. Nu concluzionarea.

Întrebări: Cine? Unde? Când? Ce? Cum? De ce? Care?

Cum te ajută întrebările?

  • Gestionezi subiectul, direcția
  • Faci adversarul să răspundă în locul tău
  • Ajuți adversarul să gândească
situații de criză, cum gestionezi comentariile negative
situații de criză, cum gestionezi comentariile negative

4. COMENTARIILE NEGATICE ȘI TRIUNGHIUL SPECTATORULUI

Când participi la o conversație aprinsă ai senzația că te contrazici doar cu un singur om. Însă, adevărul este altul – conflictul este public!

Acest fenomen poate fi numit “Triunghiul Spectatorului”, iar tu trebuie să reții următoarele 2 lucruri:

  1. Ai mii de spectatori cu popcornul în față. Participarea ta la o dispută, contrazicere, ceartă, nu e atât despre tine și adversar, cât despre “cum te interpretează spectatorii”. Câștigă mai întâi de toate simpatia publicului.
  2. Fii gata în orice moment să Intervină alți participanți în dispută: așa se schimbă contextul și regulile. Și dacă terța parte susține adversarul? Vezi primul punct.

11 Surse și Articole despre Situații de Criză și Comentarii Negative

La fel, îți recomand să citești următoarele articole din Blogul Social Media în Culise:

Iar dacă vrei să controlezi Situațiile de Criză și Comentariile Negative, ia de aici câteva idei pentru canalele tale Social Media:

Concluzii

Pentru a te proteja de hate, încearcă să-ți setezi anumite limite în mediul online, nu-ți expune în mod direct emoțiile, trăirile și convingerile personale.

Nu uita că poți oricând să întrerupi legătura cu persoanele nocive, care te ofensează virtual. Toate rețelele de socializare îți permit să blochezi utilizatorii agresivi.

Privește aici un interviu pe care l-am oferit tinerilor de la Centrul Media pentru Tineri și UNFPA Moldova despre Hate Speech:


P.S. Vrei să Scrii Texte Eficiente Online?

Descoperă o Librărie întreagă de Formule, Principii și Tehnici Excepționale care te ajută să Scrii Texte Eficiente: Curs de Copywriting Funcțional

Curs de Copywriting Funcțional
Curs de Copywriting Funcțional

Pin It