Ce înseamnă plan de afaceri? Un document care îți definește succesul în Antreprenoriat. De ce? Pentru că 30% dintre afacerile noi se închid în decurs de 2 ani de la lansare. Potrivit studiului Henricks, un plan de afaceri creează cu 30% mai multe șanse de creștere.

3 Întrebări de Bază pentru un Plan de Afaceri

Care este scopul Planului?

  • Ajută la dezvoltarea și organizarea companiei
  • Contribuie la analiza concurenței
  • Oferă o perspectivă pragmatică asupra viziunii tale

Află despre Obiectivele unui Plan de Afaceri și caracteristicile acestuia

Când trebuie să faci un Plan?

  • Înfiinţezi o firmă
  • Lansezi produse noi
  • Vrei  să obţii un credit bancar

Pentru cine faci Planul?

  • Pentru TINE
  • Investitori
  • Bănci

Citește: Ce face un plan de afaceri sa fie Bun

plan de afaceri, citate
plan de afaceri, citate

Structura unui Plan de Afaceri

01 Rezumat executiv

Conținutul lui variază în funcție de stadiul de dezvoltare a afacerii:

Pentru o afacere deja existentă:

  • Misiune, obiective principale. Explică esența afacerii în câteva propoziții.
  • Informații despre companie. Descrie pe scurt când a fost înființată compania, indică numele fondatorilor și rolurile acestora, numărul de angajați și locația.
  • Principalele puncte de creștere. Include performanța financiară și cota de piață. Utilizează diverse graficele și diagramele.
  • Produse și servicii. Descrie pe scurt produsele sau serviciile oferite de companie.
  • Informații despre situația financiară. Dacă vrei să primești finanțare, include în acest paragraf orice informații despre investitori și bancă.
  • Planuri de viitor. Prezintă informațiile pe scurt, în cadrul unei pagini.

Pentru un start-up, afacere nouă:

Focusează-te pe experiența și decizia care te-a determinat să începi afacerea. Demonstrează că ai analizat bine piața. Include informații despre nevoile pieței și ce soluții specifice oferă afacerea ta. Descrie planurile de viitor.

02 Informații despre companie

Descrie succint obiectivele companiei și Oferta Unică de Vânzare:

Conținut:

03 Analiza Pieței

Rezultatele Analizei de Piață. Dovada că știi industria și potențialul.

Analizează industria și Perspective

Descrie piața de desfacere, indică detalii despre ratele de creștere, volum, tendințe și caracteristici (etapele ciclului de viață, creșterea proiectată etc). De asemenea, enumeră cele mai importante grupuri de consumatori.

Prezintă Informații despre Piață

  • Particularități. Care sunt nevoile urgente ale potențialilor clienți? Unde locuiesc ei? Ce tendințe sezoniere sau ciclice de cumpărare afectează afacerea?
  • Dimensiunea pieței. Ce date caracterizează volumul vânzărilor anuale din industria ta? Care este creșterea estimată a pieței?
  • Cota de piață. Ce cotă de piață și ce număr de clienți crezi că vei câștiga într-o anumită regiune? Justifică-ți calculele.
  • Prețuri și obiective de profit. Determină politica de prețuri, nivelurile de profit și sistemul de reduceri pe care intenționezi să îl utilizezi.
  • Analiza competitivă. Determină cea mai bună linie de produse sau serviciu ca mijloc de competiție, precum și un segment de piață.

Evaluează următoarele caracteristici ale mediului competitiv:

  • Cotă de piață
  • Avantaje și dezavantaje
  • Există bariere care ar putea împiedica intrarea pe piață?
  • Care este cel mai prielnic moment de a intra pe piață?
  • Există concurenți indirecți, care pot afecta succesul?
  • Restricții de reglementare
citate afaceri
citate afaceri

04 Organizare si management

Include informații despre structura organizatorică a companiei, proprietari și nivelul de calificare sau experiența lor: Cine și ce face în afaceri? Care sunt responsabilități lor? Descrie fiecare diviziune și funcțiile ei.

Structura Organizatorică

Indică responsabilitățile și funcțiile angajaților.

Informații despre proprietari

Dezvălui structura juridică a afacerii împreună cu informații despre proprietari. Afacerea are un singur proprietar sau există coproprietari? Compania colaborează cu cineva?

De asemenea, include următoarele informații:

  • Numele proprietarilor
  • Cote de participare
  • Forme de proprietate

Descrie persoanele cheie ale companiei și educația acestora:

  • Nume
  • Poziție (scurtă descriere care listează principalele responsabilități)
  • Responsabilitate
  • Educație
  • Experiență și abilități unice
  • Job anterior
  • Aptitudini speciale
  • Realizări, succese
  • Recunoaștere
  • Voluntariat

05 Serviciu sau Produs

Descrie și accentuează de ce produsul sau serviciu tău satisface nevoile clientului. Citește: Sfaturi și Sugestii Exemplificate, Cum faci un Produs de Succes

Produsul sa serviciul

Indică modul prin care produsul sau serviciul tău satisface nevoile clienților. Prezintă avantajele pe care le are față de concurenți în stadiul actual de dezvoltare (la etapa de idee, de prototip).

Ciclul de viață

Include informații despre amplasarea produsul sau serviciul în ciclul de viață.

Proprietate intelectuală

Include orice detalii relevante pentru acordurile legale existente, informații despre drepturi de autor sau brevete.

06 Marketing și Vânzări

Elaborează Strategia de Marketing:

  • Strategia de penetrare a pieței
  • Strategia de dezvoltare (dezvoltare internă: creșterea resurselor umane, cumpărarea unei alte afaceri, dezvoltarea unei francize; dezvoltare orizontală: furnizarea aceluiași tip de produse către diferiți utilizatori; dezvoltare verticală).
  • Strategia de Vânzări (departament de vânzări interne, distribuitori, retail).
  • Strategia presei. Cum ajungi la clienți? O combinație a tuturor strategiilor de mai sus funcționează cel mai bine: promovare, publicitate, mass-media, materiale promoționale (broșuri, cataloage etc.).

Elaborează strategia de Vânzări:

  • Strategia de vânzări. Planifici o echipă de vânzări? Din resurse interne sau externe? Câți agenți de vânzări planifici? Ce strategii de recrutare prevezi? Ce sistem de compensare ai?
  • Activitate comercială. Pe măsură ce îți dezvolți strategia de vânzări, definește acțiuni specifice și conturează perspectiva. Prioritizează contactele existente, alege în primul rând potențialii cumpărători. Planifică un număr de apeluri și stabilește KPI lunar. Determină numărul mediu de apeluri pentru o vânzare, bugetul mediu pentru o vânzare și venitul mediu per agent de vânzări.

Află Diferența dintre planul de afaceri și planul de marketing

Cum elaborezi propria Strategie de Marketing Online în 12 Săptămâni fără Găuri în Buget și Specialiști apăruți peste Noapte?

Click aici: Strategie de Marketing Online

Structurează Ideile într-un Plan de Acțiuni, Salvează 99,5% din Costuri și aplică Soluții Practice pentru Creștere Exponențială!

Primele 7 zile sunt Gratuite: înscrie-te acum, primește acces Instant la tot Cursul și Plătește doar după ce te asiguri că îți prinde bine, ok?

Curs Strategie de Marketing Online
Curs Strategie de Marketing Online

07 Surse de Finanțare

Cauți finanțare pentru afacerea ta? Include această secțiune în planul tău de afaceri și prezintă cerințele:

  • Cerințe actuale de finanțare
  • Orice cerințe de finanțare, care pot apărea în următorii cinci ani
  • Cum intenționezi să utilizezi finanțele?
  • Planificare financiară strategică pentru viitor (cumpărare, vânzare de afaceri, rambursarea datoriilor etc.)

Când descrii cerințele de finanțare în termeni generali, indică sumele de care ai nevoie acum și în viitor.

08 Previziuni Financiare

Această secțiune este importantă pentru investitori.

Indicatori financiari pentru anii anteriori

Include în planul de afaceri performanța companiei din ultimii 3-5 ani. Aceste date includ: situații de profit și pierdere, bilanțuri, situații de flux de numerar.

Indicatori financiari pentru viitor

Include declarații de venit, proiecte, bilanțuri pentru următorii 5 ani. Asigură-te că previziunile corespund nevoilor tale de finanțare.

Prezintă o scurtă analiză a informațiilor financiare în planul de afaceri.

09 Anexe

Planul de afaceri este un instrument de comunicare și este realizat pentru un număr mare de oameni. Ce informații trebuie să incluzi aici:

  • Istoric de credit (personal sau de afaceri)
  • Informații scurte despre manageri
  • Poza produsului
  • Scrisori de recomandare
  • Analiza pieței
  • Licențe, permise sau brevete
  • Acte juridice
  • Licențe de construcție
  • Contracte
  • Lista consultanților de afaceri

Validează planul

Planul de Afaceri se validează în etape, cu diferiți interlocutori. Cel mai dificil, dar și cel mai important este să validezi Poziționarea și Oferta Unică de Vânzare.

Lecții și Tutoriale Video despre Plan de Afaceri

01 Ce conține un Plan de Afaceri, de Onețiu:

02 Cum să faci Planul de Afaceri?

03 De ce este important să ai un Plan de Afaceri?

04 Cum începi un Plan de Afaceri

05 Cum faci un Plan de Afaceri pentru Magazin Online?

06 Plan de Afaceri, Model Eficient

07 Model de Afaceri în 9 Pași

Sursa: Plan de afaceri în 9 pași. Model plan de afacere de o pagină

08 Cum scrii un Plan de Afaceri pentru Finanțare

Webinar Gratuit de la agrobiznes.md:

7 Exemple și Modele PDF

01 Planificarea Afacerii, UTM

Sursa aici: caam.utm.md

02 Model Plan de Afaceri

Sursa aici: bci.md

03 Metodologia de Elaborare a unui Plan de Afaceri

Sursa: sc.undp.md

04 Cum se Elaborează un Plan de Afaceri

Sursa: socio-umane.ct-asachi.ro

05 Plan de Afaceri, Ghid Ilustrat

Sursa: ioniordache.com

06 Plan de Afaceri, Antreprenor în Economia Socială

Sursa: sustin.info

07 Plan de Afaceri, Suport de Curs

Sursa: upg-elearning.ro

08 Dezvoltarea unui Plan de Afaceri

Sursa: europetour.tips

Surse Suplimentare

Surse Externe:

Cărți despre Dezvoltarea Afacerilor

Articole din Blog:

Pin It