Cauți să crești Rata de Conversie în Magazinul tău Online?

Toți din jur vorbesc că sunt manipulați indirect, dar continuă să cumpere două produse la preț de unul. De ce? Pentru că așa funcționează creierul uman.

Reacțiile emoționale sunt înnăscute, automate și extrem de puternice. Potrivit psihologilor, un truc puternic stârnește inconștient dorința de a cumpăr „aici și acum”.

Rata de Conversie se Crește prin Triggere

Triggerul nu este altceva decât reacţia automată a oamenilor, care apare ca răspuns la unul sau mai multe impulsuri externe. Pentru mai multe detalii citește Persuasiune în Marketing: 16 triggere pentru a Câştiga Atenţia Publicului

Hai să vedem cât de ușor e să te joci cu mintea umană, prin trucuri de Marketing.

rata-de-conversie-citate-zig-ziglar
Zig Ziglar, Citat Marketing

Iată 10 Triggere Psihologice pentru a Crește Rata de Conversie într-un Magazin Online:

01 Rata de Conversie se Crește prin Livrare Gratuită

Conform statisticilor BargainFox totalul comenzilor cu Livrare Gratuită este mai mare cu 30%, iar 47% dintre utilizatori renunță să plătească, când nu există opțiunea de Livrare Gratuită.

Dar asta nu înseamnă că toți consumatorii trebuie să beneficieze de acest serviciu. Înțelegi? Include posibilitatea de a-l primi. E diferență mare aici.

Cea mai populară opțiune este să oferi Livrare Gratuită când un client atinge o anumită sumă sau cantitate din comandă. Dar vezi și alte sfaturi:

  • Limitează perioada de valabilitate la câteva ore. Accentuează necesitatea de a acționa urgent printr-un cronometru descrescător. Utilizează fraze, precum: „Grăbește-te”, “Nu rata această ocazie”, „Chiar acum” etc.
  • Limitează numărului de beneficiari (doar primilor 1.000 de clienți). Prin urmare, cumpărătorul trebuie să ia o decizie rapidă.

02 Crește Rata de Conversie prin Oferte Limitate

Deficitul este cel mai eficient Trigger pentru a crește vânzările. De ce? Pentru că activează frica obsesivă de a pierde o achiziție bună. I se mai zice FOMO.

Informează utilizatorii despre stocul limitat de bunuri. Formează impresia precum că produsul tău este foarte solicitat.

03 Oferă un Articol Unic în Ediție Limitată

Oamenii își doresc inconștient să dețină lucruri unice. Prin urmare, mesajul despre exclusivitatea produsului creează un sentiment de “achiziție de succes”.

Tehnica „Ediție Limitată” este utilizată pe larg în retailul de modă, pentru a crește artificial costul mărfurilor.

Exemplu:

Brandul suedez H&M colaborează în mod regulat cu branduri de lux, precum: Balmain, Karl Lagerfeld, Kenzo, Moschino, Alexander Wang. Apariția colecțiilor exclusive creează entuziasm în rândul consumatorilor online și offline.

Citește și aici: Crește Rata de Conversie în Industria Fashion

04 Creează Condiții Avantajoase pentru Achiziții Repetate

După ce atragi un client, păstrează-l și motivează-l să repete achizițiile. Creează un program de loialitate cu puncte de recompensă sau oferă o reducere la achiziția repetată. În asemenea mod induci o senzație de prestigiu în rândul clienților fideli.

05 Folosește Dovada Socială pentru a Crește Rata de Conversie

Oamenii au nevoie de aprobarea socială în procesul de alegere. Clienții preferă produsele populare și au încredere în opinia consumatorilor reali.

Afișează numărul de persoane care vizualizează în prezent oferta produsului sau l-au achiziționat deja. Informează cumpărătorul că poziția este populară și solicitată. În asemenea mod activezi spiritul de concurență, ce încurajează realizarea achiziției.

06 Oferă un Bonus de Fidelizare

Dezvoltă o strategie de fidelizare prin care noul tău client să devină unul recurent. Oferă vouchere și cupoane pentru următoarea comandă… sau chiar o “Mică Atenție” în colet. Poate fi un bilețel de mulțumire scris de mână sau un cadou la alegere.

Dacă un client primește un bonus din partea magazinului, există probabilitatea să completeze cererea de recenzie și să te recomande pe rețelele de socializare.

07 Recuperează Coșurile Abandonate

Peste 77% dintre utilizatori adaugă articole în coș și părăsesc site-ul fără a plasa o comandă.

Vestea bună este că utilizatorii pot fi readuși la cumpărături. Cum? Trimite o notificare despre coșul abandonat sau un e-mail despre o reducere la produsul vizualizat. Oportunitatea de a economisi bani este un motiv suficient de puternic pentru majoritatea utilizatorilor.

Oferă stimulente care motivează finalizarea comenzii: urgentează decizia de cumpărare cu cronometre de produs și pune la dispoziție un cod de reducere cu timp limitat.

Exemplu:

Această metodă este excelentă pentru magazinele online unde prețurile produselor scad într-o perioadă relativ scurtă de timp. În special, pentru comercianții de produse cosmetice sau articole vestimentare.

08 Adăugă Oferta Zilei cu Numărătoare Inversă

Opțiunea “Deal of the Day” încurajează utilizatorii să acționeze, crește interesul cumpărătorilor datorită timpului limită și trezește dorința de a face rezerve din cauza declanșatorului psihologic al economisirii.

Este important să te asiguri că nu există prea multe produse în categoria „Oferte ale zilei” și, de asemenea, să actualizezi regulat pozițiile produselor.

Exemplu:

Această tehnică este folosită în mod regulat de Amazon.

09 Informează despre Lichidarea Stocurilor

Această notificare activează declanșatorul psihologic al pierderii și consolidează dorința utilizatorului de a obține acest produs. Informează consumatorii prin abonare. Conform statisticii Retail Rocket, e-mailurile de vânzări arată conversii de la 15%- 40%.

10 Cultivă Entuziasmul și Așteptările

Promovează-ți produsul cu ceva timp înainte de lansare, pentru a trezi interesul consumatorului. Utilizează  e-mailuri și alte canale de comunicare, dezvăluie detaliile și amintește-i de momentul vânzării.

Exemplu:

Principiul așteptării este exploatat cu succes de Apple.

Recomand să citești: Cum Scrii Texte care Vând? Formule, Exemple, Sfaturi, Trucuri și Greșeli

3 Trucuri de Marketing care golesc buzunarele Clienților

Efectul de Ancorare

Strategie bazată pe modul în care consumatorul percepe prețul unui produs prin comparație.

Când ai două oferte și vrei să-ți crești vânzările, adaug-o pe-a treia mai inferioară. În acest fel, produsul pe care trebuie să-l vinzi devine mai atractiv.

Efectul “Ai de Pierdut”!

Dacă trimiți în mod regulat e-mailuri clienților despre produse și oferte noi, utilizează acest truc. Focalizează atenția consumatorului asupra a ceea ce poate pierde prin încetarea cooperării cu tine. Nu pune accentul doar pe ceea ce Câștigă.

Efectul “Disonanței cognitive”

Concept ce exprimă disconfortul creierului uman, când se confruntă cu două valori sau credințe contradictorii. Drept urmare, frazele „Te ajută să fii mai bun „, sau „Este perfect pentru tine”, au un impact major asupra psihicului.

Bariera de preț sau lipsa interesului inițial se confruntă cu noua idee, care transmite publicului țintă că are nevoie de acel produs, pentru a menține armonia în viața sa.

Bonus! Cum să intri în mintea consumatorului?

Citește și informează-te din următoarele articole:

Cum Reclama îți Influențează Decizia de a Cumpăra?

Cum crești vânzările de pe site: 20 triggere pe care să le aplici chiar acum

Top 5 Tehnici Eficiente de Vânzări: de la un simplu Dialog la Clienți Fideli

Cum să utilizați declanșatorii psihologici pentru a crește conversiile 2022

Ce este marketingul emoțional și cum îl poți folosi în avantajul tău?

Vanzarea psihologica: 7 sfaturi simple

Introducere in marketingul emotional. Ce este si de ce este atat de eficient?

Cum influențezi procesul de vânzare prin triggere emoționale

30+ Triggere emotionale care declanseaza vanzarea in magazin

Recomand să citești și cartea:

Click aici: Arta Manipulării, de Kevin Dutton

arta manipularii
Arta Manipulării, Cumpără pe Amazon

Concluzie

Consumatorii sunt considerați ușor de influențat din 1896. Îți imaginezi? Persuasiunea în Vânzări și Manipularea Emoțională sunt aplicate des în Strategiile de Marketing. Și da, un Trigger Psihologic aduce rezultate doar când este testat și adaptat publicului țintă.

Publicitatea este arta de a ţinti capul şi a lovi portofelul. Vance Packard

Pin It